Гра як метод навчання

Про матеріал
Одним із інтерактивних методів навчання є гра – «Фізичний футбол». На відміну від традиційного фронтального опитування після вивчення теми або розділу задаю домашнє завдання: скласти 10 – 15 запитань і обов’язково знати на них відповіді. Під час фронтального опитування перший відповідаючий ставить запитання другому, який відповідає і вибирає наступного, тобто умовно “дає пас” у ”фізичному футболі”. Доцільно при опитуванні використовувати картки самооцінювання, в яких студенти під керівництвом викладача ставлять собі бали в залежності від складності запитання та відповіді.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Гра як метод навчання Основними в навчанні фізики повинні стати активні методи, які залучають студентів до роботи, зацікавлюють їх, викликають бажання здобувати нові знання й застосовувати їх на практиці. До таких методів навчання можна віднести бесіду, спостереження дослідів, проведення експериментів, лабораторних і практичних робіт, спільне обговорення результатів дослідів, коментоване розв’язування задач, фронтальне розв’язування якісних задач, проведення наукових конференцій, застосування ігрових моментів. Важливо стежити, щоб студенти добре засвоїли основні терміни, одиниці вимірювання й загальні закони природи. Активізуючи роботу студентів, ми формуємо активну, самостійну особистість, здатну самореалізуватися в майбутньому. А.С.Макаренко писав: « Гра має важливе значення в житті дитини. Якою буде дитина в грі, такою вона буде і в праці, коли виросте. Тому виховання майбутнього діяча відбувається перш за все в грі…» На заняттях фізики широко використовую ігрові технології, ігрові фрагменти з метою формування компетентності, співпраці з колективом при вирішенні важливих завдань. Одним із інтерактивних методів навчання є гра – «Фізичний футбол». На відміну від традиційного фронтального опитування після вивчення теми або розділу задаю домашнє завдання: скласти 10 – 15 запитань і обов’язково знати на них відповіді. Запитання можуть бути прості, такі як – «Як називається?», «Що таке…?» і ін.., і складніші – «Чому..?», «Чи можна..?», «Чи залежить ..?», «Яким чином..?» і інші. Доцільно при опитуванні використовувати картки самооцінювання, в яких студенти під керівництвом викладача ставлять собі бали в залежності від складності запитання та відповіді.

Номер слайду 2

Метод “Фізичний футбол!”

Номер слайду 3

Репродуктивно-мнемонічні запитання: - Що таке? Як називається? Як читається? Тренують пам’ять, направлені на відтворення матеріалу, але не сприяють всебічному розвитку мислення.

Номер слайду 4

Репродуктивно-пізнавальні запитання: Чому..? Чи можна..? Як…? Чи являється..? Яким чином..? Що треба зробити, щоб..? Що відбудеться, якщо..? В якому випадку..? Чи залежить..? Чи буде..? Чи зміниться..?

Номер слайду 5

Розвивають бачення проблемних якісних задач в фізичному тексті і одночасно закріплюють знання законів і формул, понять і визначень фізичних явищ, сприяють дослідницькій діяльності.

Номер слайду 6

Приклади запитань, по темі “Основи МКТ” Чому рухаються молекули? Як відбувається змішування однієї речовини з другою? Чому відбувається процес дифузії?

Номер слайду 7

4. Як пояснити, що густини речовин різні? 5. Чому, якщо крапнути масло на воду, воно розтікається, але не по всій поверхні води, а тільки по певній її площі?

Номер слайду 8

6. Чому одні матеріали погано проводять тепло, а інші добре? 7. Чи можна батареї водяного опалення ставити зверху?

Номер слайду 9

8. Чому після купання стає холодно? 9. Чому важко витерти руки мокрим рушником? 10. Чи може бути кип’ячена вода холодна?

Номер слайду 10

Домашнє завдання: Скласти мінімум 10 запитань і записати їх у конспект. Дати відповіді на ці запитання в письмовому вигляді.

Номер слайду 11

На занятті: Під час фронтального опитування перший відповідаючий ставить запитання другому, який відповідає і вибирає наступного,

Номер слайду 12

тобто умовно “дає пас” у ”фізичному футболі”

Номер слайду 13

Якщо студент не знає відповіді, то її дає той, хто ставив запитання. Робота у вибраному напрямку повністю окупляється високою активізацією мислення студентів.

ppt
До підручника
Фізика (рівень стандарту) 10 клас (Генденштейн Л. Е., Ненашев І. Ю.)
До уроку
РОЗДІЛ 4. МОЛЕКУЛЯРНА ФІЗИКА
Додано
18 січня
Переглядів
70
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку