Використання елементів дистанційного навчання в навчально – виховному процесі закладу освіти

Про матеріал
Розглянуто досвід використання дистанційних курсів та платформ для проведення олімпіад в загальноосвітній школі. Процес опрацювання курсу, методи оцінювання. Аналіз відповідності курсів до шкільної програми. Ключові слова: дистанційне навчання, он – лайн курс, оцінювання учнів, шкільна програма. The experience of using distance courses and platforms for conducting Olympiads in secondary school is considered. The process of course development, assessment methods. Analysis of the correspondence of courses to the school program. Key words: distance learning, online course, student assessment, school program.
Перегляд файлу

Заєць Богдан Петрович

 

Використання елементів дистанційного навчання в навчально – виховному процесі закладу освіти

 

Розглянуто досвід використання дистанційних курсів та платформ для проведення олімпіад в загальноосвітній школі. Процес опрацювання курсу, методи оцінювання. Аналіз відповідності курсів до шкільної програми. 

Ключові слова: дистанційне навчання, он – лайн курс, оцінювання учнів, шкільна програма.

 

 The experience of using distance courses and platforms for conducting Olympiads in secondary school is considered. The process of course development, assessment methods. Analysis of the correspondence of courses to the school program.

 Key words: distance learning, online course, student assessment, school program.

 

Основні напрямки розвитку сучасної освіти.

Світ мінливий. Розвиток ІТ – технологій, комунікацій, наявність Covid19 і т. п. – це  все впливає на діяльність людини, а також на процес освіти. Нові виклики потребують своїх рішень. Актуальним на даний час є питання дистанційного навчання. Організації освіти та влади намагаються його розв’язати. Для цього були створені передумови:

      он – лайн курси;

      платформи для тестування учнів та студентів;

      лабораторні роботи он – лайн;

      спеціалізовані сайти для вивчення окремих предметів (математики, фізики, хімії і т. п.);

      платформи для проведення олімпіад та конкурсів;

      відео уроки від МОН на YouTube;

      курси підготовки до ЗНО;

      власні розробки викладачів (планування уроків, практичні роботи, контрольні роботи, тести, презентації тощо) розміщені на своїх сайтах.

Це надало можливість швидко та результативно  організувати для учнів та студентів можливість отримувати освіту дистанційно. При цьому залучені в освітньому процесі викладачі (вчителі та викладачі вищих навчальних закладів) будуть виконувати консультативну – дорадчу функцію:

      розробка власних відео уроків, завдань;

      складання індивідуальної програми навчання для кожного учня та студента (наприклад: достатній рівень, середній, високий);

      консультації для учасників освітнього процесу.

 

Це потребує внесення змін в навчальну програму, методику навчання та методів оцінювання.

 

Використання он – лайн курсів в освітньому процесі.

 

Надаю на Ваш розгляд досвід використання платформи «Прометеус» (https://prometheus.org.ua/ ) на уроках інформатики в Білоцерківській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 7 імені генерал - полковника Геннадія Воробйова  Білоцерківської міської ради Київської області. Платформ, які містять курси для навчання існує багато. Мій вибір зупинився на платформі

«Прометеус»:

 

      український сервіс;

      безкоштовний;

      містить більше 70 – ти курсів;

      тематика курсів відповідає навчальній програмі МОН.

 

Реєстрацію та запис на курс розглядати не будемо.  У власному кабінеті на сайті можемо переглянути всі курси, на які було зроблено запис.

 

image 

 

Відкривши курс – маємо можливість переглянути зміст курсу.

 

image 

 

 

Під кожним відео уроком можемо відкрити конспект.

 

image 

 

 

image 

 

 

 

Після кожного розділу – тести.

 

 

image 

 

 

 

Є можливість переглянути свої досягнення.

 

image 

 

 

 

Після успішного проходження курсу – учень отримує сертифікат.

 

image 

Досвід використання платформи «Прометеус» з 2018 р. дає мені можливість зробити такі висновки:

 

Платформа «Прометеус» доповнює своїми курсами навчальну програму з інформатики:

      5 класів тему «Алгоритми та програми» доповнити відео уроками «Скретч» з курсу «Основи програмування CS50»;

      7 класів тему «Алгоритми та програми» доповнити курсом «Алгоритми і проекти Scratch»;

      Для 8 класів тему «Опрацювання текстових даних» доповнити курсом «Word та Excel: інструменти і лайфхаки»;

      Для 9 – х класів тему «Мережеві технології» доповнити курсом «Цифрові комунікації в глобальному просторі»;

      Для 10 -11 -  х класів ВИБІРКОВИЙ МОДУЛЬ «Інформаційна безпека» доповнити курсом «Основи інформаційної безпеки»;

      Для 10 -11 -  х класів БАЗОВИЙ МОДУЛЬ «Інформаційні технології в суспільстві» доповнити курсами «Медіаграмотність: практичні навички» та «Інформаційні війни».

 

 

Слід врахувати: для 5 – 8 класів проходити додатково до навчальної програми один дистанційний курс на рік, для 9 – 11 класів – два курси на рік. Навчальна програма з інформатики дозволяє вчителю самостійно визначати кількість годин на кожну тему. Це надає можливість використовувати онлайн курси для навчання. При цьому потрібно врахувати, що для реєстрації на сайті «Прометеус» потрібно виділити 2 години для 5 – 7 класів  (створення поштової скриньки, сам процес реєстрації, відновлення паролів – часто учні забувають поштову скриньку, або пароль – відновлення потребує часу). Для 8-11 класів одну годину.

Недоліки платформи «Прометеус»:

      Вчитель не має можливості самостійно реєструвати учнів та контролювати процес проходження курсів;

      Деякі курси не містять конспектів та презентацій – лише одне відео. Це ускладнює роботу з курсом; сертифікати завершення курсу не завжди містять кількість годин.

 

Альтернативні методи оцінювання успішності учнів

 

Контрольні роботи, практичні роботи, тести – постійні інструменти, які використовуються в освітньому процесі.  На теперішній час є з’явилися платформи де проводяться олімпіади та конкурси для учнів. Потенціал цих платформ ще повністю не використовується в освітньому процесі. Розглянемо використання  платформи «На урок» (https://naurok.com.ua/):

вчитель створює класи та наповнює їх даними про учнів:

 

image 

 

Кожен учень автоматично отримує свій пароль для входу на сайт.

Платформа «На урок» два рази на рік проводить БЕЗКОШТОВНІ інтернет – олімпіади для учнів 1- 11 класів по всім предметам.

image 

 

Після проходження олімпіади в кабінеті вчителя є можливість переглянути результати. Максимальна кількість балів, які може отримати учень – 100. Всі учні отримують сертифікат учасника або диплом (залежить від кількості набраних балів).

image 

 

Постійно проводяться конкурси:

image 

 

 

Особливість олімпіад та конкурсів платформи «На Урок» - це можливість задіяти ВСІХ УЧНІВ. Є можливість переглянути архів попередніх олімпіад та конкурсів та порівняти динаміку успіхів кожного учня. Наприклад: кожен рік проводиться конкурс «Безпечний інтернет». Учні, які пройшли курс «Основи інформаційної безпеки» на платформі «Прометеус» показують кращий результат, ніж ті що не опрацювали цей курс.

 

image 

 

Всі завдання для учнів містять 15 питань у вигляді тестів (олімпіади та конкурси). В середньому кожен учень витрачає біля 15 хвилин на завдання. Якщо в класі 30 учнів та 15 ПК – можливо за один урок провести олімпіаду або конкурс. Це заохочує учнів до навчання та викликає інтерес до навчальних предметів.

 

Недоліки платформи «На Урок»:

 

      відсутність звітів по окремому учню та класу в цілому (наприклад: результати олімпіади класу, результат учня за всі роки і т. п.);

      відсутність звітів по окремому учню та класу в цілому (наприклад: результати тестування по всім тестам учня, результат тестування за всі роки і т. п.).

 

 

                                                                Заєць Богдан Петрович -

учитель інформатики,

Білоцерківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 7 імені генерал - полковника Геннадія Воробйова  Білоцерківської міської ради Київської області   

 

 

 

Список використаних джерел:

 

 

 

 

https://www.google.com.ua/ https://prometheus.org.ua/

https://naurok.com.ua/

 

 

 

pdf
Додано
16 липня 2020
Переглядів
681
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку