Використання графічного калькулятора «DESMOS» на уроках математики, як один із засобів візуалізації навчального процесу.
Шарипіна І.Ю. вчитель математики
Світлодарської ЗОШ І-ІІІступенів
Світлодарської міської військової адміністрації
Бахмутського району Донецької області
У більшості розвинутих країнах світу відмовляються від традиційної моделі навчання, де є вчитель і його розповідь біля дошки, і переходять до демократичного навчання, коли педагог – це партнер, наставник, а саме головне – це новатор Сьогодення вимагає від учителя впровадження у галузь освіти інформаційних технологій та комп’ютерних програм, адже вони є невід’ємною частиною реалізації загальнонаціональної програми комп’ютерізації навчального процесу.
Desmos - це онлайн графічний калькулятор, який відкриває двері до багатьох можливостей для вивчення математики. Цей калькулятор допомагає розв'язувати складні математичні задачі ,відобразити графіки функцій, здійснювати числові розрахунки та виконувати інші математичні операції. Desmos - це сервіс, який дозволяє візуалізувати будь-яку математичну функцію або побудувати графік за сукупністю певних даних.
Функції і графіки є однією з основних тем у шкільному курсі алгебри, тому вміння будувати графіки функцій є обов’язковим для кожного учня. До переваг Desmos відноситься можливість відображення графіків функцій, включаючи тригонометричні, логарифмічні та інші складні функції. Desmos також дозволяє побудувати графіки рівнянь та нерівностей, а також досліджувати параметри функцій та створювати таблиці значень. Крім того, Desmos дозволяє створювати власні графіки та взаємодіяти з ними, включаючи зміну масштабу та розташування графіків. Цей графічний калькулятор має безкоштовну онлайн-версію, що дає можливість користуватися ним з будь-якого пристрою з доступом до Інтернету. Однією з переваг Desmos є його простота використання. Інтерфейс калькулятора є інтуїтивно зрозумілим, що дозволяє учням швидко розпочати роботу з ним. Крім того, Desmos має велику кількість навчальних ресурсів, які допомагають учням зрозуміти та опанувати матеріал. Раціональним є використання графічного калькулятора на різних етапах уроку: актуалізації опорних знань, ознайомлення з новим матеріалом, закріплення нового матеріалу (на рівні творчого застосування) та перевірки знань і рівня сформованості навичок і умінь
Наприклад при вивчанні в 9 класі теми «Побудова графіка функції заданої формулою
у= ( х+ a)2 + b» можна запропонувати учням наступне практичне завдання-дослідження з допомогою графічного калькулятора Desmos .
Завдання. За допомогою графічного калькулятора
Посилання на завдання : https://www.desmos.com/calculator/ylhq4tsr2y
Виконання такого завдання дозволяє учням наочно побачити зміни в зображеннях графіків відповідно до змін параметрів а і в та самостійно зробити необхідні висновки про способи побудови графіків за допомогою паралельного перенесення вздовж осей системи координат
Таким чином використання графічного калькулятора Desmos можливість створити сприятливі умови для формування математичної та графічної культури учнів, для набуття ключових компетентностей, зокрема, предметної – математичної компетентності, для оптимізації навчального процесу в цілому завдяки раціональному використанню часу на уроках, для підвищення доступності та візуалізації навчання
Список використаних джерел
2. Жалдак М.І., Лапінський В.В., Шут М.І. Комп’ютерно-орієнтовані
засоби навчання математики, фізики, інформатики // Інформатика,
2004, №42К, Шкільний світ. – С. 5-9.