Використання хмари слів на уроках біології

Про матеріал
Досвід використання сервісу Word Art в створенні хмаринок слів на уроках біології
Перегляд файлу

Використання хмари слів на уроках біології .

 

      Хмара тегів (хмара слів, або зважений список, представлена (-ий) візуально) — це візуальне подання списку категорій (або тегів, також званих мітками, ярликами, ключовими словами, тощо). Зазвичай використовується для опису ключових слів на вебсайтах, або для представлення неформатованого тексту. Ключові слова найчастіше являють собою окремі слова, і важливість кожного ключового слова позначається розміром шрифту або кольором. Таке уявлення зручно для швидкого сприйняття найвідоміших термінів і для розподілу термінів за популярністю щодо один одного .

             Чому хмара слів - це зручно?

             Вчитель може використовувати хмари слів на будь-якому етапі уроку.

Починаємо урок з представлення теми у вигляді хмаринки з ключовими словами. Наприклад при вивченні теми «Паразити» у 7 класі створюю перед уроком хмаринку з назвами паразитів. Ставлю завдання учням здогадатися за ключовими словами тему уроку. Питаю, що б вони хотіли дізнатися про паразитів. Разом формуємо мету уроку.

Зображення, що містить текст

Автоматично згенерований опис

Можна використовувати хмаринки для налаштування на роботу на уроці на самому початку уроку. В умовах карантину, а потім війни для учнів та вчителів дуже важлива психологічна складова здоров’я. Тому ця частина уроку стала надзвичайно актуальною. І одним з варіантів позитивного налаштування є створення учнями самостійно хмаринок слів з побажаннями одне одному, а потім за бажанням їх презентація. Це ж завдання учні із задоволенням виконують в групах.

    Зображення, що містить текст

Автоматично згенерований опис

Доброю традицією є використання хмаринок слів під час вивчення нового матеріалу уроку. Так, наприклад, під час вивчення на уроках біології загальної характеристики систем органів людини пропоную переглянути на інтерактивній дошці створену хмаринку. І аналізуючи кожну систему, активуючи її назву, звертаю увагу та ті чи інші особливості. Подібним чином  аналізували, наприклад, як дихають різноманітні  організми.

             Зображення, що містить текст

Автоматично згенерований опис

Зручно використовувати хмаринки слів на етапі закріплення знань. Це можуть бути слова – вивчені терміни на уроці, це можуть бути назви організмів, асоціації тощо. Прикладом може бути створена хмаринка учнями 6 класу під час вивчення ознак живих організмів або асоціації до теми «Бактерії».

Зображення, що містить карта

Автоматично згенерований опис         Зображення, що містить текст

Автоматично згенерований опис

Як створити хмаринку слів?

Одним з найзручніших сервісів обрала для себе  https://wordart.com

       Простий у використанні. З його допомогою можна створювати хмаринки різноманітної форми, кольору, використовуючи різноманітні шрифти і тематику. Єдиною незручністю був пошук шрифтів для створення слів українською мовою. Тому я зупинилася на League Gothic.  Хмаринки легко зберігати. Система пропонує формати збереження jpg та png.

Використання хмаринок підвищує інтерес учнів до навчання, активує пізнавальну діяльність та полегшує роботу вчителя.

 

Використані джерела:

 https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A5%D0%BC%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%B0_%D1%82%D0%B5%D0%B3%D1%96%D0%B2

https://wordart.com

docx
Додав(-ла)
Ковтун Наталя
Пов’язані теми
Біологія, Інші матеріали
Додано
19 листопада 2022
Переглядів
1494
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку