Використання ігрових прийомів на уроках англійської мови в початкових класах

Про матеріал
Матеріал буде корисний вчителям англійської мови, які викладають в початкових класах. Кожен вчитель знайде собі ігри, які буде використовувати на уроках зі своїми учнями.
Перегляд файлу

Проблема, над якою працює вчитель Ольха О.В.

       «Використання ігрових прийомів на уроках англійської мови в початковій школі»

  Сучасна методика навчання в школі висуває перед учителем і учнями нові вимоги. Спостерігається  відхід від традиційних форм, за яких навчання більшу частину часу проходить пасивно; пошук нових форм призводить до активізації навчання протягом всього навчального процесу.

   Метою сучасної освіти є виховання гармонійно розвиненої особистості. Знання іноземних мов стає необхідною умовою розвитку культурної, вихованої і успішної людини. Проте багато учнів зіштовхуються з великими труднощами, вивчаючи мови. А гра допомагає подолати багато труднощів.

  Гра, як відомо, є провідною формою діяльності дитини в молодшому шкільному віці. Через гру дитина пізнає світ, будує свої моделі взаємовідносин з навколишнім світом, людьми, шукає шляхи самовираження.

   Гра на уроці англійської мови допомагає учням молодших класів подолати несміливість, повірити в себе, вивчити нову лексику, закріпити матеріал, удосконалити мовні конструкції, розвиває уяву, кмітливість, швидкість мислення, підвищує інтерес до навчання; дає можливість уникнути перевантажень. В іграх особливо повно й часом несподівано проявляються здібності дитини. У грі всі рівні. Інколи важливі не стільки знання предмета, як винахідливість і кмітливість. І це теж приваблює учнів.

   Про навчальну функцію гри відомо давно. Багато педагогів приділяють значну увагу цьому засобу навчання. Педагогічна гра має багато цілей. Метою використання ігрових технологій на уроці англійської мови у початковій школі є:

-Формування мовних навичок іншомовного спілкування;

-Розвиток мовної творчої активності, мовної реакції учнів;

- Формування вмінь вживати мовні зразки, що містять певні граматичні труднощі;

- Створення природної ситуації для вживання даного мовного зразка;

-Тренування учнів у вживанні лексики в ситуаціях, наближених до природної обстановки;

- Активізація мовно-розумової діяльності молодших школярів.

Функції педагогічної гри: 1)когнітивно-творча;   2) розважальна;                              3) комунікативна;       4) релаксаційна;      5) психологічна;   6) розвивальна;        7) виховна;                  8) діагностична

   Гра має бути цікавою, нескладною та сприяти накопиченню нового мовного матеріалу та закріпленню раніше отриманих знань.

   Класифікація ігор (за досягненням практичної мети уроку): фонетичні, лексичні, граматичні, інтерактивні, мовленнєві (розвиток навичок читання, аудіювання, усного мовлення, письма), рухливі.

  У своїй діяльності я використовую такі ігри.

1.«Missing letter». Мета: перевірити знання літер та слів. лПропоную учням ряд відомих їм слів, у яких пропущена одна літера. Їм потрібно вписати пропущені букви.

Н-д: p-n,  d-sk,  penc-l,  r-ler,  rabb-t,  p-rrot,  bo-k,  c-t.

2. «Наведи порядок в словах». Пропоную учням слова, у яких переставлені букви. Завдання : розташувати літери по порядку.

Н-д: slhooc (school), romо (room), fdienr (friend).

3. «Listen and clap» - ця гра розвиває фонематичний слух. Вчитель промовляє слова, а діти плескають в долоні, коли почують певний звук (наприклад і:)

4. Гра «Аукціон». Мета: тренувати учнів у сприйманні звуків на слух. Вчитель розкладає на парті малюнки відомих предметів, вимовляє звук, а учні повинні відшукати на парті малюнок предмета, назва якого починається з цього звука. Виграє той, хто найшвидше візьме картку. Як на аукціоні найспритніший покупець. Потім вчитель називає інший звук. Можна змінити завдання. Наприклад: у цьому слові останній склад із цим звуком …

5. Добери пару. Учні підбирають колір фруктам та овочам. На картках написані слова-назви фруктів, овочів. Учні повинні поєднати колір з відповідним словом.

6. «Snowball»  - одна з найпоширеніших видів лексичної гри, її перевага в тому, що ця гра може використовуватися під час вивчення будь-якої теми. Гра покликана активізувати  словниковий запас учнів за вивченою темою, добре тренує пам’ять і сприяє розвитку уваги.

Я кажу учням речення : I have a pen. Перший учень повинен сказати на слово більше : I have a pen and a book. Другий – ще на слово більше: I have a pen, a book and a ruler…

7. «Word-search grid» - гра для розвитку уважності, спостережливості і активізації активного словникового запасу. На дошці намальоване поле у вигляді сітки клітин, в кожній з яких написана буква алфавіту. Серед  літер зашифровані слова з певної теми. Завдання учнів – самостійно відшукати серед літер дані слова, спираючись на список внизу сторінки.

g

p

j

b

f

p

  p

e

b

a

l

l

e

n

t

e

a

e

n

c

u

y

m

a

m

i

l

k

p

s

i

l

q

r

x

e

        

                                 Pen, milk, pencil, tea, lamp, ball, please.

8. «Memory game» - гра призначена розвивати пам’ять. На дошці розвішую 10 карток за вивченою темою, усі хором називають слова. Потім учні заплющують очі, я прибираю одну з карток. Учні мають здогадатися, яка картка пропущена і назвати весь ряд з 10 слів. Гра триває доти, доки на дошці  не залишиться жодного малюнку, а учні назвуть їх всі по пам’яті.

9. Гра з м’ячем. Може бути кілька варіантів. Перший: вчитель кидає м’яч і називає слово, учень має його перекласти і відкидає м’яч.  Другий варіант: вчитель називає слово, а учень  повинен сказати слово з одної теми ( a cat – a dog, a pen – a pencil, red – green, mother – father, bed – table …)

10. Гра «Guess: What is it ?» . Для відпрацювання різних питальних речень, структур. Вчитель приносить коробку, в якій знаходиться якийсь предмет. Учні мають відгадати, що там, задаючи питання.: Is there a …in the  box?

Можна взяти малюнок і діти відгадують, що це. Do you have a …?

11. Гра «Скажи наступне слово». Мета: засвоєння та повторення назв днів тижня, місяців, дат, числівників. Учитель називає день тижня, місяць…Учні мають сказати наступне.

12. Пантомімічні ігри на засвоєння граматичних структур. Наприклад: діти показують якісь дії, те, що вони люблять робити… Один учень виходить до дошки і показує, а всі інші вгадують. «Do you usually play ball?» - «Yes, I do».

Або діти показують якусь професію: « Are you a doctor? « - «No, I do not».

13. «Ланцюжок». Гра на перевірку або вдосконалення писемних навичок. Вчитель або учень пише на дошці слово, наступний учень виходить і пише слово, яке починається на літеру, якою закінчується попереднє слово і т.д. Наприклад: SCHOOLEGREENUTABLEGGONAONICELEPHANTIME …

Або можна писати окремо: SCHOOL LEG GREEN NUT TABLE EGG

  Окрему групу становлять рольові ігри. Це мовний, ігровий і навчальний вид діяльності водночас. Звичайно, підготовка до рольової гри та проведення вимагає багато часу і зусиль. Але вони дуже ефективні в досягненні мети. Учні оволодівають комунікативними навичками, долають мовні бар’єри, проявляють здібності і т.д.

  Досвід показує, що гра, як засіб навчання, підвищує працездатність і зацікавленість учнів. Тому раджу широко впроваджувати елементи гри на уроках в початковій школі. 

docx
До підручника
Англійська мова для загальноосвітніх навчальних закладів 3 клас (Карпюк О. Д.)
Додано
14 березня
Переглядів
100
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку