Методи та прийоми роботи на уроках зарубіжної літератури. Математична компетентність складає основу для формування ключових компетентностей. Математична компетентність визначається як особистісне утворення, що характеризує здатність учня створювати математичні моделі процесів навколишнього світу. Зарубіжна література – предмети природничо – математичного циклу. Надзвичайну цікавість викликали в учнів розповіді про відомих вчених природничо – математичних наук, які увійшли в історію, як відомі письменники. Зокрема дітям розповідалося, що:• Гарпер Лі- письменниця, музикантка, адвокатка, сценаристка• Омар Хайям – поет, математик, відомий в науці під іменем Аль – Кайями;• поети «срібного століття» Андрій Бєлий та Велемир Хлєбников закінчили фізико – математичні факультети;• видатного математика Декарта вважають блискучим письменником, засновником французької прози Нового часу;• німецький вчений – астролог Кеплер не лише відкрив закони руху планет, а й став автором фантастичного твору «Сон»;• праці Гете прославили його в області фізики та хімії не менш ніж поетичні твори; випускник Лейпцизького університету, агроном по професії Михайло Пришвін поєднав у своїй творчості письменника, етнографа та наукового дослідника;• російський академік Обручев прославився не лише як дослідник геології Сибіру, центральної та середньої Азії, а й як автор науково – фантастичних романів: «Земля Саннікова»; «Плутонія»;• російський зоолог М. А. Холодковський здійснив переклад на російську мову «Фауста» Гете;• видатний письменник і філософ російського зарубіжжя Марк Олександрович Алданов (Ландау) автор блискучої історичної серії «Мислитель» та інших літературних та філософських творів все життя писав роботи в області хімії («Актинохімія», «До реалізації нових концепцій в хімії »);• доктор біологічних наук І. А.Єфремов є автором соціально – філософських і пригодницьких романів «Туманність Андромеди»; «Час бика»; «Лезо бритви»;• професор Оксфордського університету Чарльз Доджсон увійшов в історію науки не як видатний математик, а як автор двох літературних шедеврів «Аліса в країні чудес» та «Аліса в Задзеркаллі».Інтегруючи названі предмети в учителя літератури з’являється можливість розвивати в учнів логічні та абстрактні здібності, вміння обґрунтовано виконувати словникову роботу, розширювати пізнавальні інтереси тощо.
Номер слайду 2
Моє ставлення1 іменник Оцінка героя1 речення Учинки героя3 дієслова Риси характеру2 прикметникиІм’я героя1 іменник. Літературна гра: «Четвертий зайвий»Знайдіть четверте зайве у кожному рядку: А) Горацій, В. Шекспір, Сапфо, Есхіл;Б) Лі Бо, Омар Хайям, Гомер, Ду Фу;В) Овідій, Петрарка, М. де Сервантес, В. Шекспір;Г) А де Сент-Екзюпері, Р. Бах, Дж Донн, Б. Космовська Робота з опорною схемою «П’ять сходинок до героя»Подолайте сходи, усно пояснюючи кожну рубрику . Заповніть «сходинки» за схемою сенкана (п’ятирядкового вірша-характеристики). Синдбад. Відважний, сміливий. Мріє, мандрує, долаєЗнаходить вихід зі складних ситуацій. Підкорювач. Синдбад. Винахідливий, чесний. Шукає, відкриває, знаходить. Прагне до нових пригод. Мореплавець. Приклади
Номер слайду 3
Комунікативна гра «Шість капелюхів».• Кожній групі пропонується обрати один з капелюхів, який визначатиме позицію групи під час обговорення спільних проблем. Творче завдання-. Написати відгук на роман Гарпер Лі “Вбити пересмішника”- Складіть асоціативний кущ до слова «Толерантність»