Використання ігрових технологій на уроках української мови та літератури

Про матеріал
«Гра – це іскра, яка запалює вогник допитливості, цікавості»     В.О.Сухомлинський
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Майстер-клас«Використання ігрових технологій на уроках української мови та літератури»

Номер слайду 2

«Гра – це іскра, яка запалює вогник допитливості, цікавості»     В. О. Сухомлинський

Номер слайду 3

У своїй роботі кожен педагог повинен послуговуватися такими переконаннями : Кожна дитина талановита. Кожна дитина має право на помилку. Кожна дитина має право на вільний творчий пошук.

Номер слайду 4

Гра « Шукачі скарбів»Відновити народні вислови, поставити дієслова, що в дужках, у форму другої особи однини дійсного способу. 1. Як (дбати), так і (мати). 2. Як (працювати), так і (мати).

Номер слайду 5

Гра « Знайди свою пару»Утворити пари антонімічних фразеологізмів. Народитися під щасливою зіркою; пійматися в лабети; пливти за течією; привертати до себе; прийти на розум; під самісіньким носом; поза очима; без царя в голові; відвертати від себе; мати голову на плечах; народитися без сорочки; вилетіли з голови; за тридев’ять земель; пливти проти течії; у вічі; вирватись з лап.

Номер слайду 6

Ділова гра: Учитель пропонує дітям загадкову торбинку. У цій торбинці знаходяться предмети. До цих предметів слід підібрати фразеологізми.

Номер слайду 7

Гроші. (Зароблена копійка краще краденого карбованця). Яблуко. (Яблуко від яблуні недалеко котиться). Шматок хліба. (Лежачого хліба ніде нема). Дзеркало. (Скільки в дзеркало не дивись, а молодшим не станеш).

Номер слайду 8

Гра « Струмочок»Учні знаходять синоніми до запропонованих слів, записують їх до зошитів. Потім ланцюжком зачитують синоніми. У кого закінчились слова, вибуває з гри. Перемагає той, хто останнім зачитав синонім до запропонованого слова. ЙТИ…. ХУРТОВИНА…ГАРНИЙ.

Номер слайду 9

Гра « Займи позицію»Учням на картках роздаються слова з орфограмою «Префікс з- та префікс с-. Вони мають зайняти позицію біля дошки, де прикріплені відповідні префікси.(С-,з-)фотографувати, (с-,з-)ховати, (с-,з-)терти, (с-,з-)плести, (с-,з-)казати, (с-,з-)лізти, (с-,з-)в’язати, (с-,з-)могти, (с-,з-)розуміти, (с-,з-)жати.

Номер слайду 10

Гра « Займи позицію»{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Префікс С-Префікс З-

Номер слайду 11

Гра « Займи позицію»{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Префікс С-Префікс З-Сфотографувати, Сховати,стерти, сплести, сказати. Злізти,зв’язати,змогти,зрозуміти,зжати.

Номер слайду 12

Гра «Лексична розминка». Тема « Групи слів за вживанням». Учні кожного ряду одержують завдання: записати на до­шці слова. Переможе ряд, який швидше впорається із завдан­ням й не зробить жодної помилки.ряд — музичні терміни;ряд — медичні терміни;ряд — спортивні терміни.

Номер слайду 13

Гра «Доміно» Хто такий Т Шевченко? Відповідь оформіть за допомогою прийому «Доміно».(Т. Шевченко - поет ...)

Номер слайду 14

Гра « Вільний мікрофон»Учні стисло висловлюють власну думку, відповідаючи на питання за твором «Слово про похід Ігорів»« Князь Ігор — позитивний чи негативний персонаж»?

Номер слайду 15

«Мозкова атака»{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}+-Назвати риси характеру Лиса з казки « Фарбований лис» І. Франка й записати їх на дошці під знаком «+» і під знаком «-»; обґрунтувати названі риси прикладами з тексту, довести їх справедливість.

Номер слайду 16

Жартівлива вікторина. Кіноповість «Зачарована Дес­на» У яку зачаровану красуню був закоханий Олександр Довженко? Хто з городніх рослин був найнеслухняніший — вилазив на тин, тікав на вулицю? Як Сашко став селекціонером (винахідником нових сортів рослин)?Хто і як за хвилину перетворив Сашка з малюка на доросло­го козака? Що спільного між Африкою і Україною в кіноповісті «Зача­рована Десна»?Що знаходиться посеред Десни?

Номер слайду 17

Жартівлива вікторина. Кіноповість «Зачарована Дес­на» У яку зачаровану красуню був закоханий Олександр Дов­женко? (У Десну.)Хто з городніх рослин був найнеслухняніший — вилазив на тин, тікав на вулицю? (Гарбузи.)Як Сашко став селекціонером (винахідником нових сортів рослин)? (Він посадив вирвану моркву.)Хто і як за хвилину перетворив Сашка з малюка на доросло­го козака? (Колядники, у своїй пісні.)Що спільного між Африкою і Україною в кіноповісті «Зача­рована Десна»? (Лев.)Що знаходиться посеред Десни? (Літера «С».)

Номер слайду 18

Лінгвістична гра. Посадити слова-пасажири (вони у нас записані на дошці) у вагони. С л о в а-п а с а ж и р и: в, на, і, під, й, а, але, над, попід, понад, зате, з-над, однак, щоб, з-за, через, бо, та. СЛУЖБОВІ ЧАСТИНИ МОВИПрийменник. Сполучник

Номер слайду 19

Гра «Вірю-не вірю»Учитель називає твердження, а учень або підтверджує його або спростовує.1) Слово «пишуть» належить до неозначеної форми дієслова .2) В українській мові існує 3 особи однини і множини .3) Слово «здоров’я» - дієслово .4) Слово «оздоровлюватися» належить до ІІ дієвідміни (-).5) В українській мові є дві дієвідміни .6) До І дієвідміни належать дієслова, які у 3 особі множини мають закінчення –ать, -ять 7) Дієслова з НЕ завжди пишуться окремо 8) Слово «ненавидіти» з НЕ ми напишемо окремо .9) Слово «не митися» з Не ми напишемо окремо .10) Як правило, дієслово у реченні виступає присудком .11) Дієслова змінюються за відмінками .12) Слово «бігати» належить до І дієвідміни .

Номер слайду 20

Гра « Лото»З’єднайте слова так, щоб утворилися фразеологізми. Хто більше утворить фразеологізмів, той і переміг. ловитиносабитиязикомпійматимакуточитираківпродаватиносомплескативитрішкипектибайдикивтертитеревеніповіситигавиклюватиоблизняревітиприкладбратина гарячомузловитидубаврізативоронаморочитибілугоюдаватиряст топтатиздачі білаголову

Номер слайду 21

ВИСНОВОК:гра (й особливо лінгвістична) є резервом творчої самореалізації вчителя й учня.

pptx
Додано
21 лютого 2022
Переглядів
2887
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку