Використання ІКТ на уроках хімії.

Про матеріал
Матеріал містить добірку найцікавіших інтернет – ресурсів, які можна використовувати на уроках хімії.
Перегляд файлу

                                                                                                Людмила МЕЛЬНИК                        

 Вчитель хімії

Комунального закладу загальної середньої освіти

«Ліцей № 7 Хмельницької міської ради»

 

                    

Використання  ІКТ на уроках хімії.

       Сучасне суспільство ставить перед школою завдання підготовки учнів, здатних самостійно критично мислити, грамотно працювати з інформацією. Тому кожний сучасний вчитель повинен намагатися урізноманітнити форми роботи на уроці так, щоб у кожної дитини було бажання вчитися.                                                                                                                                    

      Щоденно ми працюємо з   дітьми ХХІ століття. Які вони? Їх ще називають Центеніали або покоління Z.   Вони ставлять питання Google, дорогу знайдуть по навігатору, закупки зроблять в Інтернеті, одночасно виконують уроки і спілкуються SMS-ми з друзями, використовують усіляку можливість, щоб підключитись до інформаційного  потоку…

  • Досить швидко працюють і обробляють інформацію (покоління лайків та посилань).
  • Не люблять довго концентруватися (віддають перевагу один раз побачити, аніж сто разів почути чи прочитати про це).
  • Пошук - те, що вміють найкраще.
  • Якщо їм цікаво, самі чогось хочуть - готові без відпочинку працювати.
  • Їхні почуття - це смайли та статуси. А текст, фото і відео - головні враження.

        Для успішного навчання особливо важливі увага та пам’ять.  А ось тут і виникають:

1) проблеми з увагою
Сучасний учень може концентруватися на чомусь лише 8 секунд, що значно менше, ніж у представників попередніх поколінь;

2) проблеми з пам’яттю
Пам'ять починає працювати за іншими  механізмами: запам'ятовується не сама інформація, а те, яким шляхом до неї дістатися.    Навіщо вчити, якщо можна знайти?

   Гаджети заважають педагогам проводити уроки. Отже, потрібно так побудувати урок, щоб ті ж гаджети стали помічниками в навчанні.                                                                                        І я хочу звернути увагу на ще одну проблему, яка найбільше хвилює вчителів хімії-                         3) проблема з реактивами та обладнанням                                                                      Їх відсутність унеможливлює проведення найцікавішої частини предмета, а саме практичної. Тому більшість сучасних школярів сприймаються уроки хімії як не надто цікаву купу теоретичних відомостей, які не зрозуміло де потрібні у житті.

   Як вирішити цю проблему? Знову ж за допомогою доступних засобів – гаджетів та девайсів. Таким чином, можна з легкістю та захопленням опанувати хімію за допомогою віртуальних експериментів чи тематичних ігор.

   Сьогодні впровадження комп'ютерних технологій у навчальний процес є невід'ємною частиною шкільного навчання.                                                                               Серед 10 ключових компетентностей  НУШ  інформаційно – цифрова компетентність займає 5 місце . Загальновизнано, що використання комп'ютерних технологій в освіті неминуче, оскільки істотно підвищується ефективність навчання, якість знань і умінь.

     Отже, до вашої уваги добірка найцікавіших інтернет – ресурсів, які можна використовувати на уроках хімії.

http://ed.ted.com/periodic-videos

Відеотаблиця Менделєєва від TED-Ed– таблиця хімічних елементів, зміст якої представлений у форматі навчальних відеороликів. У кожному з них не лише розповідається про основні властивості хімічних елементів, але й демонструються різноманітні хімічні реакції з їх участю. Хоча відео англійською мовою, але за бажанням можна додати титри українською.

https://phet.colorado.edu/uk/   

PhEt    –інтерактивні симуляції для природничих наук. PhET-сіми створені на основі наукових педагогічних досліджень і спонукають учнів до навчальних досліджень і експериментування використовуючи інтуїцію в середовищі, подібному до гри.

https://www.golabz.eu/language/uk                                                                                                       

GO-LAB  Онлайн- лабораторії надають можливість проводити експерименти в онлайн-середовищі.

https://learningapps.org/                                                                                                                    LearningApps - цей ресурс  можна використати для підтримки навчання та процесу викладання за допомогою інтерактивних модулів. Представлені ряд вправ, які перекладено на українську мову. Вони   можуть бути безпосередньо включені в зміст навчання, а також їх можна змінювати або створювати в оперативному режимі. Вони мають свою ціннность, а саме – інтерактивність.

https://wordart.com/                                                                                                                                                

Word Art     Щодня сучасний старшокласник має засвоїти цілий масив різних відомостей за шкільною програмою. Часто мозок просто не в змозі систематизувати всю інформацію, яку отримує.  Це можна  вирішити використовуючи  на уроках метод графічної систематизації – хмари слів. а допоможе в цьому Word Art – багатофункціональний  сервіс для створення хмар слів.  Використання яскравої графіки у вигляді хмар слів на уроках дозволить зробити акценти на ключових моментах із теми вивчення.  

https://me-qr.com/                                                                                                                               

QR-коди.  Напевно вам не раз доводилося бачити картинки, на яких зображені чорні квадрати, що складаються з безлічі маленьких квадратів і рисок, розміщені в білому квадраті.  Чим же можуть бути корисними QR-коди для вчителів?

*При супроводі уроку презентацією можна забезпечити слухачів роздатковим матеріалом з QR-кодами для доступу до цікавих додатків.

*Як додаток до навчального об’єкту.

 Наприклад, розміщені на періодичній системі елементів QR-коди можуть містити відомості про  фізичні та хімічні властивості елементів тах сполук;

* в контрольних завданнях для закріплення пройденого (вивченого) матеріалу. На кожному білеті з контрольним завданням можна розмістити надрукований QR-код з правильними відповідями або підказкою з алгоритмом розв’язання задачі.                                                                   

      Нові технології навчання на основі інформаційних і комунікаційних дозволяють інтенсифікувати освітній процес, збільшити швидкість сприйняття, розуміння та глибину засвоєння величезних масивів знань.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, Матеріали до уроків
Додано
5 січня
Переглядів
107
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку