Використання інформаційних технологій на уроках хімії та позаурочний час.

Про матеріал
Головним завданням освіти стає не стільки оволодіння сумою знань, скільки розвиток творчого, самостійного мислення школярів, формування вмінь і навичок самостійного пошуку, аналізу й оцінки інформації. Сам час диктує необхідність по-новому організувати роботу педагога, спрямувати його зусилля на розвиток в учнів самостійного творчого мислення. Тож використання на уроках хімії нових інформаційних технологій вважаю просто необхідним.
Перегляд файлу

Використання інформаційних технологій на уроках хімії та позаурочний час.

Сучасна шкільна освіта, як один з компонентів соціальної системи, орієнтована на розвиток особистості учня в процесі активної пізнавальної діяльності. Головним завданням освіти стає не стільки оволодіння сумою знань, скільки розвиток творчого, самостійного мислення школярів, формування вмінь і навичок самостійного пошуку, аналізу й оцінки інформації. Для вирішення такого завдання недостатньо тільки підручника, традиційної діяльності вчителя, пов’язаної з керуванням процесом навчання. Необхідний доступ до значно ширших і різноманітних джерел інформації. Окрім того, потребам сучасного процесу навчання відповідає така організація діяльності школярів, що формуватиме власний досвід пізнання, вироблятиме життєво важливі компетентності і спонукатиме до активного самостійного набуття нових знань на основі раніше засвоєних. Сам час диктує необхідність по-новому організувати роботу педагога, спрямувати його зусилля на розвиток в учнів самостійного творчого мислення. Тож використання на уроках хімії нових інформаційних технологій вважаю просто необхідним. 

Використання таких технологій дає наступні переваги для учнів (робить урок цікавішим, надає більших можливостей для участі в навчальному процесі, розвиває мотивацію, учні починають розуміти складні ідеї завдяки більш ясній і динамічній подачі матеріалу; розвиває особистісні й соціальні навички; учні працюють творчо, стають впевненішими у собі) та переваги для вчителя (дозволяє демонструвати готові фрагменти уроку, в повному обсязі використовувати інформацію на CD та DVD. Зручно працювати з класом або групою учнів. Дозволяє збільшити обсяг навчального матеріалу. Надихає на пошук нових підходів до навчання, стимулює професійний ріст учителя.)

Хімія – це експериментальна наука, яка вимагає постійної візуалізації на уроках. Проблема небезпеки, шкідливості, дефіциту реактивів та обладнання хімічних кабінетів перешкоджає навчанню хімічної дисципліни на високому рівні, що призводить у деяких випадках до нерозуміння учнями основних процесів і явищ. Саме тому на уроках хімії є доцільним використання віртуального експеремета. Його я використовую як під час вивчення нового матеріалу так і під час практичних робіт.

А саме практична робота в 7 Класі «методи одержання та доведення наявності Кисню»

(Демонстрація відео)

Також в роботі я використовую відеоматеріали для кращого сприйняття матеріалу учнями. Наприклад в 11 класі прививченні теми волокна є доцільним демонстрація відеотрансляції виробництва штучних волокон (демонстація). Для мотивації вивчення хімії в 7 класі, я використову відео «тварини-роботи», після перегляду якого я ставлю учням запитаання «-чи потрібні знання хімії для виробництва таких роботів».

При підготовці до уроків, я приділяю значну увагу мультимедійним презентаціям. Вона дає можливість ілюструвати досліджуваний навчальний матеріал, який учневі самостійно уяви дуже складно. Наприклад, доцільним є використання мультимедії при вивченні будови атома (демонстація презентації), типи хімічних звязків (демонстація презентації),вивченні практично всього курсу хімії 11 класу (демонстація презентацій), курсу органічної хімії в 9 класі (демонстрація презентацій).

Мультимедійна презентація має вагомі переваги в тому, що її можна використовувати на усіх етапах уроку. Перевірку д/з і актуалізацію знань можна проводити у вигляді тестів чи запитань, які учень візуально бачить (демонстрація матеріалу). Узагальнення знань проводиться розв»язанням задач чи питань, які виводяться на екран (демонстрація матеріалу).

На своїх уроках я також використовую інтерактивну дошку. Інтерактивна дошка може показувати зображення в кольорі (відео, анімації, слайди тощо), на ній можна робити записи також маркерами кількох кольорів, є можливість писати поверх зображення та давати можливість запам'ятовувати необхідний для подальшої роботи кадр. На інтерактивній дошці можна відтворити 3-D модель молекул в об'ємі та русі, реалізувати їх обертання у просторі. На інтерактивній дошці можна накреслити зовсім простесеньку схему, малюнок тощо у спрощеному вигляді спереду, а потім показати реальний об'ємний вигляд.(Демонстрація уроків з інтерактивною дошкою.)

У процесі вивчення шкільного курсу хімії я використовую такі форм роботи: доповіді, реферати, розробка та демонстрація творчих проектів. Використання Інтернету дозволяє учням розширити обсяг одержуваної інформації для самостійної роботи.

Також інформаційні технології я, як вчитель-початківець використовую для самоосвіти, а саме вивчення досвіду колег з інших міст України й інших країн; беру участь у вебінарах, є учасником групи «Уміти вчити».

Отже, актуальність використання інформаційних технологій в навчанні хімії обумовлено тим, що в комп'ютерних технологіях закладені невичерпні можливості для навчання учнів на якісно новому рівні. Вони надають широкі можливості для розвитку особи учнів і реалізації їх здібностей. Використання анімації і звукового супроводу в навчальних програмах впливають на декілька каналів сприйняття навчаного (аудіальний, кинестетічеській, візуальний), що дозволяє при навчанні враховувати особливості кожного учня.

 

docx
Додано
22 березня 2021
Переглядів
456
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку