Діяльність та стан використання інформаційно-комп'ютерних технологій на уроках та в позаурочній діяльності з математики
Людство вже давно стало невід’ємною частиною інформаційної епохи. Не стоїть осторонь цього процесу й наша держава, де останніми роками питанням інформатизації суспільства приділяється особлива увага.
Актуальною нині стала фраза "Хто володіє інформацією, той володіє світом". Сучасний стан застосування інформаційних технологій у всіх галузях потребує розширення їх впровадження в освітній діяльності.
Згідно Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти основною метою освітньої галузі “Математика” є формування в учнів математичної компетентності на рівні, достатньому для забезпечення життєдіяльності в сучасному світі, успішного оволодіння знаннями з інших освітніх галузей у процесі шкільного навчання, забезпечення інтелектуального розвитку учнів, розвитку їх уваги, пам’яті, логіки, культури мислення та інтуїції.
Впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій на уроках та в позаурочній діяльності регулюється наступними документами:
Комп‘ютерні технології суттєво впливають на форми і методи викладання, роблять процес пізнання творчим, стимулюють заняття самоосвітою.
Застосування комп'ютерної техніки робить традиційні уроки математики більш яскравими, насиченими. На цих уроках кожен учень працює активно, в учнів розвивається допитливість, пізнавальний інтерес.
Я надаю перевагу впровадженню таких інноваційних технологій:
Для чого презентація? Адже це є в підручнику? Коли вчитель користується навчальною презентацією, можна більше зосередитись на деталях уроку. Ілюстративний матеріал в достатній кількості, якісний, чого нелегко домогтися, малюючи на дошці ескізи малюнків в ході уроку (наприклад: побудова перерізів многогранників).
Під електронними підручниками мають на увазі і електронні книги, і структуровані й забезпечені посиланнями тексти, і документи різних типів, від допоміжних файлів до web-сторінок, що містять навчальні матеріали, які безумовно необхідно використовувати в час інформатизації освіти. Як і особливі типи файлів (зображення, відео-, аудіо-, анімації).
Окремої уваги заслуговують онлайн-тести «НаУрок», які стали на допомогу під час весняного вимушеного дистанційного навчання, підготовки до особливого карантинного ЗНО- 2020 моїх одинадцятикласників. Ці тести так припали мені до душі, що стали невід’ємною частиною моєї щоденної роботи.
По-перше не можу залишити без уваги зручну платформу проекту, яка доступна з будь-якого пристрою : комп’ютера, ноутбука, планшета чи смартфона. Можна навіть під час уроку користуюся своїм телефоном, щоб задати учням завдання, передивитися, проаналізувати результати класу.
По- друге, ніхто не заперечить, що тестування - важлива частина навчального процесу. Тому для учнів такий вид роботи є досить звичним і їхнє хвилювання піл час важливого тесту буде спадати при виконанні.
По-третє можу стверджувати, що «На урок» – це універсальний інструмент, який можна долучити в будь-який етап уроку.
Важливо, що проект дає змогу вивчати тести колег, на сьогодні створено понад три мільони різних тестів. Можна задати тест іншого вчителя своїм учням, а можна редагувати завдання - адаптувати для свого класу.
Зручно, що є можливість скачати будь-який тест в форматі ПДФ, дати на уроці учневі в друкованому варіанті.
Функцію «флеш -картки» можна використовувати на уроці, як тренування, яке не вимагає оцінювання.
Ще один з функціоналів тестів– гра «Відповідності» . Неймовірно зручна при розвитку швидких обчислень, перетворень виразів, розв’язуванні простих рівнянь, а це потужний розвиток уваги, пам’яті, вироблення навичок швидкого виконання вправ…
Багато налаштувань має тест який, ми задаємо учневі для виконання
- Перемішати запитання – одночасно в класі будуть виконувати різні завдання
- Перемішати варіанти відповідей – ускладнює можливість ділитися своїми відповідями
- Одразу показувати правильну відповідь – я не люблю цю функцію, вона змінює залежно від правильності відповіді емоційний стан дитини, причому в будь якому напрямку – позитиву- негативу, привчає чекати впевненості при кожному кроці роботи, чим затримує час.
- Показувати відповіді учня після тестування – зручно, якщо учні виконують аналіз самостійно, якщо я планую анадіз робити разом, вимикаю.
- Ніколи не показую рейтинг учнів, адже це суперечить сучасним вимогам до оцінювання.
-Тільки одна спроба проходження – надає важливості тестуванню.
Є Доступ до додаткових видів робіт для засвоєння матеріалу (після проходження тесту)
Флеш-картки та Гра «Відповідності» про них я вже говорила, можна використовувати для аналізу тестування
Окремо зроблю акцент на зручності аналізу тестування, - можна побачити одразу результати, можна форматі ХL.
Для формування і закріплення математичних навичок зручно використовувати онлайн–тренажери з усної лічби, дій з дробами, цілими числами і багатьма іншими. Користуюсь з учнями зручними тренувальними платформами «Інноватика» та https://novatika.org/uk/, «Міксіке» (Прангліміне) https://miksike.net.ua/#pranglimine/training . Так учні мають змогу виконувати різні ігрові завдання онлайн: індивідуально або у класі разом з іншими дітьми. Використання математичних тренажерів максимально урізноманітнюють проведення уроків математики.
Своїм виступом хотіла поділитися інноваційними технологіями, яким надаю перевагу на уроках. Ще раз наголошую, що дуже люблю використовувати онлайн-тести та онлайн-тренажери. І мої учні люблять працювати з ними.