Масове відкрите соціальне навчання – не нова ідея, це вдоскона- лення концепції дистанційного навчання, що пропонували університети та навчальні заклади різних форм вже давно. Масові відкриті онлайн курси є однією з форм дистанційної освіти, це освітні курси по вивченню певних дисциплін за допомогою інформаційних технологій і Інтернету.
Оскільки масові відкриті онлайн курси побудовані на віртуальному навчанні, залежність навчання від під’єднаності до мережі Інтернет, у свою чергу, спричиняє певні загрози для людини, що навчається, і для суспільства в цілому. Серед таких загроз віртуальної освіти варто виділити такі:
По-перше, потенційний слухач МВОК постає перед складним вибором надійних ресурсів і джерел для освіти, адже Інтернет переповнений недоброякісними сайтами і інформацією, якість і достовірність якої важко перевірити.
По-друге, у сучасному мінливому світі зміни відбуваються і з самою людиною, яка зазнає глибинних перетворень не тільки у психології, але й у своїй фізіології під впливом віртуального світу.
По-третє, навчання на курсах МВОК передбачає відсутність балансу практики і теорії. На онлайн курсах практика обмежена семінарськими роботами і частково практичними завданнями, але використовувати свої знання на практиці людині прийдеться вже самостійно.
Технологія подієвого навчання – Івент-технологія. «Я не пригадаю заходу, що не став би подією. Інші я забув усі». Дані слова вдало відображають взаємозв'язок між заходом і виключною подією, або event. Поняття event відображає не якусь об'єктивно вимірювану якість, а винятковий характер певного заходу або події, що сприймається суб’єктивно. Event виникає у свідомості та почуттях тих, хто його переживає.
Івент (від англ. Event − подія) – розважальна або рекламна вистава, здійснювана на театральній сцені, кіно- або телеекрані, на спортивній або цирковій арені з використанням різного роду сюжетних ходів, образотворчих прийомів, світлової техніки, комп'ютерної графіки, і.т.п.
Вчені вважають, що найкраще учні вчаться не під час щоденних уроків, а протягом освітніх фестивалів і конкурсів, створення та захисту проектів, позакласної роботи з предмету.
Планування й організація подій у педагогічному процесі може стати основою для формування соціально-значущої поведінки особистості, для спільної діяльності вчителя й учня.
Кейс-технологія — це загальна назва технологій навчання, що представляють собою методи аналізу. Суть технології полягає у використанні конкретних випадків (ситуацій, історій, тексти яких називаються "кейсом") для спільного аналізу, обговорення або вироблення рішень учнями з певного розділу навчання дисципліни.
Навички, які розвиває технологія "кейс", а саме вирішення кейсів:
аналітичні навички (вміння відрізняти дані від інформації, класифікувати, виділяти суттєву та несуттєву інформацію, аналізувати, представляти та добувати їх; мислити чітко й логічно),
практичні навички (формування на практиці навичок використання теорії, методів та принципів),
творчі навички (генерація альтернативних рішень),
комунікативні навички (вміння вести дискусію, переконувати, використовувати наочний матеріал та інші медіа-засоби, кооперуватися в групи, захищати власну точку зору, переконувати опонентів, складати короткий та переконливий звіт),
соціальні навички (оцінка поведінки людей, вміння слухати, підтримувати в дискусії чи аргументувати протилежні думки, контролювати себе тощо).
Інформація завжди була потужним засобом для залучення уваги людей. Факти, цифри та експертний аналіз мають велику силу переконання. Дайте своїй аудиторії можливість знати і бачити те, що їм цікаво, і ви отримаєте шанс впливати на їх переконання і рішення.
Інфографіка - це сюжет. Знайшов історію - вибирай головне і відсікай зайве.
Інфографіка дозволяє дізнатися за 5 хвилин то, на що треба було б півдня вивчення таблиць і оцінок експертів. Аналітики і дизайнери упаковують інформацію в історію або зрозуміло пояснюють який-небудь складний процес. Це не просто картинки і діаграми, а повноцінна графічна розповідь.
Наприклад, розповідь про те, як зробити класичний салат Олів'є. Ви бачите, які потрібні продукти, скільки часу займе кожен етап, в якому порядку і що робити. Це зручно і вам все зрозуміло. Так працює хороша інфографіка.
Коли дані зібрані і придумана історія, можна подумати про форму. Багато сервісів дозволяють створити інфографіку онлайн в три кліка.
Безкоштовно доступні кілька шаблонів - в них ви упакуєте свої цифри і тексти. Таку роботу можна вставити в презентацію або блог.
Інфографіка схожа на журналістику тим, що стосується всіх сфер життя. Це спосіб пояснити складне простою мовою і побачити історію там, де до вас були тільки стовпчики чисел.
З недавніх пір в тренди технологій вийшла доповнена реальність. Доповнена реальність (AR, Augmented Reality) – доповнення цифровими об'єктами реального світу за допомогою різних гаджетів (смартфонів, планшетів, носимих пристроїв). На даному етапі розвитку це сира технологія, без своїх стандартів, що погано для проникнення в маси.
Сучасне втілення цієї технології найчастіше має такий вигляд: перед веб-камерою, підключеною до комп'ютера або планшетом розміщується спеціальне зображення-маркер. Це може бути двомірне зображення, віддруковане на простому аркуші паперу. Спеціальна програма, запущена на комп'ютері, аналізує отримане зображення з камери і доповнює його на екрані монітора віртуальними об'єктами. Звідси і назва технології – «доповнена» або «збагачена» реальність.
Додаток 1
Правила роботи з інфографікою
Означені переваги працюватимуть лише тоді, якщо інфографіка буде належно оформлена та відповідатиме загальним вимогам:
Створення інфографіки
Перед створенням інфографіки дайте чіткі відповіді на три запитання:
поради по створенню якісної інфографіки
Такий інструмент представлення даних, як інфографіка, може бути і красивим і корисним, але тільки в тому випадку, якщо робота виконана дійсно якісно. Ось кілька основних порад, які вам в цьому допоможуть.
Поради Тоні Бьюзена з техніки і створення ментальних карт