ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТА ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПРИ ВИВЧЕННІ ФІЗИКИ

Про матеріал
Даний матеріал підготовлений для учителів фізики. Може бути використаний для підготовки до уроків, для проведення семінарів, майстер-класів.
Перегляд файлу

 

 

Масове відкрите соціальне навчання – не нова ідея, це вдоскона- лення концепції дистанційного навчання, що пропонували університети та навчальні заклади різних форм вже давно. Масові відкриті онлайн курси  є однією з форм дистанційної освіти, це освітні курси по вивченню певних дисциплін за допомогою інформаційних технологій і Інтернету.

Оскільки масові відкриті онлайн курси побудовані на віртуальному навчанні, залежність навчання від під’єднаності до мережі Інтернет, у свою чергу, спричиняє певні загрози для людини, що навчається, і для суспільства в цілому. Серед таких загроз віртуальної освіти варто виділити такі:

По-перше, потенційний слухач МВОК постає перед складним вибором надійних ресурсів і джерел для освіти, адже Інтернет переповнений недоброякісними сайтами і інформацією, якість і достовірність якої важко перевірити.

По-друге, у сучасному мінливому світі зміни відбуваються і з самою людиною, яка зазнає глибинних перетворень не тільки у психології, але й у своїй фізіології під впливом віртуального світу.

По-третє, навчання на курсах МВОК передбачає відсутність балансу практики і теорії. На онлайн курсах практика обмежена семінарськими роботами і частково практичними завданнями, але використовувати свої знання на практиці людині прийдеться вже самостійно.

Технологія подієвого навчанняІвент-технологія. «Я не пригадаю заходу, що не став би подією. Інші я забув усі». Дані слова вдало відображають взаємозв'язок між заходом і виключною подією, або event. Поняття event відображає не якусь об'єктивно вимірювану якість, а винятковий характер певного заходу або події, що сприймається суб’єктивно. Event виникає у свідомості та почуттях тих, хто його переживає.

Івент (від англ. Event − подія) – розважальна або рекламна вистава, здійснювана на театральній сцені, кіно- або телеекрані, на спортивній або цирковій арені з використанням різного роду сюжетних ходів, образотворчих прийомів, світлової техніки, комп'ютерної графіки, і.т.п.

Вчені вважають, що найкраще учні вчаться не під час щоденних уроків, а протягом освітніх фестивалів і конкурсів, створення та захисту проектів, позакласної роботи       з предмету.

 Планування й організація подій у педагогічному процесі може стати основою для формування соціально-значущої поведінки особистості, для спільної діяльності вчителя й учня.

 

Кейс-технологія — це загальна назва технологій навчання, що представляють собою методи аналізу. Суть технології полягає у використанні конкретних випадків (ситуацій, історій, тексти яких називаються "кейсом") для спільного аналізу, обговорення або вироблення рішень учнями з певного розділу навчання дисципліни.

Навички, які розвиває технологія "кейс", а саме вирішення кейсів:

аналітичні навички (вміння відрізняти дані від інформації, класифікувати, виділяти суттєву та несуттєву інформацію, аналізувати, представляти та добувати їх; мислити чітко й логічно),

практичні навички (формування на практиці навичок використання теорії, методів та принципів),

творчі навички (генерація альтернативних рішень),

комунікативні навички (вміння вести дискусію, переконувати, використовувати наочний матеріал та інші медіа-засоби, кооперуватися в групи, захищати власну точку зору, переконувати опонентів, складати короткий та переконливий звіт),

соціальні навички (оцінка поведінки людей, вміння слухати, підтримувати в дискусії чи аргументувати протилежні думки, контролювати себе тощо).

Інформація завжди була потужним засобом для залучення уваги людей. Факти, цифри та експертний аналіз мають велику силу переконання. Дайте своїй аудиторії можливість знати і бачити те, що їм цікаво, і ви отримаєте шанс впливати на їх переконання і рішення.

Інфографіка - це сюжет. Знайшов історію - вибирай головне і відсікай зайве.

Інфографіка дозволяє дізнатися за 5 хвилин то, на що треба було б півдня вивчення таблиць і оцінок експертів. Аналітики і дизайнери упаковують інформацію в історію або зрозуміло пояснюють який-небудь складний процес. Це не просто картинки і діаграми, а повноцінна графічна розповідь.

Наприклад, розповідь про те, як зробити класичний салат Олів'є. Ви бачите, які потрібні продукти, скільки часу займе кожен етап, в якому порядку і що робити. Це зручно і вам все зрозуміло. Так працює хороша інфографіка.

Коли дані зібрані і придумана історія, можна подумати про форму. Багато сервісів дозволяють створити інфографіку онлайн в три кліка.

Безкоштовно доступні кілька шаблонів - в них ви упакуєте свої цифри і тексти. Таку роботу можна вставити в презентацію або блог.

Інфографіка схожа на журналістику тим, що стосується всіх сфер життя. Це спосіб пояснити складне простою мовою і побачити історію там, де до вас були тільки стовпчики чисел.

З недавніх пір в тренди технологій вийшла доповнена реальність. Доповнена реальність (AR, Augmented Reality) – доповнення цифровими об'єктами реального світу за допомогою різних гаджетів (смартфонів, планшетів, носимих пристроїв). На даному етапі розвитку це сира технологія, без своїх стандартів, що погано для проникнення в маси.

Сучасне втілення цієї технології найчастіше має такий вигляд: перед веб-камерою, підключеною до комп'ютера або планшетом розміщується спеціальне зображення-маркер. Це може бути двомірне зображення, віддруковане на простому аркуші паперу. Спеціальна програма, запущена на комп'ютері, аналізує отримане зображення з камери і доповнює його на екрані монітора віртуальними об'єктами. Звідси і назва технології – «доповнена» або «збагачена» реальність.


Додаток 1

Правила роботи з інфографікою

 

Означені переваги працюватимуть лише тоді, якщо інфографіка буде належно оформлена та відповідатиме загальним вимогам:

  • не виходьте за межі обраної площини:
    • аркуша А4
    • слайда
    • веб-сторінки
  • формуйте не більше 10 інформаційних блоків з:
    • текстового контенту
    • графічних зображень
    • формулюйте текстові повідомлення максимально лаконічно і доступно для сприйняття
  • візуальний ряд робіть максимально простим і чистим, не використовуйте:
    • тіней
    • текстур
    • візерунків
    • темних чи різнобарвних фонів
  • дотримуйтеся приблизно однакового обсягу тексту
  • не дублюйте інформацію:
    • об’єднуйте текстові повідомлення, якщо вони корелюють між собою
    • робіть вибір на користь одного тексту замість двох
    • мінімізуйте текстовий контент і максимізуйте графічний
  • орієнтуйтеся на найкращі приклади візуалізації, що не викривляють інформацію та не утруднюють сприйняття не перевантажуйте інфографіку:
    • відмовляйтеся від зайвих ілюстрацій і текстового контенту
    • не використовуйте більше двох простих інфографіків на одній площині;
  • доповнюйте сухі цифри грамотними ілюстраціями, що викликають емоції;
  • подавайте дані так, щоб їх було легко порівняти;
  • використовуйте максимально простий дизайн, що не викривляє інформації;
  • подавайте інформацію у логічній послідовності:
    • в алфавітному порядку
    • у висхідній послідовності
    • у низхідній послідовності.


Створення інфографіки

 

Перед створенням інфографіки дайте чіткі відповіді на три запитання:

  • який тип інформації буде представлений в інфографіці:
    • хронологічний
    • просторовий
    • кількісний
    • комбінований
  • наскільки гармонійно виглядатиме інфографіка у загальній картині представленого;
  • яким буде тип подачі інформації:
    • статичний
    • динамічний
    • інтерактивний.

 

 


поради по створенню якісної інфографіки

 

Такий інструмент представлення даних, як інфографіка, може бути і красивим і корисним, але тільки в тому випадку, якщо робота виконана дійсно якісно. Ось кілька  основних порад, які вам в цьому допоможуть.

  1. Визначтеся з цілями. Перше, що потрібно зробити перед тим, як приступити до роботи, - визначити цілі, яких ви збираєтеся досягти.
  2. Зосередьтеся на своїй ніші. Не витрачайте час на створення інфографіки, яка не пов'язана безпосередньо з тематикою, в якій ви ведете бізнес. Може і вийти красиво, але навряд чи це буде цікаво.
  3. Обробіть інформацію. Причому важливо не просто зібрати необхідну кількість даних, а й відфільтрувати непотрібне, а потім упорядкувати те, що залишилося в результаті. Крім того, у випадку з цифрами потрібно переконатися в їх достовірності.
  4. Сформуйте історію. Формат подачі повинен нагадувати історію, покроковий процес з'єднаний єдиною ниткою оповіді. Навіть досить нудні дані можна подати в захоплюючому виді, якщо зробити це в форматі розповіді історії. Правда, даний пункт один з найскладніших.
  5. Шукайте проблеми і спірні теми. Статті формату How to ( "Як зробити") відмінно підходять в якості основи для інфографіки, адже таким чином можна створити короткий посібник з вирішення певної проблеми, що принесе користь читачам.
  6. Розставляйте акценти. Після того як дані будуть «причесані», а логічна конструкція визначена - виберіть найцікавіші факти і виділіть їх таким чином, щоб читач відразу звернув на них увагу.
  7. Виберіть правильну графіку. В добре зробленої інфографіку дані проілюстровані таким чином, щоб зрозуміти їх можна було легко і швидко. Наприклад, в залежності від того, про який тип даних йдеться, для його візуалізації варто використовувати той чи інший тип діаграм:
  • кругові діаграми. Чітку відповідь на питання у вигляді цифр або відсотків;
  • карти даних. Більше вибірки даних;
  • лінійні графіки (або їх комбінації). Демонстрація тенденції з плином часу;
  • гістограми. Графіки розподілу даних.

 


 

 

 


Поради Тоні Бьюзена з техніки і створення ментальних карт

  1. Важливо розміщувати слова на гілках, а не в ромбах і паралелепіпедах тощо. Важливо і те, що гілки повинні бути живими, гнучкими, загалом, органічними. Малювання ментальної карти в стилі традиційної схеми повністю заперечує ідеї майндмеппінгу. Це сильно ускладнює рух погляду по гілках і вносить багато зайвих однакових, а отже монотонних, об'єктів.
  2. Писати на кожній лінії тільки одне ключове слово. Кожне слово містить тисячі можливих асоціацій, тому склеювання слів зменшує свободу мислення. Роздільне написання слів може привести до нових ідей.
  3. Довжина лінії повинна дорівнювати довжині слова. Це простіше і економніше.
  4. Пишіть друкованими літерами, якомога ясно і чітко.
  5. Варіювати розмір літер і товщину ліній залежно від ступеня важливості ключового слова.
  6. Обов'язково використовуйте різні кольори для основних гілок. Це допомагає цілісному і структурованому сприйняттю.
  7. Часто використовувати малюнки і символи (для центральної теми малюнок обов'язковий). Іноді ментальна карта взагалі може цілком складатися з малюнків.
  8. Прагнути такої організації простору, щоб не залишалося порожнього місця а гілки не розміщувалися дуже щільно. Для невеликої ментальної карти використовуйте аркуш паперу формату А4, для великої теми – А3.
  9. Гілки, що розрослися, можна укладати в контури, щоб вони не змішувалися з сусідніми гілками.
  10. Розташовувати лист горизонтально. Таку карту зручніше читати.
  11.  Краще, якщо на інтелект карті буде не більше 5-7 елементів. Якщо елементів більше - постарайтеся згрупувати між собою.
  12.  Інтелект карта повинна бути логічна: дотримані відносини між елементами, що за чим іде, що до чого і як належить.
  13.  Краще, якщо на інтелект-карти буде багато різних візуальних образів, які просто запам'ятати: використовуйте різні кольори, малюнки, символи.
  14.  Завжди зручно, коли інтелект-карта симетрична: так, запам'ятавши одну її частину ви легко зможете відновити іншу.
  15. Центральне місце в карті мислення повинен займати ключовий елемент. Якщо потрібно відобразити шкалу, то зазвичай зліва - позначають час, що минув, справа - майбутнє.

 

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, Майстер-класи
Додано
20 грудня 2019
Переглядів
1277
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку