Використання інноваційних технологій на уроках фізичної культури

Про матеріал
Методична розробка за темою: «Використання інноваційних технологій на уроках фізичної культури».
Перегляд файлу

титулка.png  Дружбівський навчально-виховний комплекс:

загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-

дошкільний навчальний заклад

Дружбівської міської ради

Шосткинського району

Сумської області

 

 

 

 

Методична розробка за темою: «Використання інноваційних технологій на уроках фізичної культури».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                            

 

                                                           вчителя фізичної культури

  Кравченко Любов Григорівни

 

 

 

 

 

 

 

 

2021 рік

unnamed (1).jpgЗдорова дитина – майбутній економічний, науковий і культурний потенціал нашої країни, а тому охорона здоров’я дітей, забезпечення їх захисту та розвитку є пріоритетом державної політики України. У сучасному суспільстві велика увага приділяється вихованню у дітей свідомого ставлення до фізичного розвитку, стану свого здоров’я, адже людина, яка знає і розуміє користь від регулярних занять фізичною культурою та спортом і вміє на практиці реалізувати ці знання, здатна на творчу, активну суспільно-корисну діяльність.

Фізична культура – могутній засіб активного впливу на розвиток організму і вдосконалення його функцій. Головною метою організації фізичної культури є:

  • формування усвідомленої потреби в руховій активності і фізичному вдосконаленні;
  • сприяння збереженню та зміцненню здоров’я: набуттю знань, умінь та навичок, гармонійному розвитку особистості;
  • вдосконалення навичок життєво необхідних рухових дій.

Я, як учитель фізичної культури Дружбівського навчально-виховного комплексу: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад працюю над темою: «Використання інноваційних технологій на уроках фізичної культури» постійно здійснюю контроль за станом виконання фізичних вправ учнями на уроці та поза урочний час, їх дозування, правильність виконання та рівень фізичного навантаження. Належний стан фізичного виховання в школі можливий за активної участі в ньому адміністрації, класних керівників, вчителів фізичної культури у тісному контакті з медпрацівником школи, інакше кажучи, за повноцінної співпраці педагогів та лікаря. Необхідно, щоб всі заходи з фізичного виховання проводилися з врахуванням фізичного стану і вікових особливостей учнів, при дотриманні всіх дидактичних методів.                  

unnamed.jpgНа сучасному етапі розвитку значне місце приділяється впровадженню в навчально-виховний процес інноваційних технологій, орієнтованих на перспективу розвитку нетрадиційних форм та систем оздоровлення, що допоможе учням встановити зв’язки з природою, навчитись керувати своїми емоціями, поведінкою, рухами, досягти гармонії між тілом і духом.

Мета моєї роботи та успіх обраного напрямку роботи з використанням інноваційних технологій в системі фізичного виховання безперечно залежить від самого вчителя, його професіоналізму творчості й майстерності, і безперечно – бажання впроваджувати цей напрямок, розвитку дитини в практику своєї професійної діяльності. 

 Основні цілі  при використанні інноваційних технологій – це добір форм та напрямів роботи, які будуть спрямовані на формування в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я, стану фізичної підготовленості.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Модернізація освіти спонукає мене, як вчителя до пошуку нових освітніх і виховних технологій, до впровадження нетрадиційних форм і методів навчання та виховання.

Ці технології та методи навчання спрямовують учнів на краще розуміння навчального матеріалу з предмета «Фізична культура», а також бажання учнів поліпшити свої спортивні досягнення.

Впровадження та використання інноваційних технологій дає можливість встановити в своїй роботі різні форми взаємодії «учитель-учень», що дає  мені можливість спрогнозувати позитивне ставлення учнів до уроку фізичної культури та спорту. Інноваційний педагогічний процес — цілісний навчально-виховний процес, що відображає єдність і взаємозв'язок виховання та навчання, який характеризує спільну діяльність співпрацею та спільною творчістю його суб'єктів, сприяючи найбільш повному розвитку, розкриттю здібностей і самореалізації особистості учня.

Загальні вимоги до сучасного уроку:

     • озброювати учнів свідомими, глибокими, міцними знаннями;

     • формувати в учнів міцні навички та вміння, що сприяють підготовці їх до життя;

     • підвищувати виховний ефект навчання на уроці, формувати в учнів у процесі навчання риси особистості;

     • здійснювати всебічний розвиток учнів, розвивати їхні загальні та індивідуальні особливості;

     • формувати в учнів самостійність, творчу активність, ініціативу як стійкі особливості особистості, вміння творчо вирішувати завдання, які трапляються в житті;

     • вироблення вміння самостійно вчитися, отримувати та поглиблювати чи поповнювати знання, оволодівати навичками та вміннями і творчо застосовувати їх на практиці;

     • формувати в учнів позитивні мотиви навчальної діяльності, пізнавальний інтерес, бажання вчитися, потребу в розширенні й отриманні знань, позитивне ставлення до навчання.

Sport-520x245.jpgМоя майстерність, як учителя на уроці проявляється головним чином у вдалому володінні методикою навчання і виховання, творчому застосуванні новітніх досягнень педагогіки та передового педагогічного досвіду, раціональному керівництві пізнавально-практичної діяльності учнів, їхнім інтелектуальним розвитком. Модернізація освіти спонукає до пошуку нових освітніх і виховних технологій, до впровадження нетрадиційних форм і методів навчання та виховання. Однією з таких технологій є інтерактивне навчання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ці освітні технології та інтерактивні методи навчання сприяють кращому розумінню учнями навчального матеріалу, підвищенню рівня знань з предмета «Фізична культура», а також бажання учнів поліпшити свої спортивні досягнення.

Під час планування уроків з баскетболу я використовую різні методи організації учнів, які спрямовані на особистісно-зорієнтований підхід. Це добре поєднується при використанні групового, індивідуального і колового методів.     Груповий метод використовую на уроках з баскетболу, гуртках з баскетболу.         Індивідуальний – під час оцінювання навчальних досягнень учнів.

Коловий – під час проведення розминки. На уроках діти користуються навчальними картками із завданнями. Використовую різні типи уроків. Наприклад, урок-змагання проводжу для повторення, удосконалення програмного матеріалу. Під час проведення гуртка з баскетболу орієнтуюсь на реалізацію комплексу навчальних, оздоровчих і виховних завдань:

  • формування загальних уявлень про фізичну культуру, її значення в житті людини, збереження та зміцнення здоров’я, фізичного розвитку;
  • розширення рухового досвіду, вдосконалення навичок життєво необхідних рухових дій, використання їх у повсякденній та ігровій діяльності;
  • формування ціннісних орієнтацій щодо використання фізичних вправ як одного з головних чинників  здорового способу життя;
  • засвоєння техніки і тактики баскетболу;
  • забезпечення потрібного рівня розвитку кондиційних якостей, координаційних здібностей та можливостей функціональних систем організму;
  • придбання теоретичних знань і практичного досвіду для досягнення кращих результатів;
  • комплексне удосконалення і проявлення в змагальній діяльності різних боків підготовленості.

          На початку навчального року планую свою роботу таким чином, щоб вивчати і впроваджувати інтерактивні методи навчання та виховання на уроках фізичної культури. Складаю план роботи так, щоб всі учні були залучені до масових спортивних заходів. Також  проводжу агітаційну роботу щодо відвідування спортивних секцій та гуртків.

Використання в своїй роботі різних форм і методів роботи є актуальним і дає можливість вчителю прогнозувати позитивне ставлення учнів до занять фізичною культурою та спортом, загартування організму, виховання потреби систематично займатися фізичними вправами.

unnamed (2).jpg    Появу інтерактивних форм діяльності учнів на уроках фізичної культури можна визнати як тенденцію в діяльності вчителів у контексті особистісно-зорієнтованої педагогічної парадигми та розвитку в них креативного мислення. Використання розглянутих форм навчання учнів сприяє трансформації їхньої діяльності в бік особистої значущості. Подальша систематизація педагогічного досвіду, класифікація теоретичних і практичних розробок з означеної проблеми та укладання на цих засадах технологій, технологічних карт сприятиме розвитку педагогічної інноватики з формування фізичної культури особистості.

 

docx
Додано
20 квітня 2021
Переглядів
714
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку