План – конспект уроку з фізичної культури
7 клас
Тема уроку: «Баскетбол»
Завдання уроку: 1) удосконалювати ведення м’яча, передачі та підбирання м’яча; 2) удосконалювати командні взаємодії у захисті; 3) виховувати дисциплінованість, цілеспрямованість, «командний дух»; 4) розвивати швидкість, координаційні здібності, спритність.
Інвентар: баскетбольні м’ячі, стійки, свисток
Місце проведення: спортивна площадка
Зміст уроку |
Дозу-вання |
Організаційно – методичні вказівки |
Підготовча частина |
14-15 хв |
|
1.Шикування в одну шеренгу, привітання, повідомлення завдань уроку |
1 хв |
Перевірити готовність учнів до уроку |
2.Вимірювання ЧСС за 10 с |
30 с |
У нормі складає 80-90 уд/хв |
3.Різновиди ходьби |
1-2 хв |
У колону по одному, стежити за поставою |
4.Біг |
1-2 хв |
Із поступовим збільшенням темпу |
5.ЗРВ у парах: *В.П.-стоячи обличчям один до одного, руки на плечах у партнерів, 1-4-пружні нахили вперед; *В.П.-стоячи обличчям один до одного, руки зчеплені у ліктях; згинання та розгинання рук із опором; *В.П.-нахил тулуба вперед, руки в сторони у «замок» із партнером; повороти тулуба ліворуч і праворуч; *В.П.-стоячи спиною одне до одного, руки зчеплені в ліктях, присідання; *В.П.-те саме, руки зчеплені у «замок». 1-руки вгору; 2-крок уперед, прогнутися; 3-приставити ногу назад; 4-В.П.; 5-8-те саме другою ногою; *В.П.-стоячи обличчям одне до одного, руки в «замок», ноги на півкроку вперед; витягти партнера за уявлювану лінію; потім виштовхнути; *В.П.-те саме, руки на плечах партнера; приставні кроки ліворуч і праворуч |
8 -10 разів
8-10 разів
8-10 разів
8-10 разів
8-10 разів
8-10 разів
8-10 разів |
Ноги тримати прямими, нахили-якомога глибше
Інтервал між парами до 1 м Опір із максимальним зусиллям
Ноги і руки-прямі, повороти з великою амплітудою
Торкаючись лопатками партнера, зробити півкроку вперед Під час прогинання назад голову відхилити назад
У вихідному положенні ноги в упорі, напівзігнуті, стопа дещо повернута всередину
Вправа для вдосконалення техніки пересування |
Основна частина |
25-30 хв |
|
1.Вправи для вдосконалення ведення м’яча, подвійного кроку й кидків у кошик (з-під щита, із середньої дистанції після подвійного кроку, із далекої дистанції у стрибку): *перший гравець із команди веде м’яч, виконує подвійний крок із кидком у кошик і біжить до протилежної команди, де стає позаду; у цей час перший гравець другої команди йде підбирати м’яч, після чого передає його гравцеві, якій стоїть першим, а сам стає останнім у свою команду; *те саме, але кидок виконується у стрибку із середньої або далекої лінії; *учні у парах рухаються приставними кроками, виконуючи передачі м’яча та кидають його у кошик; *одна із команд знаходиться у куті баскетбольного майданчика та виконує передачі партнерові, який рухається з іншої команди, що знаходиться у центрі майданчика на відстані 8-10 м; *те саме, але гравець центральної команди рухається у протилежний кут майданчика, отримує передачу та атакує із середньої або далекої дистанції збоку 2.Навчально-тренувальна гра з використанням зонного захисту 3+24 |
15-20 хв
3-4 хв
3-4 хв
3-4 хв
3-4 хв
3-4 хв
7-10 хв |
Під час виконання вправ учні вдосконалюють: -техніку ведення м’яча; -техніку кидка м’яча у кошик після подвійного кроку; -кидок м’яча у кошик у стрибку; -техніка передач, що виконуються після відскоку від підлоги
Передача з відскоком від підлоги ускладнює перехоплення м’яча суперником
Для прискорення виконання вправ учням пропонується два м’ячі
Після вдосконалення всіх передач праворуч і атак ліворуч, команди міняються місцями та виконують усі вправи з іншої сторони.
У зонному захисті кожний гравець відповідає за певну ділянку майданчика, тобто за тих гравців нападу, які опинились на цій ділянці |
Заключна частина |
3-5 хв |
|
1.Шикування у одну колону |
30 с |
|
2.Вправи для відновлення дихання під час ходьби |
1-2 хв |
Рухатися у повільному темпі, тримати дистанцію 2 кроки |
3.Підбиття підсумків уроку |
1-2 хв |
Відміти учнів (вербально) |
4.Організаційне залишення спортивного майданчика |
30 с |
|