Використання інноваційних технологій на уроках української мови та літератури як один із шляхів розвитку комунікативних знань і навичок

Про матеріал
Мета майстер-класу: - популяризувати досвід роботи щодо застосування інноваційних технологій у процесі формування комунікативних знань і навичок; - підвищити рівень компетентності вчителів із питання використання інноваційних технологій у навчально-виховному процесі; - допомогти педагогам активізувати власний творчий потенціал. Завдання: - розібратися, що таке інноваційні технології; - познайомитися з різними методами інноваційних технологій. Після майстер-класу вчителі зможуть: - урізноманітнювати роботу учнів на уроці, використовуючи інноваційні технології; - закріпити в учасників навчально-виховного процесу навики критично мислити, аналізувати, оцінювати інформацію. Висловлювати свої думки; - розвивати в учнів конкурентоспроможність та лідерські якості. Ключове поняття: інноваційні технології.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Використання інноваційних технологій на уроках української мови та літератури як один із шляхів розвитку комунікативних знань і навичокмайстер-класпідготувала Вчитель української мови та літератури Кам’янського ЗЗСО: кулик І. Ю.

Номер слайду 3

Інтерактивні технологіїЦе організація засвоєння знань і формування певних вмінь та навичок через сукупність особливим способом організованих навчально–пізнавальних дій, що полягають в активній взаємодії учнів між собою та побудові міжособистісного спілкування з метою досягнення запланованого результату

Номер слайду 4

Класифікація інтерактивних технологій навчання:- технології кооперативного навчання (робота в парах, два - чотири - всі разом, карусель, робота в малих групах, акваріум);- технології колективно-групового навчання ("Мікрофон", "Мозковий штурм","Навчаючи-вчуся", "Ажур­на пилка", "Незакінчені речення", "Дерево рішень»);- технології ситуативного моделювання (імітація, рольова гра, драматизація);- технології опрацювання дискусійних питань (метод «Прес», «Обери позицію», «Зміни позицію», «Безперервна шкала думок», «Дискусія в стилі телевізійного ток-шоу», дебати).

Номер слайду 5

Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу й чую, я трохи пам'ятаю. Те, що я чую, бачу й обговорюю, я починаю розуміти. Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю я набуваю знань і навичок. Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром.

Номер слайду 6

За допомогою інтерактивних технологій діти вчаться. Слухати іншу людину. Формувати власну думку. Аргументувати і дискутувати. Доводити свою точку зору. Розвивати навички самостійної роботи

Номер слайду 7

Структура уроку із застосуванням інтерактивних технологій12345 Мотиваціясфокусувати увагу учнів на проблемі та викликати інтерес до обговорюваної теми;Оголошення теми та очікуваних результатівзабезпечити розуміння учнями змісту їхньої діяльності під час уроку. Надання необхідної інформаціїдати інформацію для опрацювання за мінімальний час;Інтерактивна вправа – центральна частина урокупрактичне засвоєння навчального матеріалу, досягнення поставленої мети уроку;Рефлексія – підбиття підсумків, оцінювання результатів урокуусвідомлення отриманих результатів, пошук проблеми, планування перспективи та корекції.

Номер слайду 8

Поняття про метод «Фішбоуну»«Фішбоун» (від англ. Fish – риба; Fishbone – рибний скелет) – метод вивчення, порівняння, дослідження.

Номер слайду 9

Схеми фішбоун дають можливість:організувати роботу учасників в парах або групах;розвивати критичне мислення;візуалізувати взаємозв'язок між причинами і наслідками;ранжувати фактори за ступенем їх значущості.

Номер слайду 10

Як визначити другорядний член речення?додаток. Означенняприкладкаобставина. Означає предмет, відповідає на питання непрямих відмінків, виражено іменником, займенником. Означає ознаку предмета, відповідає на питання який? Чий? Котрий?, виражено прикметником, зайиенником. Означає місце, час, причину, відповідає на питання як? Де? Коли? Куди? Звідки?, виражено іменником з прийменником, прислівником. Щоб правильно визначити другорядні члени речення питання слід ставити спочатку від головних, а потім – від відомих другорядних

Номер слайду 11

Прийом «Фішбоун» за новелою Л. Пономаренко «Гер переможений»Чи праві були діти, коли зробили з паличок хрест, розкидали маленьку «державу» меленького Фрідріха. Фрідріх – це фашист. Він воював проти нашої держави, сіяв смерть зі своєї зброїАрмія Гітлера завдала багато горя нашому народу, війна забрала батьків цих хлопчиків. Війна несе горе всім. Армія Гітлера була жорстокою, але сьогодні Фрідріх був полоненим, беззахисним, хворим, просто людиною. Фрідріх опинився на фронті не з власної волі, а за наказом свого головнокомандувача. Він просто людина, яка викликала до себе співчуття, теж страждає в розлуці зі своєю родиною. Війна – жахливе явище, але в будь-якій ситуації необхідно залишатися людиною. На жорстокість треба відповідати добром

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Приклади форм роботи9 клас. Спробуйте створити монолог Терпелихи "Шлюб за розрахунком чи кохання?" (за п'єсою І. Котляревського "Наталка Полтавка"). Напишіть лист до сучасних українців від імені героїв роману П. Куліша «Чорна рада»Розкажіть історію Катерини від імені її сина Івася. Розкажіть, як могло скластися його життя (за поемою Т. Шевченка "Катерина").8 клас Написати фанфік на основі повісті «Шпага Славка Беркути» (на вибір):• написати своє продовження твору;• переписати фінал повісті;• ввести нових героїв у твір;• змінити характер героїв на протилежний;• переробити сюжет;• запропонувати нові пригоди героїв;• змінити оповідача твору;• написати листа герою.

Номер слайду 15

Хмара слів (хмара тегів, або зважений список) - це візуальне відтворення списку слів, категорій, міток чи ярликів на єдиному спільному зображенні. За допомогою хмар слів можна візуалізувати матеріал з теми у більш наочний спосіб. Це сприяє швидкому запам'ятовуванню інформації.

Номер слайду 16

Можливості використання хмари слів у навчанні пов'язані, наприклад, з тим, що:- в хмару можна записати тему уроку, яку учні повинні визначити;- скласти пропозиції щодо визначеної теми, «хмара» виступає в якості опорного конспекту;- прочитати в «хмарі» головне питання, на яке необхідно знайти відповідь протягом уроку;- скласти речення або розповідь, використовуючи якомога більше слів з хмари;- створити словникову «хмару» на основі невеликих нещодавно вивчених навчальних текстів, і попросити учнів пригадати, про що були ці тексти, і в якому саме контексті використовувалися слова;- показати «хмару», складену зі слів, узятих із незнайомого тексту, і попросити здогадатися про його зміст;- перетворити нудний текст в цікаву головоломку;- написати зашифровану листівку другові;- розповісти про письменника, використовуючи слова з «хмари»;- скласти характеристику образу літературного героя;                                        - зробити "хмарку" підказок до диктанту, кросвордів тощо;- повторити основні поняття теми, що вивчається і т.д.

Номер слайду 17

https://wordcloud.pro/ru/signin

Номер слайду 18

Інтелект-карти або ментальні карти. Mind maps (карта пам’яті, ментальна карта, карта думок, інтелект-карта тощо) – спосіб організації інформації так, щоб мозку було максимально легко працювати з нею. За допомогою цієї технології, можна навчитися мислити абсолютно по-новому, використовуючи потенціал обох півкуль мозку.

Номер слайду 19

Як навчити учнів ефективно та критично мислити, знаходити правильні рішення, справлятися зі складними задачами, а також виконувати творчі завдання? За допомогою інтелект-карт! Це сучасний та простий інструмент, незамінний для:швидкого опрацювання великих об’ємів інформації;зручного запам’ятовування;розвитку асоціативного мислення;унаочнення та презентації матеріалів;розробки проєктів та планів дій;прийняття рішень.

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

МЕТОД «ПРЕС»Використовується у випадках, коли виникають суперечливі питання і вам потрібно зайняти й аргументувати чітко визначену позицію, що обговорюється. Метою застосування цього методу є надання учням можливості під час уроків навчитися формулювати й висловлювати свою думку з дискусійного питання аргументовано в чіткій та стислій формі. Метод «ПРЕС» має таку структуру та етапи (слід роздати/ написати на дошці, на плакаті/ учням матеріали, в яких зазначені чотири етапи методу): ПОЗИЦІЯЯ вважаю, що ... (висловіть свою думку, поясніть, у чому полягає ваш погляд). ОБҐРУНТУВАННЯ...тому, що... (наведіть причину появи цієї думки, тобто на чому ґрунтуються докази на підтримку вашої позиції). ПРИКЛАД... наприклад... (наведіть факти, які демонструють ваші докази, вони підсилять вашу позицію). ВИСНОВКИОтже (тому), я вважаю... (узагальніть свою думку, зробіть висновок про те, що необхідно робити; тобто, це є заклик прийняти вашу позицію). Захищаючи свою позицію, намагайтесь дотримуватися струк­тури методу «ПРЕС».

Номер слайду 23

Метод «Прес»Тема: Однорідні члени речення. Перед кожним стоїть завдання відповідати на поставлене запитання виключно за поданим кліше:«Я вважаю, що ...»«... тому, що ...»«..., наприклад, ...»«Таким чином, ...»Отже, міркування набуває такого вигляду:- Я вважаю, що ці члени речення є однорідними, тому що вони відповідають на одне й те ж питання, наприклад, Україна – незалежна, суверенна держава. Таким чином, однорідні члени залежать від одного слова.

Номер слайду 24

Фішбоун. Акваріум. Мозковий штурм. Хмари слів. Коло ідей. Метод «Прес»Асоціація Мікрофон Незакінчені речення. Мовні меми. Ментальні карти. Криголам Фанфінк Гронування

Номер слайду 25

Інтерактивні технологіїдозволяють розв'язати одразу кілька завдань: розвивають комунікативні вміння й навички, допомагають встановленню емоційних контактів між учасниками процесу;забезпечують виховне завдання, оскільки змушують працювати в команді, прислухатися до думки кожного; знімають нервове напруження, дають можливість змінювати форми діяльності, переключати увагу на основні питання.

Номер слайду 26

Дякую за увагу!

pptx
Додано
21 січня
Переглядів
183
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку