Вчителя інформатики Вознесенської ЗОШ №4 Вознесенської міської ради Мікосіянчика Геннадія Геннадійовича “ Використання інтерактивних технологій на уроках інформатики ”
Номер слайду 2
Мета: Розкрити основні підходи для використання інтерактивних технологій на уроках інформатики “ Використання інтерактивних технологій на уроках інформатики ”
Номер слайду 3
Кредо інтерактивного навчання Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу і чую, я трохи пам’ятаю. Те, що я чую, бачу й обговорюю, я починаю розуміти. Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань і навичок. Коли я передаю знання іншим, я самовдосконалююсь Китайський філософ Конфуцій, сказав такі слова : “Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу,я пам'ятаю. Те, що я роблю, я розумію ” Ці три прості речення обгрунтовують потребу людини в активному навчанні. Дещо змінивши слова великого китайського педагога, можна сформолювати -
Номер слайду 4
Методи активного та інтерактивного навчання мають між собою багато спільних рис, але методи інтерактивного навчання можна розглядати як найбільш сучасну форму активних методів навчання. Суть інтерактивного навчання Інтерактивне навчання — це діалогове навчання, яке заперечує домінування як одного виступаючого, так і однієї думки над іншою.
Номер слайду 5
Застосування методів інтерактивного навчання дозволяє вчителю інформатики вирішувати наступні завдання : формувати інтерес до предмета; розвивати самостійність учнів; створити комфортну атмосферу доброзичливості на заняттях, що сприятиме оздоровленню психологічного клімату; навчити дитину виявляти свою індивідуальність у навчальному процесі; реалізувати ідею співпраці викладача і учнів, тобто співпрацювати з учнем як з партнером; задіяти до процесу навчання не тільки свідомість дитини, але і її почуття, емоції, вольові якості.
Номер слайду 6
За допомогою інтерактивних технологій діти вчаться Доводити свою точку зору Слухати іншу людину Формувати власну думку Аргументувати і дискутувати Розвивати навички самостійної роботи
Номер слайду 7
Інтерактивний урок має певну структуру та складається з п'яти основних етапів:
Номер слайду 8
Переваги інтерактивних технологій АКТИВНА РОЛЬ УЧНІВ ПІДВИЩЕННЯ РОЛІ ОСОБИСТОСТІ ПЕДАГОГА НОВИЙ ПОГЛЯД НА НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ ПРОЦЕС ПОТРЕБА ЗНАНЬ ГЛИБИНА ВИВЧЕННЯ ЗМІСТУ ДИФЕРЕНЦІЙОВАНИЙ ПІДХІД Недоліки інтерактивного навчання Вимагає більшої підготовки вчителя. Результати менш передбачувані. Проблеми з дисципліною. Засвоєння незначного обсягу інформації потребує значного часу.
Номер слайду 9
Учні вчаться дискутувати, аргументувати свої думки Позиція: «Я вважаю, що…»; Обґрунтування: « … тому що…»; Приклад: « …наприклад…»; Висновки: « Отже, ( тому) я вважаю…». Робота в парах дає учням час обдумати, обмінятись ідеями з партнером і лише потім озвучувати свої думки перед класом. Вона сприяє розвитку навичок спілкування, вміння висловлюватись, критичного мислення, вміння переконувати й вести дискусію. Робота в парах Метод ПРЕС Займи позицію Зачитую яке-небудь ствердження і учні повинні підійти до плаката зі словом «ТАК» або «НІ». Бажано, щоб вони пояснили свою позицію.
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Висновок. Отже, інтерактивне навчання дозволяє вирішувати одночасно декілька завдань. Головне – воно розвиває комунікативні уміння і навички, допомагає встановленню емоційних контактів між учнями, забезпечує виховне завдання, оскільки привчає працювати в команді, прислухатися до думки своїх товаришів. Використання інтерактивних технологій у процесі уроку, як показує практика, знімає нервове навантаження школярів, дає можливість змінювати форми їх діяльності.