“ Використання інтерактивних технологій на уроках інформатики ”
Мета: Розкрити основні підходи для використання інтерактивних технологій на уроках інформатики
Кредо інтерактивного навчання Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу і чую, я трохи пам’ятаю. Те, що я чую, бачу й обговорюю, я починаю розуміти. Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань і навичок. Коли я передаю знання іншим, я самовдосконалююсь Китайський філософ Конфуцій, сказав такі слова : “Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу,я пам'ятаю. Те, що я роблю, я розумію ” Ці три прості речення обгрунтовують потребу людини в активному навчанні. Дещо змінивши слова великого китайського педагога, можна сформолювати -
Методи активного та інтерактивного навчання мають між собою багато спільних рис, але методи інтерактивного навчання можна розглядати як найбільш сучасну форму активних методів навчання. Суть інтерактивного навчання Інтерактивне навчання — це діалогове навчання, яке заперечує домінування як одного виступаючого, так і однієї думки над іншою.
Застосування методів інтерактивного навчання дозволяє вчителю інформатики вирішувати наступні завдання : формувати інтерес до предмета; розвивати самостійність учнів; створити комфортну атмосферу доброзичливості на заняттях, що сприятиме оздоровленню психологічного клімату; навчити дитину виявляти свою індивідуальність у навчальному процесі; реалізувати ідею співпраці викладача і учнів, тобто співпрацювати з учнем як з партнером; задіяти до процесу навчання не тільки свідомість дитини, але і її почуття, емоції, вольові якості.
Переваги інтерактивних технологій АКТИВНА РОЛЬ УЧНІВ ПІДВИЩЕННЯ РОЛІ ОСОБИСТОСТІ ПЕДАГОГА НОВИЙ ПОГЛЯД НА НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ ПРОЦЕС ПОТРЕБА ЗНАНЬ ГЛИБИНА ВИВЧЕННЯ ЗМІСТУ ДИФЕРЕНЦІЙОВАНИЙ ПІДХІД Недоліки інтерактивного навчання Вимагає більшої підготовки вчителя. Результати менш передбачувані. Проблеми з дисципліною. Засвоєння незначного обсягу інформації потребує значного часу.
Учні вчаться дискутувати, аргументувати свої думки Позиція: «Я вважаю, що…»; Обґрунтування: « … тому що…»; Приклад: « …наприклад…»; Висновки: « Отже, ( тому) я вважаю…». Робота в парах дає учням час обдумати, обмінятись ідеями з партнером і лише потім озвучувати свої думки перед класом. Вона сприяє розвитку навичок спілкування, вміння висловлюватись, критичного мислення, вміння переконувати й вести дискусію. Робота в парах Метод ПРЕС Займи позицію Зачитую яке-небудь ствердження і учні повинні підійти до плаката зі словом «ТАК» або «НІ». Бажано, щоб вони пояснили свою позицію.
Висновок. Отже, інтерактивне навчання дозволяє вирішувати одночасно декілька завдань. Головне – воно розвиває комунікативні уміння і навички, допомагає встановленню емоційних контактів між учнями, забезпечує виховне завдання, оскільки привчає працювати в команді, прислухатися до думки своїх товаришів. Використання інтерактивних технологій у процесі уроку, як показує практика, знімає нервове навантаження школярів, дає можливість змінювати форми їх діяльності.