Використання інтерактивних вправ на уроці української мови (компетентності, наскрізні вміння, результати навчання). Тема уроку: Поняття про фразеологізм, його лексичне значення.

Про матеріал
Матеріал містить посилання на інтерактивні вправи, що допоможуть цікаво й змістовно опрацювати тему уроку: Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Після кожної вправи зазаначено прогнозовані компетентності, наскрізні вміння, результати навчання учнів.
Перегляд файлу

Використання інтерактивних вправ на уроці української мови

(компетентності, наскрізні вміння, результати навчання).

Тема уроку: Поняття про фразеологізм, його лексичне значення.

 (Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти

(автори: Заболотний О.В., Заболотний В.В., Лавринчук В.П., Плівачук К.В., Попова Т.Д.)

 

Завдання 1. Робота в групах. Пройдіть за покликанням  (http://surl.li/mubjt ).

 

Уважно розгляньте малюнки. Кожен із них- ілюстрація до фразеологізму. Знайдіть слово-ключ, що допоможе відгадати всі фразеологізми. Підказка: під кожним малюнком є пояснення - лексичне значення прихованого фразеологізму.

Запишіть відгадані фразеологізми в коментарях до ілюстрацій.

Після успішного виконання завдання слово вчителя:

Діти, ви сьогодні працювали так, що голки не підточиш! (запропонувати дітям пояснити, як вони розуміють цей вислів).

Інструмент: https://docs.google.com/drawings -

зображення з можливістю залишати на ньому коментарі (сайт  http://surl.li/mubjt та зображення «слово-ключ» http://surl.li/mubpu 

Компетентності: вільне володіння державною мовою, інноваційність,  інформаційно-комунікаційна компетентність

Наскрізні вміння:

1. Здатність співпрацювати з іншими людьми

2. Уміння розв’язувати проблеми.

3. Уміння висловлювати власну думку усно й письмово.

  Результати навчання: поєднує інформацію, подану в різні способи (словесну, графічну, числову тощо) у межах одного або кількох текстів , доброзичливо висловлює своє ставлення до думок інших осіб, зважаючи на неповноту або суперечливість почутої інформації,

   оформулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу опрацьованого тексту.

 

 

Завдання 2. Пройдіть за покликанням:  https://padlet.com/tanzakharova2702/6-isn1ntv7lgu4.

 Знайдіть завдання: КРОК 2.  Хвилинка орфографії та орфоепії. Робота з текстом.

А) Прочитайте уважно вірш вголос.

              За?убила ?удзика ?ава біля ?анку,

              і вчинила ?валт вона неймовірний зранку.

              З дерева за нею ?едзь спостері?ав,

              він порадив ?аві не ловити ?ав.

                                                                         І. Січовик

Б) Визначте, яку букву слід вставити на місці знаку питання (?) - ґ чи г
В) Знайдіть у вірші фразеологізми й поясніть, з якими життєвими ситуаціями вони у вас асоціюються.

Г) Пройдіть за покликанням під зображенням і дізнайтеся другу назву птаха та які ще фразеологізми пов'язані з ним.

     Як називається словник, до якого ви звернулися за допомогою?

 

Інструмент: (https://padlet.com: текст, зображення, покликання на онлайн-словник розміщено в https://padlet.com

- https://padlet.com/tanzakharova2702/6-isn1ntv7lgu4, Академічний тлумачний словник української мови онлайн: http://sum.in.ua/

Компетентності: вільне володіння державною мовою, інноваційність,  інформаційно-комунікаційна компетентність, компетентність в природничих науках.

Наскрізні вміння:

1. Читання з розумінням.

2. Уміння розв’язувати проблеми.

3. Уміння висловлювати власну думку усно й письмово.

Результати навчання: коригує текст, вирізняє лексичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх суть, порівнює тексти щодо наявності в них певних мовних засобів (наприклад,  фразеологізмів), урізноманітнює власне мовлення завдяки роботі із словниками та довідковими джерелами

Завдання 3. Працюємо в парах. Пройдіть за покликанням: https://learningapps.org/view2872272

Виконайте завдання:  Поєднати в пари фразеологізми, що зустрічаються в романі В.Рудківського «Джури козака Швайки», з їх тлумаченнями. Поміркуйте й запишіть (3-4 пункти), яку роль, на вашу думку, виконують фразеологізми в художніх творах. За потреби скористайтеся матеріалами в підручнику.

Інструмент: сайт https://learningapps.org, «Українська мова» підручник для 6 класу закладів загальної середньої освіти (авт. Заболотний О. В., Заболотний В. В.)

Компетентності: вільне володіння державною мовою, інноваційність,  інформаційно-комунікаційна компетентність, загальнокультурна грамотність.

Наскрізні вміння:

1. Здатність співпрацювати з іншими людьми

2. Уміння розв’язувати проблеми.

3. Уміння висловлювати власну думку усно й письмово.

4. Читання з розумінням.

Результати навчання: читає навчальний матеріал підручника про роль і значення фразеологізмів, записує власні міркування або інформацію з інших джерел,  оформулює висновки відповідно до поставленого завдання на основі аналізу опрацьованого тексту.

 

 

docx
Додано
11 квітня
Переглядів
138
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку