Поява Інтернету в системі освіти стимулює бажання вчитися, розширює зону індивідуальної активності кожного учня, збільшує швидкість подачі якісного матеріалу в межах уроку. Сучасні Інтернет-технології стають невід'ємною частиною загальної інформаційної культури вчителя та учнів, допомагають урізноманітнити процес навчання, сприяють підвищенню якості його результатів. Саме тому актуальним стає пошук оптимальних способів організації навчального процесу в умовах дистанційного навчання, а також моніторинг результатів навчальної діяльності на уроках англійської мови. Одним з них може стати використання інтерактивних тестових Інтернет-ресурсів з метою ефективного формування мовленнєвої компетенції.
У статті ,,ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНОЇ ПЛАТФОРМИ Quizlet НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО ТА ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ" йдеться про одну із платформ, а саме: Quizlet, яку можно використовувати на уроках англійської мови під час дистанційного або змішаного навчання.
Управління освіти Чугуївської міської ради Харківської області
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ЧУГУЇВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ № 7»
ЧУГУЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНОЇ ПЛАТФОРМИ Quizlet НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО ТА ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ
Учитель англійської мови
І кваліфікаційної категорії,
Цвєтова Олена Василівна
Поява Інтернету в системі освіти стимулює бажання вчитися, розширює зону індивідуальної активності кожного учня, збільшує швидкість подачі якісного матеріалу в межах уроку.
Сьогодні інтернет-простір пропонує велику кількість ресурсів для створення своїх унікальних тестів, перевірки знань граматики, лексики, навичок читання та аудіювання, а також надає можливості використання вже створених тестів або їх доопрацювання. Різні тести мають різні можливості, конкуренція серед розробників таких сервісів вкрай висока, тому вчитель може вибрати те, що буде відповідати його вимогам і необхідному рівню.
У моїй практиці під час дистанційного навчання найбільш ефективної для вивчення англійської мови серед моїх учнів показала себе інтерактивна платформа Quizlet. Сайт побудований на основі цифрових flash-карток з різноманітним контентом: англійські слова або вирази та їх переклад, картинки, правила з прикладами. Інформація на флеш-картці може бути розташована з однієї або з двох сторін і включати в себе різний вокабуляр. Даний дидактичний матеріал використовується, як при фронтальному, так і при індивідуальному опитуваннях. На мою думку, флеш-картки – відмінний приклад того, як при правильно організованому зворотному зв’язку в процесі навчання, учні тренують і використовують довготривалу пам’ять.
Інтерактивна платформа Quizlet – це не тільки словник: алгоритми сайту дозволяють створювати тести, тренувати правопис, працювати в команді над вирішенням спільного завдання у вигляді інтерактивної гри. За допомогою Quizlet можна активно розвивати лексичну компетенцію і в тій чи іншій мірі формувати всі види мовленнєвої діяльності, а саме: аудіювання, читання, письмо, говоріння. Для введення і демонстрації нового матеріалу використовуються флеш-картки (Flash Cards), створені мною на основі тих лексичних одиниць, які проходять учні в даний момент. Особливістю платформи Quizlet є те, що вона запропонує кілька варіантів перекладу до заданого користувачем слова, а також підбере картинку.
Під час дистанційного навчання використовувалися наступні можливості платформи для навчання. Учні прослуховували вимову слова, тим самим закріплюючи його звукову форму. При зіставленні звучання слова з його графічним написом під час виконання завдань дозволяє глибше зрозуміти закономірності, що лежать в основі читання лексичних одиниць англійської мови.
За допомогою інтерактивної дошки та за наявності в учнів смартфонів проводили інтерактивну групову роботу Quizlet Live. На мою думку, це кращий спосіб перевірити знання лексики та залучити весь клас. Для гри в Quizlet Live створювали власні питання та запозичували з бази завдань платформи. Така гра підходить для невеликих класів, так як мінімальна кількість гравців –три – чотири учні. Чим більше гравців, тим більше команд і гостріше дух суперництва, але це може призводити до погіршення дисципліни на уроці.
Для організації гри Quizlet Live необхідно: акаунт Quizlet для вчителя, модуль з лексикою, від 6 слів з визначеннями і більше, команда учнів - три або чотири учні, смартфон у кожного учня із зареєстрованим обліковим записом, ноутбук для вчителя, щоб виводити правила і список лідерів на екран, частина уроку під гру.
На початку гри вчитель зі свого акаунту заходить в Quizlet і вибирає модуль з лексикою, яку хочете перевірити. Потім у режимах гри вибирає «LIVE». Після того, як учні зайшли на quizlet.live, диктує їм код доступу для того, щоб додатися в гру, або виводить на екран QR-код. Учні, які додалися в гру, автоматично будуть поділені на команди. Після чого можна запропонувати їм сісти поруч, щоб було комфортніше грати.
У кожного гравця на екрані буде одне і те ж визначення слова з модуля, але запропоновані відповіді у всіх будуть різні, і тільки в одного учня в кожній команді буде правильна відповідь. Дітям необхідно повністю довіряти один одному і працювати спільно, щоб знайти правильну відповідь, так як вибрати відповідь можна лише раз. Команда, яка допустить менше помилок – перемагає. Команда, яка помиляється хоч раз, обнуляє рахунок і повертається на старт. Весь цей час на екрані вчителя і на загальному екрані проектора відображається інтерактивна дошка лідерів і прогрес кожної команди.
У кінці гри вчитель може переглянути історію гри та проаналізувати відповіді
кожної команди окремо, так як сервіс покаже всю статистику і правильні або неправильні відповіді. Мінливі в реальному часі результати значно підвищували інтерес учнів, їх мотивацію і залучення в процес навчання.
Мною був розроблений комплекс з чотирьох вправ, який спрямований на перевірку лексичних і граматичних навичок учнів. В комплект, спрямований на перевірку лексичних навичок, входить набір флеш-карт по темі «Тварини». Мета даного комплекту – перевірка лексичних навичок в учнів і більш ефективне засвоєння нових лексичних одиниць. Кожна з вправ має комунікативну спрямованість і сприяє емоційному і пізнавальному розвитку учнів. Так само запропоновані вправи допомагають учням розвивати як монологічну, так і діалогічну мову.
Перша вправа спрямована не тільки на запам’ятовування нової лексики, але і допомагає учням аналізувати отриману раніше інформацію і використовувати свої знання на основі різного матеріалу. В програмі Quizlet учням пропонується, дивлячись на картку з зображенням тварини, назвати цю тварину. Після того, як учень назвав тварину, він, натиснувши на кнопку «пробіл», може перевірити, чи була дана вірна відповідь.
Картка до першої вправи Картка до другої вправи
Друга вправа дає можливість учням продемонструвати знання вокабуляру без опори на візуальні матеріали. Учням необхідно вірно співвіднести лексичну одиницю з одним із запропонованих варіантів перекладу. У разі, якщо переклад вибраний невірно, учні можуть виконати завдання ще раз.
Третя вправа направлена на розуміння мови на слух, тому учням пропонується записати слово, яке вимовляє диктор. В якості допомоги і підказки у дітей є візуальна опора у вигляді зображення тварини, яка називається. Якщо учень записав назву тварини вірно, то він переходить до наступного завдання. Якщо ж лексична одиниця записана невірно, то демонструється правильний варіант написання, і в учня є можливість записати дефініцію ще раз. При виконанні завдання даного типу в учня розвиваються навички аудіювання.
Картка до третьої вправи Четверта вправа «Space Gravity»
Четверта вправа має змагальний характер, тому що у учнів всього дві спроби виконати завдання. Якщо вони роблять більше двох помилок, то вправу доводиться виконувати заново. Вправа називається «Space Gravity».
Для гри Space Gravity необхідно: увійти до свого облікового запису; відкрити модуль, який проходите; вибрати Gravity та натиснути кнопку почати. Після чого вчитель налаштовує гру у відповідності до теми, яка вивчається. Потім учні можуть починати гру. Спочатку усі астероїди синього кольору і, щоб перейти на наступний рівень, необхідно вводити кожну відповідь правильно, перш ніж астероїди зникнуть з поля зору.
Якщо учень не знає відповіді, то можна натиснути Escape, щоб пропустити питання і перейти до наступного. Пропущене питання буде відображено пізніше.
Кожен раз, коли учень переходить на наступний рівень, астероїди починають падати швидше. Питання, на які відповіли неправильно, повертаються у вигляді червоних астероїдів. Якщо учень неправильно відповідає на таке питання, гра закінчиться. І щоб вчитель зміг оцінити навчальні досягнення учня, гру необхідно почати спочатку і пройти до кінця.
В даному комплексі вправ я постаралася використовувати завдання, які спрямовані на оцінювання різних навичок і умінь. Так, увага учнів акцентується не тільки на те, щоб завчити запропоновані лексичні одиниці, а й відпрацювати їх на прикладі завдань, знати, як вони вживаються в діалогах, текстах.
Використовуючи у процесі навчання інтерактивну платформу Quizlet на уроках англійської мови було відмічено наступні переваги: підвищення мотивації учнів, завдяки новизні, мультимедійності та змагальному компоненту; можливість залучення в роботу пасивних школярів; уникнення перевтоми дітей під час освітнього процесу. Було з’ясовано, що використання ігрового моменту і ефекту повного занурення в процес викликає позитивні емоції, мінімізує психологічний дискомфорт, що дозволяє говорити про психозберігаючі функції Quizlet.
Під час впровадження у освітній процес інтерактивного навчання на базі Інтернет платформи Quizlet мною було відмічено позитивну динаміку змін навчальних досягнень учнів, у порівнянні із класами, де використовували традиційні методи навчання.
Отже, у результаті впровадження сучасних технологій у вивченні англійської мови підвищується результативність навчання, для учнів відкривається доступ до нетрадиційних джерел інформації, підвищується ефективність самостійної роботи, надаються абсолютно нові можливості для творчості, знаходження і закріплення різних навичок, що сприяє розвитку мовленнєвої компетенції.