10 березня о 18:00Вебінар: Шкільне діловодство. Документація заступника директора з навчальної роботи

"Використання LEGO-технологій у вихованні та навчанні молодших школярів."

Про матеріал
підвищити професійну майстерність вчителів при використанні конструктора LEGO в педагогічній діяльності та в процесі активного ігрового спілкування.
Перегляд файлу

Майстер-клас

на тему: "Використання LEGO-технологій у вихованні та навчанні молодших школярів."

 

 

Мета :підвищення професійної майстерності викладачів-учасників майстер-класу з використання конструктора LEGO в педагогічній діяльності та  в процесі активного ігрового спілкування.

Завдання:

1. Представити педагогічний досвід організації дитячої діяльності з використанням конструктора LEGO  .

2. Дати можливість запозичувати елементи педагогічного досвіду для поліпшення своїх власних.

3.Мотивація учасників майстер-класу використовувати конструктор LEGO у своїй освітній діяльності.

 

Запланований результат:

-Інформування навчальної спільноти про LEGO-технології для дітей молодшого шкільного віку;

-формування мотивації вчителів, які беруть участь в майстер-класі для використання ігор, ігор-вправ зLEGO-конструктором. 

Обладнання та матеріали: LEGO-цеглинки, ноутбук, картинки з зображеннями

Моделі LEGO, карти з номерами.

 

 

План  заходу :

I.Теоретична  частина:

 

1.Вступ.

2.Що таке   LEGO –технологія?Чому потрібно її використовувати на уроках.

 

II. Практична частина.

 

III.Заключна частина.

 

 

                                Хід майстер-класу:

 

I.Теоретична частина.

1.Вступ.

LEGO – одна з найвідоміших і поширених нині педагогічних систем, широко використовує моделі реального світу і предметно-ігрову середу навчання і розвитку дитини.

Перспективність застосування LEGO - технології обумовлюється її високими освітніми можливостями: багатофункціональністю, технічними та естетичними характеристиками, використанням у різних ігрових і навчальних зонах.

LEGO – одна з найвідоміших і поширених нині педагогічних систем, широко використовує моделі реального світу і предметно-ігрову середу навчання і розвитку дитини.

Перспективність застосування LEGO - технології обумовлюється її високими освітніми можливостями: багатофункціональністю, технічними та естетичними характеристиками, використанням у різних ігрових і навчальних зонах.

Діти народжують нові ідеї, втілюючи в реальність те, що могло б бути насправді. І допомагають їм у цьому різноманітні набори LEGO, які створюють поживний ґрунт для гри, навчання, творчості, фантазії.

Основним видом діяльності школярів є гра. Робота з конструктором LEGO дозволяє молодшим школярам у формі пізнавальної гри дізнатися багато важливих ідей і розвинути необхідні в подальшому житті навички. Відбувається знайомство з навколишнім світом за допомогою гри та творчості.

На кожному занятті педагог пропонує певну тему, що стосується історії, географії, культури, техніки, містобудування та ін. А діти конструюють на задану тему. Особливості конструктора LEGO, його високу якість дозволяють дітям втілити найрізноманітніші проекти, працюючи за своїм задумом і в своєму темпі, самостійно вирішуючи поставлену задачу, бачити продукт своєї діяльності, конструювати свої простори, в яких можна з задоволенням грати, змінювати і вдосконалювати.

 

2.Чому потрібно використовувати LEGO -технології

Завдяки цій технології:

  • дитина користується тільки виразними засобами (інтонацією) без міміки і пантоміміки;
  • атмосфера майбутнього інсценування або відтворення завдань породжує в учасників потужні стимули, викликає у них сильні відчуття, пов'язані з детальним обмірковуванням образів героїв, яких їм треба змоделювати, озвучити (зіграти);
  • завдяки LEGO на заняттях створюється атмосфера, в якій діти відчувають себе господарями, творцями;
  • саме конструювання перетворює персонаж з абстракції в реальність і дає можливість дитині уявити собі героя як живого;
  • активізується словниковий запас дитини, розвивається творчість дітей, формуються навички діалогічного мовлення;
  • на етапі роботи з конструювання моделей діти вчаться працювати у групі з 2-4 чол, дає позитивні результати: вони вчаться спілкуватися, бути терпимими один до одного і до невдач товариша, частіше приходити на допомогу один одному;
  • у процесі конструювання та інсценізації діти переживають події ще раз;
  • створюється атмосфера змагання.

 

Практична частина:

                                          Ранкова зустріч

Сонечко і дощик

Відгадайте загадки:

 

1. Без дров, без огня, а світить  і грієщодня.( Сонечко)

2. Хтооднакововсіх любить,
   Всіходнаково голубить?
   Кожний скоса тількигляне,
   А обняти не дістане.  ( Сонечко)

 

  1. Без крил, а літає,ніхтоїї не б'є, а вона плаче.( Хмаринка)

 

  1. Горя не знаємо, а гіркоплачемо.(Дощова хмарина)

 

  • Яка сьогодні погода?( Показ зображення сонечка та хмарки). Треба викласти  сонечкоі промінці (жовтого кольору), або хмарки краплинки (синього кольору - дощ). Діти вибирають LEGO цеглинки потрібного кольору до зображених сонечка і дощичка.

                      Ігри з LEGO

  1.  «Будь уважним подивись»

Подивимось які ви уважні.  Демонстрація цеглинок різного кольору викладені у рядок (червоний, синій, зелений, жовтий, блакитний, помаранчевий кольор)та після слів: «Будь уважним подивись» накрити цеглинкинепрозорою тканиною. А діти повинні скласти так як запам`ятали.

 

3Чарівний світ LEGO

 

 

Руханка з використанням цеглинок LEGO

 

З неба дощик накрапає,рідну землю умиває (тихенько стукотять цеглинками)

Дощик капає сильніше,вже надворі зникла тиша…(Голосніше)

Зайчик дощика злякався і під кущиком сховався(присіли)

А весела дітвора голосно кричить УРА

Кольорова руханка

Screenshot_44

                                             Основні завдання:

1. Кожна дитина обирає по 3-5 цеглинок  різ ного кольору.

2. За кожним кольором діти разом з педаго­ гом закріплюють певний рух (плескати, ска­ кати, тупати, крутитися тощо).

З. Педагог або дитина називає колір. Діти, які мають цеглинку названого кольору, викону­ють відповідний рух.

                                Варіант: Кольорові завдання

1. Педагог називає не колір цеглин­ ки, а пропонує дітям підказки (на­ приклад, цеглинка такого ж кольору як рюкзак у Вані, цеглинка кольору сонця, кольору трави тощо). Діти мають здогадатися, який це колір і виконати відповідний рух.

2. Педагог пропонує дітям залиши­ ти по 1 цеглинці і стати в коло.

З. За командою «Почали!» діти в колі передають цеглинку сусіду справа. Щоразу, коли дитина отри­ мує цеглинку сусіда, виконує відпо­відні рухи.

Акробати

Screenshot_46

1. Педагог пропонує кожній дитині взяти по 6 цеглинок.

2. Педагог пропонує дітям розмістити цеглин­ ки: на голові, на руці, на коліні, на стопі, на лікті тощо.

З. Виграє той, хто зможе розмістити на собі якомога більше цеглинок.

4. Метою гри може бути витривалість. Якщо дитина впустить цеглинку, то вона закін­ чує гру. Виграє той, хто найдовше втримає цеглинку/и на собі.

 

Використання конструкторів LEGO під час проведення уроків з математики може здійснюватися у декількох напрямках, вирішуючи певні завдання.

2. Вивчаємо цифри

Вправа «Знайди цифру»

Мета: закріпити знання цифр, вміти встановлювати відповідності

Опис: вчителю необхідно викласти перед дитиною декілька деталей LEGO® та надати картки із зображенням різних цифр. Дитина має покласти картку з цифрою, що відповідає кількості деталей.https://osvitanova.com.ua/ckeditor_assets/pictures/5066/content_Number-Flash-Cards.jpg

3. Порівняння чисел

Під час порівняння чисел за допомогою LEGO дітям можна наочно продемонструвати, чому саме певне число більше, ніж інше.

Вправа: «Яка башта вище?»

Мета: формування понять «більше», «менше», «дорівнює»

Опис: Вчителю необхідно підготувати деталі однакового розміру та картки зі знаками, що позначають «більше», «менше», «дорівнює». Далі дитині пропонується побудувати дві «башти» різного за висотою розміру, використавши певну кількість деталей для кожної (наприклад 9 і 4). Після цього, необхідно порівняти башти і знайти ту, що більша за іншу. На дошці вчителю необхідно записати відповідність (9>4), а дитині відтворити її за допомогою деталей та карток.

Результат: дитина отримує дві «башти» різного розміру та має можливість для їх порівняння.

https://osvitanova.com.ua/ckeditor_assets/pictures/5067/content_%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B0_%D1%81_%D0%BB%D0%B5%D0%B3%D0%BE.jpg4.Склад числа

Для того, щоб продемонструвати дітям, що певне число може складатися з декількох менших, можна використовувати цеглинки однакового розміру, але різного кольору.

Вправа «Що змінилось?» («Кольорові башти»)

Опис: Розглянемо цю вправу на прикладі складу числа 5. Вчителю необхідно підготувати цеглинки різного кольору, але однакового розміру.  На першому етапі дитині необхідно скласти «башту» з певною кількістю деталей однакового кольору (наприклад, синього) відповідно до числа, склад якого вивчається. Наступним кроком буде створення «башти» того ж розміру, замінивши одну деталь обраного кольору на інший (наприклад, зелений). Таким чином, дитина може побачити, що в неї 4 сині деталі та одна зелена, але їх все одно залишилось у башті п’ять. Далі конструюється башта з трьох та двох деталей різних кольорів.

Результат: Дитина отримує три «башти», які містять по п’ять цеглинок. Перша складається з 5 цеглинок синього кольору. Друга – 1 зелену та 4 синіх. Третя – 2 зелених та 3 синіх. Цю вправу також можна використовувати для пояснення дій на додавання.

https://osvitanova.com.ua/ckeditor_assets/pictures/5068/content_maxresdefault.jpg5. Арифметичні дії (додавання,выднімання)

 Деталі LEGO можна використовувати, як для викладання прикладів (3+4=7), так і для підрахунку. Всі вправи спрямовані на демонстрацію значення кожної з арифметичних дій.

Вправа «Довга-довга змія» (додавання)

Опис: дітям пропонується побудувати маленьку змію, розмір якої складає лише одну цеглинку. Потім вчитель говорить, що змія ще дуже маленька і пропонує її нагодувати, щоб вона трохи збільшилась. Після цього діти додають певну кількість деталей до змії (наприклад, 3). Вчителю необхідно підкреслити, що змія збільшилась та запитати у дітей, який тепер її розмір? Дію, яку виконали діти, необхідно відобразити на дошці, а саме написати вираз 1+3=4. Змію можна збільшувати і далі, показавши дітям варіант прикладу у декілька дій (1+3+2=6).

Результат: дитина отримує змію певного розміру шляхом поступового додавання деталей.

6.Прямі,ламані лінії…

Діаграми з цеглинок

1. У парах діти визначають питання, яке вони хочуть поставити іншим дітям. Наприклад: Який фрукт подобається найбільше: яблу­ко, банан чи апельсин? При цьому кожен з варіантів, які діти підбирають, повинен відповідати цеглинці певного кольору, на­ приклад: яблуко – цеглинка зеленого ко­льору, банан – цеглинка жовтого кольору, апельсин – цеглинка помаранчевого ко­ льору. Запитання повинно мати обмежену кількість варіантів для відповіді, щоб діти могли обрати один варіант, тобто одну це­ глинку відповідного кольору.

2. Діти збирають у будь-яку ємність цеглинки відповідних кольорів.

З. Після цього, ходять від пари до пари і ставлять своє питання. Відповідаючи на запитання, діти обирають цеглинку і став­лять її на пластину, складаючи цеглинки одного кольору у стовпчик (як на малюнку).

4. Діти, які ставили питання, розповідають, яких відповідей було найбільше/наймен­ше, що їхні товариші люблять найбільше/ найменше.

III.Заключна частина.

  • ЦІКАВО ПРО ЛЕГО
  •  Назва LEGO датською означає «грай із задоволенням». Ця назва співпала із латинським висловом «складати докупи», що чудово відтворює сутність бренду.
  • З 1932 року загалом було виготовлено 485 мільярдів елементів LEGO.
  • Цього року більше 400 мільйонів дітей та дорослих зі 130 країн світу гратимуть кубиками LEGO.
  • Щороку діти витрачають 5 мільярдів годин на гру з LEGO.
  • 23 мільярди елементів LEGO виробляються щороку на фабриці у м. Білунд: це дорівнює 2,4 мільйона елементів на годину та 40 тисячам – на хвилину. У 2010 році LEGO Group планує збільшити цю цифру до 31 мільярда елементів (до 60 тисяч на хвилину та 1 тисячі щосекунди).
  • Під час виробництва елементів LEGO пластик нагрівається до 232оС, нагадуючи за консистенцією звичайне тісто.
  • Виготовляючи 300 мільйонів шин щороку, LEGO Group є найбільшим виробником шин для іграшок у світі.
  •  Всього нараховується 3900 елементів LEGO та 58 кольорів.
  • Існує близько 1 мільярда комбінацій, які можна скласти з 6 кубиків LEGO (тих, що мають 8 виступів). Раніше, коли технології не дозволяли точно прорахувати цю кількість, вважалося, що таких комбінацій може бути близько 100 мільйонів.
  •  У середньому на 1 людину припадає 70 кубиків LEGO.
  • Якщо скласти всі елементи LEGO, що продаються протягом року, один до одного, то цей ланцюжок 10 разів обігне планету Земля.
  • Якщо побудувати колону з 40 мільярдів кубиків LEGO, то вона досягне Місяця.
  • Усі складові LEGO, незважаючи на рік випуску, можуть поєднуватися одна з одною. Таким чином, діти можуть грати з продукцією LEGO, яка належала ще їхнім батькам чи навіть бабусям та дідусям.

    Отже, використання LEGO на заняттях своїм змістом, формою організації та результативністю сприяє формуванню вміння аналізувати, порівнювати, зіставляти, виділяючи характерні особливості героїв, подій і т. д., що впливає на розвиток уваги, спостережливості, пам'яті, просторових уявлень, уяви.

Добре організована робота з конструктором LEGO має великий виховний потенціал: допомагає виробляти певні якості особистості – посидючість, терпіння, взаємоповагу, охайність.

 

 

docx
Додав(-ла)
Малько Ірина
Додано
16 лютого 2020
Переглядів
579
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку