Мета майстер класу - Створювання комфортних умов навчання,
При яких учень відчуває свою успішність,
Свою інтелектуальну досконалість,
Що робить продуктивним самоосвітній процес.
Актуальні якості учнів XXI століття критично мислити бути комунікабельним контактним у різних соціальних групах Хороший учитель вчить знаходити істину, а не подає її в готовому вигляді А..Дістерверг уміти бачити труднощі і шукати шляхи їх подолання самостійно працювати над розвитком власного інтелекту, культурного і морального рівня грамотно працювати з інформацією Самостійно набувати необхідні знання, застосовуючи їх для розв'язання назрілих проблем
ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ “РІВНОПРАВНІ ОБ’ЄКТИ НАВЧАННЯ” Учень має: планувати і контролювати свою діяльність, розвивати навчальну активність ; визначати проблеми та шляхи їх розв’язання; разом працювати, творити, завжди бути готовим прийти на допомогу іншому. Учитель має: стати організатором і керівником навчальної діяльності учнів; виконувати специфічні функції в колективній діяльності; бути готовим до критики,корекції своєї діяльності; здійснювати підсумкове оцінювання діяльності учнів.
- Виконую роль консультанта. - Надаю дітям ініціативу у пізнавальній діяльності; заохочую до самостійності. - Ставлю перед учнями такі завдання, з якими вони впораються. - Створюю емоційно стимулююче навчальне середовище. - Здійснюю навчально-виховний процес в атмосфері взаємодії, емоційної співдружності. - Створюю можливості для максимальної самореалізації кожного учня. - Сприяю поступовому частковому заміщенню вчителя учнями – консультантами. На уроках я дотримуюсь таких правил:
- використовую методи, адекватні вікові учнів, їхньому досвідові роботи з інтерактивними методами; - даю завдання учням для попередньої підготовки: прочитати, обміркувати, виконати самостійні підготовчі завдання; - добираю для заняття таку інтерактивну вправу, яка давала б учням “ключ” до засвоєння теми; - упродовж інтерактивної вправи даю учням час обміркувати завдання, щоб вони сприйняли його серйозно, а не виконували механічно; - враховую темп роботи кожного учня і його здібності; - на одному занятті використовувати один - два (максимум три) інтерактивних методи; провожу неквапливе обговорення за підсумками виконання інтерактивної вправи, у тому числі актуалізуючи раніше вивчений матеріал.
Методика “ Кольоропис” Урок у 8 класі по темі “ Загальна характеристика найпростіших ” Обладнання: картки смайлики різного кольору: червоний, жовтий, синій. Психологи доводять, що червоний колір означає оптимізм, гарний настрій; жовтий колір – пізнання істини; синій колір - душевний підйом. Мета: підготувати учасників до успішної діяльності; створити комфортну атмосферу, гарний настрій; сприяти згуртованості групи.
Урок у 7 класі По темі “ Комахи. Зовнішня будова та поширення” Метод “ Мозковий штурм” Спонукає учнiв проявити творчiсть та уяву, розвиває вмiння швидко аналiзувати ситуацiю. Правила «мозкового штурму»: 1. Висловлюйте все, що спадає на думку. 2. Не обговорюйте i не критикуйте висловлювання інших. 3. Розширення вже озвученої iдеї заохочується
Метод «Точка опори» Містить досить різноманітні завдання для актуалізації опорних знань учнів з певної теми чи проблеми, яка розглядається. Це можуть бути і запитання, і тестові завдання, і загадки, і кросворди. За умілого використання інтерактивних методик вони знімають нервове навантаження, дають змогу змінювати форми діяльності. Урок у 6 класі по темі “ Знай, люби та бережи ” Урок у 8 класі “Узагальнення по темі “Земноводні”
Метод “Сенкан” Сенкан — це вірш, що складається з п’яти рядків. Слово ”сенкан” походить від французького слова ”п’ять” і позначає вірш у п’ять рядків. 1. перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник) 2. Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметника) 3. Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно це дієслова). 4. Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного. 5. Останній рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок).
Метод “Мікрофон” • Чи справдилися ваші сподівання? • Які знання ви отримали? • Чи використаєте ви ці знання в своїй подальшій роботі? • Що для вас було цікавим? • Які ви маєте побажання? • Які є зауваження, поради? Метод «Мікрофон» дає можливість кожному висловлювати думку, швидко, по черзі, відповідаючи на запитання.