Майстер - клас "Використання методів інтерактивного навчання на уроках біології"

Про матеріал

Мета майстер класу - Створювання комфортних умов навчання,

При яких учень відчуває свою успішність,

Свою інтелектуальну досконалість,

Що робить продуктивним самоосвітній процес.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

З досвіду роботи Дигдало Галини Дмитрівни Використання методів інтерактивного навчання на уроках біології

Номер слайду 2

МЕТА Створювання комфортних умов навчання, При яких учень відчуває свою успішність, Свою інтелектуальну досконалість, Що робить продуктивним самоосвітній процес. .

Номер слайду 3

Кредо компетентності уміння вчителя Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу й чую, я трохи пам’ятаю. Те, що я чую, бачу й обговорюю, я починаю розуміти. Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань і навичок. Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром.

Номер слайду 4

Актуальні якості учнів XXI століття критично мислити бути комунікабельним контактним у різних соціальних групах Хороший учитель вчить знаходити істину, а не подає її в готовому вигляді А..Дістерверг уміти бачити труднощі і шукати шляхи їх подолання самостійно працювати над розвитком власного інтелекту, культурного і морального рівня грамотно працювати з інформацією Самостійно набувати необхідні знання, застосовуючи їх для розв'язання назрілих проблем

Номер слайду 5

Лекція – 5 % Читання – 10% Дискусійні групи - 50% Навчання інших чи практичне застосування знань - 90 %

Номер слайду 6

ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ “РІВНОПРАВНІ ОБ’ЄКТИ НАВЧАННЯ” Учень має: планувати і контролювати свою діяльність, розвивати навчальну активність ; визначати проблеми та шляхи їх розв’язання; разом працювати, творити, завжди бути готовим прийти на допомогу іншому. Учитель має: стати організатором і керівником навчальної діяльності учнів; виконувати специфічні функції в колективній діяльності; бути готовим до критики,корекції своєї діяльності; здійснювати підсумкове оцінювання діяльності учнів.

Номер слайду 7

- Виконую роль консультанта. - Надаю дітям ініціативу у пізнавальній діяльності; заохочую до самостійності. - Ставлю перед учнями такі завдання, з якими вони впораються. - Створюю емоційно стимулююче навчальне  середовище. - Здійснюю навчально-виховний процес в атмосфері взаємодії, емоційної співдружності. - Створюю можливості для максимальної самореалізації  кожного учня. - Сприяю поступовому частковому заміщенню вчителя учнями – консультантами.               На уроках я дотримуюсь таких правил:

Номер слайду 8

- використовую методи, адекватні вікові учнів, їхньому досвідові роботи з інтерактивними методами; - даю завдання учням для попередньої підготовки: прочитати, обміркувати, виконати самостійні підготовчі завдання; - добираю для заняття таку інтерактивну вправу, яка давала б учням “ключ” до засвоєння теми; - упродовж інтерактивної вправи даю учням час обміркувати завдання, щоб вони сприйняли його серйозно, а не виконували механічно; - враховую темп роботи кожного учня і його здібності; - на одному занятті використовувати один - два (максимум три) інтерактивних методи; провожу неквапливе обговорення за підсумками виконання інтерактивної вправи, у тому числі актуалізуючи раніше вивчений матеріал.              

Номер слайду 9

мікрофон Мозковий штурм Інттерактивні методи Рольова гра Знайди помилку Робота в групах Навчаючи -учусь Метод “Прес” Акваріум Активізуюча вікторина Робота в парах Дискусія Мозаїка Займи позицію

Номер слайду 10

ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ Робота в малих групах Метод « Мозковий штурм» Метод «Прес» Методика «Точка опори» Метод «Незакінчені речення» Метод « Сенкан» Метод «Мікрофон»

Номер слайду 11

Методика “ Кольоропис” Урок у 8 класі по темі “ Загальна характеристика найпростіших ” Обладнання:  картки  смайлики  різного  кольору:  червоний,  жовтий,  синій. Психологи доводять, що червоний колір означає оптимізм, гарний настрій; жовтий колір – пізнання  істини; синій колір  - душевний підйом. Мета:  підготувати  учасників  до  успішної  діяльності;  створити  комфортну  атмосферу,  гарний  настрій;  сприяти  згуртованості  групи.

Номер слайду 12

Урок у 7 класі По темі “ Різноманітність і значення амфібій” Метод “Робота в групах” Правила роботи в групах 1. Будьте активними. 2. Умійте слухати. 3. Говоріть коротко і за темою. 4. Пропонуйте ідеї. 5. Поважайте співрозмовника, 6. Співпрацюйте. 7. Проявляйте оригінальність!

Номер слайду 13

Урок у 7 класі По темі “ Комахи. Зовнішня будова та поширення” Метод “ Мозковий штурм” Спонукає учнiв проявити творчiсть та уяву, розвиває вмiння швидко аналiзувати ситуацiю. Правила «мозкового штурму»: 1. Висловлюйте все, що спадає на думку. 2. Не обговорюйте i не критикуйте висловлювання інших. 3. Розширення вже озвученої iдеї заохочується

Номер слайду 14

Урок у 11 класі по темі “ Основні напрямки сучасної біотехнології” Метод ”Прес” Урок у 10 класі по темі “Сучасні цитотехнології, їх використання для діагностування і лікування захворювань людини”

Номер слайду 15

Метод «Точка опори»  Містить досить різноманітні завдання для актуалізації опорних знань учнів з певної теми  чи проблеми, яка розглядається. Це можуть бути і запитання,  і тестові завдання, і загадки, і кросворди.   За умілого використання інтерактивних методик вони знімають нервове навантаження,  дають змогу змінювати форми діяльності. Урок у 6 класі по темі “ Знай, люби та бережи ” Урок у 8 класі “Узагальнення по темі “Земноводні”

Номер слайду 16

Урок у 7 класі по темі “ Паразитичні безхребетні тварини ” Метод « Незакінчені речення»

Номер слайду 17

Метод “Сенкан” Сенкан — це вірш, що складається з п’яти рядків. Слово ”сенкан” походить від французького слова ”п’ять” і позначає вірш у п’ять рядків. 1. перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник) 2. Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметника) 3. Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно це дієслова). 4. Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного. 5. Останній рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок).

Номер слайду 18

Метод “Мікрофон” • Чи справдилися ваші сподівання? • Які знання ви отримали? • Чи використаєте ви ці знання в своїй подальшій роботі? • Що для вас було цікавим? • Які ви маєте побажання? • Які є зауваження, поради? Метод «Мікрофон» дає можливість кожному висловлювати думку, швидко, по черзі, відповідаючи на запитання.

Номер слайду 19

Результат Кожен учень сформується як особистість, буде: самостійний успішний творчий здатний

Номер слайду 20

«Мета вчителя полягає не в тому, щоб зробити себе необхідними нашим дітям, а навпаки, в тому, щоб допомогти їм скоріше навчитися обходитись без нас». К.О.Конраді .          

ppt
Пов’язані теми
Біологія, Майстер-класи
Додано
29 березня 2018
Переглядів
5844
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку