Цей прийом розроблений нашими співвітчизниками Сергієм Федіним - письменником, педагогом, математиком і Володимиром Бусленко - доктором технічних наук, художником і філософом. Основний сенс створення «Кроссенса» - це головоломка, інтелектуальна гра, завдання, яке призначене для мотивації до навчальної, пізнавальної, творчої діяльності як дітей, так і вчителів.
Прийом «Кроссенс» відповідає наступним принципам:• Науковість: має наукове обгрунтування;• Ефективність: дає гарантовані результати вже з перших днів їх застосування;• Гуманність: покращує якість освіти і полегшує процес навчання;• Універсальність: застосовується для викладання різних навчальних предметів, придатний для різних ступенів навчання, а також для навчання дітей з різним рівнем розвитку;• Креативність: спрямований на розвиток неординарного творчого мислення.
Кроссенс, як метод, виконує такі функції:• мотиваційну (формує інтерес і бажання зрозуміти на перший погляд,незрозуміле і навіть абсурдне);• інформативну;• дослідницьку (допомагає відповісти на питання: що? де? коли?….);• комунікативну(організовує діалог між учнями та вчителем, учнями та підручником тощо);• розвиваючу;• пізнавально-пошукову;• виховну.