Використання «Mind maps» (ментальних карт) для формування комунікативнихкомпетенцій ліцеїстів. З досвіду роботи Колосової Н. В.
Номер слайду 2
Номер слайду 3
Номер слайду 4
«Mind maps» (ментальні карти) - -це візуальний запис нового словникового запасу або іншого вмісту. Словникові ментальні карти також відомі як карти слів або спайдерграми, і вони організовані таким чином, що показують угруповання або відносини між словами.це техніка візуалізації мислення. це спосіб вільної візуалізації думок. Це розробка Тоні Бьюзена – відомого письменника, лектора і консультанта з питань інтелекту, психології навчання і проблем мислення.
Номер слайду 5
Номер слайду 6
Застосовують: При читанні; При доповідях; Для запам'ятовуванні; Для навчання (і студентам, і викладачам); Для вибору з декількох варіантів; Для придумування нестандартних ідей.
Номер слайду 7
ПЕРЕВАГИдають швидкий і повний огляд великої теми (сфери, проблеми, предмета);дозволяють планувати стратегії і робити вибір; дають інформацію про те, де Ви були і куди рухаєтесь; збирають і представляють велику кількість різноманітних даних на одному аркуші, демонструючи зв'язки і відстані; стимулюють уяву і рішення проблем за допомогою розробки нових шляхів; дозволяють максимально підвищити результативність та ефективність; є чудовим інструментом для роздумування і запам'ятовування; економлять час; розкріпачують мислення; підвищують продуктивність.
Номер слайду 8
Використання ментальних карт на навчальному занятті розширює можливості організації інтерактивного навчання. Ментальні карти дозволяють реалізувати широкий спектр можливостей загальнодидактичних методів навчання, що визначають різний характер навчальної діяльності: пояснювально-ілюстративного, репродуктивного, методу проблемного викладу, частково-пошукового, дослідницького.
Номер слайду 9
НЕДОЛІКИ при досить великих обсягах традиційний спосіб запису досить складно запам'ятати і відтворити; виявити ключові ідеї; неефективне використання часу при обробці інформації; важко використовувати творчий підхід і знаходження нових рішень при описі проблеми.
Номер слайду 10
Основні принципи створення карт :об'єкт уваги (вивчення) сфокусовано в центральному образі;основні теми і ідеї, пов'язані з об'єктом уваги, розходяться від центрального образу у вигляді ідей;гілки пояснено й позначено ключовими образами і словами;ідеї наступного порядку (рівня) також зображено у вигляді гілок, що відходять від центральних гілок і так далі;гілки формують зв'язану вузлову структуру (систему).
Номер слайду 11
Приклади використання карт :наукова класифікація (живих організмів, мінералів, органічних сполук, історичних фактів, філологічних понять і структури мови, словниковий запас);виклад конкретно наукової теорії (наприклад, аксіоматичний виклад геометрії) та її застосувань (опис географічних регіонів);системний виклад перебігу дослідження (у тому числі наукового експерименту), планування роботи, обліку отриманих результатів і підбиття підсумків;
Номер слайду 12
Програмне забезпечення для створення та редагування карт Free. Mind. Free. Mind. Map-Freeware. The Personal Brain. Xmind. Bubbl.us. Mind. Meister. Mindomo Basic. Mentimeter
Номер слайду 13
Приклади застосування : Повідомлення теми уроку
Номер слайду 14
Приклади застосування : Виявлення рівня обізнаності учнів з теми Milk Food Apple
Номер слайду 15
Приклади застосування : На етапі узагальнення знань учнів з теми. Mind maps | Learn. English Teens (britishcouncil.org)
Номер слайду 16
Приклади застосування :
Номер слайду 17
Приклади застосування : Read the text and complete