«Mind maps» (ментальні карти) - -це візуальний запис нового словникового запасу або іншого вмісту. Словникові ментальні карти також відомі як карти слів або спайдерграми, і вони організовані таким чином, що показують угруповання або відносини між словами.це техніка візуалізації мислення. це спосіб вільної візуалізації думок. Це розробка Тоні Бьюзена – відомого письменника, лектора і консультанта з питань інтелекту, психології навчання і проблем мислення.
ПЕРЕВАГИдають швидкий і повний огляд великої теми (сфери, проблеми, предмета);дозволяють планувати стратегії і робити вибір; дають інформацію про те, де Ви були і куди рухаєтесь; збирають і представляють велику кількість різноманітних даних на одному аркуші, демонструючи зв'язки і відстані; стимулюють уяву і рішення проблем за допомогою розробки нових шляхів; дозволяють максимально підвищити результативність та ефективність; є чудовим інструментом для роздумування і запам'ятовування; економлять час; розкріпачують мислення; підвищують продуктивність.
Використання ментальних карт на навчальному занятті розширює можливості організації інтерактивного навчання. Ментальні карти дозволяють реалізувати широкий спектр можливостей загальнодидактичних методів навчання, що визначають різний характер навчальної діяльності: пояснювально-ілюстративного, репродуктивного, методу проблемного викладу, частково-пошукового, дослідницького.
Основні принципи створення карт :об'єкт уваги (вивчення) сфокусовано в центральному образі;основні теми і ідеї, пов'язані з об'єктом уваги, розходяться від центрального образу у вигляді ідей;гілки пояснено й позначено ключовими образами і словами;ідеї наступного порядку (рівня) також зображено у вигляді гілок, що відходять від центральних гілок і так далі;гілки формують зв'язану вузлову структуру (систему).
Приклади використання карт :наукова класифікація (живих організмів, мінералів, органічних сполук, історичних фактів, філологічних понять і структури мови, словниковий запас);виклад конкретно наукової теорії (наприклад, аксіоматичний виклад геометрії) та її застосувань (опис географічних регіонів);системний виклад перебігу дослідження (у тому числі наукового експерименту), планування роботи, обліку отриманих результатів і підбиття підсумків;