Використання настільних ігор з попередження та інформування молоді з проблеми торгівлі людьми

Про матеріал
Розробка практичного заняття для ознайомлення з поняттям торгівля людьми, розширення кругозору та знань з обраної проблематики. Набуття практичних навичок та ознайомлення з цікавими настільними іграми "Рожеві окуляри", "Галопом по Європах". Змістовне проведення дозвілля та перевірка й йдосконалення своїх знань.
Перегляд файлу

Використання настільних ігор з попередження та інформування здобувачів освіти з проблеми торгівлі людьми

 

1. Тренер: Сьогодні з вами ми розглянемо проблему торгівлі людьми, проаналізуємо причини та наслідки цього явища, поговоримо про власну безпеку щодо виїзду за кордон та виробимо навички відповідальної поведінки. На занятті ми використаємо настільні ігри «Рожеві окуляри» та «Галопом по Європах!»

2. Знайомство «Подорож за кордон» (10 хв.)

Ви по черзі називає своє ім’я та на першу літеру свого ім’я  країну, в якій вони хотіли б деякий час попрацювати чи пожити. Після того, як всі представлення закінчені,

Тренер просить підняти руку:

  • тих, хто вже бував у названій країні,
  • тих, хто знає мову, якою розмовляють у цій країні,
  • тих, хто знає законодавство визначеної країни,
  • тих, хто обізнаний з культурними, релігійними традиціями місцевого
  • населення.

Запитання для обговорення:

  • Чи може це бути фактором ризику для нас? та потрапляння в небезпечну ситуацію?
  • Як ви думаєте, чим відрізняються від нас люди, які їдуть у пошуках щастя за кордон?
  • Їхні думки та сподівання схожі на наші? Чим?

До уваги педагога

Бажано акцентувати увагу на тому, що ми часто вважаємо людей, які їдуть у пошуках щастя за кордон, легковажними, засуджуємо їх, але насправді вони такі ж, як ми.

3. Мозковий штурм «Торогівля людьми – це…»

Зараз кожен по черзі назве по 1 асоціації на поняття «торгівля людьми».

Торгівля людьми - здійснення незаконної угоди, об'єктом якої є людина; вербування, переміщення, переховування, передача  або  одержання людини,  вчинені з метою експлуатації, у тому числі сексуальної, з  використанням обману, шахрайства, шантажу, уразливого стану людини або із застосуванням чи погрозою застосування насильства,  з використанням службового становища або матеріальної чи іншої залежності від іншої особи, що відповідно до Кримінального кодексу України визнаються злочином.

4. Перегляд мультфільму «Дві маленькі дівчинки» (2:33хв.)

Обговорення:

  • Які шляхи потрапляння у ситуацію торгівлі показано в мультфільмі? (обман/фальшиві обіцянки, дозвіл членів сім’ї, вплив знайомих)
  • Які шляхи потрапляння у ситуацію торгівлі ви знаєте ще? (агенства: туристичні, шлюбні, модельні, викрадення, фіктивний шлюб; туризм, відпочинок; мережа Інтернет; навчання; усиновлення)?
  • Які методи вербування показані в мультику? (родичі, близька людина)
  • Які методи вербування вам ще знайомі? (оголошення в газетах, по радіо, через Інтернет, поодинокі вербування у барах, кафе, нічних клубах, реклама щодо роботи та навчання за кордоном)

5. Використання настільних ігор «Рожеві окуляри» та «Галопом по Європах!»

Перед вами дуже цікава гра, що має назву " Рожеві окуляри ".  Під час гри ми будемо отри­мувати відповіді на запитання за принципом «міф чи реальність», тому рожеві окуляри символізують те, наскільки привабливими можуть здаватися різні пропозиції на життєвому шляху кожної людини.

Гра складається із 96 карток, з них:

  • 48 карток-запитань;
  • 48 карток-відповідей.

Картки поділені на 4 кола, а саме:

  1. Коло А «Визначення проблеми торгівлі людьми» (термінологія, причини поширення у світі і в Україні);
  2. Коло Б «Шляхи потрапляння українських громадян до тенет торгівлі людьми»;
  3. Коло В «Основні права людини. Правила безпечної поведінки для уникнення ситуацій, пов'язаних з торгівлею людьми»;
  4. Коло Г «Профілактика, консультування, психологічна підтримка. Поради щодо виїзду за кордон».

Інструкція: «Кожному з вас роздається 1 картка. Починає гру гравець, у якого картка № 1. Ви зачитуєте питання та варіанти відповідей та зазначаєте правильний варіант. Потім запитуємо у всіх гравців чи вони погоджуються з цим варіантом. Якщо гравець не знає відповіді на запитання, йому допомогає група. Потім гру продовжує гравець, номер якого зазначений у відповіді.» Гра триває поки всі 12 карток не будуть викладені в коло за годинниковою стрілкою. Про правильність відповідей свідчить варіант відповідь картки № 12 яка, вказує що переходимо до картки № 1.

Отож, розпочали!!!

Гра «Галопом по Європах!» спрямована на інформування учасників з проблеми трудового трафіку й торгівлі людьми, аналіз причин та наслідків.

В цій грі беруть участь 4 осіб.

Гра має 2 ігрових кола: внутрішнє коло поля складається з 10 секторів, де зазначені маршрути по­дорожей (Великобританія, Єгипет, Іта­лія, Нідерланди, Німеччина, Польща, Росія, Туреччина, Франція, Чехія).

На зовнішньому колі поля розта­шовано 40 клітинок з назвами пунк­тів, до яких можна потрапити фішкою шляхом кидання двох кубиків, се­ред них: «Шанс», «Випадок», «50/50», «В'язниця», «Лист у пляшці»,«?», «Влас­ний бізнес», «Паспортний стіл», «Мовні курси», «Курси водіїв», «Туристичне агентство», «Каса», «Страхова компанія», «Освіта», «Банк», «Невдача», «Пограбування.»

В грі перемагає той, який досягне найбільшої соціальної та фінансової стабільності, спро­можеться побувати за кордоном, зібравши перед цим усі необхідні для поїздок документи. Наша гра обмежується часом в 15-20хв.

Інструкція «Всі гравці розпочинають з клітинки старт, отримуючи стартовий капітал 50 000 грошиків та валізи, які мають заповнити. За кожне пройдене коло ви будете отримувати стільки ж 50 000. Черговість гравців визначимо киданням кубика, в кого випаде найменша цифра буде першим й так далі?»

Клітинки зовнішнього поля означають:

«50/50» - гравець кидає раз кубик, загадавши перед цим уголос «парне-непарне» і суму, якою він ризикує. У разі виграшу сума видається з банку, коли програш забирається в гравця.  

 «В'язниця» - передбачає покарання: гравець повинен на свій розсуд про­пустити 2 ходи або віддати ведучому один зі своїх «бонусів».

Клітинка «?» - має відповісти на поставлене у картці запитання. У разі правильної відповіді гравець робить додатковий хід, у протилежному ви­падку — пропускає його.

«Випадок» -  гравець має можливість 3 кинути кубик, щоб випала цифра 6. Якщо жодного разу кубик не дав результату «6», гравець тягне одну із карток цієї клітинки, зачитує її вголос і намагається розв'язати запропоновану ситуацію. У разі, якщо він дав максимально вичерпну правильну відповідь, гравець продовжує гру, до­датково кидаючи кубик. Якщо відповідь неправильна чи занадто поверхнева, гравець переходить до клітинки «В'язниця», пропускає 2 ходи або віддає ведучому один зі сво­їх бонусів. Тільки після цього з цієї ж клітинки він продовжує гру.

«Центр зайнятості» - гравець отримує певну спеціаль­ність на курсах перекваліфікації. Ведучий видає йому картку «Додаткова спеціаль­ність», яка щокола приносить гравцю 10,000 грошиків прибутку.

«Банк» - гравець може вкласти 100 000 грошиків у банківську картку, яка знадобиться йому в можливій поїздці за кодон. У будь-який момент гравець може обміняти банківську картку на готівку — 100 000 грошиків.

За гру банківських карток можна придбати декілька, усе залежить від бажання та фінансової спроможності гравця. Слід наголосити, що у разі збанкрутіння або ж погра­бування, кошти на банківські картці зберігаються.

Банківську картку не можна залишати під заставу. її можна обміняти у ведучого на гроші.

«Подорож» - гравець може перейти на внутрішнє коло. Але перед цим він має зважити, чи зможе він потрапити за кордон, уважно пере­глянувши власну валізу з необхідними документами.

Для поїздки за кордон гравець повинен мати у валізі закордонний паспорт, стра­ховий поліс, візу, квитки, банківську картку, запрошення на навчання чи роботу.

У разі туристичної подорожі гравець повинен мати тур, закордонний паспорт і страховий поліс.

Слід звернути увагу, що подорожуючи до Єгипту, візу оформлюють після прибуття до країни. Тому гравець може ризикнути та вирушити у подорож без візи. Якщо його фішка опиниться на цій країні, то він може придбати візу у ведучого і насолодитися подорожжю. У разі потрапляння до іншої країни, поїздка неможлива. Виняток — Росія та Туреччина, оскільки вирушаючи до них, віза не потрібна.

Потрапивши до країни, гравець пропускає 3 ходи, витрачаючи час на подорож. Ве­дучий пропонує йому буклет із відомостями про країну, про и архітектурні пам ятки.

«Шанс» - він знімає з відповідної купки верхню картку і виконує вказані на ній дії.

Якщо гравець витягнув картку з пропозицією відвідати одну з установ зовнішнього кола, то він одразу, у цей хід, має переставити свою фішку за годинниковою стрілкою на найближчу клітинку цієї установи, скористатися усіма її бонусами і надалі вже саме з цієї клітинки продовжувати гру. Використана картка кладеться вниз купки.

Якщо найближча установа за годинниковою стрілкою доступна тільки за умови пе­ретину старту, то ведучий має здійснити усі відповідні виплати гравцю.

На внутрішнє коло можна потрапити якщо, зупинившись на клітинці «Шанс», гра­вець витягує картку з відповідною вказівкою. У цьому випадку гравець потрапляє без­посередньо в один із секторів внутрішнього кола і пропускає 3 ходи для знайомства з країною.

«Невдача» - ви­тягує одну з карток і виконує дії, які у ній зазначаються. Здебільшого усі дії пов'язані з фінансовими збитками та покаранням за необачливість.

«Освіта» - освіту можна здобути, навчаючись на бюджеті (безкоштовно) і за контрактом (75 000 грошиків). Для цього гравець кидає кубики. У разі, якщо випав дубль, він отримує можливість підвищити свій освітній рівень, навчаючись на бюджеті. Якщо ж дубль не випав, то гравець може вкласти кошти у навчання за контрактом, за­плативши 75 000 грошиків. Вирішивши навчатися, гравець пропускає 1 хід. Навчання — справа добровільна.

Якщо гравець навчатися не хоче або фінансово не спроможний, він має право відмови­тися від бонусів клітинки «Освіта» і продовжити гру.

«Робота» - гравець отримує прибуток у відповідності до рівня освіти: середня — 10 000, бакалавр — ЗО 000, магістр — 50 000. Отримавши освіту за кордоном, гравець отримує додатково 15 000 грошиків.

«Лист у пляшці» - гравець отримує листа від мандрівника, у якому йдеться про дивину різних країн світу. Гравець, одержавши такого листа, за­читує його вголос

«Пограбування» - гравець змушений віддати усі свої кошти.

6. Вправа «Комікс»

Зараз ми з вами об’єднаємось в 3 групи за фруктами. Кожна група має протягом 5 хв. ознайомитись зі змістом буклету та розповісти про що ви дізналися.

7. Вправа «Сонечко»

Тренер «Давайте зараз на плакаті із зображенням сонечка, на його промінчиках напишемо фактори, знання, вміння, які допоможуть та убезпечать нас під час поїздки за кордон.»

 

docx
Додав(-ла)
Оніжук Олена
Додано
27 лютого 2023
Переглядів
230
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку