ВИКОРИСТАННЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ЗАГАДОК НА УРОКАХ ІСТОРІЇ (VІ).

Про матеріал
РОЗДІЛ III. ДЕРЖАВИ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ У XVI—XVII ст. (матеріали до параграфу 13-14).
Перегляд файлу

 

 

ВИКОРИСТАННЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ЗАГАДОК НА УРОКАХ ІСТОРІЇ (VІ).

(Автор Н.О. Хоменко)

До підручників:

1.О.В. Гісем, О.О. Мартинюк, «Всесвітня історія» 8 клас, Ранок, Харків, 2016

2. Н.М. Сорочинська, О.О. Мартинюк, О.О. Гісем, «Всесвітня історія» 8 клас, Богдан, Тернопіль, 2016.

Метою авторської роботи є використання навчально-виховних можливостей загадок:

- у формуванні мовленнєвої культури школярів;

- у розвитку уважності, кмітливості та дитячої фантазії;

- у випробуванні розумових здібностей школярів та закріпленні вивченого матеріалу.

РОЗДІЛ III. ДЕРЖАВИ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ У XVI—XVII ст. (до параграфу 13-14).

До параграфу 13. Англія у XVI столітті.

          На вигляд ці тварини милі і безпечні,

          Та стали для селян-англійців дуже небезпечні

          Вони «з’їдали» їхні хати та наділи,

          Як дим розвіявши селянські мрії.

                (Вівці)

 

          Акціонером в ній міг стати кожен,

          Хто капітал укласти в справу може.

                (Акціонерна компанія)

 

          Укази ці підписував король,

          Що спрямував їх проти бідних,

          Обдертих та голодних жебраків,

          Що вигнані дворянами з домівок рідних.

                (Криваве законодавство)

 

          Король, що бунт улаштував

          Главою церкви в Англії постав,

          Сам призначав єпископів в країні

          То ж платежі церковні йшли

           У королівські скрині.

                 (Генріх VIII)

 

          Цей акт довів, що Рим уже не може

          У справи церкви Англії втручатись,

          І сам король тут переможе

          Ну, а, звичайно, папам залишалось ображатись.

                (Акт про супрематію)

 

          О, повороти долі!

          Королі такі мінливі

          І знов католицизм зробили в силі.

          Вона, хоч жінка, та жалю не мала

          І, знищуючи люд, «кривава» швидко стала!

                (Марія Тюдор)

 

          Ця жінка-королева твердий характер мала

          На битву з Пієм V стала,

          Не вийшла заміж, щоб англійські землі всі її були,

          І за часів її правління капітали Англії зросли.

                (Єлизавета І)

 

          Хоч жінка ця донькою короля була,

          Та і корону Шотландії мала.

          Невдача в Англії її спіткала,

          За спробу заколоту страченою стала.

               (Марія Стюарт)

 

          Ім’я пірата, що на службу став до королеви

          Він грабував іспанські кораблі, галери,

          Його судна легкі і до колоній допливли

          Піратам королева роздала дворянські титули.

                (Френсіс Дрейк)

 

До параграфу 14. Англійська революція.

          Ці королі з династії Стюартів

          В конфлікт втягли католиків і протестантів.

          Просили у парламенту частенько гроші,

          І протягом десятиліть стосунки «король-парламент»

          Не були хороші.

                (Яків І і Карл І)

 

          Ці війни поділили Англію,

          Втягли всіх громадян в тяжке протистояння.

          Поразка короля тут не була остання.

                (Дві громадянські війни)

 

          Цей чоловік очолив військо,

          Що розбило Карла-короля.

          А після страти короля

          Вже проголошена Республіка була!

                (Олівер Кромвель)

 

          О, Англія буремна!

          Дивні дні –

          Знов бачимо монарха на коні.

          Хоч повноважень мало має,

          Та смертю ворогів карає.

                (Карл ІІ)

 

          Король… король…

          Тобі не стало сили –

          На трон твій нідерландця запросили!

                (Яків ІІ)

 

          Так, із часів правління цього короля

          Встановлюється в Англії Білль про права:

          Народ прибрати може будь-якого короля.

          Закони лиш парламент видає,

          Король з двох партій уряд формує.

                (Вільгельм ІІ)

 

 

 

docx
Додано
28 липня 2019
Переглядів
419
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку