ВИКОРИСТАННЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ЗАГАДОК НА УРОКАХ ІСТОРІЇ (VІ).
(Автор Н.О. Хоменко)
До підручників:
1.О.В. Гісем, О.О. Мартинюк, «Всесвітня історія» 8 клас, Ранок, Харків, 2016
2. Н.М. Сорочинська, О.О. Мартинюк, О.О. Гісем, «Всесвітня історія» 8 клас, Богдан, Тернопіль, 2016.
Метою авторської роботи є використання навчально-виховних можливостей загадок:
- у формуванні мовленнєвої культури школярів;
- у розвитку уважності, кмітливості та дитячої фантазії;
- у випробуванні розумових здібностей школярів та закріпленні вивченого матеріалу.
РОЗДІЛ III. ДЕРЖАВИ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ У XVI—XVII ст. (до параграфу 13-14).
До параграфу 13. Англія у XVI столітті.
На вигляд ці тварини милі і безпечні,
Та стали для селян-англійців дуже небезпечні
Вони «з’їдали» їхні хати та наділи,
Як дим розвіявши селянські мрії.
(Вівці)
Акціонером в ній міг стати кожен,
Хто капітал укласти в справу може.
(Акціонерна компанія)
Укази ці підписував король,
Що спрямував їх проти бідних,
Обдертих та голодних жебраків,
Що вигнані дворянами з домівок рідних.
(Криваве законодавство)
Король, що бунт улаштував
Главою церкви в Англії постав,
Сам призначав єпископів в країні
То ж платежі церковні йшли
У королівські скрині.
(Генріх VIII)
Цей акт довів, що Рим уже не може
У справи церкви Англії втручатись,
І сам король тут переможе
Ну, а, звичайно, папам залишалось ображатись.
(Акт про супрематію)
О, повороти долі!
Королі такі мінливі
І знов католицизм зробили в силі.
Вона, хоч жінка, та жалю не мала
І, знищуючи люд, «кривава» швидко стала!
(Марія Тюдор)
Ця жінка-королева твердий характер мала
На битву з Пієм V стала,
Не вийшла заміж, щоб англійські землі всі її були,
І за часів її правління капітали Англії зросли.
(Єлизавета І)
Хоч жінка ця донькою короля була,
Та і корону Шотландії мала.
Невдача в Англії її спіткала,
За спробу заколоту страченою стала.
(Марія Стюарт)
Ім’я пірата, що на службу став до королеви
Він грабував іспанські кораблі, галери,
Його судна легкі і до колоній допливли
Піратам королева роздала дворянські титули.
(Френсіс Дрейк)
До параграфу 14. Англійська революція.
Ці королі з династії Стюартів
В конфлікт втягли католиків і протестантів.
Просили у парламенту частенько гроші,
І протягом десятиліть стосунки «король-парламент»
Не були хороші.
(Яків І і Карл І)
Ці війни поділили Англію,
Втягли всіх громадян в тяжке протистояння.
Поразка короля тут не була остання.
(Дві громадянські війни)
Цей чоловік очолив військо,
Що розбило Карла-короля.
А після страти короля
Вже проголошена Республіка була!
(Олівер Кромвель)
О, Англія буремна!
Дивні дні –
Знов бачимо монарха на коні.
Хоч повноважень мало має,
Та смертю ворогів карає.
(Карл ІІ)
Король… король…
Тобі не стало сили –
На трон твій нідерландця запросили!
(Яків ІІ)
Так, із часів правління цього короля
Встановлюється в Англії Білль про права:
Народ прибрати може будь-якого короля.
Закони лиш парламент видає,
Король з двох партій уряд формує.
(Вільгельм ІІ)