|
Дошкільний навчальний заклад «Веселка» Костянтинівської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області
(методична розробка)
|
У збірнику подано практичні матеріали з досвіду роботи в фізкультурно-оздоровчому напрямку. Розробки комплексів загальнорозвиваючих вправ комбінованих занять з фізкультури стануть в нагоді вихователям дошкільних навчальних закладів.
Зміст
«Сильними зростаємо, казки полюбляємо» (друга молодша група)
«Щоб здоровими зростати, про здоров’я треба дбати» (старша група)
«Галопом по Європі» (фізкультурне свято, старша група)
«Ігри патріотів» (спортивно-пізнавальний турнір, старша група)
«Туристична подорож» (фізкультурне сімейне свято, середня і старша групи)
«Веселе жабеня» (комплекс вправ для зміцнення хребта і м’язів спини)
«Захоплююча прогулянка» (комплекс вправ для покращення постави)
«Веселий оркестр» (комплекс дихальних вправ)
Розробка дихальної гімнастики за методом О.М.Стрельнікової
Фізхвилинка з використанням техніки дихання за методом К.П.Бутейка
Рухлива гра «Козачки»
Методика «Бебі-йога»
Актуальність теми у контексті Базової Програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» та нормативних документів
Фізичний розвиток дітей – пріоритетний напрям у роботі дошкільних навчальних закладів. Завдання і зміст фізичного виховання визначаються Законом України «Про дошкільну освіту», Базовою Програмою розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі», де прописані державні стандарти освіти, які орієнтують педагогів на перебудову своєї роботи, спрямовану на формування позитивного ставлення до здоров’я дитини як найкращої цінності. Вона спрямована на природний нефорсований розвиток дитини та збереження її фізичного і психічного здоров’я.
Тому вже з раннього віку в дітей потрібно формувати культуру здоров’я, прищеплювати їм розуміння пріоритетів здорового способу життя. Для нас дуже важливо, щоб ці знання, вміння та навички малюків стали звичками і потребами. Для нас важливо, щоб дитина усвідомила, що наше здоров’я тільки в наших руках.
У Базовій Програмі закладено основи фізичної культури дітей, виховання в них потреби у фізичному вдосконаленні, русі. Основною формою навчання дітей руховим навичкам та розвитку фізичних якостей завжди було і залишається фізкультурне зняття. В своїй роботі слід намагатися дотримуватись його класичної структури. Для досягнення високої рухової активності варто використати фронтальний і груповий методи організації дітей.
Пошук ефективних методів оздоровлення привів педагогів дошкільної освіти до нетрадиційних технологій, що дають змогу проводити оздоровлення в цікавих різноманітних формах.
Для зміцнення фізичного здоров’я дітей і формування в них упевненої красивої постави, створення позитивних емоцій можливе використання елементів хатха-йоги, релаксації, самомасажу, дихальної гімнастики. Ці методики можуть проводитися з дітьми як молодшого, так і старшого дошкільного віку. Крім цього, східна гімнастика є чудовим засобом естетичного і морального виховання, завдяки таким вправам покращується здоров’я, формується красива фігура, правильна постава, поліпшується координація рухів, виробляється сила волі і впевненість у собі. Ці заняття підвищують життєвий тонус, створюють гарний настрій.
Загальновідомо, що колір та певні звуки (шум моря, спів птахів, класична музика) активно впливають на емоційний стан людини. Тому пропонується використовувати у своїй роботі кольоротерапію та звукотерапію.
Щоб зняти нервово-психічне напруження, можна організувати пісочну терапію та ходіння сольовими доріжками. Пісок і вода – найулюбленіші матеріали для ігор і занять дітей. Пісок і сіль «поглинають» негативну енергію, «очищують» енергетику людини, стабілізують її емоційний стан. У процесі контакту з піском у дитини розвивається тактильно-кінеститична чутливість – це відчуття, які людина отримує через рецептори на шкірі. Вони тісно пов’язані з розумовими операціями, з їх допомогою ми пізнаємо світ.
До ефективних оздоровчих заходів також варто віднести дихальні вправи. Дихання – своєрідний ключ до прихованого життя тіла, що безпосередньо пов’язане з розумовою працездатністю людини, дитини та її емоційним станом. Дихальні вправи примушують працювати більшу частину легень, а також діафрагму – одну з наймогутніших м’язів. Ре тельно ознайомившись з різними дихальними техніками, для роботи ми обрали ті, що вважаємо найбільш цікавими і корисними. Кожну дихальну методику було адаптовано згідно вікової групи та розроблено сюжетні комплекси.
Також використовуємо сміхотерапію для укріплення імунної системи, бо сміх сприяє виробленню життєво необхідних гормонів радості.
Відомо, що кожна людина має енергетичні канали. Впливати на енергетичні потоки в нашому організмі допомагають східні мудри. Мудри позитивно впливають на розвиток мислення, мовлення. Варто освоїти та впровадити в практику роботи виконання мудрів. Дуже важливо, щоб на заняттях з фізичного виховання й на інших, діти за допомогою рухів власних рук прислухалися до своїх тілесних відчуттів.
Запорукою здоров’я є гармонія. Завдання педагогів - навчити своїх вихованців відкривати своє серце для радощів, посміхатись світу, фіксувати свої почуття на позитиві і використання нетрадиційних методів в фізкультурно-оздоровчій роботі нам в цьому допомагає.
Робота з родиною є невід’ємною складовою оздоровчої діяльності. Поліпшення родинної екології позитивно впливає на гармонію психічного та фізичного здоров’я дітей.
Практичні розробки з фізичного розвитку дітей дошкільного віку
Конспекти фізкультурних занять
Конспект заняття з фізкультури на тему:
«Сильними зростаємо, казки полюбляємо» у другій молодшій групі
з використанням нетрадиційних методів фізкультурно-оздоровчої роботи
Програмний зміст: продовжувати вправляти дітей у різних видах ходьби; розвивати рівновагу при ходінні по мотузку. Закріплювати вміння виконувати самомасаж, пересуватись по гімнастичній лаві в упорі стоячи, на колінах і долонях; підстрибувати на двох ногах, намагаючись дістати дзвіночок. Удосконалювати вміння самостійно контролювати силу дихання під час виконання дихальних вправ. Виховувати витриманість, інтерес до фізичних вправ, бажання бути здоровим.
Обладнання: шиповані різнокольорові м’ячики, ребриста дошка, різнокольорові кошики для м’ячів, мотузки та обручі різного кольору; коригувальні килимки, посібник «річка», сіль насипана в басейні.
Посібники для гри: колобки на липучій основі, лисичка – іграшка для лялькового театру.
Хід заняття
(діти заходять до зали, шикуються в шеренгу, вихователь виносить м’яку іграшку – «Сонечко»)
(діти дмухають на долоньку вільно)
Якщо сильний буревій, - вже долоньки склали дві.
(складають дві долоні, дмухають сильніше, імітуючи звук вітру)
Вітерець кудись наш зник: може він від нас утік?
(дмухають ледве-ледве, щоб долонька не відчувала вітру)
Ось він, лагідний, шепоче, знов долонечку лоскоче.
(дмухають лагідно, як спочатку)
Комплекс загально-розвивальних вправ з використанням самомасажу
Діти відправляються на розташоване по всій залі обладнання поточним методом.
Конспект комбінованого фізкультурно-валеологічного заняття на тему:
«Щоб здоровими зростати, про здоров’я треба дбати»
старший дошкільний вік
Програмний зміст: продовжувати вправляти дітей у різних видах ходьби і бігу. Закріплювати вміння дітей виконувати вправи на гімнастичній лаві, на перекладені. Удосконалювати вміння дітей виконувати дихальні вправи, вправи з хатха-йоги та крапковий масаж. Викликати бажання допомагати слабшому. Виховувати дружелюбність, бажання дбайливо ставитись до свого здоров’я.
Обладнання: мотузки різного кольору, 3 фітболи, гімнастична лава, мати для прокочування, басейни: з сухою сіллю, каштанами, ефірні масла евкаліпту та лаванди, цибуля та часник, фіточай -склад: шипшина, м’ята листя смородини.
Хід заняття
(діти сідають в позу напівлотоса для виконання дихальних вправ під фонограму «Шум моря»)
В.П. – сидячи в позі напівлотоса діти виконують мудри:
Комплекс дихальних вправ «Веселий оркестр» Під час виконання останньої вправи «Диригент» вже звучить приємна класична музика і діти вже під музику виконують рухи диригента.
(до зали входить Півник з перев’язаним горлом)
(Півник: хоче щось сказати, але не може, показує на хворе горло)
Всім відомо це чудово, коли кожен з нас здоровий.
Треба тільки знати, як здоровим стати.
Кожного ранку по розпорядку маєш ти робити зарядку.
Спорт любити слід – проживеш сто літ.
Щоб пити, митись, поливати – що нам всім потрібно мати?(вода)
Тепле, ясне припікає, всіх на світі зігріває (сонце)
Діти з півником поточним методом виконують вправи на фізичному обладнанні
Після проходження «доріжкою здоров’я» діти разом з півником пригощаються фіто чаєм, Півник знімає пов’язку з горла)
Сценарії фізкультурних свят
Спортивне свято для дітей старшого дошкільного віку
«Галопом по Європі»
Програмний зміст: продовжувати розвивати у дітей основні рухові навички (різні види ходьби та бігу).
Сприяти зміцненню здоров’я дітей, використовуючи нетрадиційні форми оздоровлення – елементи хатха-йоги, дихальних вправ, коригувальних вправ за методикою М.М.Єфименко та нетрадиційне обладнання.
Вчити відчувати власне тіло, самостійно знімати з нього напруження, налаштовуватись на позитивне світосприйняття. З метою профілактики сколіотичної постави, зміцнювати м’язи спини та черевного пресу. Продовжувати вчити дітей утримуванню постаті під час виконання різних коригуючих вправ. Заохочувати дітей до виконання профілактичних вправ для стопи. Удосконалювати вміння дітей орієнтуватись у просторі, змінювати напрями рухів відповідно напрямку розташування обладнання. Познайомити дітей з особливостями національного колориту країн Європи (Франція, Італія). Прилучати до національних ігор. Продовжувати знайомити з культурою українського народу. Прищеплювати любов до своєї землі. Закріплювати вміння дітей погоджувати рухи з музичними фразами (танцювальні рухи).
У рухливих іграх вчити дотримуватись певних правил гри, розвивати почуття товариськості, граючи у команді. Виховувати нестандартне сприймання довкілля шляхом вживання в образ.
Обладнання: карта Європи (Франція, Італія), м’ячі для «футболістів», матловиці для вболівальниць, обручі, весла (гра «Гандольєри»), обручі для гімнастичного танку, набір арома-масел (для дітей: мандарин, сосна, м’ята, для дорослих: лаванда, гвоздика), віночки, стрічки, фітболи (гра «Козачки»), фіточай - склад: шипшина, малина – плоди, малина – листя, м’ята.
Обладнання авторської розробки: валочки для виконання комплексу вправ «Подорож», «Профілактична стежка», доріжка слідів – плантокоректорів, диски – масажери («Вертляві горбочки»), драбинки: вузька, широка, «Дах», «Річка з камінцями».
Хід заходу
Діти під марш виходять до зали двома колонами, проходять «змійкою» поміж валочків, шикуються парами, проходять по центру зали «на витягнуту руку». Привітання: Фізкульт-привіт! Діти розсідаються по своїх місцях «у позу напівлотоса».
Комплекс вправ з валочками:
А колись давним-давно тут казкар жив, Шарль Перо,
Казок написав чимало, а про мене казка стала
Найулюбленой у світі… Скажуть і дорослі й діти,
Всіх країн і там і тут - як цю дівчинку зовуть?
Скачуть верхи козачки для вінків дістать стрічки.
Хто із козачків спритніший, в тих віночок найгарніший.
Як пшениченька шумить?(діти:ш-ш-ш)
Як бджола в садку бринить?(діти: з-з-з)
Як дзвенить в гайку криниця?(діти: зю-р-р)
А як пахне паляниця?(діти: а-а-а…)
Так скоріш місця займаєм, - вже літак наш вирушає.
(сідають в «літак», на мати під гімнастичною стінкою)
Час до групи повертатись – будем з вами ми прощатись.
Вся здорова дітвора? (діти: Фізкульт – ура!)
Вся весела дітвора? (діти: Фізкульт – ура!)
Спортивно-пізнавальний турнір для старших дошкільників
«Ігри патріотів»
Програмний зміст: продовжувати формувати у дітей вміння та навички щодо правильного виконання рухів. Привчати дітей стежити за положенням свого тіла, формувати поставу. Удосконалювати вміння користуватись спортивним інвентарем під час ігор. Вправляти в основних видах рухів, розвивати силу, спритність, швидкість, витривалість. Актуалізувати знання та уявлення дітей про минуле та сучасне життя українців. Виховувати у дітей патріотичні почуття, формувати дружні стосунки, навички командної гри.
Обладнання: м'ячі, обручі, кошики, 2 тазика, 2 відерця, дерев'яні ложки, фітболи, весла, бублики, канат.
Хід заняття
А свято буде незвичайне – ми патріотів привітаймо.
А патріоти - це люди, які дуже люблять свою Вітчизну і готові в будь - який час її захищати. Самими першими патріотами на Україні були козаки. Ви звернули увагу на мій одяг? Саме такий вигляд мали українські козаки (шаровари, сорочка - вишиванка, поясок - кушак) Багато минуло років з тих далеких часів, але в нас залишилось бажання бути сміливими, спритними, відважними, справжніми козаками. Давайте зараз і перетворимось в козаків - патріотів. А щоб краще нам змагатись, треба гарно розім'ятись (під музику «Гопак» виконуємо ритмічні вправи, пританцьовуючи)
Люби, шануй, оберігай наш край, що зветься Україна.
Фізкультурне сімейне свято для дітей середнього і старшого дошкільного віку
«Туристична подорож»
Програмовий зміст: розширювати кругозір дітей. Дати поняття про туризм, продовжувати формувати правильну поставу та енергійну ходу, поліпшувати координацію рухів. Виховувати силу волі, витримку і впевненість у собі. Формувати базові моральні якості особистості. Виховувати бажання вболівати, шанобливе ставлення до близьких людей: мами, тата. Вчити долати труднощі, підвищувати життєвий тонус, працездатність. Створювати гарний настрій.
Обладнання: 2 рюкзаки, 2 фляги для води, 2 пакунки бинтів, вата, пластир, килимки, ліхтарики, панами, кросівки, надувний басейн для речей, іграшки, босоніжки, український вінок, обручі 30 штук, валочки 20 штук, стрічки для пакунку, пакунок з медалями, ряст, гора.
Хід заходу
То ж починаймо свято – ми зараз всі єдині.
Вміє долати усі перешкоди з посмішкой пройде нелегкі пригоди.
І цікаву, і незвичну, не просту, а туристичну.
Раз – пригода, два – пригода, всі готові до походу?
2 великих рюкзаки;
речі, що потрібні для походу: вода, бинт, пластир, килимок, ліхтарик …
і ті, що не потрібні: іграшки, косметика, модельне взуття …
Розробки комплексів загально розвивальних вправ, дихальних вправ
Комплекс вправ з використанням технік хатха-йоги
для зміцнення хребта та м’язів спини «Веселе жабеня»
Полюбляє жабеня ванни сонячні щодня.
Гарно щоб позасмагати, треба на коліна стати,
Міцно п’яточки тримати, трошки очка прикривати,
Уперед живіт: «Ква-ква» - гарно сонце пригріва.
В.П. – стоїмо на колінах, пальцями ніг упираємось у підлогу. Таз подаємо вперед, грудний відділ спини прогнути назад. Ручки поставити на п’яти, подивимось уперед (5-15 секунд) потім за прокинути голову назад, можна зажмуритись (5-15 секунд).
Жабенятко хоч маленьке – вміє стрибати легенько,
Ми спочатку присідаєм: взад-вперед «стриб-стриб» стрибаєм.
В.П. – упор сидячи. Стрибком опиняємось в упорі лежачи. Підстрибуємо ніжками до рук, приймаємо вихідне положення. Повторювати 3-5 разів.
А комарика щоб з’їсти, треба нам також присісти.
Довгий язичок підняв, хвать комарика: «ням-ням».
В.П. – сидячи навпочіпках, ступні на ширині плечей, п’яти на підлогу. Ліву руку ставимо на підлогу між колінами, ближче до лівої ноги. Праву руку витягнути угору – ось такий довий язичок.
Тягнемось за комариком: дивимось на польці верхньої руки. Намагаємось витягнути руки і плечі в одну лінію. Потім міняємо руки місцями, повторювати 3-5 разів у кожну сторону або фіксуємо положення на 5-10 секунд у кожній стороні.
Після того як поїв – своїх родичів зустрів.
І усівся поміж п’яток, щоб всіх жабок привітати.
Поворот: «привіт-привіт»! Привіталися як слід.
В.П. – сидячи на підлозі між п’ятами, носки направляємо назад, спину тримаємо прямо. Виконуємо поворот: ліву руку покласти на праве коліно. Розвертаємось животом, грудною клітиною, плечима вправо, упираємось правою рукою в підлогу за спиною (тримаємо поставу). Виконуємо вправу по 3 рази у кожен бік.
Вирішили жабенята в жмурки всі гуртом пограти:
Вниз до стелі нахилились в бугорки перетворились.
І на кожнім бугорку чути скрізь: «ку-ку, ку-ку».
В.П. – ноги на ширині плечей, нахил уперед, долоні на підлозі, зробити 4 кроки вперед на руках. Стати в положення «горка». Виглядаємо з-під рук в один та інший бік: «ку-ку». Повторити поворот головою 3-5 разів у кожний бік, не змінюючи В.П.
Вже награлись, всіх знайшли, на галявину прийшли.
Посідали, лапки склали - метеликів нагадали.
В.П. – сидячи, ноги з’єднуємо в п’ятах. Ступні розкриваємо як книгу. Коліна намагаємось притиснути до підлоги. Спина пряма. Фіксуємо положення на 5-15 секунд.
Вправи гарно повторили, тулуб низько нахилили,
Опустилися на п’яти і лягли відпочивати.
В.П. – сісти на п’яти, животом укладаємось на коліна, а головою – на руки. Час фіксації – по бажанню.Поза розслаблення
Комплекс вправ з використанням хатха-йоги
для покращення постави «Захоплююча прогулянка»
Запряжемо возика і відправимось на прогулянку.
В.П. – сидячи навпочіпки, п’яти не відриваємо від підлоги, спина рівна. Руки витягнути вперед. Фіксуємо положення 5-15 секунд. Можна пружинити ніжками «по горбочкам».
Прийшов час конячці відпочити, водички попити.
В.П. – стоячи, ноги на ширині плечей. Виконуємо нахил, тягнемось руками до стопи. Намагаємось тримати коліна рівно. Спину, шию, руки спробуємо розслабити, живіт підтягнути. Рахуємо, скільки ковтків зробить наша конячка.
Розглянемо ближче квіти на галявині.
В.П. – ноги трохи ширше плечей, руки на поясі, спину тримаємо прямо. На вдиху – руки вгору, намагаємось максимально розкрити грудну клітину. На видиху нахиляємось, намагаючись дотягнутися долонями до підлоги, далі В.П. 5-10 разів.
В.П. – ноги трохи ширше плечей, тулуб паралельно підлозі, руки витягуємо у сторони. Повертаємо тулуб так, щоб доторкнутись підлоги (бажано долонею). Протилежна рука тягнеться угору. Через В.П. розвертаємо тулуб на 180° - по черзі.
В.П. – сидячи, ноги прямі розводимо як можна ширше. Ліва долонь на підлозі між колінами. Розвертаючись тулубом вправо, витягуємо праву руку догори – тягнемось за промінчиком. Повторюємо 3-4 рази у кожен бік.
В.П. – сидячи, спину тримаємо рівно. Підіймаємо ноги, руки витягуємо уперед. Намагаємось утримувати рівновагу. Фіксуємо положення 10-15 секунд.
В.П. – лежачи на спині, ноги разом, випрямлені, руки за головою. Ноги тихенько підіймаємо (намагаючись завести за голову) потім повільно повертаємо до долу (3-5 разів)
В.П. – лежачи на спині, ноги зігнути в колінах, ставимо на ширині плечей. Упираючись руками і плечима в підлогу, підіймаємо таз. Повторюємо 3-5 разів.
В.П. – лежачи на животі, ноги прямі, разом. Підборіддя на руках. Зустрічаємо друзів і руки широко розкидаємо в сторони, відриваємось грудною клітиною від підлоги, посміхаємось «Привіт». Повторюємо 3-5 разів.
Зустрілись, привітались.
В.П. – лежачи на животі. Руки за спиною, захватити ступні. Намагаємось відірвати коліна від підлоги.
Вправи гарно повторили, тулуб низько нахилили,
Опустилися на п’яти і лягли відпочивати.
В.П. – сісти на п’яти, животом укладаємось на коліна, а головою – на руки. Поза розслаблення.
Комплекс дихальних вправ із використанням хатха-йоги «Веселий оркестр»
Затримка дихання важлива і корисна. Допомагає розвиватися і бути в хорошому тонусі м'язам грудей. Воно розвиває легені, дозволяє поступово розширити грудну клітину. Сприятливо діє на органи дихання, травлення, нервову систему і систему кровообігу.
В.П. - стати прямо без зайвої напруги. Зробити повний від душі вдих, розвести руки в сторони як диригент і затримати дихання. Залишити повітря нерухомим в легенях так довго, на скільки можливо. Тепер з силою випустити назовні через відкритий рот.
Очисне дихання.
В.П. – стати прямо. Зробити повний вдих і негайно затримати на декілька секунд. Потім губи скласти трубочкою і сильно видихнути порцію повітря. Зупинитися на видиху. І знову його продовжити, видихнути ще порцію. Продовжувати видихати порціями, поки повітря в легенях не вичерпається.
Пожвавлення легеневих бульбашок. Ліквідовуємо застійні явища в легенях. Легеневі бульбашки можуть бути закупореними від поверхневого дихання .
В.П. - стати прямо. Вдихати повітря не квапливо, наповнюючи легені повітрям поступово. Одночасно потрібно постукувати себе в різних місцях грудей кінчиками пальців, ніби граємо на піаніно. Коли легені уберуть в себе граничний об'єм повітря, затримати дихання і під час затримки вже долонями поплескувати на грудях – оплески.
Розтяжка для ребер. Може збільшити рухливість ребер і поліпшити здібність до повного дихання.
В.П. - стати прямо. Притиснути долоні рук до грудної клітки. Як би обхватити грудну клітку, лікті відведені в сторони – узяли баян. Вдихнути повними грудьми – лікті відведені назад і затримати повітря на деякий час. Потім прикладаючи деяке зусилля, починаємо долонями стискувати собі ребра, лікті рухаються вперед-назад. І одночасно повільно і неквапом видихнути повітря.
Додаємо грудній клітці солідний об'єм.
В.П. - встаємо прямо. Вдихаємо повними грудьми і затримуємо повітря. Далі – руки вперед, на рівні грудей, кулаки стислі – «тримаємо палички». Виконуємо рух ніби граємо на барабані, кулаки весь час стислі, м'язи рук напружені. Видихнути повітря з силою через рот.
Стимуляція кровообігу. Сприяє збагаченню крові киснем.
В.П. - встати бадьоро прямо, вдихнути повним вдихом і з легкістю затримати дихання. Трохи нагнутися вперед, тримаючи в руках уявну гітару і як би намагаючись міцною напругою рук грати на ній з хорошим зусиллям. Пальцями виконувати рухи гри на гітарі. Потім ослабити напругу рук і випрямитися, виробляючи неквапливий видих.
Завершує комплекс знову вправа «Диригент».
Затримка дихання важлива і корисна. Допомагає розвиватися і бути в хорошому тонусі м'язам грудей. Воно розвиває легені, дозволяє поступово розширити грудну клітку. Сприятливо діє на органи дихання, травлення, нервову систему і систему кровообігу.
В.П. - стати прямо без зайвої напруги. Зробити повний від душі вдих розвести руки в сторони як диригент і затримати дихання. Залишити повітря нерухомим в легенях так довго, на скільки можливо. Тепер з силою випустити назовні через відкритий рот.
Комплекс дихальної гімнастики за методом О.М. Стрельникової
Основна відмінність гімнастики О.М.Стрельникової від всіх інших технік дихання в тому, що вдих робиться на зтиснення – при цьому організм насичується не киснем, як звичайно, а вуглекислим газом, внаслідок чого поліпшується обмінні процеси всього організму, а значить, людина повертається в стан розумової і фізичної бадьорості.
В.П. – стати прямо, показати долоні глядачу.Короткий активний вдих носом і одночасно стискувати кулачки.
В.П. – стати прямо, руки вниз. Нахилитися трохи, спина кругла, голова нахилена. Зробити шумний вдих в кінцевій крапці нахилу («понюхати підлогу»), злегка підвестись, але не випрямлятись. Повітря виходить через ніс або рот.
В.П. – стати прямо, руки внизу, легка «пружинка», одночасно поворот тулуба.З одночасним шумним видихом та скидуючими рухами рук. Коліна то згинаються, то вирівнюються. Присідання легкі.
В.П. – стати прямо. Руки зігнуті в ліктях і підняті на рівень плечей. В момент короткого шумного вдиху носом кидаємо руки назустріч одна одній, мов би обіймаємо себе за плечі.
В.П. – стати прямою повернути голову вправо і зробити короткий шумний вдих справа. Потім зразу ж повернути голову вліво, шумно і коротко понюхати повітря зліва. Після виконання комплекса в перший же день людина відчуває бадьорість, прилив сил, в неї «світлішає голова», вона відчуває творчий підйом.
Додатки
Фізхвилинка - дихальна гімнастика, розроблена за використанням техніки дихання
за методом К.П.Бутейка
Діти приставляють долоньку до носу.
(діти дмухають на долоньку вільно)
(складають дві долоні, дмухають сильніше, імітуючи звук вітру)
(дмухають ледве-ледве, щоб долонька не відчувала вітру)
(дмухають лагідно, як спочатку)
Рухлива гра естафета «Козачки»
Скачуть верхи козачки для вінків дістать стрічки.
Хто із козачків спритніший, - в тих віночок найгарніший.
Діти діляться на дві команди, кожна команда – на хлопчиків і дівчаток. По сигналу хлопчик кожної команди скаче на фітболі до місця, де висять стрічки, знімає стрічку, віддає дівчинці своєї команди, а на футбол пересідає наступний хлопчик. Дівчинка, отримав стрічку біжить до віночка, який теж знаходиться на відстані і прив’язує до нього стрічку. Чия команда скоріше прикрасить віночок, та й перемагає.
Використання методики Бебі-йога
Йога для дітей поєднує водночас простоту виконання вправ та користь з відсутністю протипоказань навіть при серйозних хронічних захворюваннях. Дитяча йога створена не для змагань. Важливо, щоб дитина виконувала всі вправи із задоволенням.
Початковий комплекс асан «Привітання сонцю»
(СурьяНамаскар) – це серія вправ, виконуваних в непереривному русі. Пози: Кобри, Полусаранчі, Саранчі, Лука, Касання головою коліна, Нахила уперед сидячі, Плуга, Стійка на плечах, Риби, Йога-Мудра і Мертва поза.
Література
1