Використання нетрадиційних методів фізкультурно-оздоровчій роботі з дошкільниками

Про матеріал
Фізичний розвиток дітей – пріоритетний напрям у роботі дошкільних навчальних закладів. Вже з раннього віку в дітей потрібно формувати культуру здоров’я, прищеплювати їм розуміння пріоритетів здорового способу життя. Для нас дуже важливо, щоб ці знання, вміння та навички малюків стали звичками і потребами. Для нас важливо, щоб дитина усвідомила, що наше здоров’я тільки в наших руках. Пошук ефективних методів оздоровлення привів педагогів дошкільної освіти до нетрадиційних технологій, що дають змогу проводити оздоровлення в цікавих різноманітних формах. У збірнику подано практичні матеріали з досвіду роботи в фізкультурно-оздоровчому напрямку. Розробки комплексів загальнорозвиваючих вправ комбінованих занять з фізкультури стануть в нагоді вихователям дошкільних навчальних закладів.
Перегляд файлу

http://krasupro.ru/_nw/1/46251229.jpg

Дошкільний навчальний заклад «Веселка»

Костянтинівської сільської ради

Мелітопольського району

Запорізької області

 

 

(методична розробка)

 

У збірнику подано практичні матеріали з досвіду роботи в фізкультурно-оздоровчому напрямку. Розробки комплексів загальнорозвиваючих вправ комбінованих занять з фізкультури стануть в нагоді вихователям дошкільних навчальних закладів.

 

Зміст

 

  1. Актуальність теми у контексті Базової Програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» та нормативних документів

 

  1. Практичні розробки з фізичного розвитку дітей дошкільного віку

 

  • Конспекти фізкультурних занять

«Сильними зростаємо, казки полюбляємо» (друга молодша група)

«Щоб здоровими зростати, про здоровя треба дбати» (старша група)

 

  • Сценарії фізкультурних свят

«Галопом по Європі» (фізкультурне свято, старша група)

«Ігри патріотів» (спортивно-пізнавальний турнір, старша група)

«Туристична подорож» (фізкультурне сімейне свято, середня і старша групи)

 

  • Розробки комплексів загально розвивальних вправ, дихальних вправ

«Веселе жабеня» (комплекс вправ для зміцнення хребта і м’язів спини)

«Захоплююча прогулянка» (комплекс вправ для покращення постави)

«Веселий оркестр» (комплекс дихальних вправ)

Розробка дихальної гімнастики за методом О.М.Стрельнікової

 

  1. Додатки

Фізхвилинка з використанням техніки дихання за методом К.П.Бутейка

Рухлива гра «Козачки»

Методика «Бебі-йога»

 

  1. Література

 

 

 

 

 

 

Актуальність теми у контексті Базової Програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» та нормативних документів

 

Фізичний розвиток дітей – пріоритетний напрям у роботі дошкільних навчальних закладів. Завдання і зміст фізичного виховання визначаються Законом України «Про дошкільну освіту», Базовою Програмою розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі», де прописані державні стандарти освіти, які орієнтують педагогів на перебудову своєї роботи, спрямовану на формування позитивного ставлення до здоров’я дитини  як найкращої цінності. Вона спрямована на природний нефорсований розвиток дитини та збереження її фізичного і психічного здоров’я.

Тому вже з раннього віку в дітей потрібно формувати культуру здоров’я, прищеплювати їм розуміння пріоритетів здорового способу життя. Для нас дуже важливо, щоб ці знання, вміння та навички малюків стали звичками і потребами. Для нас важливо, щоб дитина усвідомила, що наше здоров’я тільки в наших руках.

У Базовій Програмі закладено основи фізичної культури дітей, виховання в них потреби у фізичному вдосконаленні, русі. Основною формою навчання дітей руховим навичкам та розвитку фізичних якостей завжди було і залишається фізкультурне зняття. В своїй роботі слід намагатися дотримуватись його класичної структури. Для досягнення високої рухової активності варто використати фронтальний і груповий методи організації дітей.

Пошук ефективних методів оздоровлення привів педагогів дошкільної освіти до нетрадиційних технологій, що дають змогу проводити оздоровлення в цікавих різноманітних формах.

Для зміцнення фізичного здоров’я дітей і формування в них упевненої красивої постави, створення позитивних емоцій можливе використання  елементів хатха-йоги, релаксації, самомасажу, дихальної гімнастики. Ці методики можуть проводитися з дітьми як молодшого, так і старшого дошкільного віку. Крім цього, східна гімнастика є чудовим засобом естетичного і морального виховання, завдяки таким вправам покращується здоров’я, формується красива фігура, правильна постава, поліпшується координація рухів, виробляється сила волі і впевненість у собі. Ці заняття підвищують життєвий тонус, створюють гарний настрій.

Загальновідомо, що колір та певні звуки (шум моря, спів птахів, класична музика) активно впливають на емоційний стан людини. Тому пропонується використовувати у своїй роботі кольоротерапію та звукотерапію.

Щоб зняти нервово-психічне напруження, можна організувати пісочну терапію та ходіння сольовими доріжками. Пісок і вода – найулюбленіші матеріали для ігор і занять дітей. Пісок і сіль «поглинають»  негативну енергію, «очищують» енергетику людини, стабілізують її емоційний стан. У процесі контакту з піском у дитини розвивається тактильно-кінеститична чутливість – це відчуття, які людина отримує через рецептори на шкірі. Вони тісно пов’язані з розумовими операціями, з їх допомогою ми пізнаємо світ.

До ефективних оздоровчих заходів також варто віднести дихальні вправи. Дихання – своєрідний ключ до прихованого життя тіла, що безпосередньо пов’язане з розумовою працездатністю людини, дитини та її емоційним станом. Дихальні вправи примушують працювати більшу частину легень, а також діафрагму – одну з наймогутніших м’язів. Ре тельно ознайомившись з різними дихальними техніками, для роботи ми обрали ті, що вважаємо найбільш цікавими і корисними. Кожну дихальну методику було адаптовано згідно вікової групи та розроблено сюжетні комплекси.

Також використовуємо сміхотерапію для укріплення імунної системи, бо сміх сприяє виробленню життєво необхідних гормонів радості.

Відомо, що кожна людина має енергетичні канали. Впливати на енергетичні потоки в нашому організмі допомагають східні мудри. Мудри позитивно впливають на розвиток мислення, мовлення. Варто освоїти та впровадити в практику роботи виконання мудрів. Дуже важливо, щоб на заняттях з фізичного виховання й на інших, діти за допомогою рухів власних рук прислухалися до своїх тілесних відчуттів.

Запорукою здоров’я є гармонія. Завдання педагогів - навчити своїх вихованців відкривати своє серце для радощів, посміхатись світу, фіксувати свої почуття на позитиві і використання нетрадиційних методів в фізкультурно-оздоровчій роботі нам в цьому допомагає.

Робота з родиною є невід’ємною складовою оздоровчої діяльності. Поліпшення родинної екології позитивно впливає на гармонію психічного та фізичного здоров’я дітей.

 

 

Практичні розробки з фізичного розвитку дітей дошкільного віку

 

Конспекти фізкультурних занять

 

Конспект заняття з фізкультури на тему:

«Сильними зростаємо, казки полюбляємо» у другій молодшій групі

з використанням нетрадиційних методів фізкультурно-оздоровчої роботи

Програмний зміст: продовжувати вправляти дітей у різних видах ходьби; розвивати рівновагу при ходінні по мотузку. Закріплювати вміння виконувати самомасаж, пересуватись по гімнастичній лаві в упорі стоячи, на колінах і долонях; підстрибувати на двох ногах, намагаючись дістати дзвіночок. Удосконалювати вміння самостійно контролювати силу дихання під час виконання дихальних вправ. Виховувати витриманість, інтерес до фізичних вправ, бажання бути здоровим.

Обладнання: шиповані різнокольорові м’ячики, ребриста дошка, різнокольорові кошики для м’ячів, мотузки та обручі різного кольору; коригувальні килимки, посібник «річка», сіль насипана в басейні.

Посібники для гри: колобки на липучій основі, лисичка – іграшка для лялькового театру.

 

Хід заняття

 

іти заходять до зали, шикуються в шеренгу, вихователь виносить м’яку іграшку – «Сонечко»)

  • Сонечко: Добрий день, дітки!
  • Вихователь: Діти, а давайте привітаємось з Сонечком (діти вітаються) А тепер давайте посміхнемося сонечку (прави для обличчя) - розтягніть посмішку ширше, не показуючи зубки; тепер покажіть зубки; посміхайтеся голосно разом з сонечком (Сонечко сміється, діти повторюють) «ха-ха-ха», «хо-хо-хо», «хі-хі-хі»!
  • Вихователь: Ой, як гарно ви розвеселили сонечко, і воно хоче проводити нас в подорож до казочки. Ось нам сонечко дає промінчик (жовта стрічка, вихователь тримає промінчик разом з першою дитиною) А яка це буде казочка, ми зараз дізнаємось у дорозі.

 

  • Кроком руш.
  • Ходьба в колоні по одному звичайна.
  • «Лисичка» - навшпиньках, кругові рухи руками на рівні грудей.
  • «Ведмідь» - ходьба на зовнішній стороні стопи.
  • «Зайчик» - стрибки на двох ногах, пересуваючись уперед.
  • «Вовк» - біг звичайний у середньому темпі.
  • Ходьба звичайна.
  • Дихальні вправи. Діти приставляють долоньку до носу.
  • Вихователь: Свіжий вітерець шепоче, нам долонечку лоскоче.

(діти дмухають на долоньку вільно)

Якщо сильний буревій, -  вже долоньки склали дві.

(складають дві долоні, дмухають сильніше, імітуючи звук вітру)

Вітерець кудись наш зник: може він від нас утік?

(дмухають ледве-ледве, щоб долонька не відчувала вітру)

Ось він, лагідний, шепоче, знов долонечку лоскоче.

(дмухають лагідно, як спочатку)

  • Вихователь: Діти, а яких же звірів ми зустріли? З якої вони казки? (діти відповідають) Подивіться, на нас вже чекають колобочки.  Вони незвичайні, а різнокольорові.  Кожен колобочок в кошику свого кольору (вихователь пропонує дітям обрати собі колобка певного кольору, діти беруть шиповані м’ячики і розсідаються по колу) Давайте згадаємо, як з’явився колобок…

 

Комплекс загально-розвивальних вправ з  використанням самомасажу

  1.  «Дістанемо муку з верхньої полиці» В.П. – стоячи, ноги на ширині плечей. Піднімаючись навшпиньки, руки з м’ячиком вгору, подивились на м’ячик.
  2. «Розімнемо тісто» В.П. – сидячи на підлозі зі схрещеними ногами (напівлотос), натискаємо долонями на м’ячик.
  3. «Скатаємо кругленького колобка» В.П. – те ж, кругові рухи руками, м’яч між долонями.
  4. «Виліпимо ручки колобкові» В.П. – сидячи в позі напівлотоса м’ячик тримаємо в правій руці, ліва пряма лежить на коліні, долонею догори. Виконуємо м’ячиком постукувальні рухи, починаючи від пальців до плеча.
  5. «Виліпимо ніжки колобкові» В.П. – сидячи, ліва нога пряма права зігнута лежить на стегні лівої підошвою догори. Правою рукою тримаємось за праву стопу. М’ячик в лівій руці. Масажуємо стопу правої ноги круговими та постукуючи ми рухами. Те ж виконуємо для лівої ноги.
  6. «Поклали колобка в піч» В.П. – лежачи на спині, м’ячик знаходиться між потиличною кісткою і сьомим шийним хребцем.

 

  • Вихователь: Гарних спекли ми колобків. А тепер наші колобочки відправляються у подорож, щоб бути сильнішими і спритнішими.

 

Діти відправляються на розташоване по всій залі обладнання поточним методом.

  • Проходження по ребристій дошці тримаємо м’яч у витягнутих вперед руках.
  • Проходження по кольоровому (колір вибирає дитина) мотузку боковим приставним кроком.
  • Прокочування лежачи по мату – руки угорі.
  • Проходження по коригувальному килимку – руки попереду.
  • Кидання м’яча в кошик (обраного кольору) з відстані 2 метра.
  • Проповзання на колінах і долонях по гімнастичній лаві.
  • Тупотіння ніжками в басейні з сухою сіллю.
  • Стрибки по коригувальним килимкам.
  • З’їзжання по похилій дошці на животі.
  • Підстрибнути, намагаючись дістати обома руками дзвіночка, підвішеного вище піднятих вгору рук дитини.
  • Гра рухлива «Колобки». Вихователь показує дітям м’яку маску лисички, дає дітям погладити. Бажаєте пограти з лисичкою? Діти-колобки: їм на футболки приклеюють колобків-липучок. Діти займають свої будиночки – різнокольорові обручі, кожен обирає собі колір за бажанням (вихователь стежить, чи змінився настрій дитини впродовж заняття, який колір обрала дитина на цей раз) Вихователь: «В лісі колобки гуляють: ходять, бігають, стрибають, а лисичка просинається - Колобки, тікайте!» Після команди «тікайте!» колобки біжать в свої хатки.
  • Після двох повторів діти займають місця у своїх «будиночках», приймають позу «колобок» В.П. – сісти на п’яти, животом укладаємось на коліна, а голова на руки. Поза розслаблення. Під спокійну музику діти розслаблюють м’язи шиї, спини, відпочивають.

 

Конспект комбінованого фізкультурно-валеологічного заняття на тему:

«Щоб здоровими зростати,  про здоров’я треба дбати»

старший дошкільний вік

 

Програмний зміст: продовжувати вправляти дітей у різних видах ходьби і бігу. Закріплювати вміння дітей виконувати вправи на гімнастичній лаві, на перекладені. Удосконалювати вміння дітей виконувати дихальні вправи, вправи з хатха-йоги та крапковий масаж. Викликати бажання допомагати слабшому. Виховувати дружелюбність, бажання дбайливо ставитись до свого здоров’я.

Обладнання: мотузки різного кольору, 3 фітболи, гімнастична лава, мати для прокочування, басейни: з сухою сіллю, каштанами, ефірні масла евкаліпту та лаванди, цибуля та часник, фіточай -склад: шипшина, м’ята листя смородини.

Хід заняття

  • Ходьба в колоні по одному звичайним кроком, навшпиньках, на п’ятах, в напівприсісті.
  • Біг зі зміною темпу, приставним кроком ліворуч, праворуч, з захлестом гомілки назад.
  • Ходьба з поступовим зниженням темпу, перешикування парами.

 

(діти сідають в позу напівлотоса для виконання дихальних вправ під фонограму «Шум моря»)

В.П. – сидячи в позі напівлотоса діти виконують мудри:

  • «мушля» - для оптимізації діяльності дихальної системи;
  • «знання» - для зняття емоційної напруги, покрашення мислення та відродження енергії;
  • «черепаха» - для налагодження функціонування серцево-судинної системи.

Комплекс дихальних вправ «Веселий оркестр» Під час виконання останньої вправи «Диригент» вже звучить приємна класична музика і діти вже під музику виконують рухи диригента.

(до зали входить Півник з перев’язаним горлом)

 

  • Вихователь: Ой, хто це до нас завітав? Доброго дня, Півнику!

(Півник: хоче щось сказати, але не може, показує на хворе горло)

  • Вихователь: Зрозуміло. Хворе горличко у Півника. Хто ж першим буде сонечко вітати, доброго ранку всім бажати? Півнику, залишайся в нас, діти допоможуть тобі вилікуватись.

Всім відомо це чудово, коли кожен з нас здоровий.

Треба тільки знати, як здоровим стати.

Кожного ранку по розпорядку маєш ти робити зарядку.

Спорт любити слід –  проживеш сто літ.

  • Вихователь: Зрозумів, Півнику? Зараз ми покажемо тобі, як ми робимо зарядку. А спочатку діти покажуть тобі крапки на тілі, які треба масажувати, щоб не боліло горлечко, вушка, щоб не простуджуватись (діти разом з Півничком виконують крапковий масаж за методом А.О. Уманської)
  • Вихователь: Ну, а взагалі, щоб силу мати, треба м’язи тренувати (діти виконують комплекс загально-розвивальних вправ з елементами хатха-йоги для покрашення постави, виходить Мікроб)
  • Вихователь: Ти хто?
  • Мікроб: Я Мікроб, і нас ой як багато. Живемо ми в роті і в горлі у хворого, а коли він розмовляє, або чихає та кашляє, ми вилітаємо на волю та заражуємо здорових людей (звертається до Півника) О, Півник! Що? Горло болить? Моя робота! (звертається до дітей) Ось бачите, Півник уже хворий! Ще покличу своїх братів – мікробів і вам не уникнути всіляких хвороб.
  • Вихователь: Наші діти тебе ніскілечки не бояться. Давайте зараз всі разом посміхнемось. Бо коли людина в гарному настрої, коли радіє сонечку, небу, друзям, людина завжди буде здорова (посміхаємось Сонечку, небу, одне одному) А тепер голосно посміхаємось виконуючи вправи для обличчя - «ха-ха-ха», «хо-хо-хо», «хі-хі-хі».
  • Мікроб: Ой, якось я недобре почуваю себе тут у вас.
  • Вихователь: Ти, Мікробе, нам зовсім не друг. Наші кращі друзі хто? Слухайте загадки:

 

  • Куди ступиш, всюди маєш, хоч не бачиш, а вживаєш (повітря)
  • Вона потрібна кожному: малому і дорослому.

Щоб пити, митись, поливати – що нам всім потрібно мати?(вода)

  • Хто однаково всіх любить, всіх однаково голубить?

Тепле, ясне припікає, всіх на світі зігріває (сонце)

 

  • Вихователь: Зрозумів, Мікробе, хто наші справжні друзі. А ще в нас для тебе є сюрприз (підносить мікробові ефірні масла: евкаліпта, лаванди)
  • Мікроб (нюхає по черзі): Ой, та це ж евкаліпт, а це лаванда – ми , мікроби, дуже боїмось цих запахів, вони нас вбивають. Ой-ой-ой! (вихователь підносить на тарілці цибулю та часник) Ой-ой-ой! Це ж цибуля, ще й часник. Ой, не витримаю, ой тікаю (Мікроб вибігає з зали)
  • Вихователь: Бачиш, Півник, чого бояться мікроби. Треба завжди вживати цибульку, часничок. А тепер запрошуємо тебе на «доріжку здоров’я».

 

Діти з півником поточним методом виконують вправи на фізичному обладнанні

  • Пройти боковим приставним кроком по мотузкам різного кольору (дитина обирає колір за бажанням)
  • Прострибати на фітболі.
  • Проповзання на животі, підтягуючись руками, по гімнастичній лаві.
  • Прокочування по мату з піднятими вверх руками.
  • Тупотіння в басейні з сухою сіллю.
  • Тупотіння в басейні з каштанами.
  • Підтягування на перекладені.

Після проходження «доріжкою здоров’я» діти разом з півником пригощаються фіто чаєм, Півник знімає пов’язку з горла)

 

  • Півник: За поради і за вправи дуже вдячний дитсадку, і тепер я вранці зможу заспівать «ку-ка-ре-ку!»

 

Сценарії фізкультурних свят

 

Спортивне свято для дітей старшого дошкільного віку

«Галопом по Європі»

 

Програмний зміст: продовжувати розвивати у дітей основні рухові навички (різні види ходьби та бігу).

Сприяти зміцненню здоров’я дітей, використовуючи нетрадиційні форми оздоровлення – елементи хатха-йоги, дихальних вправ, коригувальних вправ за методикою М.М.Єфименко та нетрадиційне обладнання.

Вчити відчувати власне тіло, самостійно знімати з нього напруження, налаштовуватись на позитивне світосприйняття. З метою профілактики сколіотичної постави, зміцнювати м’язи спини та черевного пресу. Продовжувати вчити дітей утримуванню постаті під час виконання різних коригуючих вправ. Заохочувати дітей до виконання профілактичних вправ для стопи. Удосконалювати вміння дітей орієнтуватись у просторі, змінювати напрями рухів відповідно напрямку розташування обладнання. Познайомити дітей з особливостями національного колориту країн Європи (Франція, Італія). Прилучати до національних ігор. Продовжувати знайомити з культурою українського народу. Прищеплювати любов до своєї землі. Закріплювати вміння дітей погоджувати рухи з музичними фразами (танцювальні рухи).

У рухливих іграх вчити дотримуватись певних правил гри, розвивати почуття товариськості, граючи у команді. Виховувати нестандартне сприймання довкілля шляхом вживання в образ.

Обладнання: карта Європи (Франція, Італія), м’ячі для «футболістів», матловиці для вболівальниць, обручі, весла (гра «Гандольєри»), обручі для гімнастичного танку, набір арома-масел (для дітей: мандарин, сосна, м’ята, для дорослих: лаванда, гвоздика), віночки, стрічки, фітболи (гра «Козачки»), фіточай - склад: шипшина, малина – плоди, малина – листя, м’ята.

Обладнання авторської розробки: валочки для виконання комплексу вправ «Подорож», «Профілактична стежка», доріжка слідів – плантокоректорів, диски – масажери («Вертляві горбочки»), драбинки: вузька, широка, «Дах», «Річка з камінцями».

 

Хід заходу

 

Діти під марш виходять до зали двома колонами, проходять «змійкою» поміж валочків, шикуються парами, проходять по центру зали «на витягнуту руку». Привітання: Фізкульт-привіт! Діти розсідаються по своїх місцях «у позу напівлотоса».

  • Створюємо умови гарного настрою. Медитація. Діти сидять у «позі напівлотоса» - долоні до гори.
  1. Просимо у сонечка здоров’я с сил (10 секунд)
  2. Заплющити очі і чакру, дихаємо вільно (20 секунд)
  3. Розплющуємо очі, зажати праву ніздрю – дихання порціями 5 разів - вдих → 1 видох, те ж – лівою.
  4. «Вітання сонцю». Дихання порціями вдих – на 5 разів, руки через сторони вгору.  Затримання дихання. Видох.
  5. Розігріваємо шию вперед-назад 4 рази, вліво-вправо 4 рази.
  6. Розігріваємо плечі, малюємо ліктями сонечко.
  7. «Гума» - перевіряємо силу.
  8. Розтягуємо хребет.
  9. Розтягуємо праве стегно – ліве.
  10. «Метелик» - загальна розтяжка. Підіймаємось, наповнюємось сонячною енергією.

 

  • Гаряче тепло розлилося по тілу? Тепер нам під силу будь-яке діло! Діти, сьогодні ми з вами вирушимо у подорож до сонячної Європи. Щоб в дорозі не блукати, завжди треба карту мати. Карта є і є бажання, то ж у подорож рушаймо!(діти сідають)

 

Комплекс вправ з валочками:

  • Розігрів стопи. «Пішли пішки». «А тепер бігом-бігом». Ось добрались і до моря. «Великі хвилі». «Полетіли чайки». «Відпочили – склали крила». «Відпочинок на хвилях». «Маячок».  А далеко – пре далеко маячок засяяв ,човникам дорогу в морі освітляє.
  • «Поринання». Нирнути – винирнути. «Плавання». «Човник». «Скласти вітрила».
  • Виходимо на берег, розігріваємось. Біг: (волочок за спиною). Біг звичайний, із захлестом стегна.
  • Зупиняємось. Команда «стій». Дихальні вправи. Вдих – руки угору. Видих – руки донизу. Ми на місці.

 

  • Діти, давайте ж підійдемо до карти та подивимось, куди ми потрапили? (виходить Чиполліно)
  • Чіполліно: Буон жорно, сеньори! Радий вас вітати у теплій, сонячній Італії.
  • А де це?
  • Чіполліно: Ваш човник потрапив до порту Флоренція, ось сюди (показує на карті) А ви знаєте хто я?
  • Діти: Чіполліно.
  • Чіполліно: Так, діти, мене звуть Чіполліно, я герой італьянської казки, яку написав  Джанні Радарі. Італійці – дуже веселий народ, поважає казки. У нас в Італії багато днів на рік світить сонечко, шумить тепле Середземне море, тому настрій в нас завжди добрий. Ми, італійці дуже любимо співати. А ще італійці дуже  обожнюють футбол.
  • А в нас є для тебе подарунок. В нас є своя команда футболістів (танок футболістів)
  • Чіполліно: Ой, дуже дякую. А я хочу подарувати вам нашу італійську гру. Є в Італії одне незвичайне місто: Венеція. У цьому місті люди не ходять по вулицях, бо замість землі там вода. І переміщуються всі на човниках, вониназиваються  гандоли, а водіїв цих човників називають гандольєри. І гра моя так і називається «Гандольєри» (2 команди шикують в колони, гандольєри перевозять пасажирів)
  • Дякуємо, тобі. Чіполліно за екскурсію по Італії, а нам треба рушати далі. Ми хочемо ще побувати у Франції. Може ти нам покажеш дорогу?
  • Чіполліно: З великим задоволенням. Це ж зовсім поруч з Італією. Ось дивіться (підходить до карти, вихователь і фізрук розставляють обладнання)
  • Чіполліно: Можна пересуватись морем, тоді ви опинитесь в порту Марсель. А можна пройти і пішки. Тоді ви повинні подолати профілактичну стежинку. Пройдіть по слідах. По великій драбині на дах. По даху обережно приставним кроком. Вертлявий горбочок. Через річку бродом. Знову вертлявий горбочок. І по слідах опинитесь у самому Парижі.
  • Дякуємо тобі, Чіполліно. Арівідерчі.

 

  • Ось ми з вами по нашій профілактичній стежці і потрапили до  романтичної країни – Франції (звучить музика, виходить Червона Шапочка)
  • Червона Шапочка: Рада, хлопці і дівчата, вас у Франції вітати,

А колись давним-давно тут казкар жив, Шарль Перо,

Казок написав чимало, а про мене казка стала

Найулюбленой у світі… Скажуть і дорослі й діти,

Всіх країн і там і тут - як цю дівчинку зовуть?

  • Діти: Червона Шапочка.
  • Червона Шапочка: Вірно, діти. Я - Червона Шапочка.  Народилась я у Франції. Головне місто у нашій країні – Париж.  Парижанки всі дуже граціозні, красиві, музикальні. А зараз ви самі побачите, які вони (танець з обручами)
  • Дякуємо, вам, дівчатка. Справжні француженки.
  • Червона Шапочка А знаєте чим ще відома знаменита Франція? Своїми парфумами. А виготовляють парфуми з ароматичних масел. Сьогодні я вам їх і принесла. Вони дуже корисні для здоров’я. Потрібно лише понюхати. Зараз ми і пограємо у гру «Впізнай аромат» (пропонує аромат: мандарин, сосна, діти відгадують)
  • Червона Шапочка: А тепер запропонуємо і гостям сеанс ароматерапії. Який бажаєте? Тонізуючий чи заспокійливий?
  • Дякуємо тобі,Червона Шапочка, за екскурсію по Франції. Гран мерсі. Аревуар.

 

  • Час нам, хлопці і дівчатка в українську гру пограти (гра «Козачки» 2 команди)

Скачуть верхи козачки для вінків дістать стрічки.

Хто із козачків спритніший, в тих віночок найгарніший.

  • То ж час всім нам повертати вже до рідної до хати? Пригадай-мо, друзі вмить

Як пшениченька шумить?(діти:ш-ш-ш)

Як бджола в садку бринить?(діти: з-з-з)

Як дзвенить в гайку криниця?(діти: зю-р-р)

А як пахне паляниця?(діти: а-а-а…)

Так скоріш місця займаєм, - вже літак наш вирушає.

(сідають в «літак», на мати під гімнастичною стінкою)

  • Пристебнули ремені (діти зчіплюють руки в «замок» на животі), літак набирає висоти (діти звуком показують, якої висоти набрав літак, входить стюардеса)
  • Стюардеса: Добрий день. Авіакомпанія «Ромашка» вітає вас на борту нашого лайнера. До ваших послуг працює салон відпочинку. А наш фітобар пропонує вам цілющі напої з лікарських рослин. (пригощає напоями) Бажаємо вам приємного польоту та скорішого повернення (діти повертають склянки з коктейлю) Гостинно просимо на рідну землю.
  • Ось і вдома, ось і вдома, все тут любо і знайомо.

Час до групи повертатись –  будем з вами ми прощатись.

Вся здорова дітвора? (діти: Фізкульт – ура!)

Вся весела дітвора? (діти: Фізкульт – ура!)

 

Спортивно-пізнавальний турнір для старших дошкільників

«Ігри патріотів»

 

Програмний зміст: продовжувати формувати у дітей вміння та навички щодо правильного виконання рухів. Привчати дітей стежити за положенням свого тіла, формувати поставу. Удосконалювати вміння користуватись спортивним інвентарем під час ігор. Вправляти в основних видах рухів, розвивати силу, спритність, швидкість, витривалість. Актуалізувати знання та уявлення дітей про минуле та сучасне життя українців. Виховувати у дітей патріотичні почуття, формувати дружні стосунки, навички командної гри.

Обладнання: м'ячі, обручі, кошики, 2 тазика, 2 відерця, дерев'яні ложки, фітболи, весла, бублики, канат.

 

Хід заняття

 

  • Ведуча: Вітаємо всіх гостей і вболівальників на веселих іграх патріотів. В них візьмуть участь найкращі діти дитячого садка. То ж, зустрічайте наших гравців (під звуки маршу діти входять до залу)
  • Ведуча: Сьогодні хлопчики і дівчата, в нас буде фізкультурне свято.

А свято буде незвичайне – ми патріотів привітаймо.

А патріоти - це люди, які дуже люблять свою Вітчизну і готові в будь - який час її захищати. Самими першими патріотами на Україні були козаки.  Ви звернули увагу на мій одяг? Саме такий вигляд мали українські козаки (шаровари, сорочка - вишиванка, поясок - кушак) Багато минуло років з тих далеких часів, але в нас залишилось бажання бути сміливими, спритними, відважними, справжніми козаками. Давайте зараз і перетворимось в козаків - патріотів. А щоб краще нам змагатись,  треба гарно розім'ятись (під музику «Гопак» виконуємо ритмічні вправи, пританцьовуючи)

 

  • Руки на поясі, ритмічні нахили голови – вліво-вправо;
  • Піднімання і опускання плечей;
  • Кругові рухи ліктями вперед-назад;
  • Повороти тулуба вліво-вправо з розведенням рук;
  • Нахили тулуба вліво-вправо з напівприсідом;
  • Виставляння по черзі ноги на п'ятку вперед;
  • Нахили тулуба вперед з розведенням рук;
  • Присідання з розведенням рук, піднімаємось, виставляємо ногу на п'ятку;
  • Присіли і навприсядки «повзунцем» обернулись кругом себе;
  • Стрибки з підскоком, руки у боки.

 

  • Ведуча: Діти ви відчуваєте, що трапилось? Українські мелодії, рухи національного українського танцю начебто перенесли нас в ті далекі часи. Ми з вами перетворилися в справжніх патріотів. А ось і наші помічники козаки (входять два козаки йдуть, навкруги, любуються)
  • І Козак: Україно рідний край. Поле, річка, синій гай.
  • ІІ Козак: Любо стежкою іти, тут живемо я і ти.
  • І Козак: Ой куди це ми потрапили? Мабуть на якісь змагання, дивись, тут команди.
  • II Козак: А як називаються ваші команди?
  • Ведуча: Назви командам ми зараз придумаємо разом. Дивіться у вас якого кольору стрічки? (синій) Яка є квітка такого кольору? Так, барвінок. А яка є квітка жовтого кольору? Так, соняшник (кажуть девіз)
  • Команда «Соняшник»: В боротьбі ми не здаємся, труднощам не піддаємся.
  • Команда «Барвінок»: Про здоров'я всі ми дбаємо. Перешкоди подолаємо.
  • I Козак: Дуже приємно. А нас звуть Тарас і Остап.
  • II Козак: Пропоную всім відправитись в світ пригод та забав.
  • I Козак: Сміливі і відважні були козаки. Звільняли братів і сестер із султанського полону. Ходили військовими походами, захищали свою неньку - Вітчизну. А зброя в них була завжди на поштові.

 

  • Ведуча: Наша перша естафета називається «Підготуй зброю» (2 команди хлопчиків, хто скоріше перекотить ядро)

 

  • II Козак: А завжди поруч з козаками були надійні подруги -козачки. Терплячі, добрі, працездатні. Для наших козачок завдання таке: треба наносити води, щоб приготувати смачний куліш.
  • Ведуча: Друга естафета: «Наноси води для куліша» (2 команди дівчаток, 3 тазика (озерця) ложкою наносити води в відерце)
  • I Козак: Багато наносили води, смачний буде куліш. Обов'язково скуштуємо.
  • Ведуча: А чи знаєте ви, що за допомогою ложки можна було з'ясувати, чи справжній ти козак?
  • I Козак: Як?! За допомогою звичайної ложки? А як же це?
  • Ведуча: У козаків була своя таємниця, тільки їм відома. Справа в тому, що ложки виробляли козаки тільки з верби. І коли цією ложкою починали їсти, вона змінювала свій колір на жовтий. І було зразу видно, хто прийшов: справжній козак, чи ворог.

 

  • II Козак: А чи знаєте ви, що багато років тому не було ніяких крамниць. Хліб пекли вдома, одяг шили вдома, а за сіллю треба було відправлятись в далеку подорож. І приносили солі не трошки, а цілими торбами, щоб хватило на довго. Дивіться, які торби з сіллю ми вам принесли. Ці торби треба переправити на другий берег Дніпра. Але зробити це треба обережно, щоб сіль не намокла. Спробуємо? (третя естафета: «Передай торбу з сіллю», стрибки з обруча в обруч «змійкою», передаючи торбу наступному).
  • Ведуча: Молодці! Сіль доставлено.

 

  • Ведуча: Але наші дівчата залишились на другому березі Дніпра. Наші козаки - справжні лицарі. Допоможемо нашим козачкам переправитись?
  • II Козак: Човни готові? Починаємо (четверта естафета «Човник», діти шикуються парами: хлопчик-дівчинка. Хлопчик бере весло, дівчинка береться за весло, біжать на другий берег, дівчинка  залишається, хлопчик повертається, передає весло іншій парі).

 

  • II Козак: Бачимо, що серед вас справжні патріоти: і сміливі, і спритні, і поважають і знають традиції свого народу. Завдання всі виконані на «відмінно».
  • Настав час козацьких розваг (перетягування канату, 2 команди) Усі ми побачили - ще не перевелись у нас богатирі. Кажуть - бо в Україні «Козацькому роду нема переводу».
  • А тепер подивимось, як ви вмієте високо стрибати. Гра - забава з елементами змагань «Дострибни до бублика» (підстрибування до бублика, прив'язаного до палиці).
  • Атракціон «Доберись до ласощів» (лазання по гімнастичній драбині, де вгорі прив'язані ласощі).
  • I Козак: Бачу, що ви гідні бути в козацькій громаді. А чи готові ви, діти, дбати про неньку Україну, берегти свою Батьківщину? Присягаємо край наш любий над усе любити?  Народ рідний захищати та для цього жити? А зараз ми покажемо вам, що може статись, якщо разом об'єднатись (знімає стрічку жовту з одного члена команди і синю - з другого, прикладає їх разом і виходить прапор України). Ви бачите, що в нас вийшло? Це - прапор України.Тож даю вам у руки символ нашої країни – двокольоровий прапор України. Бережіть його, шануйте. Шануйте нашу Україну, бо ви - українці.
  • II Козак: Красивий, щедрий рідний край і мова наша солов'їна.

Люби, шануй, оберігай наш край, що зветься Україна.

 

Фізкультурне сімейне свято для дітей середнього і старшого дошкільного віку

«Туристична подорож»

 

Програмовий зміст: розширювати кругозір дітей. Дати поняття про туризм, продовжувати формувати правильну поставу та енергійну ходу, поліпшувати координацію рухів. Виховувати силу волі, витримку і впевненість у собі. Формувати базові моральні якості особистості. Виховувати бажання вболівати, шанобливе ставлення до близьких людей: мами, тата. Вчити долати труднощі, підвищувати життєвий тонус, працездатність. Створювати гарний настрій.

Обладнання: 2 рюкзаки, 2 фляги для води, 2 пакунки бинтів, вата, пластир, килимки, ліхтарики, панами, кросівки, надувний басейн для речей, іграшки, босоніжки, український вінок, обручі 30 штук, валочки 20 штук, стрічки для пакунку, пакунок з медалями, ряст, гора.

 

Хід заходу

 

  • Ведуча: Шановні батьки! Ми ради вас вітати на святі сім’ї (звучить марш, до зали входять діти, виконують різні види ходьби, перешиковуються в дві колони, привітання команд)
  • Дитина: Зібрались ми в спортзалі, як у одній родині.

То ж починаймо свято – ми зараз всі єдині.

  • Дитина: Хто зі спортом дружить, буде завжди дужий,

Вміє долати усі перешкоди з посмішкой пройде нелегкі пригоди.

  • Ведуча: Сьогодні, діти, ми відправимось у туристичну подорож. А оскільки свято в нас сімейне, ми візьмемо з собою батьків. А щоб бути вправними, сильними та сміливими туристами, щоб подолати всі перешкоди нам необхідно підготуватись: добре розім’ятись. А ще ми повинні бути дуже дружніми, бо змагатися ми будемо командами. А ще потрібно бути в доброму настрої. Давайте зараз посміхнемося одне одному і почнемо розминку

 

  • (звучить музика«Веселая аэробика», загально-розвивальні вправи)

 

  • Ведуча: Раз, два, три, чотири, п’ять – час нам подорож почать.

І цікаву, і незвичну, не просту, а туристичну.

Раз – пригода, два – пригода, всі готові до походу?

  • Діти: Так!
  • Ведуча: Перевіримо це вмить! Що від сонця захистить? (панама) А щоб болю не відчути, що на ніжки треба взути? (кросівки) Що в поході треба, діти, якщо хочете попити? (вода) Якщо хтось подряпав ніжку, чи забив коліно трішки, знає кожний – треба мати …(бинт, зеленку, пластир, вату)
  • Ведуча: Ось тут в нас є речі, потрібні для походу. Але серед цих речей є і ті, що не знадобляться. Зараз ми і зберемо з вами рюкзак для подорожі.

 

  • Гра «Збери рюкзак»(для батьків), обладнання:

2 великих рюкзаки;

речі, що потрібні для походу: вода, бинт, пластир, килимок, ліхтарик …

і ті, що не потрібні: іграшки, косметика, модельне взуття …

 

  • Ведуча: Що ж, речі зібрані. Подорож починається. З міста ми будемо відправлятися на потязі, а точніше, на двох потягах. Два потяга відправляються з різних платформ.

 

  • Гра «Світлофор»(для дітей)
  • Естафета «Веселий потяг»(для дітей і батьків), музика «Паровозик-облачко»
  • Ведуча: Наш потяг прибув до станції «Лісова» і далі колії нема. Далі ми з вами відправляємось пішки туристичною тропою (на зустріч виходить Лісовик)
  • Лісовик? Добрий день, діти і дорослі! Я – хазяїн цього лісу, Лісовик. А ви звідки? Як називається ваш дитсадок?
  • Діти: «Веселка!»
  • Ведуча: Ми відправились в сімейну туристичну подорож і наш веселий потяг привіз нас до цього лісу. Далі дороги ми не знаємо. Може ти нам покажеш?
  • Лісовик: З задоволенням покажу.  В нашому лісі туристів чекають складні перешкоди. А тих, хто подолає ці труднощі, чекає сюрприз. Може ви й мене чомусь цікавому навчите.  Я бачу ви спортсмени?
  • Ведуча: Так, наші діти займаються спортом. Покажи нам свій ліс. Які тут у вас складні перешкоди?
  • Лісовик: Саме перше, що на вас чекає, це болото. Навкруги самісінька вода. Як ви переправитесь?
  • Ведуча: А в нас є човни. І для кожної команди цілих два. Зараз ми покажемо, як ми подолаємо цю перешкоду.

 

  • Естафета «Переправа» (спочатку діти, другий раз – батьки) ,обладнання: по 2 обручі на кожну команду.

 

  • Лісовик: Гарно вправились.
  • Ведуча: А що ж нас чекає далі?
  • Лісовик: Далі дороги знов нема. Був у лісі на минулому тижні буревій. Позавалював деревами всі доріжки. Пробратись неможливо.
  • Ведуча: А ми покличемо на допомогу батьків.  Зберемо всі колоди та ще й складемо з них казкове вогнище. Ось тут.

 

  • Гра «Склади вогнище» (для батьків: з валиків викласти форму костру)

 

  • Ведуча: Гарно попрацювали. То час вже й перепочити.  А справжні туристи завжди відпочивають біля вогнища. Давайте зігріємо один одного теплою посмішкою і гарною піснею про дружбу (пісня «Настоящий друг», співаємо біля казкового костру)
  • Ведуча: Весело перепочили, час рушати далі.
  • Лісовик: Далі туристичну тропу перегородила велика гора. Обійти її ще не міг ніхто.
  • Ведуча: А якщо пройти прямо крізь гору по тунелю?
  • Лісовик: А ви зможете зробити тунель?
  • Ведуча: Так. Наші діти зможуть. Ми візьмемо чарівні обручі і збудуємо тунель.

 

  • Естафета «Тунель» (для дітей), обладнання: обруч для кожної дитини.

 

  • Ведуча: Діти, ми з вами гору подолали і тепер будемо радіти сонечку.  Давайте візьмемо по промінчику і викладемо велике сонечко, щоб воно зігріло всіх-всіх (діти викладають з валочків сонечко) А тепер погріємось біля нашого теплого казкового сонечка.

 

  • Гра «Візьми промінчик» (для дітей і дорослих, обладнання: валочок для кожного гравця)

 

  • Лісовик: Молодці і діти і батьки. Ви подолали всі перешкоди. Я обіцяв, що переможців чекає сюрприз. А ви всі переможці, бо перемогли труднощі.  Подивіться уважно довкола, може ви щось знайдете? (на гімнастичній стіні висить два кошика, прив’язаних стрічками)
  • Лісовик: Щоб дістати подарунки потрібно розв’язати стрічку (музика «Сюрприз», кошики знімають батьки, в кошиках – солодкі медалі – дітям, дипломи – батькам).

 

Розробки комплексів загально розвивальних вправ, дихальних вправ

 

Комплекс вправ з використанням технік хатха-йоги

для зміцнення хребта та м’язів спини «Веселе жабеня»

  • «Ква-ква»

Полюбляє жабеня ванни сонячні щодня.

Гарно щоб позасмагати, треба на коліна стати,

Міцно п’яточки тримати, трошки очка прикривати,

Уперед живіт: «Ква-ква» - гарно сонце пригріва.

В.П. – стоїмо на колінах, пальцями ніг упираємось у підлогу. Таз подаємо вперед, грудний відділ спини прогнути назад. Ручки поставити на п’яти, подивимось уперед (5-15 секунд) потім за прокинути голову назад, можна зажмуритись (5-15 секунд).

  • «Стриб-стриб»

Жабенятко хоч маленьке – вміє стрибати легенько,

Ми спочатку присідаєм: взад-вперед «стриб-стриб» стрибаєм.

В.П. – упор сидячи. Стрибком опиняємось в упорі лежачи. Підстрибуємо ніжками до рук, приймаємо вихідне положення. Повторювати  3-5 разів.

  • «Ням-ням»

А комарика щоб з’їсти, треба нам також присісти.

Довгий язичок підняв, хвать комарика: «ням-ням».

В.П. – сидячи навпочіпках, ступні на ширині плечей, п’яти на підлогу. Ліву руку ставимо на підлогу між колінами, ближче до лівої ноги. Праву руку витягнути угору – ось такий довий язичок.

Тягнемось за комариком: дивимось на польці верхньої руки. Намагаємось витягнути руки і плечі в одну лінію. Потім міняємо руки місцями, повторювати 3-5 разів у кожну сторону або фіксуємо положення на 5-10 секунд у кожній стороні.

  • «Привіт-привіт»

Після того як поїв – своїх родичів зустрів.

І усівся поміж п’яток, щоб всіх жабок привітати.

Поворот: «привіт-привіт»! Привіталися як слід.

В.П. – сидячи на підлозі між п’ятами, носки направляємо назад, спину тримаємо прямо. Виконуємо поворот: ліву руку покласти на праве коліно. Розвертаємось животом, грудною клітиною, плечима вправо, упираємось правою рукою в підлогу за спиною (тримаємо поставу). Виконуємо вправу по 3 рази у кожен бік.

  • «Ку-ку»

Вирішили жабенята в жмурки всі гуртом пограти:

Вниз до стелі нахилились в бугорки перетворились.

І на кожнім бугорку чути скрізь: «ку-ку, ку-ку».

В.П. – ноги на ширині плечей, нахил уперед, долоні на підлозі, зробити 4 кроки вперед на руках. Стати в положення «горка». Виглядаємо з-під рук в один та інший бік: «ку-ку». Повторити поворот головою 3-5 разів у кожний бік, не змінюючи В.П.

  • «Метелик»

Вже награлись, всіх знайшли, на галявину прийшли.

Посідали, лапки склали - метеликів нагадали.

В.П. – сидячи, ноги з’єднуємо в п’ятах. Ступні розкриваємо як книгу. Коліна намагаємось притиснути до підлоги. Спина пряма. Фіксуємо положення на 5-15 секунд.

  • «Черепашка»

Вправи гарно повторили, тулуб низько нахилили,

Опустилися на п’яти і лягли відпочивати.

В.П. – сісти на п’яти, животом укладаємось на коліна, а головою – на руки. Час фіксації – по бажанню.Поза розслаблення

 

Комплекс вправ з використанням хатха-йоги

для покращення постави «Захоплююча прогулянка»

  • «На конячці»

Запряжемо возика і відправимось на прогулянку.

В.П. – сидячи навпочіпки, п’яти не відриваємо від підлоги, спина рівна. Руки витягнути вперед. Фіксуємо положення 5-15 секунд. Можна пружинити ніжками «по горбочкам».

  • «Водопій»

Прийшов час конячці відпочити, водички попити.

В.П. – стоячи, ноги на ширині плечей. Виконуємо нахил, тягнемось руками до стопи. Намагаємось тримати коліна рівно. Спину, шию, руки спробуємо розслабити, живіт підтягнути. Рахуємо, скільки ковтків зробить наша конячка.

  • «Квіточки»

Розглянемо ближче квіти на галявині.

В.П. – ноги трохи ширше плечей, руки на поясі, спину тримаємо прямо. На вдиху – руки вгору, намагаємось максимально розкрити грудну клітину. На видиху нахиляємось, намагаючись дотягнутися долонями до підлоги, далі В.П. 5-10 разів.

  • «Млин»

В.П. – ноги трохи ширше плечей, тулуб паралельно підлозі, руки витягуємо у сторони. Повертаємо тулуб так, щоб доторкнутись підлоги (бажано долонею). Протилежна рука тягнеться угору. Через В.П. розвертаємо тулуб на 180° - по черзі.

  • «Дотягнутись до промінчика»

В.П. – сидячи, ноги прямі розводимо як можна ширше. Ліва долонь на підлозі між колінами. Розвертаючись тулубом вправо, витягуємо праву руку догори – тягнемось за промінчиком. Повторюємо 3-4 рази у кожен бік.

  • «Човник»

В.П. – сидячи, спину тримаємо рівно. Підіймаємо ноги, руки витягуємо уперед. Намагаємось утримувати рівновагу. Фіксуємо положення 10-15 секунд.

  • «Підйомний кран»

В.П. – лежачи на спині, ноги разом, випрямлені, руки за головою. Ноги тихенько підіймаємо (намагаючись завести за голову) потім повільно повертаємо до долу (3-5 разів)

  • «Маленький місток»

В.П. – лежачи на спині, ноги зігнути в колінах, ставимо на ширині плечей. Упираючись руками і плечима в підлогу, підіймаємо таз. Повторюємо 3-5 разів.

  • «Привіт»

В.П. – лежачи на животі, ноги прямі, разом. Підборіддя на руках. Зустрічаємо друзів і руки широко розкидаємо в сторони, відриваємось грудною клітиною від підлоги, посміхаємось «Привіт». Повторюємо 3-5 разів.

  • «Ручки-ніжки»

Зустрілись, привітались.

В.П. – лежачи на животі. Руки за спиною, захватити ступні. Намагаємось відірвати коліна від підлоги.

  • «Черепашка»

Вправи гарно повторили, тулуб низько нахилили,

Опустилися на п’яти і лягли відпочивати.

В.П. – сісти на п’яти, животом укладаємось на коліна, а головою – на руки. Поза розслаблення.

 

Комплекс дихальних вправ із використанням хатха-йоги «Веселий оркестр»

  • «Диригент»

Затримка дихання важлива і корисна. Допомагає розвиватися і бути в хорошому тонусі м'язам грудей. Воно розвиває легені, дозволяє поступово розширити грудну клітину. Сприятливо діє на органи дихання, травлення, нервову систему і систему кровообігу.

В.П. - стати прямо без зайвої напруги. Зробити повний від душі вдих, розвести руки в сторони як диригент і затримати дихання. Залишити повітря нерухомим в легенях так довго, на скільки можливо. Тепер з силою  випустити назовні  через відкритий рот.

  • «Трубачі»

Очисне дихання.

В.П. – стати прямо. Зробити повний вдих і негайно затримати на декілька секунд. Потім губи скласти трубочкою і сильно видихнути порцію повітря. Зупинитися на видиху. І знову його продовжити, видихнути ще  порцію. Продовжувати видихати порціями, поки повітря в легенях не вичерпається.

  • «Піаніст»

Пожвавлення легеневих бульбашок. Ліквідовуємо застійні явища в легенях. Легеневі бульбашки можуть бути закупореними від поверхневого дихання .

В.П. - стати прямо. Вдихати повітря не квапливо, наповнюючи легені повітрям поступово. Одночасно потрібно постукувати себе в різних місцях грудей кінчиками пальців, ніби граємо на піаніно. Коли легені уберуть в себе граничний об'єм повітря, затримати дихання і під час затримки вже долонями поплескувати на грудях – оплески.

  • «Пограємо на баяні»

Розтяжка для ребер. Може збільшити рухливість ребер і поліпшити здібність до повного дихання.

В.П. - стати прямо. Притиснути долоні рук до грудної клітки. Як би обхватити грудну клітку, лікті відведені в сторони – узяли баян. Вдихнути повними грудьми – лікті відведені назад і затримати повітря на деякий час. Потім прикладаючи деяке зусилля, починаємо долонями стискувати собі ребра, лікті рухаються вперед-назад. І одночасно повільно і неквапом видихнути повітря.

  • «Барабан»

Додаємо грудній клітці солідний об'єм.

В.П. - встаємо прямо. Вдихаємо повними грудьми і затримуємо повітря.  Далі – руки вперед, на рівні грудей, кулаки стислі – «тримаємо палички». Виконуємо рух ніби граємо на барабані, кулаки весь час стислі, м'язи рук напружені. Видихнути повітря з силою через рот.

  • «Пограємо на гітарі»

Стимуляція кровообігу. Сприяє збагаченню крові киснем.

В.П. - встати бадьоро прямо, вдихнути повним вдихом і з легкістю затримати дихання. Трохи нагнутися вперед, тримаючи в руках уявну гітару і як би намагаючись міцною напругою рук грати на ній з хорошим зусиллям. Пальцями виконувати рухи гри на гітарі. Потім ослабити напругу рук і випрямитися, виробляючи неквапливий видих.

  • «Диригент»

Завершує комплекс знову вправа «Диригент».

Затримка дихання важлива і корисна. Допомагає розвиватися і бути в хорошому тонусі м'язам грудей. Воно розвиває легені, дозволяє поступово розширити грудну клітку. Сприятливо діє на органи дихання, травлення, нервову систему і систему кровообігу.

В.П. - стати прямо без зайвої напруги. Зробити повний від душі вдих розвести руки в сторони як диригент і затримати дихання. Залишити повітря нерухомим в легенях так довго, на скільки можливо. Тепер з силою  випустити назовні  через відкритий рот.

 

Комплекс дихальної гімнастики за методом О.М. Стрельникової

 

Основна відмінність гімнастики О.М.Стрельникової від всіх інших технік дихання в тому, що вдих робиться на зтиснення – при цьому організм насичується не киснем, як звичайно, а вуглекислим газом, внаслідок чого поліпшується обмінні процеси всього організму, а значить, людина повертається в стан розумової і фізичної бадьорості.

  • «Долоньки»

В.П. – стати прямо, показати долоні глядачу.Короткий активний вдих носом і одночасно стискувати кулачки.

  • «Насос»

В.П. – стати прямо, руки вниз. Нахилитися трохи, спина кругла, голова нахилена. Зробити шумний вдих в кінцевій крапці нахилу («понюхати підлогу»), злегка підвестись, але не випрямлятись. Повітря виходить через ніс або рот.

  • «Киця»

В.П. – стати прямо, руки внизу, легка «пружинка», одночасно поворот тулуба.З одночасним шумним видихом та скидуючими рухами рук. Коліна то згинаються, то вирівнюються. Присідання легкі.

  • «Обійми»

В.П. – стати прямо. Руки зігнуті в ліктях і підняті на рівень плечей. В момент короткого шумного вдиху носом кидаємо руки назустріч одна одній, мов би обіймаємо себе за плечі.

  • «Повороти голови»

В.П. – стати прямою повернути голову вправо і зробити короткий шумний вдих справа. Потім зразу ж повернути голову вліво, шумно і коротко понюхати повітря зліва. Після виконання комплекса в перший же день людина відчуває бадьорість, прилив сил, в неї «світлішає голова», вона відчуває творчий підйом.

 

Додатки

 

Фізхвилинка - дихальна гімнастика, розроблена за використанням техніки дихання

за методом К.П.Бутейка

Діти приставляють долоньку до носу.

  • Свіжий вітерець шепоче, нам долонечку лоскоче.

(діти дмухають на долоньку вільно)

  • Якщо сильний буревій, - вже долоньки склали дві.

(складають дві долоні, дмухають сильніше, імітуючи звук вітру)

  • Вітерець кудись наш зник: може він від нас утік?

(дмухають ледве-ледве, щоб долонька не відчувала вітру)

  • Ось він, лагідний, шепоче, знов долонечку лоскоче.

(дмухають лагідно, як спочатку)

 

Рухлива гра естафета «Козачки»

 

Скачуть верхи козачки для вінків дістать стрічки.

Хто із козачків спритніший, - в тих віночок найгарніший.

Діти діляться на дві команди, кожна команда – на хлопчиків і дівчаток. По сигналу хлопчик кожної команди скаче на фітболі до місця, де висять стрічки, знімає стрічку, віддає дівчинці своєї команди, а на футбол пересідає наступний хлопчик. Дівчинка, отримав стрічку біжить до віночка, який теж знаходиться на відстані і прив’язує до нього стрічку. Чия команда скоріше прикрасить віночок, та й перемагає.

 

Використання методики Бебі-йога

 

Йога для дітей поєднує водночас простоту виконання вправ та користь з відсутністю протипоказань навіть при серйозних хронічних захворюваннях. Дитяча йога створена не для змагань. Важливо, щоб дитина виконувала всі вправи із задоволенням.

Початковий комплекс асан «Привітання сонцю»

(СурьяНамаскар) – це серія вправ, виконуваних в непереривному русі. Пози: Кобри, Полусаранчі, Саранчі, Лука, Касання головою коліна, Нахила уперед сидячі, Плуга, Стійка на плечах, Риби, Йога-Мудра і Мертва поза.

  • Поза Кобри – дуже корисна. При її виконанні розтягується хребет, розкривається грудна клітина, поліпшує кровообіг хребта та тонус м’язів.
  • Поза Полусаранчі, Саранчі – зміцнює нижні відділи хребта, сприяє повноцінному кровообігу органів черевної порожнини.
  • Поза Касання головою коліна – направлена на всі органи травлення.
  • Поза Нахила уперед сидячі – має вплив на всі органи черевної порожнини, серце та всю серцево-судинну систему та хребет.
  • Поза Плуга – направлена на всю опорно-рухову систему, особливо м’язи спини, також тонізує органи черевної порожнини. Поліпшує пластичність тканин хребта.
  • Стійка на плечах – називають королевої асан, оскільки корисна для всіх органів і систем організму. Особливо впливає на залози внутрішньої секреції організму.
  • Поза Риби – повністю розтягує м’язи шиї і розкриває грудну клітину.
  • Поза Йога-Мудра і Мертва поза (Ширшасана) – повністю закріплюють ефект від тренувань і розслаблюють весь організм.

 

Література

  1. Вільчковський Е.С. «Програма з фізичної культури для дошкільних закладів фізкультурно-оздоровчого напрямку», 1998.
  2. Вільчковський Е.С. «Здоровий малюк: програма з фізичної культури для дітей від народження до трьох років для батьків та вихователів дошкільного закладу», -1997 р.
  3. Денисенко Н.Ф. , Мельник Л.Д. «Будьте здорові, діти!» (валеологічне виховання)
  4. Єфремова В.В. «Система роботи з психо-фізичного розвитку дитини», 2007 р.
  5. Методичні рекомендації Міністерства освіти та науки України (Додаток до листа від 16.08.2010 № 1/9 - 563), «Дошкільне виховання», 2010, № 9.
  6. Здоров’ятворчі та здоров’язбережувальні технології «Палітра педагога», 2010, № 2
  7. Науково-популярна література, періодичні видання про здоровий спосіб життя.

1

docx
Додано
28 липня
Переглядів
78
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку