Використання новітніх технологій на уроках виробничого навчання в ПТНЗ

Про матеріал
Головним завданням професійно-технічної освіти є якісна професійна підготовка кваліфікованих робітників для різних галузей економіки з урахуванням потреб ринку, що забезпечується впровадженням інноваційних технологій навчання. За сучасних умов від творчого підходу до вирішення складних багатогранних завдань, які стоять сьогодні перед майстром виробничого навчання, чималою мірою залежить ефективність педагогічної праці, якість навчального процесу, пошук нових форм і методів навчання та виховання учнів. Академічна свобода майстра виробничого навчання у пошуку методів проведення навчальних занять виявляється в удосконаленні вже відомих методів і засобів педагогічної праці, а також в освоєнні нових методів і технологій, які не лише охоплюють окремі сторони педагогічної діяльності, а й поширюються на всю роботу майстра виробничого навчання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

   «Використання новітніх технологій на уроках виробничого навчання в ПТНЗ»  

Номер слайду 2

Вступ1. Нові технології проведення уроку виробничого навчання .2. Сучасні технології навчання.3. Інтерактивні технології навчання.4. Організація інтерактивного навчання на уроках виробничого навчання. Висновок. Література. ЗМІСТ

Номер слайду 3

Головним завданням професійно-технічної освіти є якісна професійна підготовка кваліфікованих робітників для різних галузей економіки з урахуванням потреб ринку, що забезпечується впровадженням інноваційних технологій навчання. За сучасних умов від творчого підходу до вирішення складних багатогранних завдань, які стоять сьогодні перед майстром виробничого навчання, чималою мірою залежить ефективність педагогічної праці, якість навчального процесу, пошук нових форм і методів навчання та виховання учнів. Академічна свобода майстра виробничого навчання у пошуку методів проведення навчальних занять виявляється в удосконаленні вже відомих методів і засобів педагогічної праці, а також в освоєнні нових методів і технологій, які не лише охоплюють окремі сторони педагогічної діяльності, а й поширюються на всю роботу майстра виробничого навчання. ВСТУП

Номер слайду 4

1. Нові технології проведення уроку виробничого навчання Урок – це логічно закінчений, цілісний, обмежений визначеними рамками відрізок навчально-виховного процесу. Водночас – це дзеркало загальної педагогічної культури майстра виробничого навчання, мірило його інтелектуального скарбу, показник його кругозору, ерудиції. Сучасний урок виробничого навчання – це далеко не одноманітна та єдина структурно-змістова схема.

Номер слайду 5

У методичній літературі визначаються чотири блоки вимог до сучасного уроку виробничого навчання:1. загально педагогічні вимоги2. дидактичні вимоги3. психологічні вимоги4. гігієнічні вимоги

Номер слайду 6

2. Сучасні технології навчання. Для сучасного суспільства впровадження інноваційних технологій в освіту має практичне значення, оскільки в умовах глобалізації воно стосується його історичного розвитку та перспектив, які пов’язані з так званими «високими технологіями». Їхніми головними аспектами є:упровадження сучасних комп’ютерних і мережених технологій;зростання та широке застосування нових інформаційно-освітніх технологій.

Номер слайду 7

Особистісно орієнтоване навчання – спосіб організації навчання, у процесі якого забезпечується всілякий облік можливостей і здібностей учнів, створюються необхідні умови для розвитку їхніх індивідуальних здібностей. Мета такого навчання – створення умов для забезпечення власної навчальної діяльності учнів і розвиток індивідуальних особливостей кожного. Організація особистісно орієнтованого уроку полягає не тільки у створенні педагогом творчої атмосфери, а й у постійному залученні суб’єктивного досвіду учнів як досвіду їхньої особистої життєдіяльності.

Номер слайду 8

Мережеві технології  призначені для телекомунікаційного спілкування учня із педагогами, працівниками бібліотек, лабораторій тощо. Телекомунікаційний доступ до баз даних здійснюється через всесвітню мережу Internet. Формами мереженої комунікації є:- електронна пошта – призначується для обміну інформацією між суб’єктами зв’язку, здійснення консультування;- телеконференція дозволяє майстру виробничого навчання та учням, що знаходяться на відстані один від одного, організувати спільне навчання, обговорювати навчальні проблеми, брати участь у ділових іграх.

Номер слайду 9

Ігрові технології навчання – це така організація навчального процесу, під час якої навчання здійснюється в процесі включення учнів до навчальної гри (ігрове моделювання явищ, «переживання» ситуації). Сьогодні надають перевагу терміну «імітація» замість «гра» (акцент переноситься на внутрішню сутність дії). Навчальні ігри мають на меті крім засвоєння навчального матеріалу, умінь і навичок, ще й надання учневі можливості самовизначитися, розвивати творчі здібності; сприяють емоційному сприйманню змісту навчання.

Номер слайду 10

3.Інтерактивні технології навчання.Інтерактивні технології базуються на постійній активності взаємодії всіх учасників навчального процесу. Це взаємо навчання, тісна взаємодія в міні-колективі (групи, ланці, команді), коли і учні, і майстер виробничого навчання є рівноправними суб’єктами навчання.

Номер слайду 11

В роботі майстра виробничого навчання для мене, найефективнішим методом є: «Ігрові технології навчання»По – перше: Ігровий метод дає учням змогу відчувати себе в будь – якій професійній ролі з даними завданням для роботи на уроці виробничого навчання.;По – друге: Ігровий метод – надає вільне висловлення своїх думок в групі та команді та надає змогу найшвидше засвоїти уміння та навички здобуті на уроці виробничого навчання.

Номер слайду 12

4. Організація інтерактивного навчання на уроках виробничого навчання. Готуючись до проведення уроків виробничого навчання з використанням інтерактивних методів навчання, майстру виробничого навчання потрібно напружено творчо і розумово працювати:глибоко вивчити і продумати матеріал, основний і додатковий;старанно спланувати заняття: визначити ролі учасників, підготувати запитання і можливо відповіді, виробити критерії оцінки ефективності заняття;передбачити різноманітні шляхи привернення уваги учнів на уроці до вивчаючого матеріалу;ретельно підготувати інтерактивні вправи, які будуть продуктивніші до засвоєння матеріалу.

Номер слайду 13

Висновок. Процес реформування освіти в Україні передбачає застосування нових методів навчання у межах традиційної системи. Таким методом навчання є інтерактивне навчання, яке створює комфортні умови для пізнавальної діяльності, за яких кожен учень відчуває свою успішність, продуктивність праці, виключення домінування однієї думки над іншою інтелектуальну спроможність. Найкраще використовувати методи інтерактивного навчання на уроках виробничого навчання після вивчення теми, розділу навчання.Інтерактивні методи навчання сприяють розвитку активності логічного мислення, самостійності, відповідальності, розумінню інших людей та співпраці.

Номер слайду 14

Література 1. Р. С. Гуревич, М. Ю. Кадемія, О. В. Шестопалюк. Теорія і методика професійного навчання(Розділ 3. Методика навчання Інформаційно – телекомунікаційних технологій) навчальний посібник (видання друге, доповнене). – Вінниця: ТОВ «Компанія «Зорг». – 2007. – 164с.2. Вербицький А. А .. Ділова гра, як метод активного навчання - М: Сучасна висшая школа, 1972.3. Жіделев М. А. Сучасні методи навчання. - М: Вищої школа, 1985.4. Матюшкін А. М. Проблемні ситуації в мисленні та навчанні. - М: Педагогіка, 1972.5. Власов В. Г. . Проблемні ситуації на уроках виробничого навчання. - М: Вищої школа, 1974.

pptx
Додано
8 січня
Переглядів
11
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку