Урок з української мови "Використання прикметників в описі зовнішності людини." За підручником "Українська мова та читання" 1 частина, Лариса Варзацька, Галина Зроль, Любов Шпильцова.
Українська мова. Використання прикметників в описі зовнішності людини.
Номер слайду 2
Моя бабусю, старша моя мамо!Хоч слід, хоч тінь, хоч образ свій залиш!Якими я скажу тобі словами,що ти в мені повік не одболиш!Земля без тебе ні стебла не вродить,і молоді’ ума не добіжать. Куди ж ти йдеш? Твоя наливка бродить,і насіння’ у вузликах лежать... Хоч озирнись! Побудь іще хоч трішки!Вже й час є в тебе, пізно, але є ж. Зверни додому з білої доріжки!Ось наш поріг, хіба не впізнаєш?Ліна Костенко1. Виразно прочитай вірш. Поміркуй, з якою метоювжито спонукальні речення з окличною інтонацією.2. До кого подумки звертається поетеса? Як називає свою бабусю? Якими словами передає пекучий біль від втрати дорогої людини? Які рядки вірша можна використати як заголовок? Запиши їх.
Номер слайду 3
1. Спиши слова та речення.бабуся, прабабуся. Вишиває нам бабуся рушники.2. До іменників бабуся, рушники добери і запиши спільно-кореневі прикметники.
Номер слайду 4
1. Розгляньте портрет бабусі, на-писаний онуком-художником. Якийвираз обличчя в цієї жінки? Яків неї очі, волосся?2. Які почуття пробуджує картина? Чиможна, на вашу думку, використатиприслів’я «Життя прожити — не полеперейти» як заголовок до цього твору?3. Складіть і запишіть: I варіант — описбабусі за картиною А. Стефановича;II варіант — розповідь чи вірш просвою бабусю.4. Виразно прочитайте власні твори,відредагуйте їх. Які прикметники вжито влучно? Чомуви так думаєте?АнтоніСтефанович.«Портрет бабусіхудожника»