«Використання прийомів мнемотехніки для розвитку зв’язного мовлення старших дошкільників»

Про матеріал
Мнемотехніка - в перекладі з грецької - «мистецтво запам'ятовування». Це система методів і прийомів, які забезпечують успішне запам'ятовування, збереження і відтворення інформації, знань про особливості об'єктів природи, про навколишній світ, ефективне запам'ятовування структури розповіді, і, звичайно, розвиток мови. З допомогою мнемотехніки вирішую наступні завдання: - розвивати зв'язне і діалогічну мовлення; - розвивати у дітей уміння з допомогою графічної аналогії розуміти і розповідати знайомі казки, вірші; - навчати дітей правильній звуковикові; - знайомити з літерами; - розвивати у дітей розумову активність, кмітливість, спостережливість, вміння порівнювати, виділяти істотні ознаки; - розвивати у дітей психічні процеси: мислення, увагу, уяву, пам'ять (різні види); - сприяти вирішенню дошкільниками винахідницьких завдань казкового, ігрового, екологічного
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Використання прийомів мнемотехніки для розвитку зв’язного мовлення старших дошкільників» З досвіду роботи вихователя КЗДО №9 м.Сокаль Харчук Наталії

Номер слайду 2

Мнемотехніка - в перекладі з грецької - «мистецтво запам'ятовування». Це система методів і прийомів, які забезпечують успішне запам'ятовування, збереження і відтворення інформації, знань про особливості об'єктів природи, про навколишній світ, ефективне запам'ятовування структури розповіді, і, звичайно, розвиток мови.

Номер слайду 3

З допомогою мнемотехніки вирішую наступні завдання:

Номер слайду 4

Завдання розміщую в порядку збільшення складності, тобто в них використовую принцип - від простого до більш складного. Розпочинала роботу з найпростіших: - мнемоквадратів («Розповідь про Україну», «Прислів'я моралі»); - мнемодоріжок («Ланцюжок живлення», «Як прийшла їжа до нас»); і пізніше перейшла до використання - мнемотаблиць («Розповідь про повітря» , вивчення віршів, переказ казок, опис предметів).

Номер слайду 5

Мнемокубики для вивчення прислів'їв та розповідей про Україну Доброго тримайся, поганого цурайся Не побігаєш—не пообідаєш

Номер слайду 6

Робота з мнемокубиками

Номер слайду 7

Ланцюжок живлення Як мед прийшов до нас

Номер слайду 8

Прислів'я у мнемодоріжках

Номер слайду 9

Різноманітність мнемодоріжок

Номер слайду 10

Загадки від заперечення

Номер слайду 11

Лепбук із мнемотехнікою

Номер слайду 12

Використання мнемодоріжок у роботі з дітьми Дидактична гра «Встав Лего-цеглинку» Робота з лепбуком Складання речень Відгадування загадок

Номер слайду 13

Зміст мнемотаблиць - це графічне або частково графічне зображення персонажів казки, явищ природи, певних дій шляхом виділення головних смислових ланок сюжету розповіді. Головне - потрібно передати умовно-наочну схему, зобразити так, щоб намальоване було зрозуміле дітям. Допомагають дітям вибудовувати: - структуру розповіді; - послідовність розповіді; лексико-граматичну наповнюваність розповіді.

Номер слайду 14

В моїй роботі мнемотаблиці-схеми служать дидактичним матеріалом з розвитку зв'язного мовлення дітей:

Номер слайду 15

Роботу на заняттях за мнемотаблицями будую в три етапи: 1 етап. Розглядання таблиці і розбір того, що на ній зображено. 2 етап. Перетворення абстрактних символів слів в образи. 3 етап. Після перекодування здійснюється переказ казки або розповіді по заданій темі. У молодших групах - з моєю допомогою, у старших - діти повинні вміти це самостійно.

Номер слайду 16

Мнемотаблиці для вивчення віршів

Номер слайду 17

Загадки Планети: бігають круг сонечка 6 синочків і 2 донечки, промайнуть роки і дні, але не зустрінуться вони Кактус: накритий келих із водицею їжаковою рукавицею. Бальзамін: квітка-квітка, сорочка-вогник, видно всі жилки

Номер слайду 18

Мнемотаблиці для складання розповіді

Номер слайду 19

Використання мнемотаблиць у роботі з дітьми Читання загадок Розповідь про кота Розповідь про властивості повітря

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Розвиваючі ігри (« Опиши казкового героя», «Який казковий герой заховався?», « Ріпка», «Комірник»)

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

152; 162; 451; 1636; 2615; 21527; 14646; 46126 156; 1234; 6414; 8714; 87148; 84184; 14378; 65178 Прочитайте криптограму

Номер слайду 28

Прочитайте прислів'я

Номер слайду 29

Роль вихователя у розвитку мовлення дошкільнят - дуже складна справа. Необхідно навчити дітей зв'язно, послідовно, граматично правильно викладати свої думки, розповідати про події з навколишнього життя. Враховуючи, що в даний час діти перенасичені інформацією, необхідно, щоб процес навчання був для них цікавим і розвиваючим.

ppt
Додано
6 червня 2023
Переглядів
1158
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку