Вікторина « Усе знаю, усе вмію».

Про матеріал
закріпити знання про українські народні казки; вчити робити висновки на основі почутого та набутих раніше знань; розвивати асоціативне, логічне мислення; навички зв’язного мовлення; уяву, фантазію; продовжувати формувати вміння ділити слово на склади ; виділяти звук, який найчастіше . зустрічається у словах,чітко вимовляти звуки мови; виховувати вміння працювати в колективі, любов до народного фольклору,українського слова.
Перегляд файлу

Вікторина  « Усе  знаю, усе  вмію».

Мета: закріпити  знання  про  українські  народні  казки;

            вчити робити  висновки  на  основі  почутого  та    набутих  раніше  знань;

            розвивати  асоціативне, логічне  мислення;  навички  зв’язного  мовлення; уяву, фантазію;

            продовжувати  формувати  вміння ділити  слово  на  склади ; виділяти звук, який  найчастіше                                                         .          зустрічається  у  словах,чітко вимовляти  звуки  мови;

           виховувати  вміння  працювати  в  колективі,  любов  до  народного  фольклору,українського  слова.

Матеріал: схематичні  малюнки  до  українських  казок , синектичні схеми, елементи  мозаїк  для                                                     викладення  мімік  героїв,скоромовки, предметні  картки.

      Малята  ми  сьогодні  з  вами  пограємо  у  вікторину  «Усе  знаю, усе  вмію». Для цього  вам  слід  розбитися  на  дві  команди. Одна  команда «Кря-кря»  інша  «Капітошка». Малята  вам  потрібно  вибрати  тепер  кожній  команді   свого  капітана. ( діти  вибирають ) А журі  буде -- наші  гості-дорослі.                                                                                                       

Вікторина  складається  з  кількох  завдань.

 

1.Який  звук  найчастіше  зустрічається?

(команди  по черзі слухають  скоромовку і  називають  звук). 

У  Аліни  літнє плаття —                                                     Качка чайку за  звичаєм

Плаття біле, як латаття.                                                      Пригощає  чорним чаєм.

 

2.Яка  казка  тут  зображена?

                                                                                                

 --«Червона  шапочка»                                      --«Котигорошко»

 

 

                      --«Царівна-жаба»                             --«Вовк  та  7 козенят»

                                         

    

 

     

  --«Лисиця  та  журавель»                                --«Кривенька  качечка"

 

Запитання  для  1 команди:

--Чи  шкода  вам  діда  і бабу  із  казки  «Кривенька  качечка»?

--Що  було б якби  вони  не спалили  пір’я?

--Куди  квапились  летіти  качки? Чому?

--А хто б  лишився  з  дідом  і бабою?

Запитання  для 2 команди:

--Який  був  вовк у  казці  «Вовк  та  7 козенят»? Чому?

--Як  коза  могла б  допомогти  вовкові?

--Як  би  ви  вчинили б  на  місті  козенят?

 

3.Казка  на  новий  лад.

 «Колобок»--1 команда                   

2 команда  тим  часом  розв’язує  логічні  завдання:

--Чи  є  долоні  у  верблюда?

--Що  викладено  у  мене на  столі? (цифра  4). Вам  слід  перемістити  одну  паличку так, щоб  вийшов  стілець.

Команда  розповідає  свою  казку. Запитання  по  казці:

--Як ви  назвали  свою  казку?  По  чому  видно, що  Колобок  злий? Чому  друзі  поховалися  від  нього?Куди  могла  піти  Лисичка  з  Колобком ?Чи  підходить  сюди  прислів’я  «Чужа  душа – темний  гай». Чому? Як  змінити  свій  колір  Колобку , щоб  Лисичка  не  впізнала  його  восени?літом?взимку?

«Червона  шапочка» --2 команда

Логічні  завдання  для  1  команди:

--2 сердитиї  індички

    Взули  нові  черевички

    Тупу-тупу черевички

    Скільки  всього  черевичок?

--На  що подібна  цифра  8 ? (2  бублика, сніговита, ляльку-неваляйку )

Команда  розповідає  свою  казку. Запитання  по  казці:

--Як  ви  назвали  казку? Якою  була  Червона  Шапочка? Як  можна  оцінити вчинок  Бабусі? Яка вона? Як  ви  думаєте, Вовк  образився  на  Червону  Шапочку  та  Бабусю? Чи  підходить  до  цієї  казочки  прислів’я «Ляклива  ворона  і  куща  боїться»?

 

4.Мімічні  завдання

1  команда  викладає  міміку  наляканого  Вовка.

2 команда  викладає  міміку сердитого  Колобка.

 

5.Фізхвилинка.

( Діти  показують  рухами  та  мімікою  образи,  про  які  говорить  вихователь)

--Грізна  дощова  хмара.(ходьба )

--Сонечко  пригріло  і  пішов  дощ-Капітошка.( стрибки )

--По  струмках  води  вітер  погнав  хвилі. (рухи  руками)

 

6.Розповідь  за  малюнками.

1 команда . «Хлопчики  та  журавлик»

---- Що  могло б  статися  із  журавликом, якби  хлопчики  не  взяли  його? Чому  Андрійко  довго  дивився  за  птахом? Що  було б,  якби  не стало  птахів?

2 команда.  «Пташка в  клітці»

--- Як  ви  гадаєте , як  жилося  пташці  в  клітці? Чому? Чи  ви  б  погодилися  бути  весь  час  у  клітці , хоча б  мали  іграшки  та  цукерки ? Що  необхідно , щоб людина і птахи  почували  себе  щасливими?

(команди  придумують  розповіді  по  черзі. Поки  одна  команда  працює  з  малюнком, інша грає  гру  «Скажи  навпаки»).

 

7. Скажи  швидко  та  чітко.

( Кожна  команда  має  хором  проговорити  скоромовку)

1 Ліз  Денис  через  карниз---

   Загримів  згори  у  низ.

2 У Аліни  літнє  плаття---

   Плаття  біле, як  латаття.

 

8. Скільки  складів  у  словах.

Кожній  дитині  видана  картка. Потрібно  викласти  кількість  складів  з  допомогою  схем-смужок. Команди  перевіряють  суперників . Міняються картками .

Журі  підводить  підсумки.

З  метою  кращого  засвоєння  матеріалу  на  занятті  використано методики І.Матюгіна  (ейдетика ) та  Фесюкової  (навчання  казкою). Завдяки цим  методикам  малюки на  протязі  усього  заняття проявляють  цікавість до  поставлених  завдань  та  бажання досягнути  позитивного  результату. Діти  навчаються  граючись  а  дух  змагання  ще  краще  їх  до  цього  закликає.  Ми  можемо ще  раз  переконатися, що  такий  метод   стимулювання  діяльності  та  поведінки  дітей як  вікторина – є досить  ефективним.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 червня 2023
Переглядів
139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку