Заняття з розвитку мовлення середня група Тема: Чарівна країна емоцій

Про матеріал
розвивати здатність розуміти та розрізняти позитивні та негативні емоції; продовжувати працювати над усвідомленням основних емоцій ( радість, гнів, смуток, здивування, страх ); учити виражати емоційний стан за допомогою вербальних та невербальних засобів; формувати позитивне ставлення дитини до власного «Я»; ознайомити із методами саморегуляції; виховувати дружні стосунки та вміння почувати себе невід’ємною складовою колективу; збагачувати словник прикметниками та словами-антонімами відповідно до тематики заняття; розвивати вміння емоційно сприймати та виразно відтворювати художнє слово, працювати над розвитком кінезіологічних відчуттів, дрібної та загальної моторики.
Перегляд файлу

Заняття  з  розвитку  мовлення

  середня  група

Тема: Чарівна  країна  емоцій

Мета:  розвивати  здатність   розуміти  та  розрізняти  позитивні  та  негативні   емоції; продовжувати  працювати  над  усвідомленням  основних  емоцій  ( радість, гнів, смуток, здивування, страх ); учити  виражати  емоційний  стан  за  допомогою  вербальних  та  невербальних  засобів; формувати  позитивне  ставлення  дитини  до  власного  «Я»; ознайомити  із  методами  саморегуляції; виховувати  дружні  стосунки  та  вміння  почувати  себе  невід’ємною  складовою  колективу;  збагачувати  словник  прикметниками  та  словами-антонімами  відповідно  до  тематики  заняття;  розвивати  вміння  емоційно  сприймати  та  виразно  відтворювати  художнє  слово,  працювати  над  розвитком  кінезіологічних  відчуттів, дрібної  та  загальної  моторики.

Хід  заняття

Ми  з  вами  сьогодні  будемо  подорожувати .  Початок  нашої  подорожі  ось  за  цими  дверима.

Вправа  «  Чарівний  тунель».

Я  відчиняю  двері  в  кімнату.  Бачите  тунель?  Нам  потрібно  обов’язково  пройти  через  нього,  щоб  ця  кімната  перетворилася  на  чарівну  країну…( Звучить  спокійна  музика ).  Чуєте  звуки --  чарівна  країна  кличе  нас! Але  ввійти  в  неї  може  тільки  той,  хто  вміє  слухати  те,  що  відбувається  навколо  нього,  хто  хоче  знайти  нових  друзів. Згодні? Проходьте!

Гра  «  Вогонь,  небо,  земля,  повітря»

--Ми  вже  у  чарівній  країні,  починаємо  нашу  подорож!  Ми  ідемо  землею.  Вона  тут  теж  чарівна.  Ось  ми  ідемо  по  травичці  ( зелена  тканина ). Яка  вона? (  Зелена,  м’яка, росяна, свіжа, молода) .

--А зараз  під  ногами   пісок  ( жовта  тканина ).  Який  він? ( Жовтий,  теплий,  м'який,  сипкий ).

--Раптом  випав  сніг  --  під  ногами  у  нас  сніговий  килим.  ( Ідуть по  білій  тканині ) . Який  він ? (  Білий,  холодний,  колючий,  льодяний,  морозяний ) .--  Ми  підійшли  до  чарівної  річки  (  блакитна  тканина ). Проведіть  по  ній  рукою.  Яка   в  ній  вода ? (  Прозора,  чиста,  кришталева,  річкова,  блакитна).

--  Яке  тут  чудове  повітря,  сповнене  дивовижними   пахощами!  (  Підкидають  у  гору  прозору  тканину). Чим  пахне  повітря?  (  Квітами,  хвоєю, морозом,  парфумами,  фруктами).

      Вогонь  теж  є у  чарівній  країні.  Який  він? ( Небезпечний,  гарячий, пекучий,  яскравий, полум’яний ).  Який  він  маленький. ! але  що  це  з ним?  Н6алетів  вітер  і   полум’я  роздмухав,  воно  почало  підніматися   вгору .( Торкаються  руками червоної  тканини  і  підкидають  її  вгору-вниз).

Гра  «  Знайди  своє  місце».

--Я бачу  ви  вже  освоїлися  у  чарівній  країні.  Визначмо,  у  якій  з  її  областей  ви  б  хотіли  жити.  Візьміть  по  маленькій  подушечці,  оберіть  для  себе  найзручніше  місце  в кімнаті,  покладіть  її  на  підлогу ,  обійдіть  навколо  неї.  Заплющивши  очі,  спробуйте  відійти  від  неї  і  знову  наблизитись.  Розплющіть  очі  і  сядьте  на  подушку.

Настав  час  познайомитися  з   мешканцями  чарівної  країни – з  нашими  емоціями,  тобто  з  нашим  настроєм.  Яким  він  буває?  Від  чого  залежить? Як  можна  дізнатися  про  настрій  людини?

Гра  « Абетка  настрою»

-- Перед  вами  на  столах  розкладені  фото  ваших  друзів.  Що  перебувають  у  різних  емоційних   станах.  Розселимо  їх  у  різні  кімнати  --  піктограми. (  Діти  за  сигналом  дорослого  починають  роботу).

--Пам’ятаєте   ми  говорили,  що  настрій  людини  може  постійно  змінюватися?  Про  те,  що  може  впливати  на  настрій  людини,--  ми  зараз  дізнаємося.

Гра  «  Чарівні  рукавички»

( У  руках  у  педагога --  дві  рукавички:  у  першій—пухнаста,  м'яка  тканина,  у  другій – наждачний  папір.

--Діти,  підійдіть  до  мене,  ви  бачите  дві  чарівні  рукавиці,  я  вам  пропоную  засунути  руку  у  них  і  спробувати  описати,  що  там. (  Відповіді  дітей ). 

--діти,  ви  знаєте,  що  такими  самими,  як  і  ця  тканина  можуть  бути  і  людські  слова.  Одні – теплі,  ніжні,  лагідні,  приємні,  тоюто  слова,  від  яких  поліпшується  настрій,  а  інші --  колючі.  Холодні,  гострі,  злі ---  ті  слова,  якими  ображають,  погіршують  настрій.

Гра  «  Скажи  навпаки»

--А  зараз  ми  пограємо  у  гру.  Передаватимемо  з  рук в  руки  рукавичку  із  злими  словами  і  наповнюватимемо  її  добрими,  ніжними  словами. ( злий --  добрий; жадібний --  щедрий…)

--Кого  можна  охарактеризувати  такими  словами?  Правильно,  людину.  Оцінити  людину  можна  за  її  вчинками.  Зараз  я  вам  прочитаю  «  Двоколірний  вірш»,  який  написав  Сергій  Павленко. ( Вихователь  читає).

--Чому  цей  вірш  названо  двоколірним? Який  колір  фарби  ви  б  використали  для  вираження  добра? радості? смутку? зла?(  Кольорові  кружечки --  білі  та  чорні)

--  Діти,  а  ви  знаєте,  що  ми  можемо  самі  впливати  на  свій  настрій?  Зараз  я  вас  навчу як  можна поліпшити  свій  настрій!

Гра  «  Урятуй  пташеня»

--Уявіть,  що  у вас  у  руках  маленьке,  беззахисне  пташеня.  Витягніть  руки  вперед  долонями  вгору.  А  тепер  зігніть  руки  в  ліктях  і  наблизьте  їх  до  себе.  Повільно,  по  одному  пальчику,  складіть  долоні,  сховайте  в  них  пташеня,  подихайте  на  нього,  зігріваючи  його  своїм  диханням.  А  тепер  розкрийте  долоні.  І  ви  побачите.  Що  ваше  пташеня  радісно  злетіло.  Посміхніться  йому  і   не  сумуйте!  Воно  ще  прилетить  до  вас.

Гра  на  увагу

--Діти,  що  ще  нас  чекає  в  чарівній  країні?  (  Мотрійки) . подивіться  уважно  та  запам’ятайте  їх  розташування.  А  зараз  заплющіть  очі.(  Вихователь  міняє  місцями мотрійки) .  Поставте  так,  як  було.

--Діти,  а  мотрійки  завжди  відкриваються?  Спробуємо  відкрити  першу. (  Звучить  плач  дитини).

--У  цій  мотрійці  живе  який  настрій?

(  Діти  відкривають  середню  мотрійку  а  там  сердитий  крик.)

--Який  це  настрій? А  який  настрій  живе  у  найменшій? (  Дзвінкий  сміх).  Молодці,  правильно  відгадали.  А  який  настрій  ми  візьмемо  із  собою  до  групи?

Вправа  «  Дружать в нашій  групі  дівчата  і  хлоп’ята»

Дружать  в     нашій  групі 

дівчата  і  хлоп’ята.

Хай  разом  єднаються

Їх  маленькі  пальченята.

--Покажіть  мені  свою  праву  руку,  а  тепер – ліву..  торкніться  своїми  пальчиками  пальчиків  сусіда.  Зімкніть  коло.  А  тепер  підніміть  руки  вгору.  Ми  разом!  Чудово. 

--ось  і  добігла  кінця  наша  подорож  по  Країні  Н:астрою.  Візьмемо  з  собою  гарний  настрій  і  повернемося  з  ним  у  групу.

docx
Додано
6 червня 2023
Переглядів
2535
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку