Заняття з розвитку мовлення у старшій групі .
Тема: Опис котика.
Мета: Узагальнити , підсумувати, поповнити, знання дітей про котів. Формувати вміння робити описові розповіді використовуючи синектичні схеми-малюнки. Розвивати вміння послідовно висловлювати думки, складати повне поширене речення. Виховувати спостережливість, бажання доглядати за домашніми тваринами.
Хід.
У нас сьогодні буде гість на занятті,а знаєте хто? Відгадайте.
Відгадайте но, малята:
Хто воно оце звірятко
Що на тигра схоже трішки
Й так його бояться мишки?
Що мелені лапки має
Ще й поважно походжає
А як ляже мружить очі
Щось собі під ніс муркоче
Так до нас у гості прийшов котик, але з ним прибігли і мишенята. Котик любить мишки ловити, правда? Але наші мишки не прості, щоб їх зловити потрібно буде виконати певні завдання. Мишки кольорові і ось картинки у кольорових рамках. Кожна мишка має свою картинку:
(Діти називають казки, читають вірші.)
Прислів’я : Гладкий кіт мишей не ловить. Як ви думаєте чому?
Сильніш звіра від кішки, немає для мишки. Чому?
А які ви знаєте казки, у яких ідеться про котів?
Ось наш котик і зловив першу мишку.
-які клички дають котам?
-де живе котик?
-який кіт за розмірами?
-що любить їсти котик?
-як він рухається? Чому?
-які тварини подібні до котів?
Раніше коти були дикими тваринами,жили у лісах, але люди приручили їх. В деяких країнах (Ст. Єгипет) кіт вважався святою твариною. При пожежі потрібно було винести першого кота. А за вбивство кота наказували смертною карою. Сьогодні кіт-- багатство, щастя. У світі відомо 60 видів котів. Різняться вони між собою довжиною шерсті, окраскою, є й безшерсті.
- яка користь від кота?
- які повір’я, прикмети склав народ пов’язані із котом?
а) кіт миється—чекайте гостей;
б) чорний кіт перейшов дорогу—на нещастя;
в)сірий кіт перейшов дорогу зліва направо — жінкам на добро;
г) при заселенні у новий будинок першого впускають кота;
д) кіт ховається на піч — на мороз.
(Діти повторюють деякі з них.)
Ось наш котик зловив другу мишку. На черзі третя, найголовніша мишка.
Ми говоримо, яких розмірів ось цей котик? Яка у нього шерсть за кольором та довжиною? Які вушка? Якого кольору очі? Якої довжини вуса? Які лапи? Що на них є? який хвостик? Як ви ставитися до котів?
( Вихователь подає зразок розповіді, а після того малята самі складають описові розповіді.)
Наш котик з’їв і третю мишку. Лишилася остання мишка. Котик побігав, наївся і тепер вона б заснула. Давайте заспіваємо їй колискову про котика. Які ви знаєте? (діти називають. Вибирають одну із названих та співають.)
Киця спіймала останню мишку тепер можна і поспати.
Заняття закінчене.