Використання проблемних методів є ефективним підходом при вивченні англійської мови, оскільки вони спонукають учнів мислити творчо та застосовувати вивчені знання на практиці. Проблемні ситуації - це усвідомлене суб'єктом утруднення, шляхи подолання якого потребують пошуку нових способів дій. Для подолання труднощів необхідні дві умови: 1) необхідно усвідомити, побачити утруднення;2) важливо, щоб виникла потреба, бажання вирішити це утруднення.
Проблемні ситуації можуть бути різного виду:- проблемно-інформаційні, засновані на різному ступені інформованості співбесідника, коли один співбесідник щось знає, а інший хоче це знати;- проблемно-спонукальні, коли один спонукає до діяльності іншого;- проблемно-оцінюючі, коли співбесідника спонукають до висловлення свого ставлення, своєї позиції.07.01.2024
Створення таких ситуацій передбачає декілька цілей:1) активізація розумової діяльності учнів;2)розвиток навичок мови, діалогічного й монологічного мовлення;3) повторення й закріплення певного лексичного й граматичного матеріалу;4) служить способом перевірки розуміння прочитаного. Створенню проблемних ситуацій передує робота, спрямована на закріплення мовленнєвих зразків. Використання ситуацій буде успішним, якщо:1) ситуації дібрані на весь курс навчання;2) дібрані ситуації подаються в системі, що сприяє формуванню вміння логічно, послідовно висловлюватися і забезпечити перехід від однієї моделі до другої.07.01.2024
1. Проблемне моделювання: учням дається можливість вирішувати реальні проблеми або завдання, що потребують застосування англійської мови. Наприклад, вони можуть працювати над проєктом, під час якого потрібно комунікувати або шукати відповіді на конкретні питання, використовуючи англійськомовні ресурси. Природна потреба в спілкуванні іноземною мовою може бути викликана за допомогою ситуацій, пов'язаних зі ставленнями до інших людей, з дружбою, традицією, природою, мистецтвом.07.01.2024
3. Проблемне дослідження: учні можуть досліджувати конкретні теми або проблеми в англійській мові та розв'язувати їх, використовуючи різні джерела інформації. Наприклад, вони можуть досліджувати вживання одних і тих самих слів в різних контекстах шукати відповідний віріант перекладу або шукати розв’язання виникаючих мовних проблем.07.01.2024
4. Проблемне практикування: учням можна запропонувати вирішувати різні практичні завдання або ситуації, які вимагають застосування англійської мови. Наприклад, це можуть бути рольові ігри, дебати або ситуативні розмови, в яких учні мають обговорювати та розробляти рішення для реальних або уявних проблем.07.01.2024