Використання проблемного методу навчання- як засобу творчого оволодіння географічними знаннями.

Про матеріал
Майстер – клас із застосуванням графічного методу «Мапа думок».Проблемне завдання під час вивчення теми"Внутрішні водиАфрики".Географія 7 клас.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Використання проблемного навчання-як засобу творчого оволодіння географічними знаннями. Майстер – клас із застосуванням графічного методу «Мапа думок» Хіщенко Віра Григорівна

Номер слайду 2

Мапи думок пропонують найпростіший спосіб постачання інформації в мозок, а також видобування її з мозку, і невід’ємно пов’язані з нашою людською природою.  Тоні Б’юзен...

Номер слайду 3

(Mind map, пол. Mapa myśli — діаграма на якій відображають слова, ідеї, завдання, або інші елементи, розташовані радіально навколо основного слова або ідеї. Сфера застосування. Генерація ідей, їх аналіз у пошуках рішення, узгодження і впровадження потенційного рішення. Упорядкування інформації у вигляді логічного ланцюжка подій, ідей і фактів,узгоджених висновків. Основні складові мапи думок. Нелінійний органічний потік- стимулює творче мислення, залучає праву півкулі мозку і дозволяє думкам рухатись не лінійно, а в потоціКолір -стимулює пам’ять і творчі здібності, привертає увагу робить процес веселішим. Зображення- мова малюнків універсальна та зрозуміла усім людям. Розуму палата: як та навіщо розвивати аналітичне мислення

Номер слайду 4

Що таке мапа думок?Застосування на уроках географії схематичних та графічних прийомів візуалізації інформації сприяє систематизації думок, дає можливість учням актуалізувати відоме, застосувати власний досвід і знання у виклад нової інформації, розвивати критичне мислення, розвязувати проблемні завдання, встановлювати логічні зв’язки та формулювати висновки. Що дозволяє НУШ реалізовувти діяльнісний підхід. Мапа думок — це кольорова візуальна діаграма, яку використовують для засвоєння інформації. Своїм виглядом вона нагадує мережу синапсів та нейронних зв’язків мозку і, на думку Б’юзена(авторацього методу), саме через це людині так легко сприймати й запам’ятовувати нанесені на неї дані. У центр діаграми поміщають слово чи зображення, яке визначає тему мапи, і від нього пускають різноколірні гілки зі словами та піктограмами, що стосуються центрального поняття. Основні гілки можуть мати по кілька тонших пагонів, а ті своєю чергою іще кілька і так до нескінченності (або поки не дійдете до краю аркуша). У результаті отримуємо розгалужене дерево, яке допомагає детально проаналізувати задану тему.... На відміну від звичайних нотаток мапи думок базуються не лише на словах, а й на зображеннях та кольорах, що допомагає одночасно залучати як «логічну» ліву, так і «творчу» праву півкулю. Таким чином до логічного мислення підключається уява, яка допомагає творити асоціації. Вони сприяють кращому осмисленню та запам’ятовуванню інформації.,чи розвязанню проблеми.

Номер слайду 5

Дюдські думки схожі на сім’янки з білими чубками у суцвітті кульбаби: з однієї великої думки народжується безліч маленьких, а поруч постійно перебуває ще купа таких самих великих та дрібних думок. Вони постійно переплітаються, породжуючи все нові й нові думки. Саме ця властивість мислення є основою для створення мапи, адже кожен пагін позначає окрему думку, яка виникла шляхом асоціації з попередніми словами

Номер слайду 6

Основні складові мапи думок... Основні складові мапи думок. Радіантне мислення. Розуму палата: як та навіщо розвивати аналітичне мислення. Людські думки схожі на сім’янки з білими чубками у суцвітті кульбаби: з однієї великої думки народжується безліч маленьких, а поруч постійно перебуває ще купа таких самих великих та дрібних думок. Вони постійно переплітаються, породжуючи все нові й нові думки. Саме ця властивість мислення є основою для створення мапи, адже кожен пагін позначає окрему думку, яка виникла шляхом асоціації з попередніми словами. Нелінійний органічний потік. Лінійне конспектування заганяє мозок в певні рамки й обмежує творче самовираження. Залучаючи праву півкулю мозку, ми дозволяємо думкам рухатися не послідовно, а хаотично, в потоці. Внаслідок цього підвищується здатність вишукувати та зберігати у пам’яті інформацію. Колір. Кольори стимулюють пам’ять і творчі здібності, вони привертають увагу, ними можна групувати та навпаки розмежовувати поняття, їх можна використовувати як шифри чи коди. Також підбір кольорів робить процес створення карти веселішим, що теж дуже важливо. Зображення Недарма людина спочатку вчиться малювати, а вже потім писати, адже мова малюнків — це універсальна мова, зрозуміла усім людям. Мозо... Читати більше: https://happymonday.ua/mapa-dumok

Номер слайду 7

Приклад застосування даного методу. Африка перший материк, який вивчається в 7 класі. Тому детальне його вивчення дає чудовий старт для якісних знань з географії . Дана презентація "Внутрішні води. Африки" є складовою частиною вивчення географії материків та океанів .графічний інструмент, дозволяє наочно і систематизовано аналізувати взаємозв'язки наслідків і причин певних процесів та явищ.

Номер слайду 8

Річка Ніл починає свій шлях на Східно-Африканському плоскогір'ї та тече аж до Середземного моря . Її загальна протяжність дорівнює 6852 км, що робить її другою за довжиною річкою після Амазонки. Протягом багатьох століть щорічні розливи Нілу визначали ритм життя єгиптян. Щороку в один і той же час рівень води в Нілі піднімався. Річка розливалася і затоплювала широкі долини, перетворюючи їх в гігантські озера. На своєму шляху з півдня на північ Ніл перетинає три кліматичні зони (екваторіальну, тропічну і зону пустель).  По дорозі Ніл зрошує «чорну землю» – наносні масиви, які формувалися впродовж століть. Для Єгипту, так само як і для Судану, Ніл є безцінним скарбом..

Номер слайду 9

Річка має унікальну особливість, яка привертає до неї увагу. У період сильної спеки вона не висихає, але виходить за свої береги, забарвлюючи затоплені ділянки у пурпуровий колір. Чому?

Номер слайду 10

План роботи. Діти обєднуються в декілька груп : Пригадує все що знає з цього питання;Висуває гіпотези. Робить висновки. Робить записи на мапі(поділивши її на окремі кольори0

Номер слайду 11

Місце злиття Білого й Голубого Нілу в м. Хартум. Кагераоз. Вікторія. Вікторія-Нілоз. Аль-берт. Альберт-Ніл. Бахр-ель-Джебель. Білий Ніл. Голубий Нілоз. Тана. Білий та Голубий Ніл біля міста Хартум (“хобот”) зливаються в одну річку з назвою Ніл. Хартум. Ніл

Номер слайду 12

р. Голубий Ніл. Таємниця режиму Нілу. Н І Л:р. Білий Ніл. Video. Ніл під час повеніНіл під час межені Під час літньої спеки Ніл виходить з берегів. Зимою сильно міліє. Це пояснюється режимом двох його головних приток, Білого і Голубого нілу які лежать у субекваторіальному поясі. л(VІІ)з(І)л(VІІ)з(І)л(VІІ)з(І)style.colorfillcolorfill.typefill.onrrrrrstyle.colorfillcolorfill.typefill.onrrrrrstyle.colorfillcolorfill.typefill.on

Номер слайду 13

Витоки та притоки річки. Витоки та притоки річки. З плином часу багато вчених та дослідників намагалися розгадати загадку, де знаходиться виток річки Ніл. Однак, незважаючи на всі зусилля, точну відповідь так і не було знайдено, і це призвело до створення древнього алегоричного зображення бога Ніла із задрапірованою головою. Багато відомих мандрівників і вчених висловлювали різні припущення про місце, де річка починається, але досі це залишається загадкою. Відомо нині, що джерело річкової системи розташоване на Східно-Африканському плато і пов'язане з водами річки Кагера, яка впадає в озеро Вікторія. Річка має безліч приток, протяжністю по всій її території. Найбільш відомими серед них є Асуа, Ель-Газаль та Блакитний Ніл. Блакитний Ніл бере свій початок в озері, розташованому на Ефіопському нагір'ї, і робить значний внесок у загальний обсяг води річки. Річка Ніл впадає в Середземне море, утворюючи величезну дельту, що має площу 24 тисячі квадратних кілометрів.

Номер слайду 14

Цікаво!У стародавньому Єгипті Ніл вважався рікою богів. Згідно з міфологією, на його березі бог Сет убив свого брата, бога потойбічного світу Осіріса. Єгиптяни вважали Ніл кордоном між життям та смертю, і збудували гробниці на його західній частині. Існувало повір'я, що бог сонця Ра вмирає щодня на заході.

Номер слайду 15

Висновки роблять з допомогою вчителя:«Річка має унікальну особливість, яка привертає до неї увагу. У період сильної спеки вона не висихає, але виходить за свої береги, забарвлюючи затоплені ділянки у пурпуровий колір. Це відбувається через наявність червоних мінералів, які потрапляють у воду з льодовиків у період танення. Таким чином цей незвичайний вигляд можна пояснити природними факторами.»

pptx
До підручника
Географія 7 клас (Гілецький Й.Р., Чобан Р.Д., Сеньків М.І.)
Додано
13 жовтня
Переглядів
89
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку