QR-КОДИ
швидко: дозволяє отримати миттєвий доступ до закодованої інформації;
зручно: вміщує великі об’єми відомостей у невеликому зображенні;
просто: розміщувати код можна на будь-якій рівній поверхні (аркуш, стіна, підлога, бетоноване шкільне подвір’я тощо).
Чому це варто використати у навчальному процесі.
Сучасні учні практично не уявляють життя без смартфона. Тому залучення технологій з використанням мобільного телефону на уроках додатково заохотить школярів до вивчення вашого предмету! Формат використання такого кодування може бути значно різноманітнішим!
Існують спеціальні програми як для створення відповідних кодів, так і для їх миттєвого сканування. З легкістю створити код на комп’ютері можна з використанням програми http://qrcodes.com.ua або https://qrmania.ru.
Для генерації та створення QR-кодів на смартфоні є значна кількість програм. Якщо вас чи ваших учнів цікавить тільки зчитування QR-коду зі смартфона, то можна навіть використовувати Viber.
Є кілька ідей як і для чого використовувати QR-коди на уроках зарубіжної літератури:
1. Епіграф уроку.
2. Посилання на сайти, де можна прочитати або скачати книгу, дізнатися відомості про автора і зробити рекламний стенд для учнів.
3. Закодовані посилання на екранізації художніх творів.
4. Закодовані посилання на відеоресурси із вивчення біографії письменників.
5. Закодовані посилання на інтерактивні вправи у Learningapps .
6. Завдання для учнів, розміщені на вашому блозі чи інших джерелах.
7. Оригінальний підхід до написання книги QR-кодами замість слів.
8. Код як додаток до реального об’єкту (портрет письменника чи малюнок).
9. Навчальна гра-квест із завданнями, схованими в кодах.
Де можна побачити QR-код?
Він зустрічається на сайтах,у рекламі, у куточку маркетингового плаката або афіші, на білбордах, на упаковках, на сторінках підручників, журналів і на візитках.
Що робити з QR-кодами в школі?
По-перше, використовувати готові QR-коди.
По-друге, зрозуміти, яку саме інформацію можна закодувати.
По-третє, дізнатися,як створюються такі форми ,з якою метою, і що потім із цим кодом робити?
По-четверте, і це найголовніше,зрозуміти, як дані знання використовувати в навчальному процесі і для чого це потрібно?
На уроках QR-коди можна застосовувати на різних етапах: від мети до домашнього завдання;форми роботи – індивідуальні,парні, групові.
«QR-код» – це один із напрямків додаткової реальності. Він об’єднує реальні параметри з віртуальними і може використовуватися не тільки в електронному вигляді,але і в форматі роздаткового матеріалу.
Окрім навчального процесу, QR-коди можна використовувати у виховній роботі: бесіди, веб-квести з пошуком артефактів,популяризація шкільної бібліотеки. Такий вид роботи допомагає залучати учнів в освітній процес і мотивувати пошукову діяльність. Також в методичній роботі: проведення семінарів, майстер-класів, тренінгів, створення інформаційних стендів і методичних тижнів.