Використання розгалуження в Excel

Про матеріал
Практичне завдання для використання команди розгалуження в табличному процесорі на прикладі розв'язування квадратного рівняння та перевірки умови існування трикутника.
Перегляд файлу

Практична робота

Інструкція до виконання практичної роботи   Варант1

Тема: Використання вбудованих функцій і операцій в середовищі ЕТ”

Мета: формувати теоретичну базу знань; розвивати вміння і навички щодо опрацювання табличної інформації за допомогою формул та вбудованих функцій в ЕТ.

Технічні засоби навчання: ЕОМ, ОС Windows, електронна таблиця Excel.

 

Задача Дано три числа – А, В, С. Потрібно перевірити, чи існує трикутник, довжини сторін якого збігаються з цими числами, й, у разі позитивної відповіді, обчислити периметр і площу трикутника.

Розв’язати два варіанти задачі (на окремих аркушах), якщо дано:

Аркуш 1        Аркуш  2


А = кількість літер Вашого прізвища;

В = кількість літер Вашого імені;

С = кількість літер Вашого по батькові.

 

А = А+6

В = В–1

С = С–4

 


Послідовність виконання роботи

1. Повторити правила техніки безпеки у комп’ютерному кабінеті.

2. Із дозволу викладача ввімкнути комп’ютер та завантажити електронні таблиці Excel.

3. У клітинку АА1 записати прізвище, ім’я студента, який виконував роботу.

4. Розв’язати задачу з використанням ЕXCEL. Для цього створити таблицю вихідних даних за зразком: (використовуючи клітинки А1,А2, А3, В33

ТРИКУТНИК

Сторони трикутника

9

3

1

 

 

ТРИКУТНИК

Сторони трикутника

3

4

5

 

Аркуш1       Аркуш2

 

 

 

 

5. Щоби дати відповідь на запитання задачі, треба перевірити, чи виконуються одночасно три нерівності трикутника. Тобто, чи є кожне зі заданих чисел меншим за суму двох інших. Якщо хоча б для одного числа ця умова не виконується, тоді трикутник не існує.

  • Для перевірки виконання умови потрібно скористатися логічним виразом і логічними функціями. Для цього у комірку А4 введіть формулу:

=IF(AND(А3<B3+C3;B3<A3+C3;C3<A3+B3);"Трикутник існує";"Трикутник не існує")

Для виконання обчислень за формулами необхідно вводити адреси комірок А333, в яких введено значення А,В,С

  • Якщо трикутник існує, тоді в комірку А5 ввести текст: Периметр Р= та обчислити значення периметра цього трикутника в комірці С5 за формулою:  =А3+В3+С3
  • Для обчислення площі трикутника в комірці А6 ввести формулу:

=IF(А4="Трикутник існує";"Площа S="& TEXT(SQRT((C5/2)*(C5/2-А3)*(C5/2-В3)*(C5/2-С3)); "0,00");"")

Тут функція TEXT() виводить значення кореня з точністю до сотих.

6. Результуюча таблиця може мати наступний вигляд:

Аркуш1      Аркуш2

ТРИКУТНИК

Сторони трикутника

9

3

1

Трикутник не існує

 

 

 

 

ТРИКУТНИК

Сторони трикутника

3

4

5

Трикутник існує

Периметр   Р=

12,00

Площа S=6,00

 

 

 

 

 

 

 

 

Таблиця готова.

7. Описати використані формули та пояснення до них у звіті.

8. Відповісти на контрольні запитання і виконати проблемне завдання згідно варіанту (див.Додаток).

Практична робота

Інструкція до виконання практичної роботи   Варант2

Тема: Використання вбудованих функцій і операцій в середовищі ЕТ”

Мета: формувати теоретичну базу знань; розвивати вміння і навички щодо опрацювання табличної інформації за допомогою формул та вбудованих функцій в ЕТ.

Технічні засоби навчання: ЕОМ, ОС Windows, електронна таблиця Excel.

 

Задача Дано три числа – А, В, С. Потрібно перевірити, чи існують корені квадратного рівняння, коефіцієнти якого збігаються з цими числами, й, у разі позитивної відповіді, обчислити їхні значення.

Розв’яжіть два варіанти задачі (на окремих листах), якщо:

Лист 1        Лист 2


А = кількість літер Вашого прізвища;

В = кількість літер Вашого імені;

С = кількість літер Вашого по батькові.

 

А = А

В = В

С = – С

 


Послідовність виконання роботи

1. Повторити правила техніки безпеки у комп’ютерному кабінеті.

2. Із дозволу викладача ввімкнути комп’ютер та завантажити електронні таблиці Excel.

3. У клітинку АА1 записати прізвище, ім’я студента, який виконував роботу.

4. Розв’язати задачу з використанням ЕXCEL. Для цього створити таблицю за зразком:

Квадратне рівняння

Ax2+Bx+C=0

Коефіцієнти рівняння

4

11

15

D=

 

 

 

Квадратне рівняння

Ax2+Bx+C=0

Коефіцієнти рівняння

4

11

–15

D=

 

 

Аркуш1        Аркуш2

 

 

 

 

5. Щоби дати відповідь на запитання задачі, треба перевірити, чи можна добути квадратний корінь з дискримінанта. Тобто, чи є значення дискримінанта невід’ємним. Якщо хоча ця умова не виконується, тоді корені рівняння не існують.

Для виконання обчислень за формулами необхідно вводити адреси комірок А4,В4,С4,В5, в яких введено значення А,В,С,D, де D – дискримінант.

  • Для обчислення дискримінанта у комірку В5 ввести формулу:  =В4^2–4*A4*С4
  • Для перевірки виконання умови існування коренів у комірку В6 потрібно ввести логічний вираз і логічну функцію:

=IF(В5>=0;"Корені існують";"Корені не існують")

  • Для обчислення коренів рівняння у комірки В8 та В9 ввести формули:

=IF(В6="Корені існують";" Х1=”& Тext((-B4+SQRT(В5))/(2*A4);"0,00");"")

=IF(В6="Корені існують";" Х2=”& Тext((-B4SQRT(В5))/(2*A4);"0,00");"")

Тут функція Text() виводить значення кореня з точністю до сотих.

6. Результуюча таблиця може мати наступний вигляд:

Аркуш1      Аркуш2

Квадратне рівняння

4x2+11x+15=0

Коефіцієнти рівняння

4

11

15

D=

-119

 

Корені не існують

 

КВАДРАТНЕ РІВНЯННЯ

4x2+11x-15=0

Коефіцієнти рівняння

4

11

-15

D=

361

 

Корені існують

 

 Х1=1,00

 Х2=-3,75

 

 

 

 

 

 

 

          

Таблиця готова.

7. Описати використані формули та пояснення до них у звіті.

8. Відповісти на контрольні запитання і виконати проблемне завдання згідно варіанту (див.Додаток).

 

ДОДАТОК до практичної роботи

 

Проблемне завдання

 

Визначити результат виконання умови (яке число буде виведено), якщо у комірку А7 введено число рівне кількості літер Вашого імені, зменшене на число літер Вашого прізвища. Пояснити свій вибір.

  1. = IF(А7>=0;5;8)
  2. = IF(А7>3;4;17)
  3. = IF(А7<5;12;6)
  4. = IF(А7>=1;8;14)
  5. = IF(А7=2;35;19)
  6. = IF(А7<–4;6;27)
  7. = IF(А7<1;53;24)
  8. = IF(А7<0;9;12)
  9. = IF(А7<-3;27;7)
  10. = IF(А7>5;18;15)

 

 

Чому буде дорівнювати значення:

 

А

В

С

D

Е

Формула

Значення

1

а

b

c

2b

 

 

2

a-2

b+1

2c

c-b

 

 

3

a+3

b+5

c-3

a+b

 

 

(a,b,c числа, що задані у задачі:

а– кількість літер у прізвищі

b– кількість літер в імені

с– кількість літер у по батькові)

 

 

  1. у комірки Е1, якщо в ній записано формулу сумування значень усіх попередніх  комірок 1-го рядка. Записати, який вигляд повинна мати ця формула.
  2. у комірки Е2, якщо в ній записано формулу знаходження середнього значення змісту всіх попередніх комірок 2-го рядка. Записати, який вигляд повинна мати ця формула.
  3. у комірки Е3, якщо в ній записано формулу знаходження максимального значення вмісту усіх попередніх комірок 3-го рядка. Записати, який вигляд повинна мати ця формула.

 

 

 

doc
Додано
10 квітня 2019
Переглядів
3546
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку