Практична робота
Інструкція до виконання практичної роботи Варант1
Тема: Використання вбудованих функцій і операцій в середовищі ЕТ”
Мета: формувати теоретичну базу знань; розвивати вміння і навички щодо опрацювання табличної інформації за допомогою формул та вбудованих функцій в ЕТ.
Технічні засоби навчання: ЕОМ, ОС Windows, електронна таблиця Excel.
Задача Дано три числа – А, В, С. Потрібно перевірити, чи існує трикутник, довжини сторін якого збігаються з цими числами, й, у разі позитивної відповіді, обчислити периметр і площу трикутника.
Розв’язати два варіанти задачі (на окремих аркушах), якщо дано:
Аркуш 1 Аркуш 2
А = кількість літер Вашого прізвища;
В = кількість літер Вашого імені;
С = кількість літер Вашого по батькові.
А = А+6
В = В–1
С = С–4
Послідовність виконання роботи
1. Повторити правила техніки безпеки у комп’ютерному кабінеті.
2. Із дозволу викладача ввімкнути комп’ютер та завантажити електронні таблиці Excel.
3. У клітинку АА1 записати прізвище, ім’я студента, який виконував роботу.
4. Розв’язати задачу з використанням ЕXCEL. Для цього створити таблицю вихідних даних за зразком: (використовуючи клітинки А1,А2, А3, В3,С3
ТРИКУТНИК |
||
Сторони трикутника |
||
9 |
3 |
1 |
|
ТРИКУТНИК |
||
Сторони трикутника |
||
3 |
4 |
5 |
|
Аркуш1 Аркуш2
5. Щоби дати відповідь на запитання задачі, треба перевірити, чи виконуються одночасно три нерівності трикутника. Тобто, чи є кожне зі заданих чисел меншим за суму двох інших. Якщо хоча б для одного числа ця умова не виконується, тоді трикутник не існує.
=IF(AND(А3<B3+C3;B3<A3+C3;C3<A3+B3);"Трикутник існує";"Трикутник не існує")
Для виконання обчислень за формулами необхідно вводити адреси комірок А3,В3,С3, в яких введено значення А,В,С
=IF(А4="Трикутник існує";"Площа S="& TEXT(SQRT((C5/2)*(C5/2-А3)*(C5/2-В3)*(C5/2-С3)); "0,00");"")
Тут функція TEXT() виводить значення кореня з точністю до сотих.
6. Результуюча таблиця може мати наступний вигляд:
Аркуш1 Аркуш2
ТРИКУТНИК |
||
Сторони трикутника |
||
9 |
3 |
1 |
Трикутник не існує |
||
|
|
|
|
ТРИКУТНИК |
||
Сторони трикутника |
||
3 |
4 |
5 |
Трикутник існує |
||
Периметр Р= |
12,00 |
|
Площа S=6,00 |
Таблиця готова.
7. Описати використані формули та пояснення до них у звіті.
8. Відповісти на контрольні запитання і виконати проблемне завдання згідно варіанту (див.Додаток).
Практична робота
Інструкція до виконання практичної роботи Варант2
Тема: Використання вбудованих функцій і операцій в середовищі ЕТ”
Мета: формувати теоретичну базу знань; розвивати вміння і навички щодо опрацювання табличної інформації за допомогою формул та вбудованих функцій в ЕТ.
Технічні засоби навчання: ЕОМ, ОС Windows, електронна таблиця Excel.
Задача Дано три числа – А, В, С. Потрібно перевірити, чи існують корені квадратного рівняння, коефіцієнти якого збігаються з цими числами, й, у разі позитивної відповіді, обчислити їхні значення.
Розв’яжіть два варіанти задачі (на окремих листах), якщо:
Лист 1 Лист 2
А = кількість літер Вашого прізвища;
В = кількість літер Вашого імені;
С = кількість літер Вашого по батькові.
А = А
В = В
С = – С
Послідовність виконання роботи
1. Повторити правила техніки безпеки у комп’ютерному кабінеті.
2. Із дозволу викладача ввімкнути комп’ютер та завантажити електронні таблиці Excel.
3. У клітинку АА1 записати прізвище, ім’я студента, який виконував роботу.
4. Розв’язати задачу з використанням ЕXCEL. Для цього створити таблицю за зразком:
Квадратне рівняння |
||
Ax2+Bx+C=0 |
||
Коефіцієнти рівняння |
||
4 |
11 |
15 |
D= |
|
|
Квадратне рівняння |
||
Ax2+Bx+C=0 |
||
Коефіцієнти рівняння |
||
4 |
11 |
–15 |
D= |
|
|
Аркуш1 Аркуш2
5. Щоби дати відповідь на запитання задачі, треба перевірити, чи можна добути квадратний корінь з дискримінанта. Тобто, чи є значення дискримінанта невід’ємним. Якщо хоча ця умова не виконується, тоді корені рівняння не існують.
Для виконання обчислень за формулами необхідно вводити адреси комірок А4,В4,С4,В5, в яких введено значення А,В,С,D, де D – дискримінант.
=IF(В5>=0;"Корені існують";"Корені не існують")
=IF(В6="Корені існують";" Х1=”& Тext((-B4+SQRT(В5))/(2*A4);"0,00");"")
=IF(В6="Корені існують";" Х2=”& Тext((-B4–SQRT(В5))/(2*A4);"0,00");"")
Тут функція Text() виводить значення кореня з точністю до сотих.
6. Результуюча таблиця може мати наступний вигляд:
Аркуш1 Аркуш2
Квадратне рівняння |
||
4x2+11x+15=0 |
||
Коефіцієнти рівняння |
||
4 |
11 |
15 |
D= |
-119 |
|
Корені не існують |
КВАДРАТНЕ РІВНЯННЯ |
||
4x2+11x-15=0 |
||
Коефіцієнти рівняння |
||
4 |
11 |
-15 |
D= |
361 |
|
Корені існують |
||
|
Х1=1,00 |
Х2=-3,75 |
Таблиця готова.
7. Описати використані формули та пояснення до них у звіті.
8. Відповісти на контрольні запитання і виконати проблемне завдання згідно варіанту (див.Додаток).
ДОДАТОК до практичної роботи
Проблемне завдання
Визначити результат виконання умови (яке число буде виведено), якщо у комірку А7 введено число рівне кількості літер Вашого імені, зменшене на число літер Вашого прізвища. Пояснити свій вибір.
Чому буде дорівнювати значення:
|
А |
В |
С |
D |
Е |
|
Формула |
Значення |
|||||
1 |
а |
b |
c |
2b |
|
|
2 |
a-2 |
b+1 |
2c |
c-b |
|
|
3 |
a+3 |
b+5 |
c-3 |
a+b |
|
|
(a,b,c числа, що задані у задачі:
а– кількість літер у прізвищі
b– кількість літер в імені
с– кількість літер у по батькові)