Комп'ютерні комунікації сьогодні формують нове поле інформаційної культури, інформаційний простір, у яких реалізується діяльність сучасного суспільства. Інформаційний простірсьогодні, - це нові можливості, що роблять навчання актуальним і креативним.
Використання технологій Web 2.0 дозволяє знайти шляхи переходу від репродуктивного характеру навчальної діяльності до творчого дослідницького характеру розв'язування поставлених задач. Це дає можливість використовувати диференціацію навчання та застосовувати індивідуальний підхід, що підвищує самостійність учнів, сприяє розвитку інформаційної компетентності.
Впровадження Web 2.0 є необхідним як на уроках, так і в позакласній роботі.
Використання технологій Web 2.0 дозволяє знайти шляхи переходу від репродуктивного характеру навчаль-ної діяльності до творчого дослід-ницького характе-ру розв’язування поставлених задач. Це дає можли-вість використо-вувати диферен-ціацію навчання та застосовувати індивідуальний підхід, що підвищує самостійність уч-нів, сприяє розвит-ку інформаційної компетентності.
Аудіо, відео Вікі-Вікі це середовище для дистанційного навчання, публікації методичних матеріалів, проведення навчальних проектів, створення віртуальних екскурсій. Мере-жеві щоден-ники можна використовувати для консультування і здобуття додаткових знань, створення педагогічних "віртуальних мереж", шкільних щоденників тощо. Сайти потокового аудіо й відео дають можливість створювати і зберігати відео і аудіо-матеріали. Блог це веб-сайт, основний зміст якого — записи, що регулярно додаються, посилання, зображення або мультимедіа. Для блогів характерні короткі записи тимчасової значимості.
Хмарні техно-логії Інте-лект-карти для створення нових ідей, аналізу та впорядковування інформації, ухвалення рішень і вивчення навчальних предметів. Це дуже природний спосіб організації мис-лення учнів та вчителів. Інтер-актив-ні модулі для створення інтерактивних вправ, пазлів, кросвордів, прописів, дидактичних карток, ребусів, інтерактивних плакатів, конспектів. це електронне сховище даних у мережі Інтернет, яке дозволяє зберігати, редагувати, а так само ділитися файлами й документами. Соціальні пошукові системи дають можливість зберігати колекцію закладок-по-силань, що їх зацікавили. Додаткові сервіси дозволя-ють представити системи закладок як карти знань, на базі яких організувують навчальну діяльність учнів.
Створення ефективного освітнього інформаційного середовища на базі технології Wiki дозволяє: 1 Забезпечувати доступ до інформаційних ресурсів всім учасникам навчального процесу 2 Організовувати педагогічне спостереження 3 інтенсивний обмін знаннями; висока мотивація в осягненні нового; взаємна підтримка; обмін досвідом; самоорганізація. Формувати мережеві спільноти учнів, для яких характерні:
Використання ІКТ у на-вчальному процесі по-чаткової школи є од-ним із інструментів навчання, яким пови-нен оволодіти учень. Воно повинно відпові-дати дидактичним аспектам. Усі ці засоби мають бути оцінені та засто- совані відповідно пев-ним цілям уроку. Тож я пропоную де-кілька власних мате-ріалів, створених на сервісах Web 2.0, які допомагають зроби-ти навчання цікавим, актуальним і креа-тивним.
Області застосування Інтелект-карт: 1. Навчання - створення зрозумілих конспектів лекцій, максимальна віддача від читання підручників, написання рефератів, курсових проектів, дипломів. 2. Запам’ятовування - підготовка до іспитів. 3. Мозковий штурм - генерація нових ідей, творчість, колективне вирішення складних завдань. 4. Прийняття рішень - чітке бачення всіх «за» та «проти», більш зважене і продумане рішення.
Можливості використання хмари слів у навчанні можна записати тему уроку, яку учні повинні визначити; скласти пропозиції з певної теми, «хмара» виступає в якості опорного конспекту; можна прочитати в «хмарі» головне питання, на яке необхідно знайти відповідь протягом уроку; скласти пропозиції або розповідь, використовуючи якомога більше слів із хмари; створити словникову «хмару» на основі невеликих нещодавно вивчених навчальних текстів, пригадати, про що були ці тексти, в якому саме контексті використовувалися слова; показати «хмару», складену зі слів, узятих з незнайомого тексту, і визначити зміст тексту.
Технології Web 2.0 до-помагають зробити кожного учня актив-ним учасником на-вчального процесу. Во-ни розвивають інте-рес до пізнання, фор-мують у дітей потре-бу здобувати знання, комунікативні вміння та навички. Використання зав-дань, створених на сервісах Web 2.0, зні-має нервове наванта-ження учнів, дозволяє змінювати форми ді-яльності, розвивати творчі здібності, вдо-сконалювати мовлен-нєві і розумові навич-ки, створювати си-туацію успіху.