Використання сервісу Google Презентація для організацій групової (колективної) роботи на уроках інформатики

Про матеріал
10 листопада 2020 року Міністерство охорони здоров’я України затвердило новий Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти. Згідно нього не дозволяється одночасна робота за одним комп'ютером двох і більше учнів незалежно від їх віку. Це накладає де які обмеження на традиційні форми групової роботи учнів з застосуванням комп’ютерної техніки. Стає актуальним запитання організації колективної роботи учнів з застосуванням комп’ютерної мережі та хмарних сервісів. Одною з можливостей організації спільної роботи є використання сервісу Google презентації.
Перегляд файлу

1

 

 

 

 

 

Тема

 

Використання сервісу Google Презентація для організацій групової (колективної) роботи на уроках інформатики

 

 

 

 

 

 

 

З досвіду роботи
вчителя інформатики Комунального закладу «Пісочинський ліцей «Мобіль» Пісочинської селищної ради Харківського району Харківської області»
Жеребкіна Олександра Васильовича

 

 

 

 

 

 

 

Пісочин 2023


Зміст

 

Вступ……………………...…………………………………………………3

  1.      Опис досвіду особливостей організації групової роботи на уроках інформатики згідно нового санітарного регламенту для закладів загальної освіти……………………….……………………………...…..4
    1. Опис  сервісу Google Презентації……………………………..……4
    2. Сервіси скорочення посилань…………………………………...….4
  2.      Дидактичні матеріали щодо використання сервісу Google
    Презентації на уроках інформатики……………………………………5
    1. Інструкція організації спільного доступу до Google Презентації……………………………….…………………………..5
    2. Приклади використання сервісу Google  Презентації на уроках інформатики…………………………………….……………............11

 

 

 

 


Вступ

 

В сучасному суспільстві більшість дітей знайомляться із персональним комп’ютером ще у дошкільному віці, легко засвоюють роботу і проявляють захоплення комп’ютерними іграми та різноманітними видами мультимедійної інформації. У школі при вивченні шкільного курсу інформатики сучасного учня важко здивувати комп’ютерною технікою, тому дуже важливо вчителю інформатики пробудити інтерес, зацікавленість дитини до комп’ютерних наук, починаючи від історії обчислювальної техніки, основ формальної логіки, алгоритмізації до сучасних методів моделювання та програмування. Однією з обов’язкових умовою досягнення даних цілей  є використання творчої діяльності учнів, яке реалізовується шляхом організації колективної та групової форм роботи  на уроках. Слід відзначити, що саме в початковій школі повинні закладатися основи для подальшого вивчення інформатики. А для цього треба закласти міцні знання і розвинути стійкі навички роботи з інформацією.

На уроках інформатики комп'ютер є і предметом вивчення, і засобом навчально-пізнавальної діяльності, що відповідним чином впливає на організацію навчального процесу. Специфіка уроку інформатики виявляється, передусім, в істотному обсязі практичних робіт з використанням комп'ютера, при якому «контактний час» роботи з комп'ютером становить майже половину уроку. В комп'ютерному класі використовуються фронтальні, групові форми роботи, індивідуальна робота та робота в парах.

Навчання - це праця. Але ця праця може бути різною: примусова і нецікава, або добровільна і розвиваюча творчій потенціал, коли навіть важке діло дає учням радість. Учнівська праця залишиться працею, але ефективність її буде більшою, якщо виконуватимуться важливі умови:

  •    створення позитивного настрою до навчання;
  •    відчуття позитивної атмосфери у колективі для здійснення спільної мети;
  •    можливість висказувати свою думку і вислуховувати товаришів.
  •    учитель - це друг, радник, старший товариш.

Всі ці умови здійснюють інтерактивні технології кооперативного навчання: робота в парах і групах.

Цей від роботи передбачає організацію навчального процесу, за якої навчання здійснюється в процесі спілкування між учнями (взаємонавчання) у групах. Група може складатися з двох і більше учнів, може бути однорідною або різнорідною, постійною і мобільною.


  1.                  Особливості організації групової роботи на уроках інформатики згідно нового санітарного регламенту для закладів загальної освіти

10 листопада 2020 року Міністерство охорони здоров’я України затвердило новий Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти. Згідно нього не дозволяється одночасна робота за одним комп'ютером двох і більше учнів незалежно від їх віку. Це накладає де які обмеження на традиційні форми групової роботи учнів з застосуванням комп’ютерної техніки. Стає актуальним запитання організації колективної роботи учнів з застосуванням комп’ютерної мережі та хмарних сервісів. Одною з можливостей організації спільної роботи є використання сервісу Google презентації.

 

  1. Опис Google Презентації

Google Презентації - це сервіс для представлення нових ідей у вигляді презентацій як колегам, так і потенційним клієнтам і партнерам. Сервіс дозволяє використовувати різноманітні теми, шрифти, додавати відео, анімаційні ефекти і інші виразні засоби.

Можливість колективного доступу до файлів, а також одночасна робота з файлами декількох користувачів. Можливо коментування документів для подальших обговорень. Доступно перетворення файлів з PowerPoint і назад. Можна працювати з файлами без використання інтернету, просто зберігши файли на комп'ютері. Основні корисні функції:

  • Створення презентацій і редагування наявних.
  • Налаштування доступу до слайдів і спільна робота над ними з колегами.
  • Перегляд, редагування та збереження файлів MS PowerPoint.
  • Офлайн-доступ до документів, без Інтернету.
  • Перегляд презентацій на мобільному пристрої.
  • Автозбереження змін.

 

  1.        Сервіси скорочення посилань

Організація групової роботи за допомогою комп’ютерної техніки з використанням сервісу Google Презентації неможливо без використання короткі посилання. Це обумовлено тим, що посилання які генерує сервіс для спільної роботи дуже довгі та громіздкі. Ці лінки необхідно скоротити за допомогою спеціальних додатків, що створюють нову коротку адресу. Еталоном безпеки можна вважати t1p.de виробництва Німеччини. Це найнадійніший скорочувач посилань. З властивою німцям точністю сервер перевіряє можливі атаки і шкідливі програми перш ніж запустити процес. Використовуючи його, ви можете бути впевнені в абсолютній конфіденційності. Сервер пропонує додаткові опції по визначенню життєвого терміну посилання і швидкості переходу. Для використання в пошуковому рядку вводитися адреса сайту і функція "Перевірити наявність". У порожньому полі введення з'явиться випадкове коротке посилання.


  1. Дидактичні матеріали щодо використання сервісу
    Google  Презентації на уроках інформатики

 

  1. Інструкція організації спільного доступу до Google Презентації

 

  1. Обрати Team-лідера своєї команди
  2. Team-лідер завантажує браузер та заходить в свій аккаунт Google
     
  3.  Team-лідер відкриває меню додатків  та обирає Презентації
     
  4. Team-лідер обирає створення нової презентації або відкриває вже існуючу
     
  5. Team-лідер відкриває спільний доступ для своєї команди


     
  6. Team-лідер копіює посилання на презентацію
     
  7. Team-лідер скорочує посилання на презентацію за допомогою сервісу скорочення посилань.
     

  1.  Team-лідер поширює між своєю командою отримане скорочене посилання (наприклад https://t1p.de/b4cy) .
  2. Інші учасники команди завантажують браузери на свої комп’ютерах та вставляють в адресну строку посилання на спільну презентацію

 

Після виконання цих дій у кожного члена команди на екрані комп’ютера відображається спільна презентація де вони можуть бачити дії інших учасників команди, додавати свою інформацію, спілкуватись з іншими учасниками в коментарях.


  1. Приклади використання сервісу Google Презентації на уроках інформатики

 

 

Приклад 1

 

Вивчення такої теми, як «Комп’ютерна мережа Інтернет» проводжу, використовуючи роботу в групах. Перед початком вивчення теми учні розподіляються в групи, кожній з яких повідомляється її тема – «Історія Інтернет», «Сервіси Інтернет», «Служби Інтернет». Кожна група отримує завдання підготувати та розкрити решті учням свою тему. Методи, форми, засоби для цього учні обирають самостійно. Вони опрацьовують теоретичний матеріал, готують спільну презентацію, формулюють запитання на останньому слайді до презентації. Виступають перед іншими командами зі своєю презентацією. Така організація навчального процесу має ряд позитивних моментів:

  •                 в ході такої підготовки в учнів формуються навички проведення наукового дослідження та його оформлення,
  •                 навички пошуку, використання та опрацювання інформації з різних джерел і т.д.
  •                 навички співпраці, поділення обов’язків, пороблення завдання і та інше.

 

 

 

Приклад 2

 

Вивчення такої теми, як «Хмарні сервіси» проводжу, використовуючи роботу в групах. Перед початком вивчення теми учні розподіляються в групи, кожній з яких повідомляється її тема – «Онлайн перекладачі», «Dropbox», «OneDrive», «Google». Кожна група отримує завдання підготувати та розкрити решті учням свою тему. Методи, форми, засоби для цього учні обирають самостійно. Вони опрацьовують теоретичний матеріал, готують спільну презентацію, формулюють запитання на останньому слайді до презентації. Виступають перед іншими командами зі своєю презентацією. Така організація навчального процесу має ряд позитивних моментів:

  •                 в ході такої підготовки в учнів формуються навички проведення наукового дослідження та його оформлення,
  •                 навички пошуку, використання та опрацювання інформації з різних джерел і т.д.
  •                 навички співпраці, поділення обов’язків, пороблення завдання і та інше.

 

 

Приклад 3

 

Вивчення такої теми, як «Інтернет речей» можна проводити  використовуючи роботу в групах. Перед початком вивчення теми учні розподіляються в групи, кожній з яких повідомляється її тема – «Розумний будинок», «Інтернет речей у сфері охорони здоров’я», «Розумні автомобілі», «Розумне місто».

 

 

Приклад 4

 

Вивчення такої теми, як «Електроні таблиці». В цієї темі один з уроків присвячений розгляду типів даних. Його  можна проводити  використовуючи роботу в групах. Перед початком вивчення теми учні розподіляються в групи, кожній з яких розглядає та робить презентацію на відповідний тип даних: числовий, грошовий, дата, текстовий, відсотковий.

 

 

Приклад 5

 

Вивчення такої теми, як «Архітектура комп’ютера». На цьому  мона можна проводити  використовуючи роботу в групах. Перед початком вивчення теми учні розподіляються в групи, кожній з яких розглядає та робить презентацію на відповідний теми: процесор, його призначення, пам'ять комп’ютера, зовнішні та внутрішні запам’ятовуючі пристрої, пристрої введення та виведення даних.

 

docx
Додано
7 листопада 2023
Переглядів
363
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку