Алгебра 8 клас.
Урок на тему: «Застосування теореми Піфагора»
Мета уроку:
закріпити вміння застосовувати теорему Піфагора для розвʼзування задач, підготуватися до контрольної роботі;
розвивати логічне мислення, пам'ять, мовлення;
виховувати акуратність, увагу.
Тип уроку: урок узагальнення та закріплення вивченого матеріалу.
Форми роботи під час уроку: фронтальна, індивідуальна, самостійна.
Обладнання: комп'ютер; мультимедійний проектор; презентація до уроку
Хід уроку
1. Організаційний момент . ( перевірка готовності до уроку, повідомлення мети уроку).
2. Актуалізація опорних знань.
1). Закінчити речення. (Слайд 3). Перевірка у групах по колу передають листочки та виставляють позначки.
– Сторона прямокутного трикутника, що прилягає до прямого кута, називається …(катетом)
– Один із кутів прямокутного трикутника, що прилягає до гіпотенузи, дорівнює 30. Чому дорівнює другий кут, що прилягає до гіпотенузи?... ( 60º )
– У трикутнику АВС кут А - Прямий. Значить ВС ... ( гіпотенуза )
– Квадрат гіпотенузи у прямокутному трикутнику дорівнює … ( сумі квадратів катетів)
– Чим більша похила, тим більше її … ( проекція)
2). Знайдіть відповідність між багатокутниками та формулами їх площі:
ВІДПОВІДЬ:
1 - Б, 2 - А, 3 - Г, 4 - Д, 5 - В.
1. Прямокутник |
А. S = ½ |
2.Ромб |
Б. S = a · b |
3.Паралелограм |
Ст S = ½(a + b)·h |
4. Прямокутний трикутник |
Г. S = a · h |
5.Трапеція |
Д. S = ½ a · b |
3). Усне розв'язання задач за готовими кресленнями.
Знайти невідому сторону трикутника. (Слайд 4–5).
3. Розібрати розв'язання задач.
А) .Катет прямокутного трикутника дорівнює 5 м. Різниця між гіпотенузою та іншим катетом дорівнює 1 м. Обчисліть площу трикутника.
Відповідь: 30 м ².
Б , В ). Слайд 8,9.
2). Фізкультхвилинка.
4. Робота у групах. Вирішення задач.
Гра «Струмок».
1.Знайдіть периметр і площу прямокутника, якщо діагональ дорівнює 20 см, а одна з його сторін 12 см.
Відповідь: 56 см, 152 см ².
3.Периметр рівнобедреного трикутника дорівнює 32см, а його основа – 12 см. Знайдіть площу трикутника.
Відповідь: 48 см².
2.Діагоналі ромба дорівнюють 6 і 8 дм. Знайдіть периметр і площу ромба.
Відповідь: 20 см; 24 см ².
1.У прямокутному трикутнику висота, проведена до гіпотенузи, ділить її на відрізки 16 м і 9 м. Знайдіть периметр трикутника.
Відповідь: 60 см.
3.У прямокутному трикутнику з вершини прямого кута до гіпотенузи проведено медіану довжиною 25 см і висота завдовжки 24 см. знайдіть периметр трикутника.
Відповідь: 120 см.
2.З точки В до прямої з проведено дві похилі: ВА=20см і ВС =13см. Проекція похилої ВА більша за проекцію ПС на 11 см. Знайдіть проекції цих похилих.
Відповідь: 5см, 16см
3.З точки А до прямої b проведено дві похилі: АС = 20дм та АВ = 13 дм. Сума цих проекцій похилих дорівнює 21 дм. Знайдіть довжину перпендикуляра АМ .
Відповідь: 12 см.
2. Катет прямокутного трикутника дорівнює 12 см. Сума гіпотенузи та іншого катета дорівнює 18 см. Обчисліть площу трикутника.
Відповідь: 30 см²
1. Катет прямокутного трикутника дорівнює 30 дм, а гіпотенуза відноситься до іншого катета як 17 : 8. Знайдіть периметр трикутника.
Відповідь: 130 см.