«Тестування — це метод педагогічної діагностики, за допомогою якого вибір поведінки, що презентує передумови чи результати навчального процесу, повинен максимально відповідати принципам зіставлення, об'єктивності, надійності та валідності вимірів, повинен пройти опрацювання й інтерпретацію й бути прийнятним для застосування в педагогічній практиці»Карлхайнц Ингенкамп, німецький дослідник
Тестові завдання можна розділити на дві групи:закриті:завдання з множиною варіантів;завдання альтернативних відповідей;завдання множинного вибору;завдання на встановлення відповідності;завдання на встановлення правильної послідовності.відкриті:завдання вільного викладу;завдання-доповнення.
Функції тестування: Діагностична функція полягає у виявленні рівня знань, умінь, навичок учня. Навчальна функція тестування полягає в мотивуванні учня до активізації роботи із засвоєння навчального матеріалу. Виховна функція проявляється в періодичності і неминучості тестового контролю. Це дисциплінує, організує і спрямовує діяльність учнів, допомагає виявити і усунути прогалини у знаннях, формує бажання розвинути свої здібності.
Категорії тестів: Традиційний тест - містить список запитань і різні варіанти відповідей. Кожне запитання оцінюється у певну кількість балів, що має назву «вага запитання». Результат традиційного тесту залежить від кількості питань, на які було дано правильну відповідь та суми набраних балів.
2. Адаптивний тест - кандидати розпочинають тестування з питання легкого або середнього за складністю. Хто відповів правильно отримує наступне запитання, вищої складності, якщо відповідь була невірною, рівень складності наступного питання буде нижчим. Процес триває до тих пір, поки система тестування не визначить рівень знань кандидата.
Недоліки тестування. Розробка — тривалий, трудомісткий процес. Стандартні набори тестів для більшості дисциплін ще не розроблені, а розроблені зазвичай мають низьку якість. Дані, що отримує викладач в результаті тестування, хоча і включають інформацію про недостатність підготовки по конкретних розділах, але не дозволяють судити про причини цих недоліків. Тест не дозволяє перевіряти і оцінювати високі, продуктивні рівні знань, пов'язані з творчістю, тобто імовірнісні, абстрактні і методологічні знання. У тестуванні присутній елемент випадковості. Наприклад, учень, що не відповів на просте запитання, може дати правильну відповідь на складніше. Причиною цього може бути, як випадкова помилка у першому випадку, так і вгадування відповіді у другому. Це спотворює результати тесту і призводить до необхідності врахування ймовірнісної складової при їх аналізі.
Існує багато систем дистанційного навчання, які покликані забезпечити взаємодію між викладачем та учнями, дозволяють проводити онлайн-тестування та автоматичне обчислення результату. Google Форми — програмне забезпечення для адміністрування опитування, що входить до складу безкоштовного вебпакету Google Docs Editors, пропонованого Google. Google Форми доступні лише як вебдодаток.
Можливість вказати кількість:балів за тестові завданняправильних відповідей на них( з'являється тільки в тому разі, якщо в налаштуваннях форми на вкладці "Тести" ввімкнений перемикач "Увімкнути/вимкнути оцінки". Після цього при виділенні запитання знизу з'являється надпис "Ключ опитування", при клікові по якому відкривається сторінка, на якій можна вказати кількість балів за виконання тесту та правильні відповіді.
ТЕСТИ З АВТОМАТИЧНОЮ ПЕРЕВІРКОЮ РЕЗУЛЬТАТІВАвтоматична перевірка результатів передбачена тільки для деяких типів запитань. До них відносяться:завдання з варіантами відповіді — вибір одного варіанту відповіді з кількох запропонованих, тести одиничного вибору;прапорці — вибір кількох варіантів відповіді з кількох запропонованих, тести множинного вибору;таблиця з варіантами відповіді — необхідно встановити відповідність між виразами в рядках та колонках таблиці, тести на відповідність;завдання з короткими відповідями — коротка відповідь у вигляді числа чи тексту, тести з відкритою відповіддю.
на вкладці "Відповіді — Усі відповіді" бачить зведені результати тестування, запитання, на які часто відповідають неправильно, узагальнені графіки відповідей на кожне запитання. На вкладках "Запитання" та "Окремий респондент":-аналізуються відповіді на окремі запитання та результати кожного учасника тестування. Узагальнені результати тестування можна переглянути у вигляді таблиці:
Таблиця з результатами тестування містить: відмітку часу, коли проходився тест, набрані бали, а також всі відповіді на запитання. Дана таблиця представляє собою Google-версію документа Excel, і з нею можна здійснювати більшість прийнятих в Excel операцій. Найчастіше використовуємо сортування, яке дозволяє розмістити прізвища в алфавітному порядку, упорядкувати список по групам студентів/ класам учнів, переглянути рейтинг результатів.