Тема доповіді: Використання творів художньої літератури та витворів мистецтва діячів України на уроках історії Міністерство освіти і науки України Департамент освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації Слов’янський багатопрофільний регіональний центр професійної освіти імені П.Ф. Кривоноса Підготувала викладач історії, спеціаліст вищої категорії: Л.В. Гусак м. Слов’янськ, 2018.
українська література зарубіжна література Людина і світ Художня культура Правознавство Історія Міжпредметні зв’язки Ці міжпредметні зв’язки сприяють глибшому усвідомленню учнями історичного простору, його колориту епох, взаємовідносин між людьми та допомагають розвитку ціннісних орієнтирів в учнів.
Більшість сучасних педагогів зазначають, що художня література та витвори мистецтва є специфічними історичними джерелами, які можна використовувати для посилення емоційного сприйняття певного матеріалу. ІСТОРІОГРАФІЯ ПРОБЛЕМИ. О.С. Мусіяченко, Ю Малієнко, О. Погорєлова, Ж. Гаврилюк, Е. Сенявська
Світ в Другій світовій війні Україна в роки Другої світової війни Г. Белль «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа...» (показує антигуманність війни, ставлення до неї простого населення, показав скалічені війною душі німецьких хлопчиків, головне направлення людини «жити») О. Довженко «Україна в огні» та «Щоденник» проблема національної самосвідомості людини й народу; показ трагедійності тогочасних подій; життя простої людини на війні і в тилу; проблема цінності загальнолюдських ідеалів; колабораціонізм; відправлення молоді до Німеччини; жінка на війні. Камю «Чума» П. Пікассо, «Життя і смерть», Поезія О. Теліги, О.Ольжича (діяльність ОУН) (окупація України німцями) Ханс Ліска пропагандські плакати про війну М. Бажан «Клятва», цикл поезії Київські етюди» (Київ в 1943 р.). Михайла Савицький «Співаючі коні».(білоруський художник, тема: голокост) П. Загребельний «Думі про невмирущого» (про німецький концтабір) Г. Тютюнник «Климко» (дитяча доля в період Другої світової війни) Д. Павличко «Освенцім» Картини: М. Приймаченко. «Будь проклята війна» «Тривога», «Біля Бабиного Яру» Друга світова війна
Використання художньої літератури та витворів мистецтва: Підбиває підсумок вивченої теми. 4 Впливає на почуття учнів. 1 Допомагає мотивувати вивчення тієї чи іншої теми, характеризувати історичні процеси і явища, робити висновки. 2 Налаштовує на дискусії. 3 Змушує учнів задуматись над вічними проблемами буття. 5