Використання веб-сайтів в роботі вчителя для змішаного або дистанційного навчання

Про матеріал
Як розмістити, подати великооб’ємний матеріал, якій ще, крім тексту, містить графіку, відеофайли, різноманітні посилання… Як подати матеріал більш доступною та зрозуміло... Як надати швидкий доступ до онлайн-програм, інтерактивних дошок/вправ… Як розширити відповідну тему уроку або цілий блок теми та поєднати відповідний матеріал до уроку - показати приклад готового продукту… Як учням отримати доступ до цього матеріалу, як до нього, пізніше, повернутися в разі необхідності…. або, навіть, працювати з учнями разом над декою темою… Як створити навчальне онлайн-середовище для змішаного або дистанційного навчання...
Перегляд файлу

Використання веб-сайтів в роботі вчителя для змішаного або дистанційного навчання.

 

У мене, як вчителя інформатики, виникали деякі труднощі - як розмістити, подати великооб’ємний матеріал, якій ще, крім тексту, містить графіку, відеофайли, різноманітні посилання… Як подати матеріал більш доступною та зрозуміло... Як надати швидкий доступ до онлайн-програм, інтерактивних дошок/вправ… Як розширити відповідну тему уроку або цілий блок теми та поєднати відповідний матеріал до уроку - показати приклад готового продукту… Як учням отримати доступ до цього матеріалу, як до нього, пізніше, повернутися в разі необхідності…. або, навіть, працювати з учнями разом над декою темою… Як створити навчальне онлайн-середовище для змішаного або дистанційного навчання.

Всі ці питання може вирішити … веб-сайт.

Що таке сайт/веб-сайт?

Сайт (від англ. website: web - «павутина, мережа» і site - «місце», буквально «місце, сегмент, частина в мережі») - сукупність електронних документів (файлів) приватної особи або організації в комп'ютерній мережі, об'єднаних під одним адресою (доменним ім'ям або IP-адресою).

Класифікація сайтів:

По доступності сервісів:

  • Відкриті - всі сервіси повністю доступні для будь-яких відвідувачів і користувачів.
  • Напіввідкриті - для доступу необхідно зареєструватися (зазвичай безкоштовно).
  • Закриті - повністю закриті службові сайти організацій (у тому числі корпоративні сайти), особисті сайти приватних осіб. Такі сайти доступні для вузького кола користувачів. Доступ новим користувачам зазвичай дається через т. н. інвайт (запрошення).

По фізичному розташуванню:

  • Загальнодоступні сайти мережі Інтернет.
  • Локальні сайти - доступні лише в межах локальної мережі. Це можуть бути як корпоративні сайти організацій, так і сайти приватних осіб в локальній мережі провайдера.

Веб-сайт – це сукупність логічно зв’язаної гіпертекстової інформації, оформленої у вигляді окремих сторінок і доступної в мережі Інтернет.

Веб-сайтів є дуже багато, і класифікувати їх можна по-різному та за різними критеріями.

Структура веб-сайту.

Зовнішня:

  • Шапка сайту, яка містить логотип і назву сайту.
  • Меню – це засіб для переходу до основних розділів сайту.
  • Контент  – змістове наповнення веб-сторінки, доступне користувачу: тексти, зображення, відео, звукові дані та інше.
  • Підвал сайту або футер, є менш функціональною частиною. В ньому містяться контактні дані та повідомлення про авторські права.

Окрім цього, на сайті можуть бути присутні посилання на інші сайти.

Внутрішня:

карта сайту – діаграма, що візуально відображає ієрархію сторінок сайту, схему зв’язків і переходів між ними.

Як створити власний сайт?

Існує безліч можливостей створити веб-сайт.

Текстові редактори – наприклад, програма Блокнот – при цьому необхідно знати мову розмітки гіпертексту HTML.

Прикладні програми загального призначення – це коли у самий звичайному ТР Word або Publisher створюють файл який зберігають у форматі HTML.

І спеціальні конструктори сайтів – обираємо платформу і заповнюємо конструктор відповідними даними.

Чому саме google-сайт?

Google-сайт – це безкоштовно, інформація доступна для людей, які потребують її швидкої подачі, користувачі сайту можуть працювати разом, додавати інформацію з інших додатків Google, наприклад Документи Google, Календар Google, YouTube, та з інших джерел.

Творець сайту може запрошувати інших користувачів для спільної роботи над сайтом, контролювати їх доступ до матеріалів. Сайт може бути використаний в private режимі, наприклад, для організації особистого wiki блокнота або для ведення записів по приватному проекту з доступом до інформації тільки після авторизації.

Створення google-сайту.

Для використання цього сервісу вам знадобиться обліковий запис Google. Для персонального використання надаються 100 Мб дискового простору, причому сайт може мати необмежену кількість сторінок. За замовчуванням вам виділяється доменне ім'я виду https://sites.google.com/site.имя, але можна прив'язати і призначений для користувача домен при його наявності.

Алгоритм створення сайту.

У вікні браузера головної сторінки сайту Google/додатки/диск:

На диску обираємо кнопку Створити:

 

 

 

 

Створення та налаштування веб-сторінок.

Відразу після створення сайт містить лише одну домашню сторінку:

 

Можна також обрати із шаблона:

У правій частині вікна відкривається бічна панель з елементами керування, які призначенні для створення, редагування та форматування веб-сторінок сайту.

На веб-сторінку можна вставляти різні об’єкти – текстові поля, зображення, гіперпосилання … Усі об’єкти, які додаються на веб-сторінку, розміщуються в окремих блоках. Кожен блок можна переміщувати, змінювати його розміри, видаляти …

Можна створювати сторінку сайту і під-сторінку – наприклад:

Де і як можна використати веб-сайт?

Можливостей безліч все залежить від потреб та вимог. Для прикладу використанні сайти, які користуються для внутрішнього користування.

2-3 кл – сайт створений для учнів (і для вчителя/батьків), у вигляді «інтерактивних аркушів» до кожної теми. Кожен «аркуш» містить назву теми, основні поняття, посилання на інтерактивні вправи та на онлайн-програми, для виконання практичних завдання. Весь матеріал структурований, поєднаний із підручником та робочим (3кл) зошитом. Учень крок за кроком ознайомлюється із матеріалом та вправами/завданнями, які необхідно виконати.

Також на даному сайті є онлайн-підручники, програма, різноманітні посилання…

C:\Users\Семиполки 10\Pictures\3 кл - позначки\сайт\01.png

 

C:\Users\Семиполки 10\Pictures\3 кл - позначки\сайт\02.png

5-6 кл – проектна діяльність: на цьому сайті учень знайомиться із вимогою до проектної діяльності, завданням і приблизним прикладом виконання даного проекту.

 

C:\Users\Семиполки 10\Pictures\3 кл - позначки\сайт\03.png

8кл  для розширення теми «Алгоритми та програми». Даний сайт містить електронний підручник, пояснення до теми, завдання, приклади деяких готових проектів.

C:\Users\Семиполки 10\Pictures\3 кл - позначки\сайт\04.png9клробочий зошит з відповідних тем – містить пояснення, приклади, завдання для самостійного виконання…:

Створення спільного проекту на тему «Хмарні технології» (8кл). Учні знайомляться із темою «Хмарні технології», вчаться створювати сайт, розміщувати відповідні елементи і на власному прикладі можуть побачити створення та застосування сайту. Кожна сторінка закріплюється за учнем(-ми), яку він (вони) мають оформити та заповнити відповідними даними:

Додаткові сайти – наприклад, до тематики  «Безпека в Інтернеті»:

Створення веб-квестів:

 

Створення власного портфоліо або власного класу:

C:\Users\Семиполки 10\Pictures\3 кл - позначки\сайт\06.png

Як надавати доступ до створених веб-сайтів?

Або через головний сайт/блог вчителя, або через навчальну платформу, наприклад, classroom. Можна надавати доступ до всього сайту, а можна і на окрему сторінку:

 

Використанні інтернет-джерела:

https://2ip.ua/ua/blog/website

http://www.webtec.com.ua/uk/articles/index/view/2011-05-05/web-site

https://sites.google.com/site/voloshinolen/distancijnij-kurs-it-individualnoie-ta-kolektivnoie-komunikaciie/urok-1

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%B0%D0%B9%D1%82%D0%B8_Google

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дідик Ірина Богданівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Інформатика, Інші матеріали
Додано
30 листопада 2022
Переглядів
532
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку