Використання віртуальної інтерактивної дошки Google Jamboard на уроках хімії
Формування інформаційно-цифрової компетентності передбачає обов’язкове використання в навчальному процесі комп’ютерної техніки та медійних засобів.
Одним із таких інструментів навчання є віртуальна інтерактивна дошка Google Jamboard, за допомогою якої можна підсилити зацікавленість й активність учнів, поліпшити ефективність роботи на уроках. Віртуальну дошку в освітньому процесі можна використовувати для розміщення та демонстрації навчального матеріалу, активного залучення учнів до пізнавальної діяльності під час спільного виконання навчальних завдань, проведення рефлексії, як на уроці, так і дистанційно.
Віртуальна дошка, дозволяє вчителю демонструвати ключову інформацію під час онлайн-уроку в Google Meet, а також одночасно взаємодіяти з усім класом чи окремою групою школярів у режимі реального часу. При вивчені теми «Фізичні властивості речовин» у 7 класі, на етапі закріплення, учням можна запропонувати на спільній дошці описати фізичні властивості певних речовин (Додаток 1).
Запропонуйте учням завдання на упорядкування. Наприклад, завдання на встановлення правильної послідовності слів в термінах, яке виконується перетягуванням стікерів на дошці (як змагання між командами,за певний час) (Додаток 2).
Використання віртуальної дошки повинно стати органічною частиною пізнавальної діяльності учня, а не зводитися до простого ілюстрування. Розв’язування компетентнісно зорієнтованих завданнь за допомогою Google Jamboard спонукають учнів під час уроку займати активну позицію, самоорганізуватися, раціонально використати час, мати власну точку зору, вміти застосовувати отримані знання й вміння в певних ситуаціях. Такі вправи спрямовують учнів на самостійність у виконанні запропонованих вчителем завдань, прогнозування шляхів їх швидкого вирішення, на використання знань, які мають міжпредметний характер і пов'язані з певними життєвими ситуаціями.
На уроці в 10 класі «Поняття про багатоатомні спирти на прикладі гліцеролу, його хімічні властивості» учні залучаються до дослідницької роботи. Працюючи в групах, учні проводять досліди, розміщують фото хімічних реакцій на віртуальній дошці, самостійно роблять висновки та розв’язують проблемне питання. Кожна група презентує результати своєї роботи (Додаток 3).
Використання віртуальної дошки Google Jamboard, як зручного та багатофункціонального інструмента навчання у освітньому процесі, сприяє формуванню особистості, здатної орієнтуватися в інформаційних потоках, освоювати нові технології, знаходити правильні рішення у конкретних навчальних, потім у життєвих, а в майбутньому і професійних ситуаціях.
Додаток 1
Додаток 2.
Додаток 3