Використання візуальних джерел на уроках історії

Про матеріал
Презентація може бути використана при підготовці до ШМО або РМО вчителів. Розкриває зміст поняття "візуальні джерела", їх види, а також приклади використання візуальних джерел на уроках історії.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Моделювання фрагментів уроку історії з використанням візуальних джерел

Номер слайду 2

Вступ   На сучасному етапі постало завдання необхідності створення в процесі навчання історії умов, коли у учнів формується власна думка, погляд на події,явища та процеси,які відбулися в процесі розвитку людства, але через вивчення і самостійний самоаналіз багатьох факторів і думок. Ці завдання можна реалізувати за умов систематичного,послідовного удосконалення творчих,критичних,дослідницьких навичок,вмінь і здібностей учнів. Навчання потребує напруженої розумової діяльності учнів та їх власну активність у освітньому процесі. Дітям треба і пояснити, і продемонструвати, і розповісти. Так, на уроках історії, нові технології навчання спрямовані на розвиток в учнів здатності бачити проблему,виявити суперечності,висувати гіпотези,оригінальні ідеї,аналізувати,інтегрувати,трансформувати. Для реалізації цих завдань актуальним і істотним є використання й опрацювання на уроках історії різноманітних візуальних джерел.20082009201020115070120

Номер слайду 3

Візуальні джерела Історичні  візуальні джерела можна використовувати на різних етапах уроку:для мотивації діяльності учнів на початку уроку;для демонстрації інтерпретацій,що презентують різні позиції,оцінки подій,процесів і явищ;для активізації розумової діяльності,наприклад створення ситуації дискусії;для формування у учнів навичок дослідницької,творчої, логічної роботи. Робота з візуальними джерелами може проводитись в різних формах, з заохоченням всіх учнів класу,малої групи, парно чи індивідуально – це є ще однією перевагою цих засобів навчання учнів історії.

Номер слайду 4

Види візуальних джерел• Історичні карти • Фотографії • Карикатури • Графічна статистика (діаграми, графіки, таблиці) • Плакати • Реклама •Твори образотворчого мистецтва •Відеофільми •Кінофільми •Відеосвідчення

Номер слайду 5

Номер слайду 6

При вивченні нового матеріалу використання джерельної бази дає можливість: описати візуальні джерела; провести порівняння і співставлення різних видів джерел; інтерпретувати, презентувати різні позиції, оцінки подій, процесів, явищ. При узагальненні і систематизації навчального матеріалу використання джерельної бази призводить до: вироблення власної оцінки; засвоєння навичок дослідницької роботи; багатоперспективного підходу до історичних подій.

Номер слайду 7

Використання візуальних джерел на прикладахІсторична карта «Хрестові походи. Держави хрестоносців» 7 клас Всесвітня історія

Номер слайду 8

Фотографія «Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України:новітня Україна» 5 клас

Номер слайду 9

На уроках узагальнення. Встановіть відповідностіА) Б) В) Г)А. Дюрер. Леонардо да ВінчіРафаель СантіМікеланджело

Номер слайду 10

Твори образотворчого мистецтва можна використовувати на всіх уроках, на яких вивчається культура

Номер слайду 11

Ще один вид джерел , який дедалі частіше використовується на уроках історії , - це відео джерела. Ні для кого не секрет, що  для значної частини сучасних школярів найбільш звичним способом здобуття інформації є її перегляд на екрані телевізора чи комп’ютера. Використання відео ресурсів на уроках історії дозволяє зробити процес навчання максимально наочним та сприяє підвищенню інтересу учнів до предмету . Однак є певні проблеми у використанні подібних джерел. По-перше,використання художніх фільмів історичної тематики призводить до проблеми нестачі часу. Адже більшість фільмів за часом перегляду довші, ніж 45 хвилин уроку. Тому доцільно на уроці використовувати лише окремі фрагменти фільмів. По-друге,яскраво і наочно зображуючи події минулого, історичні фільми зазвичай мають чимало елементів художньої вигадки, які часто не відповідають історичній достовірності. В такому випадку вчителеві доцільно звернути на це увагу учнів, навчити їх співвідносити інформацію , що отримують з екрану з науково обґрунтованими знаннями, отриманими на уроках історії. Тоді перегляд художніх історичних фільмів буде сприяти не лише розвитку образного сприйняття минулого, а й формуванню навичок критичного мислення.

Номер слайду 12

16 днів. Революція на граніті / Divaki production (2011) https://www.youtube.com/watch?v=7 NY_icy. X2 Tg. Василь Стус. Феномен суток / Автор О. Артеменко; Режисер С. Ачинян. ТО документальних фільмів та програм НТКУ (2014)https://www.youtube.com/watch?v=JWb1_Z_FRTUВеликий голод 1932–1933 / Режисери: Едуард Лозовий, Павло Овечкін. Студія 1+1 (2005)https://www.youtube.com/watch?v=Ck. NI4hbm. Syg. Великі Українці / Керівник проекту Вахтанг Кіпіані. Інтер (2007–2008) Серії 1–10 Вони боролись до загину. Холодний Яр / Режисер Володимир Бондаренко (2012)Частини 1–2http://www.ex.ua/78613212 Країна. Історія українських земель  / Телеканал Інтер (2006)Серії 1–18 Крути. Рабів до раю не пускають / Продюсер, режисер Євген Козак. Відеостудія ім. Івана Миколайчука, Львів (2011)https://www.youtube.com/watch?v=5a. MMif. T3 Wx. AМайдан / Режисер Сергій Лозниця. Atoms & Void (2014)https://www.youtube.com/watch?v=NHh4 R92s21 EНевідома Україна. Науково-пізнавальна програма: Нариси нашої історії / Національна кінематика України. Студія Київнаукфільм (1993)Фільми 1–108 Чорнобиль – хроніка важких тижнів / Автор сценарію, режисер В. Шевченко. Українська ордена “Знак Пошани” студія хронікально-документальних фільмів (1986)https://www.youtube.com/watch?v=CHX9 Zv. Te. IIs

Номер слайду 13

Використання в навчанні історії візуальних джерел ін­формації має певну специфіку й свої особливості. Водночас ро­бота з ними створює сприятливі умови для осмислення запро­понованої інформації й самостійного її здобуття, критичного перегляду та застосування на практиці творчих завдань шляхом партнерської співпраці учнів та вчителя. У таких умовах учитель і учень перетво­рюються на творчий тандем, у якому вони діють разом. Використання візуаль­них джерел робить урок більш яскравим, значно цікавішим. Саме тому робота з візуальними джерелами сприяє зростанню пізнавального інтересу учнів, створює умови для їх самонавчання. На уроках учні вчаться мислити, узагальнювати, оці­нювати та аналізувати, а також застосову­вати свої знання на практиці, адже, як ві­домо, краще запам'ятовується той ма­теріал, із яким діти працюють. Саме робота з візуальними джерелами інфор­мації сприяє формуванню інформаційної компетентності учнів, розвиває критичне мислення, вміння систематизувати істо­ричну інформацію, самостійно інтерпре­тувати зміст історичних джерел, вислов­лювати власну точку зору, відстоювати позицію в проблемних ситуаціях, прий­мати свідомі та відповідальні рішення, розуміти правила поведінки в суспільс­тві, розв'язувати конфліктні ситуації, володіти культурою спілкування, усвідом­лювати особисту відповідальність та громадянський обов'язок.

Номер слайду 14

Насичуй своїх дітей знаннями не силоміць, а ніби граючись,тоді ти краще можеш помітити,якими здібностями обдарувала їх природа.                 Платон

pptx
Додано
28 січня 2019
Переглядів
11354
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку