Використання здоровозберігаючих технологій як фактор формування культури здорового способу життя на уроках трудового навчання

Про матеріал
Обґрунтування важливості формування здоров’язбережувальної компетентності, користуючись якими педагог зможе цікаво та корисно організувати освітній процес на уроках трудового навчання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Використання здоров'я-зберігаючих технологій як фактор формування культури здорового способу життя на уроках трудового навчання Підготувала вчитель трудового навчання Лимар Ільфіда Фідаіліївна

Номер слайду 2

«Єдина краса, яку я знаю, - це здоров'я.» Г. Гейне Метою сучасної школи є підготовка дітей до життя. Кожен здобувач освіти має отримати під час навчання знання, що знадобляться йому в майбутньому житті. Здійснення означеної мети можливе за умови запровадження технологій здоров’язберігаючої педагогіки. Основна мета сучасної школи полягає у формуванні здорової особистості. Здорової як  фізично, так і духовно. Тому кожна школа сьогодні шукає свій шлях змін у просторі покращення якості освіти та виховання.

Номер слайду 3

Здоров’я, за визначенням Всесвітньої організації охорони здоров’я, - це стан повного фізичного, психічного та соціального благополуччя, а не просто відсутність хвороб або фізичних вад . Оскільки формування здорового способу життя школярів багато в чому залежить від особливостей навчально-виховного процесу, тому завданням школи є – навчити учня свідомо жити. Педагог повинен працювати над тим, щоб виховати людину, здатну пізнати себе, створити своє особисте життя, та соціалізуватися у дорослому житті, людину з активною життєвою позицією.

Номер слайду 4

Я вважаю, що головне завдання вчителя щодо формування здоров’язбережувальної компетентності – вплинути педагогічними методами на свідомість та поведінку учнів шляхом розвитку життєвих навичок, сприятливих для здоров’я, безпеки та гармонійного розвитку учня. Метою кожного уроку трудового навчання є створення мотиваційної установки на збереження і зміцнення здоров'я учнів.

Номер слайду 5

Для реалізації цієї мети під час проведення уроків трудового навчання я: створюю  відповідні санітарно-гігієнічні умови в майстерні; формую навички безпечної праці; налаштовую  учнів на позитивний психологічний мікроклімат; регулярно проводжу  фізкультхвилинки, релаксаційні паузи; проводжу  бесіди, направлені  на формування потреби у здоровому способі життя; з метою недопущення перевтоми учнів використовую  інтерактивні методи навчання; слідкую за зміною видів діяльності; слідкую за правильною поставою під час виконання практичних завдань;

Номер слайду 6

Сучасний вчитель має розуміти, що всіх наук учневі не опанувати, а навчити його берегти здоров’я, допомогти йому стати компетентною та успішною людиною є головним його покликанням. Саме з цією метою потрібно формувати здоров’язбережувальні компетенції, що посприяють створенню позитивної мотивації до здорового способу життя.

Номер слайду 7

Формуючи здоров'язбережувальну компетентність учнів, готуючись до уроків я дотримуюсь таких принципів здоров’язбереження: турбота про здоров’я учня; комплексний міжпредметний підхід; відповідність змісту і організації навчання віковим особливостям учнів; безперервність та наступність; успіх породжує успіх; активність; «не нашкодь»; відповідальність за своє здоров’я.

Номер слайду 8

Особливостями такого здоров’язбережувального уроку є: відповідне розташування дітей у класі (робота в парах та групах), що дає змогу відчувати себе в колективі та творчому взаємозв’язку, єдність спілкування та діяльності; позитивне емоційне налаштовування, що дає можливість зняти напругу; активне міжособистісне спілкування. Саме на уроках трудового навчання є можливість сформувати здоров’язбережувальні компетентності в учнів через різні проекти.

Номер слайду 9

Виготовлення виробів «Гольниця», «Торбинка для дрібничок», «Пошиття фартуха», «Екосумки», «Наволочка», «Серветка» у 5,8 класах формують в учнів правильну організацію робочого місця, дотримання правил безпечної праці з інструментами та пристосуваннями. Велике значення для розвитку дитини та її здоров’я мають заняття різними видами мистецтва (вишивка, вязання, кулінарство, швейна справа)за допомогою яких людина здатна творити

Номер слайду 10

А завдяки таким проектам як «Листівка», «Лялька – мотанка», « Ялинкова прикраса», «М’яка іграшка» у 5-9 класах , які застовуються під час виготовлення виробу, удосконалюється точність рухів, розвивається дрібна моторика, розширюється обсяг та виразність дій, що стимулююче впливає на мозкові структури головного мозку, активізує мислення, відточує оціночну функцію почуттів, стимулює дію уяви

Номер слайду 11

Отже, впровадження здоров'язбережувальних компетентностей потребує від учителя не допускати перевантаження учнів. При цьому необхідно визначати оптимальний обсяг навчальної інформації й способи її надання, враховувати інтелектуальні та фізіологічні особливості учнів, їх індивідуальні особливості, а також намагатися планувати такі види роботи, які сприяють зниженню втоми.

Номер слайду 12

Завдання, які ставлять перед собою учителі у роботі над формуванням в здобувачів освіти стійкої мотивації здорового способу життя, можуть бути вирішеними тільки за умови комплексного використання педагогами різних методів та форм здоров’язбережувальної діяльності в освітньому процесі

ppt
Додано
27 лютого 2023
Переглядів
311
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку