Вікторина «Люби та вивчай рідну мову»

Про матеріал
Матеріал можна використовувати для проведення вікторини у 7 класі на повторення
Перегляд файлу

Вікторина з української мови для 7 класу

«Люби та вивчай рідну мову»

Мета: розширювати і збагачувати знання учнів про мову; формувати в учнів розуміння того, що українська мова – наш скарб, без якого не може існувати народ, ні Україна як держава; розвивати навички застосування знань з мови на практиці; пам’ять, увагу; виховувати любов до рідної мови, бажання досконало володіти нею, пробудити почуття національної гідності

 Хід заходу

Ведучий. Любі друзі, ми починаємо змагання знавців української мови.

Девіз нашого змагання:

 «Хто мову шанує свою, Хай той переможе в бою.»

Ведучий . На парту кожному із вас упала зірка. За допомогою цих зірочок ми визначимо, хто стане найяскравішою зіркою у нашій галактиці рідної мови.

Уважно послухайте правила гри. Перевіримо знання з української мови. За кожну правильну відповідь ви отримуєте зірочку. Усі учні продовжують набирати бали-зірочки до кінця змагання. Потім учні підраховують їх кількість.

 

І «Розминка» Морфологія

Іменник

1.На які питання відповідають істоти? (хто)

2.На яке питання відповідає слово зелень?(що)

3.Скільки відмін має іменник? (4)

4.До якої відміни належить слово мати? (3)

5.Як пишеться слово ненависть? (разом)

6. До якої групи належить слово лоша? (мішаної)

Прикметник

1.Що означає прикметник?(ознаку предмета)

2. Як пишеться прикметник жовтогарячий (разом)

3.Скільки ступенів порівняння має прикметник?(два)

4.За допомогою чого утворюється складена форма найвищого ступеня порівняння? (найбільш, найменш)

5. Назвати антонім до прикметника глибокий ( мілкий)
6. Дерев’яний стіл – це прикметник якісний чи відносний? (відносний)

 Дієслово

1.Що означає дієслово? (ознаку дії)
2.Яка дієвідміна дієслова сидять? (2)
3. Що таке інфінітив? (початкова форма дієслова)
4.Як пишеться не з дієсловами? (окремо)
5. Який час дієслова будують? (теперішній)
6. Який префікс у слові прихилити? (при)

Числівник

1.Числівник - це самостійна чи службова частина мова? (самостійна)
2. 1150 – це числівник складний чи складений? (складений)
3. Від кількісного числівника один утворити порядковий (перший)
4. Числівник десять поставити в орудному відмінку (десятьма, десятьома)
5. Числівник одна друга порядковий чи дробовий? (дробовий)
6. Як пишеться числівник двохсотий? (разом)

Займенник

1.На що вказує займенник? (на особу, предмет, ознаку, кількість, але не називає їх)
2.Назвати відносні займенники (хто, який, чий…)
3.Як пишеться займенник який-небудь? (через дефіс)
4.Займенник ТИ поставити у множині (ви)
5. Назвати зворотний займенник (себе)
6. Займенник Я поставити в давальному відмінку (мені)

Прислівник

1.Чим у реченні виступає прислівник? (обставиною)
2.Як пишеться прислівник вгорі? (разом)
3.Прислівник ТЕМНО має закінчення чи ні? (не має)
4.Як пишуться прислівник віч-на-віч, де-не-де, всього-на-всього? (через дефіс)
5.Прислівник босоніж простий чи складний? (складний)
6.На які питання відповідають прислівники? (як? де? коли? куди? звідки?

Прийменник

1.Прийменник – це самостійна чи службова частина мови? (службова)
2.На яке питання відповідає прийменник? (на питання не відповідає)
3.Прийменник понад похідний чи непохідний? (похідний)
4.Як пишуться прийменники з-під, з-понад, із-за? (через дефіс)
5.Яку букву треба писати у словосполученні пішла (у, в) садок
6.Як правильно: приїхати (на, в) Україну? (в)

Сполучник

1.Яким членом речення виступає сполучник? (не є членом речення)
2.Наведіть приклади сурядних сполучників (і, й, а, але…)
3.На які види поділяються сурядні сполучники (єднальні, протиставні, розділові)
4.Як пишуться складені сполучники? (окремо)
5.Навести приклади підрядних сполучників (що, де, який…)
6.Сполучник немовбито складний чи простий? (складний)

Частка. Вигук.

1.Вигук – це самостійна чи службова частина мови? (не належить ні до самостійних, ні до службових частин мови)
2.Назвати розряди часток за значенням (формотворчі, словотворчі, заперечні, модальні)
3.Якщо частка ні виступає префіксом, то пишеться разом чи окремо? (разом)
4.Наведіть приклади звуконаслідувальних слів (ку-ку, тьох-тьох…)
5.Як  треба писати частку у словосполученні умів-таки читати? (через дефіс)
6.До якої частини мови належать б, би? (частка)

ІІ «Справжні імена»
Назвати справжні імена письменників

Олена Пчілка (Ольга Петрівна Драгоманова)
Леся Українка (Лариса Петрівна Косач-Квітка)
Марко Вовчок (Марія Олександрівна Вілінська)
Олександр Олесь (Олександр Іванович Кандиба)
Кобзар (Тарас Григорович Шевченко)
Каменяр (Іван Якович Франко).

ІІІ «Заморочки із діжі»

На екран виводяться «розсипані» слова, які треба відгадати. (Хто перший і правильно виконає це завдання отримує бал-зірочку)

НИДНОВІСЙ, ЗНОНЯЧЕНА, НЯРІВНПОНЯ, ОМФОЛОГЯІР

IV «Криниця»

Учасники по черзі називають народні свята

V «Цікаві слова»

У цій грі отримує той зірочки, хто назве найбільше слів, які читаються однаково і справа наліво, і зліва направо. Наприклад: око , Пилип, кок.

VI «Відповідай швидко. Ведучий називає літературні твори і кожному учаснику кидає хустку. Спіймавши хустку, гравець повинен швидко назвати будь-якого персонажа цього твору і в свою чергу кинути хусточку іншому гравцеві, називаючи при цьому інший твір. Хто не відповідає неправильно зірочку не отримує.

VII «Міркуй добре»

Ведучий називає будь-яку професію, а учасники по черзі повинні  назвати річ, що стосується даної професії. Наприклад: редактор – газета.

VIII «Фразеологічні бутерброди»

Замінити подані слова фразеологізмами.

Залюбки, несподівано, запам’ятати, посваритися, багато, темно, зайве.

Ведучий. Наша вікторина закінчується. Підраховуємо свої бали-зірочки і визначаємо переможця

docx
Додано
17 січня 2021
Переглядів
554
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку