Мовознавчий КВК з української мови

Про матеріал
Матеріал дасть можливість розширювати і збагачувати знання учнів про мову, формувати в них розуміння того, що українська мова - наш скарб, який треба берегти
Перегляд файлу

Тема: Люби, вивчай рідну мову

(КВК 7 клас)

Мета: сприяти розширенню словникового запасу школярів, викликати бажання вивчати українську мову, милуватися її красою; розвивати творчі здібності учнів, уміння спостерігати; виховувати любов до мови

 

 Хід заходу

Учитель.

Хто любить, той легко вчить

Якщо з українською мовою

в тебе, друже, не все гаразд,

не вважай її примусовою,

полюби, як весною ряст.

Примусова тим, хто цурається,

а хто любить, той легко вчить:

все, як пишеться, в ній вимовляється,

все, як пісня, у ній звучить.

І журлива вона й піднесена,

Тільки фальш для неї чужа.

В ній душа Шевченкова й Лесина,

І Франкова у ній душа. 

Дорожи українською мовою,

Рідна мова – основа життя.

Хіба мати бува примусовою?

Непутящим бува дитя!

Д. Білоус

 

Учитель. Любі друзі, ми розпочинаємо змагання знавців української мови між командами. Наш КВК сьогодні судитиме вельмишановне журі на чолі з директором школи.

Наше  перше завдання  назвати команду та придумати девіз.

І. Конкурс «Домашнє завдання» (учасники кожної команди по черзі розповідають про значення своїх імен).

ІІ. Тур «Бліц»

(Учасники команд відповідають на питання вчителя)

Запитання для І команди

  1. Від прислівника високо утворити найвищий ступінь порівняння (найвище).
  2.  Від прислівника весело утворити просту форму вищого ступеня порівняння (веселіше).
  3.  В іменнику, що означає пшеничний хліб букву у замініть на і і дістанете іменник, що означає назву лісового звірка (булка – білка).
  4.  Травою зеленіє, квітами розквітає, а як букву п додати – землю буде орати (луг – плуг).
  5. З н- частина доби, з п- гріє щозими (ніч – піч).

Запитання для ІІ команди

  1. Люблять нас усі збирати

після дощика в ліску,

а як букву г відняти ,

будем плавати в ставку. (гриби – риба).

  1. Від прислівника глибоко утворити складену форму найвищого ступеня порівняння (найбільш глибоко).
  2. Від дієслова працювати утворити дієприслівник (працюючи).
  3. З и я плаваю у морі,
    З і – ловлю мишей в коморі (кит – кіт).
  4. З м на городі росте, а з р – у воді живе (мак – рак).

ІІІ. Конкурс «Пантоніма» (усі професії важливі). Учасники команд вибирають завдання і по черзі за допомогою міміки й жестів відтворюють професії: кухар, таксист, модель, хірург, учитель, продавець.

IV  конкурс. Гра «Склади слово» (Із букв одного слова складіть і запишіть інші слова)

Граматика – грам, рама, крам, тир, кит, ритм, мир.

Соловейко – соло, коло, лев, воло, косо, колесо.

V . Конкурс ораторів (На кого із видатних людей я б хотів бути схожим.)

VІ. Угадай предмет (одному учаснику із команди зав’язують очі, його завдання – витягти предмет і відгадати його)

VII «Одним словом» . Передати значення фразеологізмів одним словом .

І команда

Ведмідь на вухо наступив (глухий).
Запахло смаленим (небезпечно).

Хоч око вийми (темно).

Топтати в болото (принижувати).

Як грім серед ясного неба (несподівано).

Має кибету (розумний).

Содом і гоморра (безлад).

Канути в лету (назавжди зникнути).

ІІ команда

Бувати в бувальцях (мати досвід).

Сізіфова праця ( важка робота).

Ні пари з вуст (мовчати).

Хоч з лиця воду пий (гарний).

Клацає зубами (холодно).

Обвести круг пальця (перехитрити).

Як піску на морі (багато).

Мов горох при дорозі (беззахисний).

VII. «Неповторність поезії». Скласти за аналогією акровірші 

І команда – про зиму.

ІІ команда – про літо.

Високе небо кличе журавлів.

Останнє листя сумно так жовтіє.

Самотня квітка сяє на вікні –

Елегій час, і суму, і надії.
На землю дощ спускає пелену.

І в холод йдемо та ждемо весну.

 

Весело й дзвінко продзвенів струмок.

Енергій сонця й квітів не зловити.

Співає все, трава – немов вінок.

Надіється, кохає, хоче жити,

Окрилюється серце і співа.

Юнь трав і неба знову розцвіла.

 

VIII «Пограємось у слово»

Учасники першої команди по черзі  називають іменники, а учасники другої команди по черзі добирають до них прикметники і навпаки учасники другої команди називають іменники, а учасники першої – прикметники.

IX «Асоціації» (учитель диктує слова спочатку для І команди, потім для ІІ команди). Завдання: назвати слова-асоціації. Наприклад: школа – діти, ялинка – Новий рік…

Село                                           Квітка

Літо Сад

Хліб                                            Хмарина

Канікули                                    Клас

Мелодія                                      Соловейко

 

   Х «Майстри слова»

Написати міні-усмішку, яка складалася б тільки з дієслів

Наприклад:

Смачна картопля

Скопала, посадила, пополола, обгортала, викопала, раділа, зібрала, сховала, дістала, начистила. Варю, пахне, обідаємо, смакуємо.

Учитель. Поки журі підбивають підсумки, кожна команда готувала інсценізацію українського обряду. Як їм це вдалося. Ми зараз побачимо. До вашої уваги виступи команд.

Учитель. Наше свято добігає кінця. Ми вам щиро вдячні за увагу. Для привітання та нагородження учасників свята слово надається журі.

docx
Додано
17 січня 2021
Переглядів
668
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку