Вікторина "Моя планета" до дня ЦЗ

Про матеріал
Комплексний захід до дня ЦЗ: вікторина, розв'язання ситуацій та підготовка соціальної реклами
Перегляд файлу

Упорядник: соціальний педагог ліцею № 14  імені С.Ф. Грушевського

                                                                             Яцук Світлана Юріївна

Вікторина «Моя планета» до дня ЦЗ

Мета: поглиблювати і розширювати знання дітей про вплив людини на природу; активізувати знання, вміння учнів правильно та чітко діяти у різних НС для захисту власного життя та здоров’я.

Вступне слово: Ми живемо на чудовій планеті, яка є дуже гарною, різнобарвною та багатою. Людина знаходить тут для себе чудові рівнини чи гори для життя, річки та ліси для використання ресурсів, корисні копалини для облаштування та покращення свого життя і багато іншого.

Але ж чи вдячністю відповідають люди на всі дарунки планети? На жаль не завжди. Багато людей зосередженні на використанні і лиш беруть від природи, не дбаючи про неї, не турбуючись про подальший перебіг подій, збереження та збагачення рідного краю.

Але ще гірші ті, хто відверто шкодить природі, руйнує її багатства та  забирає майбутнє у прийдешніх поколінь.

Продовж віків люди вчиняють злочини проти законів та  проти природи:

  •  Загазованість та брудні викиди в повітря.
  • Отруєння річок та водоймищ відходами з заводів та виробництв.
  • Військові дії  (ракети, вибухи) змінюють клімат та забруднюють довкілля.
  • Сміття на виробничому та побутовому рівні.

До прикладу:

Скільки розкладаються відходи?

     2,5 тижнів – бананова шкірка

     6 тижнів – газетний папір

     2 місяці – качан від яблука

     1-5 років – недопалок від цигарки

     10-20 років – поліетиленовий пакет

     200 років – алюмінієва бляшанка

     450 років – одноразовий підгузок

     450 років – пластикова пляшка

     1 млн. років – скляна пляшка

Беремо інформацію до уваги, робимо висновки та рухаємося далі.

І Завдання

Запитання:

  1.     Що потрібно зробити перед тим, як вийти з дому?

(Вимкнути електрику та електроприлади, перевірити вікна, перевірити газ та воду, зачинити дверний замок)

  1.     Що може нести небезпеку у вашому будинку чи квартирі?

(електроприлади, ємності з фарбою чи горючими рідинами, газова плита, відкритий кран)

  1.     Назві умови виникнення пожежі?

(горюча речовина, нагрівання речовин, необережне поводження з вогнем, необережне поводження з електроприладами, особливо несправними, повітряні протяги біля відкритого вогню)

  1.     Ваші дії під час можливої пожежі?

(невеликі ділянки гасити піском або водою,  не відчиняти вікна та двері, покинути приміщення, пригнувшись якнайнижче; не користуватися ліфтом, змочити тканину та прикрити нею ніс та рот)

  1.     Як допомогти людині, на якій загорівся одяг?

(Зупиніть людину, не давайте їй бігати, інакше полум`я розгориться ще більше. Допоможіть швидко зняти палаючий одяг, чи загасити його за допомогою простирадла, ковдри, пальта або води. Гасити полум'я на одязі можна також піском, землею чи снігом. Сам постраждалий може згасити вогонь, перекочуючись по землі)

  1.     Як користуватися електроприладами, щоб не спричинити пожежу?

(візуально перевірити на наявність механічних пошкоджень, заборонено виконувати будь-який ремонт самостійно, не користуватися саморобними пристроями,  вимикати виходячи з дому)

  1.     Що найчастіше буває причиною виникнення лісових пожеж?

(порушення населенням правил пожежної безпеки при поводженні з вогнем у місцях проведення робіт і відпочинку, а також використання в лісі несправної техніки)

  1.     Як викликати оперативні служби?

(за телефоном 101,102,103,104, звернутися до дорослих)

  1.     Що не можна вживати в їжу з ягід та продуктів?

( невідомі ягоди, їжа невідомого походження, брудні ягоди та фрукти, продукти від незнайомих людей)

  1.                         Назвіть явища природи небезпечні для людини?

(блискавка, землетрус, зсув ґрунту, повінь, ожеледиця, сильний сніг, тонкий лід, болото)

  1.                         Де небезпечно стояти під час грози?

(під деревом, на відкритому майданчику чи полі, під лінією електромереж, у воді, на горищі, на дереві, біля відчинених вікон та дверей)

  1.                         Які ушкодження можна отримати , нехтуючи правилами?

(рани, переломи, опіки, отруєння, втрата мови, зору)

  1.                         Що таке надзвичайна ситуація?

(порушення нормальних умов життя і діяльності людей на об'єктах або територіях, спричинене аварією, катастрофою, епідемією, стихійним лихом, великою пожежею, застосуванням засобів ураження, що призвели або можуть призвести до людських і матеріальних втрат)

  1.                         Що треба робити коли чуєте довгий сигнал тривоги?

( увімкнути радіо або телебачення і слухати повідомлення)

ІІ Завдання

Ситуації для закріплення теми:

  1. Ти з друзями вирішив напекти картоплі на лісовій галявині.

Розклали вогнище, пішли мити картоплю до струмка. В цей час вогонь перекинувся на купку хмизу. Чого не передбачили? В чому причина пожежі? Що треба робити?

2. Після збору городини ти допомагав батькам прибирати город і спалювати бадилля. Тато просив бути обережним. Чому? Чого слід остерігатися?

3. Поспішаючи в гості, ви не повністю закрили кран газової плити, а йдучи, щільно зачинили усі вікна і балкон. Повернувшись із гостей, ви відчули запах газу. Що ви будете робити в даній ситуації?

4.Прогулюючись  поблизу водоймища ви побачили, що тоне людина. Що робити у цій ситуації?

 

ІІІ Завдання      Малюнок на тему «Правило п’яти»

( не розмовляй з незнайомцями; не сідай в машину до незнайомців; не бери нічого у незнайомців; не звертай з дороги від школи додому; не гуляй на дворі після того, як стемніло)

 

docx
Додав(-ла)
Яцук Світлана
Додано
24 квітня
Переглядів
117
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку