Мета: вчити навичкам толерантного спілкування, умінню працювати у групі, аргументувати свою точку зору, знаходити альтернативне розв’язання проблеми, розвивати пізнавальні здібності та інтереси, увагу, пам’ять, розвивати мовленнєву культуру дітей; спонукати учнів до самоосвіти та до самовдосконалення; виховувати почуття дружби, взаємодопомоги.
Обладнання: презентація , емблеми команд, окремі емблеми кожного учасника,конверти з завданнями,розмальовки, листи А, олівці.
Хід заходу
1.Привітання учасників гри. Ознайомлення з правилами та умовами гри.
Умови та правила гри.
• У грі беруть участь дві команди по дев`ять учасників.
• Головне завдання гравців – якнайшвидше дати правильну відповідь.
• Право відповідати має гравець або команда, капітан якої першим підійняв емблему команди.
• За правильну відповідь гравець або команда отримують 1 ігровий бал.
• Команда об’єднується методом жеребкування.
2. Обирання капітанів команд.
3. Жеребкування.
(В скриньці картки емблем.)
Ось у нас утворилися команди - «Лунтіки» та «Смішарики».
Розминка
Гра «Так чи ні»
(Відповідає вся команда)
1) Скажи, співає сом пісні? (Ні)
2) Чи вміє плавати гусак? (Так)
3) Чи може стати у вогні вода холодним льодом? (Ні)
4) Червоний мак в січневу пору квітне? (Ні)
5) А крокодили на сосні свої будують гнізда? (Ні)
6) Чи може вище гір літак у вишину злетіти?(Так)
7) Якщо не їстиме три дні, верблюд ходити зможе? (Так)
8) До розбишак і забіяк чи є в людей повага? (Ні)
9) Коли розсердиться їжак, слона він вбити може? (Ні)
10) Ріка біжить у долині, чи є у неї ноги? (Ні)
- Добре розім’ялись!
Починаємо гру.
Бажаю всім успіхів і перемоги!
Будьте уважними, відповідає той, у кого емблема!
- Подивимось,чи достойних обрали капітанів?
І тур вікторини
1. Конкурс «Скільки?» (конкурс капітанів)
1) Скільки гномів зустріла Білосніжка (7)
2) Скільки козенят з’їв вовк? (6)
3) Скільки звірів помістилося в рукавичці? (7)
4) Скільки звірів зустрілося з Колобком? (4)
- Бачу, достойних капітанів обрали діти.
А тепер подивимось, як дружать із книгою ваші товариші?
2. «Казки»
1) Хто першим знайшов рукавичку? (Мишка)
2) Хто останнім бачив Колобка? (Лисиця)
3) У якій казці всі місяці в одну ніч зібралися разом? (Дванадцять місяців)
4) У якому творі-казці герої – овочі та фрукти? («Пригоди цибулино»)
5) У якому творі розповідається про хлопчика, який малим потрапив у джунглі й вийшов до вовчої зграї? («Мауглі»)
6)В якій казці герой, з якого всі знущалися, став прекрасним лебедем? («Гидке каченя»)
- Дружно працюєте, як одна команда!
А чи зможете придумати девіз?
3. Девіз.
Діти складають девіз команди (у конверті запропоновані слова – «розсипанки»)
• Ми як один кулак, не подолати нас ніяк.
• Коли ми разом – переможемо відразу.
Робота з глядачами «Вгадай мелодію»
4. «Ребуси»
й 1ʼʼ (Йод)
пі 2 л (Підвал)
100 лиця (Столиця)
9ʼʼ но 100 (Девʼяносто)
5. «Розумнички»
1) Трійка коней пробігла 12 км. Скільки пробіг один кінь?(12 км)
2) До школи йшло 5 хлопчиків,а на зустріч їм 4 дівчинки. Скільки дітей йшло до школи? (5)
3) Юрко накреслив відрізок 10 см, а Олег 1 дм. У кого довший відрізок? (Відрізки рівні.)
4) У матері 5 дочок, у кожної з них по 1 брату. Скільки дітей у матері? (6) .
Підсумок І туру вікторини. Максимальна кількість балів – 10.
ІІ тур вікторини
Цей тур дещо складніший від попереднього.
1. «Загадки – жарти»
1) Яке поле не виореш? (У зошиті)
2) У чому не можна провертіти дірку? (У воді)
3) З якої миски не можна наїстися? (З порожньої)
4) У яку бочку не можна налити води? (У повну)
- Від жартів переходимо до серйозних запитань. Будьте уважними!
2. «Професії»
- Хто лікує людей? (Лікар)
- Хто вчить дітей? (Учитель)
- Хто працює в магазині? (Продавець)
- Хто готує різні страви? (Повар)
3. «Малюємо мультяжного героя»
Команди малюють героя з мультфільму, якого вибере капітан. (з заплющеними) очима.
За це творче завдання максимальна оцінка – 3 бали
Робота з глядачами 1.«Вгадай мелодію»
2. «Загадки- жарти»
1. Коли собака буває зайцем? (Коли їде в автобусі без квитка)
2. Яка голка не тоне в морі? (Риба-голка)
3. Від чого пливе качка? (Від берега).
4. На яке дерево сідає ворона під час зливи? (На мокре).
5. Який ключ літає? (Журавлиний)
6. Чи може страус себе птахом назвати? (Ні, бо він не говорить).
7. Яким гребінцем не можна розчесатися? (Півнячим).
8. Від чого в качки ноги червоні? (Від колін).
4. «Державність».
1) У якій державі ви живете? (В Україні).
2) Яке місто є столицею України? (Київ).
3) Яка найбільша річка України? (Дніпро).
4) Що є символом держави? (Герб, прапор, гімн).
5. «Смачненького».
1) Національна українська страва, яку подають із пампушками.(Борщ)
2) Без чого не обходиться іменинний стіл? (Без торта).
3)
Маленькі кондитерські вироби, загорнуті в яскраві обгортки. (Цукерки).
4) Що обов’язково додають у всі перші й другі страви? (Сіль).
6. «Мозаїка»(завдання в конвертах – однакові )
Наклеюємо на лист А4 правильні відповіді
Робота з глядачами «Вгадай мелодію»
1) Яка тварина змінює шубку із сірої на білу?
Зайчик кіт білка лисиця
2) Наклеюємо на конверт
Листівку марку аплікацію малюнок
3) Перша нота
Ре мі до фа
4) Пора року
Серпень осінь субота канікули
5) Скільки ніг у павука?
2 4 6 8
За це завдання -5 балів
- Перед завершальним етапом трішки відпочинемо.
Попрацюють капітани.
Підсумок ІІ туру вікторини. Максимальна кількість балів – 16.
ІІІ тур вікторини
1. «Тренуйте пильність» (2 бали)
- Це завдання зовсім не схоже на попереднє! Ми всі подивимось, як ви можете домовлятись одне з одним і находити порозуміння.
- Уважно подивіться і розфарбуйте тваринок кожний по черзі . Для того щоб виграти, команді слід розфарбувати як можна більше тваринок.
Робота з глядачами 1.«Вгадай мелодію»
2. «З якої казки?»
1. «Баба діда за сорочку, дочка бабу за торочку…»( «Ріпка»)
2. «Я не пила , я й не їла: тільки бігла через місточок та вхопила кленовий листочок, бігла через гребельку та вхопила водиці крапельку…» («Коза-дереза»)
3. «А мишка бігла, хвостиком зачепила, яєчко покотилося, впало та й розбилося.» («Курочка Ряба»)
4. «Уліз ведмідь – семеро стало…» («Рукавичка»)
5. «Призволяйся, Журавлику, призволяйся, лебедику…» («Лисичка та Журавель»)
6. «Котику-братику, несе мене Лиска
По каменю-мосту на своєму хвосту,
Порятуй мене!» («Казка про Котика і Півника»)
2. «Розсипаночка» (2 бали)
- Оцініть свої старання. Складіть розсипаночку. Ви прибираєте зайві літери і отримуєте слова про свою команду. (в конвертах)
Маибнвегпдежрзеимкопжмноі (Ми непереможні)
Маибнвагйдреожзкузмлноіпшрі (Ми найрозумніші)
Робота з глядачами 1.«Вгадай мелодію»
2. «З якої казки?»
1. -А чи знаєте з якої казочки ці слова: "Битий небиту везе". («Лисичка-сестричка та вовчик-братик»)
2. -А що це за казочка: "Ото Івасик як підріс трішки, став просити батька..." («Івасик-Телесик»)
3. Я – бичок-третячок,
Смоляний в мене бочок.
Із соломи дід зробив
І смолою засмолив. («Солом’яний бичок»)
4. Спекла його бабуся
Із борошна й яєць.
Такий він гарний вдався-
Ну просто молодець!
Кругленький, рум’яненький,
Веселий і меткий.
Та тільки втік із дому,
Попав у ліс густий. («Колобок»)
Підсумок ІІІ туру вікторини. Максимальна кількість балів – 4.
Всього 30 балів
Визначаються переможці. Вручаються нагороди учасникам вікторини.