Вікторина « Що я знаю про тварин…»

Про матеріал
Мета: формувати в учнів пізнавальний інтерес; поглибити і розширити знання учнів про тварин; розвивати пам’ять, пізнавальну активність, логічне мислення, спостережливість; виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до оточуючого світу.
Перегляд файлу

                  Вікторина « Що я знаю про тварин…»

 

Мета: формувати в учнів пізнавальний інтерес; поглибити і розширити знання учнів про тварин; розвивати пам’ять, пізнавальну активність, логічне мислення, спостережливість; виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до оточуючого світу.

Обладнання : назви зупинок, кольорові квіточки, картки з завданнями, фото тварин, сигнальні картки, книги про тварин, ребуси.

 

 

                               Хід заходу

І . Організаційний момент

Ведучий. Як ви розумієте слова М. Пришвіна : « Охороняти природу означає охороняти Батьківщину»    ( відповіді учнів)

  •          Правильно, щоб правильно охороняти природу слід її досліджувати, вивчати і знати. А скільки у природи загадок? Сьогодні ми зібралися тут на вікторину, присвячену природознавству. Це буде подорож до «Царства тварин». А щоб не заблукати ми будемо рухатися за маршрутом та робити зупинки на окремих станціях.

( На дошці прикріплені назви зупинок)

Усі діти об’єднані у команди за кольорами – жовтий, червоний, зелений.

  •          Відповідати на запитання кожна команда буде по черзі, але інші команди теж обдумують запитання і, якщо знають відповідь, піднімають сигнальну картку. Хто першим підніме картку, той матиме змогу відповісти на запитання та отримати бал, якщо команда, якій адресувалось запитання не знала відповіді.
  •          У команді діти обирають капітана.
  •          Оцінювати ваші відповіді буде журі. ( Представлення журі)

ІІ. Основна частина

  1. Зупинка « Лісові загадки»
  •          Відгадайте загадки
  1. Я руда, низького росту,

Хитра я і довгохвоста.

На курей я вельми ласа.

Вовку- брату я сестриця,

А зовуть мене …. ( лисиця)

  1. Хто хвіст залишає

Як від ворога тікає? ( Ящірка)

 

  1. Хоч у нього шуба є,

     Та як холод настає,

      Він тоді не їсть, не п’є

      І не ходить. Не гуляє

      А у лігво спать лягає. (Ведмідь)

4.Наче  птиця крила має,

   Все літає і співає:

   « Я медок вам наношу,

      Не чіпайте , бо вкушу» (бджола)

  1. Є на річках лісоруби

З дерев, гілок і глини

Будують міцні греблі. ( Бобри)

 

  1.  Не кущ , а з листочками,

Не сорочка, а зшита,

Не людина, а навчає. ( Книга)

  •          Чому у вікторині про тварин загадка про книгу?  ( Із книг ми можемо дізнатися багато цікавого про природу 0

Виставка книг про природу, про тварин, про охорону тварин

                             

  1. Зупинка «Ребуси»

12

 

3                                                               4

 

1 -вівця; 2 – слон; 3 – єнот; 4 – собака.

 

                               3. Зупинка  « Шифрувальники»

 2

 7

 6

 4

5

 1

 3

 в

 и

 н

 р

и

 т

 а

 ( Тварини)

4

3

1

5

2

7

6

 з

а

п

у

л

и

н

( Плазуни)

5

2

3

6

1

4

х

о

м

и

к

а

( Комахи)

 

                       4. Зупинка « Всезнайки»

- На столах кожної команди по 4 чистих аркуші. Треба записати на них відповіді до наступних завдань і показати запис по команді. Бали отримають усі команди, які напишуть правильні відповіді.

  • Це могутній хижий птах. Розмах його крил становить 2 м. В Україні зустрічається лише в Карпатах. Живиться дрібними тваринами і птахами, на яких  спритно полює. (Орел-беркут.)
  • Птах досить великий, маса деяких особин досягає 15кг. Його називають провісником весни за приємний голос, що він подає, повертаючись із теплих країв. Відлітають ці птахи – ключем. (Журавель, лелека.)
  • Тварина-савець чудово пристосувалася до життя серед морських просторів. Тіло обтічне, торпедовидне. Мордочка видовжена, голова плавно переходить у тулуб. Шкіра еластична, гладенька. Тварина відновлює і вловлює звукові сигнали. В Україні зустрічається у Чорному морі. (Дельфін.)

 Це найбільший за розмірами дикий звір в Україні. Довжина його тіла-3м, висота - 2м, маса - до 1000кг.Голова велика з короткими рогами. Тіло вкрите шерстю. (Зубр.)

Після демонстрації написів на дошку вивішуються фото тварин.

-Діти, що вам відомо про цих тварин?(Відповіді дітей.)

- Що їх об’єднує? (Вони занесені до Червоної книги України.)

 

- Що це за книга?  (Демонстрація книги.)

-Це книга незвичайна. Вона ніби звертається до людей зі словами: “Зупиніться! Подумайте, що ви робите і до чого це призведе! “ Вона ніби попереджає кожного, хто візьме її до рук, що необхідно звернути увагу на ті види, які занесені до неї. Вони не можуть зберегтися і вижити без захисту з боку людини…

                                  5. Зупинка « Ерудит»

   1. Яка сова полює вдень? (Полярна, або біла.)

   2. Яка птах живе довше за всіх? (Ворон.)

   3. Хто носом дерева садить? (Сойка.)

   4. Хто змінює шубу два рази на рік? (Заєць-біляк.)

5. Яка птах може літати хвостом вперед? (Колібрі.)

6. Коли їжак не колеться? (Коли він щойно народився.)

7. Хто спить вниз головою? (Кажан.)

8. Якій тварині поставлено два пам'ятника? (Жабі.)

9. У кого кожний день ростуть зуби? (У бобра, зайця.)

10. Яка птах вище всіх літає? (Орел.)

11. Скільки ніг у павука? (Вісім.)

12. Скільки крил у мухи? (Одна пара.)

13. Сліпими чи зрячими народжуються зайці? (Зрячими.)

14. Вміють слони плавати? (Так.)

15. Де у коника вухо? (На нозі.)

                     6. Зупинка  «Я знаю»

(Командам пропонується написати і намалювати ознаки тварин).

1. Риби.

2. Птахи.

3. Звірі.

ІІІ. Заключна частина

Підведення підсумків.

Виконання пісень про тварин (домашнє завдання команд ).

Нагородження.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Макєєва Яна
Додано
6 липня
Переглядів
71
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку