Вікторина « Що я знаю про тварин…»
Мета: формувати в учнів пізнавальний інтерес; поглибити і розширити знання учнів про тварин; розвивати пам’ять, пізнавальну активність, логічне мислення, спостережливість; виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до оточуючого світу.
Обладнання : назви зупинок, кольорові квіточки, картки з завданнями, фото тварин, сигнальні картки, книги про тварин, ребуси.
Хід заходу
І . Організаційний момент
Ведучий. Як ви розумієте слова М. Пришвіна : « Охороняти природу означає охороняти Батьківщину» ( відповіді учнів)
( На дошці прикріплені назви зупинок)
Усі діти об’єднані у команди за кольорами – жовтий, червоний, зелений.
ІІ. Основна частина
Хитра я і довгохвоста.
На курей я вельми ласа.
Вовку- брату я сестриця,
А зовуть мене …. ( лисиця)
Як від ворога тікає? ( Ящірка)
Та як холод настає,
Він тоді не їсть, не п’є
І не ходить. Не гуляє
А у лігво спать лягає. (Ведмідь)
4.Наче птиця крила має,
Все літає і співає:
« Я медок вам наношу,
Не чіпайте , бо вкушу» (бджола)
З дерев, гілок і глини
Будують міцні греблі. ( Бобри)
Не сорочка, а зшита,
Не людина, а навчає. ( Книга)
Виставка книг про природу, про тварин, про охорону тварин
12
3 4
1 -вівця; 2 – слон; 3 – єнот; 4 – собака.
3. Зупинка « Шифрувальники»
2 |
7 |
6 |
4 |
5 |
1 |
3 |
в |
и |
н |
р |
и |
т |
а |
( Тварини)
4 |
3 |
1 |
5 |
2 |
7 |
6 |
з |
а |
п |
у |
л |
и |
н |
( Плазуни)
5 |
2 |
3 |
6 |
1 |
4 |
х |
о |
м |
и |
к |
а |
( Комахи)
4. Зупинка « Всезнайки»
- На столах кожної команди по 4 чистих аркуші. Треба записати на них відповіді до наступних завдань і показати запис по команді. Бали отримають усі команди, які напишуть правильні відповіді.
• Це найбільший за розмірами дикий звір в Україні. Довжина його тіла-3м, висота - 2м, маса - до 1000кг.Голова велика з короткими рогами. Тіло вкрите шерстю. (Зубр.)
Після демонстрації написів на дошку вивішуються фото тварин.
-Діти, що вам відомо про цих тварин?(Відповіді дітей.)
- Що їх об’єднує? (Вони занесені до Червоної книги України.)
- Що це за книга? (Демонстрація книги.)
-Це книга незвичайна. Вона ніби звертається до людей зі словами: “Зупиніться! Подумайте, що ви робите і до чого це призведе! “ Вона ніби попереджає кожного, хто візьме її до рук, що необхідно звернути увагу на ті види, які занесені до неї. Вони не можуть зберегтися і вижити без захисту з боку людини…
5. Зупинка « Ерудит»
1. Яка сова полює вдень? (Полярна, або біла.)
2. Яка птах живе довше за всіх? (Ворон.)
3. Хто носом дерева садить? (Сойка.)
4. Хто змінює шубу два рази на рік? (Заєць-біляк.)
5. Яка птах може літати хвостом вперед? (Колібрі.)
6. Коли їжак не колеться? (Коли він щойно народився.)
7. Хто спить вниз головою? (Кажан.)
8. Якій тварині поставлено два пам'ятника? (Жабі.)
9. У кого кожний день ростуть зуби? (У бобра, зайця.)
10. Яка птах вище всіх літає? (Орел.)
11. Скільки ніг у павука? (Вісім.)
12. Скільки крил у мухи? (Одна пара.)
13. Сліпими чи зрячими народжуються зайці? (Зрячими.)
14. Вміють слони плавати? (Так.)
15. Де у коника вухо? (На нозі.)
6. Зупинка «Я знаю»
(Командам пропонується написати і намалювати ознаки тварин).
1. Риби.
2. Птахи.
3. Звірі.
ІІІ. Заключна частина
Підведення підсумків.
Виконання пісень про тварин (домашнє завдання команд ).
Нагородження.