Тема: Вікторина « У світі казки чарівної».
Мета: вчити поважати добро і правду, боротися зі злом і кривдою; розвивати пам’ять, кмітливість, вміння передавати свої думки в розмові; виховувати любов до книг, бережне ставлення до них.
Обладнання: ілюстрації до казок, ноутбук, презентація, відеосюжет, диск з піснями з казок, емблеми, чарівна скринька, фішки, предмети з казок, грамоти учасникам, чарівна скринька, виставка книжок, ляльковий театр.
Хід заняття
І. Організаційний момент.
1. Привітання.Вчитель: Встаньте, діти ви рівненько.
Посміхніться всі гарненько. Посміхніться ви до мене,
Поверніться до гостей, привітайтесь – «Добрий день!» -
Привітали гостей, що до нас завітали,хочу чути, чого б ви усім побажали.
Діти: Всім присутнім здоров’я ми зичимо, миру й добра. Вчитель: А тепер до роботи нам братись пора!
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
відгадаєте.(Робота над ілюстраціями: Кіт у чоботях, акула-каракула, зайчик, кит, Айболит).
- З перших літер кожного слова складіть назву країни. (Казка).
- Казок чимало є на світі – і веселих, і сумних. А чи зможете прожити ви без них?
ІІІ. Основна частина.
1. Вступне слово вчителя.
- Дорогі діти, шановні дорослі! Сьогодні у нас незвичайний урок,
У казки сьогодні ми зробимо крок, із казкою ми вже стрічались не раз,
І знову вона завітає у клас, в казках є завжди перешкоди, та знаю:
Для творчих дітей їх ніколи немає.
Учень 1: Існує книг багато на землі. Вони цікаві, мудрі, гарні.
Та кожен з нас, дорослий чи малий, всяк казочку читати полюбляє.
Учень 2: Казка – це світ чарівний та незвичний,
Казка – це диво, сповнене краси. Поринуть в казку, це ж бо так цікаво,
Це справді свято, радість для душі.
Учень 3: У казці звірі мову мають, дерева розмовляють, мов живі.
Добро і правда завжди зло долають, тому і люблять казку діти всі.
Вчитель: Сьогодні ми казку сюди запросили,
Щоб бачити казочку, слухать гуртом,а казка в завії десь там заблудила.
Давайте її погукаєм разом!Діти: Казко, казко, приходь до нас!
(Під музичний супровід до класу заходить Фея Казок).
Фея Казок: Вітаю вас, дорослі і малі, від всіх казок низенький вам уклін.
Я – казка мудра. Хочу вам сказати, що кожен з вас мене повинен знати,
Бо, кажуть, казка вчить на світі жити та правду й волю завжди боронити.
- Дякую, що ви запросили мене на свято.
2. Асоціативний кущ.
Вчитель: Які асоціації у вас викликають, коли ви чуєте слово «казка»?
- Так, казка чарівна, цікава, повчальна.
Фея Казок: Діти, я підготувала для вас дуже багато цікавих завдань. А для виконання цих завдань нам треба розподілитися на команди. Отже, я зараз відкрию свою чарівну скриньку, а ви виберіть, ту казку, яка вам більше подобається.
- А тепер підійдіть до того стола, на якому ви бачите табличку зі своєю улюбленою казкою.
Вчитель: Три команди побажали взяти участь у нашій казковій вікторині, це команда «Колобок», «Ріпка» і «Колосок». А тепер кожна команда визначте свого капітана.
3. Презентація улюбленої книги.
Вчитель: Діти, подивіться на виставку книг, яку ви підготували до сьогоднішнього уроку. І спробуйте презентувати свою улюблену книжку так, щоб нам захотілося її прочитати.
4. Виконання завдань.
Завдання 1. «Чарівна скринька».
Фея Казок: Я дуже хочу дізнатися чи знаєте ви казки і любите їх читати. Подивіться, в моїй чарівній скриньці лежать предмети з казок. Спробуйте здогадатись чий це предмет і з якої казки.
- Молодці. Ви всі гарно впорались із завданням. Я бачу, ви добре знаєте казки і любите їх читати.
Вчитель: Але що це? Налетів Північний вітер і уніс нашу Фею Казок далеко-далеко на Північний полюс. Але щоб повернути її треба виконати багато цікавих завдань.- Допоможемо Феї Казок, діти?
Завдання 2. «У Бабусі-Загадусі».
Вчитель: У нас на дошці з'явився маршрут, за яким ми будемо рухатись. Отже, перша зупинка «Галявина загадок».
- Ми потрапили у гості до Бабусі-Загадусі і вона пропонує нам відгадати загадки, тоді ми зможемо піти далі.
1. Хто з хвостиком і з вушками? В кого лапки з подушками?
Як ступа, ніхто не чує, тихо, крадучись, полює. «Кіт у чоботях» Ш.Перро
2. До школи прямує хлопчик дерев’яний.
Чомусь потрапляє у цирк полотняний. Відома ця книжка тобі, чи не так?
В пригодах яких побував цей хлопчак? «Золотий ключик» О.Толстой
3. Має клешні й довгі вуса я і сам його боюся,
Бо щипає мов гусак. Ну а звуть щипаку… (Рак «Зайчикова хатка»)
Завдання 3.«Фортеця чарівних слів»(Звучать фонограми змультфільмів).
Вчитель: Тільки той, хто добре знає казки може пройти цю фортецю. Пригадайте, хто говорив такі чарівні слова?
1. «Не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю». (Колобок.)
2. «Котику-братику, несе мене Лиска по каменю-мосту на своєму хвосту,
Порятуй мене!». («Казка про Котика і Півника»)
3. «Призволяйся, Журавлику, призволяйся, лебедику
4. «Мишка-шкряботушка, жабка-скрекотушка, зайчик-побігайчик та лисичка-сестричка. А ти хто?». («Рукавичка»)
5. «Я не пила, я й не їла: тільки бігла через місточок та вхопила кленовий листочок, бігла через гребельку та вхопила водиці крапельку…»
6. «А мишка бігла, хвостиком зачепила, яєчко покотилося, впало та й розбилося». («Курочка Ряба»)
Завдання 4. «Гора велетнів». Конкурс для капітанів команд.
(Вчитель викликає капітанів і вони витягують листочки з завданням).
- Скільки звірів помістилося в рукавичці, яку загубив дід? Назвати героїв.Відповідь. Сім героїв: мишка - шкряботушка, жабка-скрекотушка,
зайчик-побігайчик, лисичка-сестричка, вовчик-братик, кабан-іклан, ведмідь - набрід.
- Скільки звірів зустрів по дорозі Колобок?
Відповідь. Четверо звірят: зайчик, лисичка-сестричка, вовчик-братик, ведмедик.
- Скільки героїв-персонажів витягують ріпку?
Відповідь. Шість героїв: дід, баба, внучка, собачка, котик, мишка.
- Скільки звірів приліпилося до солом’яного бичка у казці «Солом’яний бичок»?
Відповідь. Четверо: вовк, ведмідь, заєць, лисиця.
Завдання 5. «Музичне озеро».
- Діти обох команд, слухаючи фрагмент пісні, відгадують з якої вона казки. Завдання 6. «В гостях у Буратіно» (фізхвилинка).
Буратіно потягнувся, Раз — нагнувся, два — нагнувся,
Руки в сторону розвів — Мабуть, ключик загубив.
А щоб ключик відшукати, Треба нам навшпиньки встати,
І тихенько посідати. Завдання 7. «Казковий місток».
Вчитель: Щоб пройти через прірву, нам треба перейти через казковий місток, та для цього треба правильно відповісти на запитання.
2. Один смішний чоловік може гратися на балконі, перехилятися через підвіконня, навіть жити на даху. Хто це і з якої казки?
3. Яка маленька казкова героїня могла заховатися у скриньці?
ІV. Підсумок заняття.
Вчитель: Діти, подивіться хто ж до нас повернувся.
Фея Казок: Дякую, любі діти, що допомогли мені повернутися до вас. Але мені вже час йти далі та нести в світ добро, любов та милосердя, які панують в ваших улюблених казках.
- А вам на згадку я залишаю чарівний подарунок, який лежить у цій скриньці. Отже, до побачення!
Вчитель: Давайте, діти, попрощаємось дружно з Феєю Казок.
Вчитель: А тепер підведемо підсумки нашої казкової подорожі. Хто ж вас краще знає казки?! Порахуйте скільки фішок отримала ваша команда.
- Протягом цього семестру ми з вами багато працювали над казками: читали, інсценували, малювали ілюстрації до казок, презентували свої улюблені книги казок, тому це все допомогло вам в сьогоднішній подорожі. А як це було давайте пригадаємо. (Перегляд відеосюжету).
- Капітани команд під музику отримують грамоти.
1