Вікторина "У світі казки чарівної"

Про матеріал
Зустріч з казкою завжди цікаво і повчально. Запрошую вас у чарівний світ казки. Ця зустріч запам ятається дітям на все життя, вона вчить робити добро.
Перегляд файлу

 

Тема:  Вікторина « У світі казки чарівної».

Мета: вчити поважати  добро і правду, боротися зі злом і кривдою; розвивати пам’ять, кмітливість, вміння передавати свої думки в розмові; виховувати любов до книг, бережне ставлення до них.

Обладнання: ілюстрації до казок, ноутбук, презентація, відеосюжет, диск з піснями з казок, емблеми, чарівна скринька, фішки, предмети з казок, грамоти учасникам, чарівна скринька, виставка книжок, ляльковий театр.

Хід заняття

І. Організаційний момент.

1. Привітання.Вчитель:  Встаньте, діти ви рівненько.

Посміхніться всі гарненько. Посміхніться ви до мене,

Поверніться до гостей, привітайтесь – «Добрий день!» -

Привітали гостей, що до нас завітали,хочу чути, чого б ви усім побажали.

                    

Діти: Всім присутнім здоров’я ми зичимо, миру й добра.              Вчитель: А тепер до роботи нам братись пора!

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

  1. Робота з ілюстраціями. Вчитель: Сьогодні ми вирушаємо у мандрівку до чудової країни. А як вона називається ви зараз

 

відгадаєте.(Робота над ілюстраціями: Кіт у чоботях, акула-каракула, зайчик, кит, Айболит).

- З перших літер кожного слова складіть назву країни. (Казка).

- Казок чимало є на світі – і веселих, і сумних. А чи зможете прожити ви без них?                        

ІІІ. Основна частина.

1. Вступне слово вчителя.

- Дорогі діти, шановні дорослі! Сьогодні у нас незвичайний урок,

У казки сьогодні ми зробимо крок, із казкою ми вже стрічались не раз,

І знову вона завітає у клас, в казках є завжди перешкоди, та знаю:

Для творчих дітей їх ніколи немає.

Учень 1: Існує книг багато на землі. Вони цікаві, мудрі, гарні.

Та кожен з нас, дорослий чи малий, всяк казочку читати полюбляє.

Учень 2: Казка – це світ чарівний та незвичний,

Казка – це диво, сповнене краси. Поринуть в казку, це ж бо так цікаво,

Це справді свято, радість для душі.

Учень 3: У казці звірі мову мають, дерева розмовляють, мов живі.

Добро і правда завжди зло долають, тому і люблять казку діти всі.

                          

Вчитель: Сьогодні ми казку сюди запросили,

Щоб бачити казочку, слухать гуртом,а казка в завії десь там заблудила.

Давайте її погукаєм разом!Діти: Казко, казко, приходь до нас!

(Під музичний супровід до класу заходить Фея Казок).

Фея Казок: Вітаю вас, дорослі і малі, від всіх казок низенький вам уклін.

Я – казка мудра. Хочу вам сказати, що кожен з вас мене повинен знати,

Бо, кажуть, казка вчить на світі жити та правду й волю завжди боронити.

- Дякую, що ви запросили мене на свято.

2. Асоціативний кущ.

Вчитель: Які асоціації у вас викликають, коли ви чуєте слово «казка»?

- Так, казка чарівна, цікава, повчальна.

Фея Казок: Діти, я підготувала для вас дуже багато цікавих завдань. А для виконання цих завдань нам треба розподілитися на команди. Отже, я зараз відкрию свою чарівну скриньку, а ви виберіть, ту казку, яка вам більше подобається.

- А тепер підійдіть до того стола, на якому ви бачите табличку зі своєю улюбленою казкою.

 

 

Вчитель: Три команди побажали взяти участь у нашій казковій вікторині, це команда «Колобок», «Ріпка» і «Колосок». А тепер кожна команда визначте свого капітана.

3. Презентація улюбленої книги.

Вчитель: Діти, подивіться на виставку книг, яку ви підготували до сьогоднішнього уроку. І спробуйте презентувати свою улюблену книжку так, щоб нам захотілося її прочитати.

4. Виконання завдань.

Завдання 1. «Чарівна скринька».

Фея Казок: Я дуже хочу дізнатися чи знаєте ви казки і любите їх читати. Подивіться, в моїй чарівній скриньці лежать предмети з казок. Спробуйте здогадатись чий це предмет і з якої казки.

- Молодці. Ви всі гарно впорались із завданням. Я бачу, ви добре знаєте казки і любите їх читати.

Вчитель: Але що це? Налетів Північний вітер і уніс нашу Фею Казок далеко-далеко на Північний полюс. Але щоб повернути її треба виконати багато цікавих завдань.- Допоможемо Феї Казок, діти?

                         

 

Завдання 2. «У Бабусі-Загадусі».

Вчитель: У нас на дошці з'явився маршрут, за яким ми будемо рухатись. Отже, перша зупинка «Галявина загадок».

- Ми потрапили у гості до Бабусі-Загадусі і вона пропонує нам відгадати загадки, тоді ми зможемо піти далі.

1.      Хто з хвостиком і з вушками? В кого лапки з подушками?

Як ступа, ніхто не чує, тихо, крадучись, полює.  «Кіт у чоботях» Ш.Перро

2.      До школи прямує хлопчик дерев’яний.

Чомусь потрапляє у цирк полотняний. Відома ця книжка тобі, чи не так?

В пригодах яких побував цей хлопчак? «Золотий ключик» О.Толстой

3.      Має клешні й довгі вуса я і сам його боюся,

Бо щипає мов гусак. Ну а звуть щипаку…      (Рак «Зайчикова хатка»)

Завдання 3.«Фортеця чарівних слів»(Звучать фонограми змультфільмів).

Вчитель: Тільки той, хто добре знає казки може пройти цю фортецю. Пригадайте,  хто говорив такі чарівні слова?

1. «Не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю».  (Колобок.)

2. «Котику-братику, несе мене Лиска по каменю-мосту на своєму хвосту,

Порятуй мене!».   («Казка про Котика і Півника»)

3. «Призволяйся, Журавлику, призволяйся, лебедику       

  4. «Мишка-шкряботушка, жабка-скрекотушка, зайчик-побігайчик та лисичка-сестричка. А ти хто?».  («Рукавичка»)

5. «Я не пила, я й не їла: тільки бігла через місточок та вхопила кленовий листочок, бігла через гребельку та вхопила водиці крапельку…»

6. «А мишка бігла, хвостиком зачепила, яєчко покотилося, впало та й розбилося».  («Курочка Ряба»)

                               

Завдання 4. «Гора велетнів». Конкурс для капітанів команд.

(Вчитель викликає капітанів і вони витягують листочки з завданням).

- Скільки звірів помістилося в рукавичці, яку загубив дід? Назвати героїв.Відповідь. Сім героїв: мишка - шкряботушка, жабка-скрекотушка,

зайчик-побігайчик, лисичка-сестричка, вовчик-братик, кабан-іклан, ведмідь - набрід.

- Скільки звірів зустрів по дорозі Колобок?

Відповідь. Четверо звірят: зайчик, лисичка-сестричка, вовчик-братик, ведмедик.

- Скільки героїв-персонажів витягують ріпку?

Відповідь. Шість героїв: дід, баба, внучка, собачка, котик, мишка.

- Скільки  звірів приліпилося до солом’яного бичка у казці «Солом’яний бичок»?

Відповідь.  Четверо: вовк, ведмідь, заєць, лисиця.

Завдання 5. «Музичне озеро».

- Діти обох команд, слухаючи фрагмент пісні, відгадують з якої вона казки.  Завдання 6. «В гостях у Буратіно» (фізхвилинка).

 

Буратіно потягнувся, Раз — нагнувся, два — нагнувся,

Руки в сторону розвів — Мабуть, ключик загубив.

А щоб ключик відшукати, Треба нам навшпиньки встати,

І тихенько посідати.     Завдання 7. «Казковий місток».

Вчитель: Щоб пройти через прірву, нам треба перейти через казковий місток, та для цього треба правильно відповісти на запитання.

  1.         У якій казці принцеса вкололась гострим предметом, що після цього трапилось?

2. Один смішний чоловік може гратися на балконі, перехилятися через підвіконня, навіть жити на даху. Хто це і з якої казки?

3. Яка маленька казкова героїня могла заховатися у скриньці?

ІV. Підсумок заняття.

Вчитель: Діти, подивіться хто ж до нас повернувся.

Фея Казок: Дякую, любі діти, що допомогли мені повернутися до вас. Але мені вже час йти далі та нести в світ добро, любов та милосердя, які панують в ваших улюблених казках.

- А вам на згадку я залишаю чарівний подарунок, який лежить у цій скриньці. Отже, до побачення!

Вчитель: Давайте, діти, попрощаємось дружно з Феєю Казок.

Вчитель: А тепер підведемо підсумки нашої казкової подорожі. Хто ж вас краще знає казки?! Порахуйте скільки фішок отримала ваша команда.

- Протягом цього семестру ми з вами багато працювали над казками: читали, інсценували, малювали ілюстрації до казок, презентували свої улюблені книги казок, тому це все допомогло вам в сьогоднішній подорожі. А як це було давайте пригадаємо. (Перегляд відеосюжету).

- Капітани команд під музику отримують грамоти.

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Гаврилюк Ніла
Додано
23 січня 2023
Переглядів
1007
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку