ВІКТОРИНА «Я У СВІТІ НЕ ОДИН...»

Про матеріал
поглиблювати знання учнів про життя тварин; учити бачити прекрасне навколо себе; розвивати пам'ять, пізнавальну активність учнів, логічне мислення, уміння аргументовано висловлювати свою думку; удосконалювати навички міжособистісного спілкування; виховувати любов до рідної землі, дбайливе ставлення до неї.
Перегляд файлу

 

ВІКТОРИНА «Я У СВІТІ НЕ ОДИН...»

 ВИХОВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ

Мета: поглиблювати знання учнів про життя тварин; учити бачити прекрасне навколо себе; розвивати пам'ять, пізнавальну активність учнів, логічне мислення, уміння аргументовано висловлювати свою думку; удосконалювати навички міжособистісного спілкування; виховувати любов до рідної землі, дбайливе ставлення до неї.

Гасло:

Довкілля ти своє вивчай,

Природу знай, люби, оберігай.

Хід заходу

І. Організаційний момент

У ч и т е л ь. Як ви розумієте слова М. Пришвіна: «Охороняти природу означає охороняти Батьківщину»? (Відповіді учнів.)

- Щоб правильно охороняти природу, слід її досліджувати, вивчати і знати. А скільки у природи загадок?! Хіба на це запитання можна так одразу дати відповідь?

Сьогодні ми зібралися, щоб попробувати знайти відповіді на деякі невідомі питання.

 

У нас є дві команди.

Перша команда -  «Природолюб».

Ваш девіз:

«Щоб здоровими зростати,

Природу потрібно охороняти.

Кожний з нас природі друг.

Ми команда «Природолюб»

 

Друга команда – «Захисники природи»

Ваш девіз:

Природа нам, як рідний дім

Вона усім як мати

Щоб лад завжди був у домі тім

Про неї треба дбати.

Наша вікторина буде незвичайною. Це буде подорож "Стежками царства живої природи". Під час нашої подорожі будьте уважні й активні. За кожну правильну відповідь ви будете одержувати фішки - зелені листочки. Хто їх за час нашої вікторини назбирає більше за всіх, той стане переможцем.

 Для того, щоб дати відповідь, треба підняти руку і дочекатися, щоб вас запитали. Відповідь без дозволу не враховується і буде штрафуватися поверненням фішки ведучому. Такими є правила вікторини. А зараз рушаймо в дорогу!

Розпочнемо нашу вікторину з конкурсу загадок.

Та команда, яка дасть правильну відповідь, буде відповідати першою. Про кого мова?

«Його серце важить 600-700 кілограмів, печінка - 1 тонну, язик - 3 тонни» Хто це?

Довжина язика цієї тварини -   45см. Хто це?            

* Ну а тепер  вікторина.


1. Що за дивна непосида

На стежину шишки кида? (Білка)

2. Не мотор, а шумить.

Не пілот, а летить.

Не гадюка, а жалить. (Бджола)

3. Майстер цей з'явився рано,

На даху помудрував,

І без цегли, і без крана

Дім собі побудував. (Лелека)

4. Не літає і не ходить,

Має рота, не говорить.

І велика й невеличка,

Живе там, де є водичка. (Риба)

5. Зранку, вдень і в надвечір'я

Облітаю ліс уздовж і в шир я.

Занесу своє яєчко

У чуже якесь гніздечко. (Зозуля)

6. Сіренька, маленька,

А хвостик — як шило. (Миша)

7. Веселенький я звірок:

Плиг з ялинки на дубок. (Білка)

8. Хто таку тварину знає:

Губить хвіст, коли втікає.

Не шукає й не пита,

Хто знайшов її хвоста.

Бо секрет для себе має —

Хвіст швиденько відростає. (Ящірка)

9. Не стулить ні на мить очей —

Вночі полює на мишей,

Зате удень відпочива,

Ні, це не кішка, це... (Сова).

11. Смугаста, зубаста,

Під водою шугає,

Маленьких рибок шукає. (Щука)

12. Що за птичка?

Сама невеличка,

Має білі щічки,

Сірі лапки, синю шапку,

Фартушок жовтенький,

Голосок тоненький. (Синичка).

13. В полі, в лісі, навкруги —

Скрізь у мене вороги.

Часом лізу я у шкоду,

Їм капусту на городах,

Моркву, ріпу, буряки.

Відгадайте, хто такий? (Заєць)

14. Миші ці у день дрімають,

А ночами скрізь літають.

Здогадались, хто вони?

Так, це звісно... (кажани).

15. Прилетіла цокотуха,

Щось торочить понад вухом.

Всім набридла байка ця

Без початку і кінця. (Муха)

16. Має він великі ікла

І густу щетину.

Любить ритися в болоті

Та ще й зве родину. (Кабан)

17. Тут і там вона літає

І на хвіст плітки збирає.

Що довідається — все,

Вмить по лісу рознесе. (Сорока)


 

*   От ми дійшли до другої зупинки. А яке завдання вона передбачає? Ви дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадку.

Ходить по городу, великого роду,

Ноги, як лопати, а сліду не знати. (Гуска)

Не знаєте?

А таку: плавала, купалася, сухою зосталася?

- Які лапи у качки, гуски?

- Отже, ваше завдання - по слідах назвати тварину.

 

C:\Users\Olena\Desktop\animals-tracks.jpg

Молодці!

  •  Зупинка-ребус

 


Конкурс «Що знаю я?»

* Яка найбільша тварина на суходолі?

● У якого осілого птаха такий міцний хвіст, що він ним підтримує тіло на дереві? (Дятел)

* Природа – це…(все, що нас оточує)

● Секвоя – це ..?

*  Назвіть стани води (рідкий, твердий, газоподібний)

* Як називається модель Землі?

● Який найбільший хижак наших лісів?(ведмідь)

* Чому відбувається зміна пор року?

● В якому океані знаходиться найглибше місце на Землі?

● Кого називають «літаючою кішкою»?

* Як називається процес переходу води з рідкого стану в газоподібний?

● Що страшніше птахам узимку — голод чи холод? (Голод)

* Як називається процес переходу води з газоподібного  В рідкий стан?

* Його язик важить стільки, скільки важить слон. Що це за велетень?

Відеозапитання:

 

*    Розташуйте тварин по довжині язика від найкоротшого до найдовшого.

Дятел10

Єхидна – 18

Змія – 25

Корова – 40

Жираф – 45

Хамелеон – 50

Мурахоїд – 60

Варан – 70

Синій кит – 3 метри

 

► Конкурс «Я тваринок гарно знаю, метаграми розгадаю» (розгадування метаграм)

● Не цвірінькає — співає,

Жовто-чорне пір'я має,

Як харчів не вистачає.

До людей тоді літає.

Любить салом смакувати

І зернятка подзьобати.

Після «С» як замість «и»

Букву «У» напишем ми,

Будем мати запашну,

Гарну ягоду смачну. (Синиця - суниця)

● До мене можна з річки допливти.

Мене дівчина може заплести,

Дід як знаряддя — на плечі нести,

«К» спереду відкинеш — полечу,

Почуєш тільки, як я задзижчу. (Коса — оса)

● Гуде собі, літає,

З квіток нектар збирає,

А якщо «Дж» зітерти, —

Вмить стане одяг жерти. (Джміль — міль)

● На неї птах сідає,

Вона його гойдає,

Лиш букву першу  ви замініть —

Звірятком стане вмить. (Гілка — білка)

● З «Л» твердим — рудий, хвостатий,

З «Л» м'яким — густий, листатий. (Лис — ліс)

● «К» відняти, «Соб» додати —

Стане гавкати й скавчати.

«Соб» на «К» як замінити —

Буде на водоймах жити. (Собачка — качка)

● У воді я проживаю,

Кого хочу — всіх щипаю.

А коли з кінця читати —

Стану птахом я кричати. (Рак — «кар»)

● В цифрі «сім» букву змініть,

Тоді в воді його ловіть. (Сім — сом)

● Люблять нас усі збирати

Після дощику в ліску,

А як букву «Г» відняти,

Будем плавати в ставку. (Гриби — риби)

  • З «І» - муркоче на дивані.

З «И» - пливе у океані.(Кіт – кит)

 

Закінчіть прислів’я

● Бджола мала, та й та           працює.

 

● Віділлються вовкові овечі             сльози.

 

● Голод виганяє вовка з                 лісу.

 

● Де лелека водиться, там щастя                   родиться.

 

● Дружба з вовком вилазить                боком.

 

  І соловейко не співає, коли їсти             не має.

 

● І сорока розказує, та толку               мало.

 

● Кожен лис свою нору                   любить.

 

● Лови зайця в                 полі.

 

● Одна бджола меду не              наносить.

 

● Хвалилася синиця, що море                    запалить.

 

 

Підведення підсумків.

 

Конкурс плакатів « Довкілля ти своє вивчай,

                                  Природу знай, люби, оберігай»

Підсумок

Любий друже! Я благаю -

Природу вмій любити,

Не смій ніколи і нізащо

Їй шкоду спричинити!

Даремно квіточку не рви,

Пташині спокій дай,

Усе, що є навколо тебе,

Люби й оберігай!



Природа нам - як рідний ідм,
Вона усім - як мати.
Щоб лад завжди був в домі тім,
Про це нам треба дбати.
Й віддячить за добро тобі
Земля теплом родинним.
Люби і бережи її,
Будь гідним її сином!

 

 

 

docx
Додано
9 березня 2023
Переглядів
479
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку